Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har nok større problemer begge to, enn den dårlige spøken fra i natt. 

Dere burde bare takke for dere og gå hvert til sitt. 

Anonymkode: 7b069...cd4

Du har kanskje rett i det. Men det er ikke så enkelt å bare takke for seg og gå hvert til sitt når man er forelsket 🙄 

Ts

Anonymkode: aa5d3...0a7

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Det er jo ofte også sånn at vi blir veldig sårbare på områder vi har dårlig selvtillit på, og har lett for å overtenkte og -tolke ting som andre kanskje ikke mener noe med i det hele tatt.

Men som andre sier; det høres ut som du trenger hjelp til å få rettet opp synet du har på deg selv og egen kropp.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje rett i det. Men det er ikke så enkelt å bare takke for seg og gå hvert til sitt når man er forelsket 🙄 

Ts

Men da vil du vel ha det slik da. 

Forelskelse er ikke en gyldig unnskyldning.  

Anonymkode: 7b069...cd4

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg synes det er en varsellampe at han legger inn et slikt stikk. Har lest alle svarene dine her, og det tyder litt på at han vil jekke deg ned, fordi han selv er usikker og er redd for å miste deg. 

Dette var én kommentar, og det kan man tilgi. Men vær litt obs framover på små kommentarer og stikk som får deg til å føle deg underlegen. Det er tegn på at han manipulerer deg slik at du ikke vil gå. "Bare tulla" etter en sårende kommentar er barnslig og idiotisk - som om det blir mindre sårende da.

Neste gang han spøker om en mikropenis, hva om du hadde sagt: "Din er mindre. Haha, bare tulla"

Det hadde ødelagt han. Men du hadde aldri sagt det, fordi du ikke vil såre han. Hva sier det om han som faktisk gikk så langt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke som dere gjør annet enn å fore hverandres usikkerhet. Jobb med dere selv på hver deres kant før dere tar dette lenger. 

Anonymkode: 42b2a...1a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Jeg synes det er en varsellampe at han legger inn et slikt stikk. Har lest alle svarene dine her, og det tyder litt på at han vil jekke deg ned, fordi han selv er usikker og er redd for å miste deg. 

Dette var én kommentar, og det kan man tilgi. Men vær litt obs framover på små kommentarer og stikk som får deg til å føle deg underlegen. Det er tegn på at han manipulerer deg slik at du ikke vil gå. "Bare tulla" etter en sårende kommentar er barnslig og idiotisk - som om det blir mindre sårende da.

Neste gang han spøker om en mikropenis, hva om du hadde sagt: "Din er mindre. Haha, bare tulla"

Det hadde ødelagt han. Men du hadde aldri sagt det, fordi du ikke vil såre han. Hva sier det om han som faktisk gikk så langt?

Takk for svar. Det er ikke utenkelig at du har rett. Jeg lå å tenkte på det i natt, at jeg aldri kunne ha funnet på å komme med en sånn kommentar til han, da hadde jeg følt meg sinnsykt slem. Jeg er en person som ønsker og prøver å bygge opp andre istedenfor å bryte dem ned, så dette fikk meg jo til å tenke litt. Jeg håper at han bare var veldig uheldig med den kommentaren og at han ikke mente noe med det.. vi får bare se hvordan det går. Vi tar det allerede veldig rolig, så mer rolig kan vi ikke ta det, får bare ta tiden til bruk og se om det blir noe mer sånt, om det blir det så vet jeg jo hva jeg må gjøre.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg synes dere skal legge dette bak dere, begge to. Du liker han jo godt, og han er redd for at du er for fin for han. Men du synes jo tydeligvis han er fin nok for deg. Så glem denne misforståelsen. :)

Anonymkode: b2fec...52f

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du ble lei deg, det var en korttenkt kommentar av han, men han hadde nok ikke sagt det om han visste hvor anstrengt forhold du har til kroppen din. Han mente det nok mere som en spøk, og man liker jo noen selvom de har noen kilo for mye til å se ut som en undertøysmodell! Men det var jo et snev av det han sa som han faktisk mente, og da syns jeg du heller skal finne deg en date som vil syntes du er vakker uansett antrekk og uansett kilo! En bra mann hadde sagt det at "Nei, gi deg nå, du hadde vært kjempe sexy i det der uansett! :) "

Anonymkode: d7dbf...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Mente han kanskje 20 kg som i, du blir ikke fornøyd ved 15, så du må ned enda mer, "kvinner blir aldri fornøyde" på en måte? Syns det hørtes klumsete ut av han. Har fått mange teite kommentarer av mannlige venner, men da konfronterer jeg de som regel med en gang så de får klare opp i det. Kvinner har en tendens til å være mye mer kompliserte i tankegangen sin (etter min mening), ting skal sies i rett rekkefølge og sammenheng, ellers går vi i stå.

F.eks da jeg sang en låt i et band, fikk jeg kommentaren "wow, du er skikkelig på i denne låten". Da ble det til i min kvinnelige hjerne; "du er slapp på alle de andre låtene og de passer ikke til deg blablabla". Bare fordi han tok med ordet "denne". 

Anonymkode: 39d60...2f6

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror virkelig ikke at han mente å såre deg, han tullet nok bare. Du kan si til ham at du ble såret, men ikke vær anklagende. Ta det på din kappe at du la opp til det, men si fra om at det er et veldig sårt tema som du ikke vil tulle med. (Da bør du naturligvis ikke ta opp tema selv) Det virker ikke som om han gjorde det for å rive deg ned, han trodde bare du var komfortabel med å tulle med det. Litt rart å si at du må gå ned 15 kg når du bare har 5 kg å gå på, ifølge deg selv? Da trodde han vel at du tullet.

Og for guds skyld, dropp å ignorere ham videre for å straffe ham. Snakk om det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det er ikke utenkelig at du har rett. Jeg lå å tenkte på det i natt, at jeg aldri kunne ha funnet på å komme med en sånn kommentar til han, da hadde jeg følt meg sinnsykt slem. Jeg er en person som ønsker og prøver å bygge opp andre istedenfor å bryte dem ned, så dette fikk meg jo til å tenke litt. Jeg håper at han bare var veldig uheldig med den kommentaren og at han ikke mente noe med det.. vi får bare se hvordan det går. Vi tar det allerede veldig rolig, så mer rolig kan vi ikke ta det, får bare ta tiden til bruk og se om det blir noe mer sånt, om det blir det så vet jeg jo hva jeg må gjøre.

Ts

Nei, nei og nei. Ikke overbevis deg selv om at han mente mer med den kommentaren enn han gjorde. Det skader deg bare enda mer og kommer til å ødelegge et eventuelt forhold. 

Anonymkode: 55142...213

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som på et av episodene fra Sophie Elises verden, der hun blir såret over en kommentar som venninna hennes drar opp fra Norgejodel. Hun ler av vitsene som en forsvarsmekanisme, når hun egentlig blir lei seg.

Anonymkode: e3e2c...bce

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så store problemer ang din egen vekt, at du ikke kan gå i svømmehallen med barna dine, må du rett og slett ta deg sammen og gjøre noe med det. Enten gå ned i vekt, eller akseptere at det er slik du ser ut. 

Det du holder på med nå, er både ødeleggende for deg og de du har rundt deg. Ikke vær et offer. Din kropp, ditt valg hvordan du vil se på deg selv. 

Anonymkode: c9dd3...72c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...