Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter vinkveld / spillekveld med venner i natt så satt jeg og daten og pratet og han scrollet gjennom feeden på Facebook. Da kommer det opp noe sexy undertøy på reklame fra Wish også sier han "ooo, skal jeg kjøpe en sånn til deg?", Så flirte jeg og sa "skal jeg ta på meg en sånn skal jeg ned 15kg først" (er ikke overvektig men har noen kg ekstra og føler meg så som så med strekkmerker og alt etter to graviditeter). Da sa han "kanskje 20 kg", "neida bare tulla". Jeg gikk fra å være i godt humør til å falle rett til bunns, jeg har et problematisk forhold til mat og har så dårlig selvbilde og selvtillit at INGEN får se meg naken i dagslys. Har ikke klart å ta med meg barna mine i bassenget på 6 år, har totalt sperre, så selvbildet mitt hemmer meg mye, men jeg er flink til å skjule det for andre. Så dro han hjem, jeg sa ingenting men tror han merket at jeg ble rar. Fikk nattasnap da han kom hjem som jeg ikke orket å svare på, og da fikk jeg en ny snap "ble du sur?". Svarte ikke på det heller, bare la meg.. da må han jo ha skjønt at han såret meg?

Overreagerer jeg nå, eller har jeg grunn til å være lei meg? Nå vet jeg at jeg ikke kommer til å få i meg mat i dag (har bulimi, kaster ikke opp, men overspiser i perioder også straffer jeg meg selv en periode etterpå ved å ikke spise), og å ha sex med han igjen vet jeg ikke om jeg klarer..

Anonymkode: aa5d3...0a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var du selv som først dro spøken... at han tar den videre skjønner jeg at du blir skuffet og lei deg over men synes du overreagerer litt med å overse han.. 

Anonymkode: 19a5f...a4a

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var du selv som først dro spøken... at han tar den videre skjønner jeg at du blir skuffet og lei deg over men synes du overreagerer litt med å overse han.. 

Anonymkode: 19a5f...a4a

Det var jo ikke en spøk fra min side.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt overregering. Men hadde selv blitt lei meg, og ville hatt litt "space" fra ham, men hadde nok svart ham på melding og sagt at den kommentaren stakk dypt og såret meg.

Anonymkode: 11dd7...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Så se å få skikk på selvbildet ditt da. Få hjelp og kvitt deg med overvekten

Anonymkode: 184a0...ae5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke burde si den type ting når det er et sårt emne. Du setter det opp til at andre kan kommentere på måter som vil treffe deg hardt. 

Jeg mener også at det er greit at partnere har preferanser når det gjelder kroppen til hverandre, og om jeg snakket mye om mitt eget utseende, så hadde jeg måtte tåle at meningen til samboeren min hadde kommet frem i lyset. Jeg synes for øvrig det er greit at samboeren min mener jeg hadde fått en finere kropp om jeg var mer trent. Han elsker meg fortsatt, men jeg synes det til og med kan være positivt at man forsøker ta vare på kroppen sin fordi man også vil imponere egen kjæreste. 

Tenker at dere begge dummet dere ut her, og at du burde tillate kjæresten din å gjøre feil. Med mindre han er slem, gjør narr av deg og han er en støttende person som elsker deg ellers, så hadde jeg latt det gå. 

Om du er flink på å skjule problemene dine for han, så aner han jo ikke hvordan det påvirker deg. Det er som en tjukkas som gjør narr av egen overvekt, mens egentlig blir han lei seg for hver vits. Alle rundt han vil jo tro han synes tjukkasvitser er morsomme. Andre mennesker kan ikke lese tankene dine, og jeg mener at dersom man skal ha et solid og støttende forhold, så burde man være åpen om store problemer som for eks de du har til kropp og mat. 

Anonymkode: 00168...ced

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Litt klossete av han, ja. Men du la jo egentlig opp til det selv. Jeg synes du overreagerer kraftig. 

Silent treatment er en utrolig barnslig reaksjon. Det er selvfølgelig lov å bli såret av det han sa. Men man må da være voksen nok til å si det rett ut til partneren, at "du, nå såret du meg, jeg føler.... " I stedet for å forvente at de skal forstå. Det som er opplagt for deg, er nødvendigvis ikke det for han. 

Anonymkode: 46178...558

• Liker 16
Gjest padawan
Skrevet

Han slang seg bare på spøken din men det var kanskje litt lite gjennomtenkt av han å gjøre det.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overreagerer.

Det er ikke hans feil at du har et veldig sårbart selvbilde, og du gidder ikke engang gjøre ham oppmerksom på det slik at han kan rette det opp - du ignorerer ham som om han begått en grov handling, og så skal han gjette seg frem til det selv.

Vær voksen og si ifra.

Anonymkode: 75051...eb5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at spøken hans gjorde deg usikker. For man lurer på om det var noe sannhet i spøken, og hvorfor dro han den hvis han vet du er usikker på deg selv... Og jeg skjønner at du reagerer som du gjør fordi du ikke klarer å forholde deg til å svare han akkurat nå, når du er så såret. Jeg vet ikke om han er den rette for deg eller ikke. Om han er ufølsom eller om han bare ikke tenkte seg om. Skjønner at du vil ha han litt på avstand. Du får bare se det an etter hvert, hvordan han er og hvordan han kommuniserer med deg.

Anonymkode: b2fec...52f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så se å få skikk på selvbildet ditt da. Få hjelp og kvitt deg med overvekten

Jeg har gått til psykolog men det hjalp meg ikke. Overvekt har jeg ikke mye av, har maks fem kg å gå på før alle sier jeg ikke må bli tynnere.. Jeg trener i perioder, er noen mnd siden nå, men skal bli flinkere på det. Har jobbet så mye de siste mnd at jeg har bare hatt overskudd nok til barna...

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt klossete av han, ja. Men du la jo egentlig opp til det selv. Jeg synes du overreagerer kraftig. 

Silent treatment er en utrolig barnslig reaksjon. Det er selvfølgelig lov å bli såret av det han sa. Men man må da være voksen nok til å si det rett ut til partneren, at "du, nå såret du meg, jeg føler.... " I stedet for å forvente at de skal forstå. Det som er opplagt for deg, er nødvendigvis ikke det for han. 

Anonymkode: 46178...558

Det er ikke alltid det er silent treatment. Noen ganger er folk så såret at de ikke klarer å forholde seg og svare der og da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at spøken hans gjorde deg usikker. For man lurer på om det var noe sannhet i spøken, og hvorfor dro han den hvis han vet du er usikker på deg selv... Og jeg skjønner at du reagerer som du gjør fordi du ikke klarer å forholde deg til å svare han akkurat nå, når du er så såret. Jeg vet ikke om han er den rette for deg eller ikke. Om han er ufølsom eller om han bare ikke tenkte seg om. Skjønner at du vil ha han litt på avstand. Du får bare se det an etter hvert, hvordan han er og hvordan han kommuniserer med deg.

Menn kommuniserer ikke med hinting på samme måte som kvinner gjør. Ofte er en fleip bare en fleip. Det å ha en ertete og intern tone er ofte et tegn på at man står nære hverandre - bare se på dynamikken innad en guttegjeng.

Dette er vel en av de typiske tingene som ofte gjør at menn og kvinner snakker forbi hverandre. Kvinner snakker ofte i koder, hinter og "baker" inn budskap i spøker, og går derfor utifra at menn gjør det samme. Det gjør de ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn kommuniserer ikke med hinting på samme måte som kvinner gjør. Ofte er en fleip bare en fleip. Det å ha en ertete og intern tone er ofte et tegn på at man står nære hverandre - bare se på dynamikken innad en guttegjeng.

Dette er vel en av de typiske tingene som ofte gjør at menn og kvinner snakker forbi hverandre. Kvinner snakker ofte i koder, hinter og "baker" inn budskap i spøker, og går derfor utifra at menn gjør det samme. Det gjør de ikke.

Jeg tenker at man må se litt an hvilket tema man spøker om. Selv hadde jeg ikke reagert om en mann hadde sagt til meg "kanskje 20 kg?" til meg, fordi jeg vet jo at det ikke er sant. Men om jeg hadde syntes jeg var overvektig, så ville jeg lurt på om det var sannhet i det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått til psykolog men det hjalp meg ikke. Overvekt har jeg ikke mye av, har maks fem kg å gå på før alle sier jeg ikke må bli tynnere.. Jeg trener i perioder, er noen mnd siden nå, men skal bli flinkere på det. Har jobbet så mye de siste mnd at jeg har bare hatt overskudd nok til barna...

Ts

Hvorfor sa du at du må gå med 15 kg da? Ikke rart han trodde du køddet og sa "kanskje 20 kg"? Dette la du opp til selv.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er akkurat dette jeg tenker. Jeg skal prøve å kvinne meg opp til å fortelle han at dette såret meg, men det frister ikke å snakke med han akkurat nå :( Får meg ikke til å ville snakke med han.. Ble bare skikkelig lei meg liksom. Eksen hans var i tillegg syltynn og det hjelper heller ikke på tankene mine. Han er en godt voksen mann og vet at jeg har et dårlig selvbilde, det er veldig stor kontrast til min eks som bygde meg opp og gjorde at jeg følte meg vel sammen med han. Han sa alltid "du må ikke gå ned i vekt, du er så deilig når du har former og de mister du når du går ned i vekt". Det var godt og betryggende å vite at han elsket kroppen min og ikke ville forandre meg heller. Skjønner at ikke alle er like, men å komme fra et slikt forhold til en mann som gjør meg usikker, det gjør meg skikkelig trist.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sa du at du må gå med 15 kg da? Ikke rart han trodde du køddet og sa "kanskje 20 kg"? Dette la du opp til selv.

JEG vil ned 15 kg. Det er et faktum og jeg har nevnt før at jeg vil ned 15 kg. Jeg vet jo at for meg med min høyde så er det mye, men jeg ønsker det likevel... Men andre (venner og familie) mener at jeg ikke må gå ned mer enn 5 kg.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Når det er bare 5 kg, så var det jo egentlig en spøk fra din side. Stor forskjell på 5 og 15 kilo. Jeg er av og til 5 kg for mye, men tenker at det ikke er all verden. Har litt for mye mage og lår da, men ser ikke ille ut heller. Og jeg klarer også å gå ned de 5 kiloene når jeg går inn for det.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

JEG vil ned 15 kg. Det er et faktum og jeg har nevnt før at jeg vil ned 15 kg. Jeg vet jo at for meg med min høyde så er det mye, men jeg ønsker det likevel... Men andre (venner og familie) mener at jeg ikke må gå ned mer enn 5 kg.

Ts

Da ble jo sikkert uttalelsen din litt absurd for ham og han trodde du tullet og slang på litt ekstra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man må se litt an hvilket tema man spøker om. Selv hadde jeg ikke reagert om en mann hadde sagt til meg "kanskje 20 kg?" til meg, fordi jeg vet jo at det ikke er sant. Men om jeg hadde syntes jeg var overvektig, så ville jeg lurt på om det var sannhet i det.

Det er sant. Jeg vet at jeg ikke er overvektig innerst inne, men speilbildet mitt sier no annet. Han bare bekreftet de tankene og følelsene jeg har om meg selv. Aldri har noen gjort det før så det stakk.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...