Gå til innhold

Brun utflod, «menssmerter» og smerter i korsrygg - noen erfaringer?


lille-sjøstjerne

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Det kan jeg veldig godt forstå! Her står det godt til. Vi ble gravide igjen med en gang, så jeg er nå 4+4 etter mitt estimat. Alt føles HELT annerledes enn sist gang, har nesten ingen symptomer nå og syns det hele er litt spesielt. Men kanskje det er slik det skal være for meg, det gikk jo tydeligvis ikke så bra sist gang. Får bare krysse fingrene for at denne spiren forblir inni der 🤞🏻

Det håper jeg for din del ❤️. Dere er ganske heldige da, som klarer å bli gravide så fort. Jeg heier på dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kungfumamma skrev:

Det håper jeg for din del ❤️. Dere er ganske heldige da, som klarer å bli gravide så fort. Jeg heier på dere 😊

Ja, helt sykt heldige. Vi tror nesten ikke det er sant 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 11 her nå. Fremdeles ikke hørt fra riksen. Symptomene kommer og går litt, magen synes så vidt, særlig på kvelden. Det er fremdeles vanskelig å glede seg når man ikke vet hvordan dette går. Hvordan er det med lille-sjøstjerne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kungfumamma skrev:

Uke 11 her nå. Fremdeles ikke hørt fra riksen. Symptomene kommer og går litt, magen synes så vidt, særlig på kvelden. Det er fremdeles vanskelig å glede seg når man ikke vet hvordan dette går. Hvordan er det med lille-sjøstjerne? 

Så gøy at magen viser så vidt, men samtidig krevende rundt alt usikkerheten ❤️ Jeg tror jeg er 5+5 nå, men i natt hadde jeg så sterke smerter at jeg trodde jeg skulle dø. Føler likevel ikke at jeg mister som sist, så jeg aner ikke hva det er. Har oppriktig talt aldri hatt så intense smerter før. Har bestilt legetime i morgen, og skal spørre om jeg kan få tidlig ultralyd for å sjekke om alt er som det skal være. Kan godt være at alt er fint, men det var skremmende å ha så vondt. Ellers er formen fin, og mer og mer symptomer kommer tikkende inn. Jeg ønsker de alle velkomne, alt for å kjenne at det er noe på gang. Tiden går utrolig sent for tiden, det tipper jeg du kjenner deg igjen i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Så gøy at magen viser så vidt, men samtidig krevende rundt alt usikkerheten ❤️ Jeg tror jeg er 5+5 nå, men i natt hadde jeg så sterke smerter at jeg trodde jeg skulle dø. Føler likevel ikke at jeg mister som sist, så jeg aner ikke hva det er. Har oppriktig talt aldri hatt så intense smerter før. Har bestilt legetime i morgen, og skal spørre om jeg kan få tidlig ultralyd for å sjekke om alt er som det skal være. Kan godt være at alt er fint, men det var skremmende å ha så vondt. Ellers er formen fin, og mer og mer symptomer kommer tikkende inn. Jeg ønsker de alle velkomne, alt for å kjenne at det er noe på gang. Tiden går utrolig sent for tiden, det tipper jeg du kjenner deg igjen i!

Tiden går definitivt sakte. Jeg kjenner det godt, særlig når man venter på svar fra sykehuset. Så lenge vi ikke vet utfallet så vil vi helst ikke fortelle nyheten til så mnge, men samtidig synes det en del så jeg føler jeg må gjemme meg bort i store klær. Jeg håper jo at alt er i orden og at vi snart kan begynne å glede oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, tutta23 skrev:

Hvordan går det med deg @lille-sjøstjerne?

Her ser alt ut til å gå bare bra. Jeg har klart å roe meg etter helgens intense smerter. Legen kjente på meg og konkluderte med at det ikke fremstår som graviditet utenfor livmor, og sa at så lenge det ikke kommer tilbake eller jeg begynner å blø så får vi bare anta at alt er helt fint. Så da velger jeg å tro det :) har aldri hørt om noen som får SÅ vondt uten at noe går galt, men det kan jo være at det er normalt også. Kroppen er og forblir komplisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Her ser alt ut til å gå bare bra. Jeg har klart å roe meg etter helgens intense smerter. Legen kjente på meg og konkluderte med at det ikke fremstår som graviditet utenfor livmor, og sa at så lenge det ikke kommer tilbake eller jeg begynner å blø så får vi bare anta at alt er helt fint. Så da velger jeg å tro det :) har aldri hørt om noen som får SÅ vondt uten at noe går galt, men det kan jo være at det er normalt også. Kroppen er og forblir 

det var jo godt å høre ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har merket, uten at det trenger å ha noen sammenheng med dine smerter, er at luftsmerter er veldig veldig mye vondere enn de brukte å være, de kan slå meg ut en kort stund, og i begynnelsen var jeg redd for de, men har nå skjønt at det bare er det. Kroppen kan reagere ganske annerledes nå enn den brukte å gjøre på forskjellige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blingblingtahei skrev:

Det jeg har merket, uten at det trenger å ha noen sammenheng med dine smerter, er at luftsmerter er veldig veldig mye vondere enn de brukte å være, de kan slå meg ut en kort stund, og i begynnelsen var jeg redd for de, men har nå skjønt at det bare er det. Kroppen kan reagere ganske annerledes nå enn den brukte å gjøre på forskjellige ting :)

Interessant. Det kan jo være at det spiller inn hos meg også, men det føltes veldig tydelig ut som om det var menssmerter x1000, og jeg antok dermed at det var livmoren eller noe i det systemet der. Men ikke vet jeg - jeg er bare sjeleglad det ikke har kommet tilbake :) 

Men luft er definitivt et problem her også. Det ser ut som om jeg er gravid i 6. måned noen dager 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg kjenner til det :P det ga seg litt og litt etter uke 11, men kan fortsatt ha luftsmerter I blant, det gjør virkelig vondt :/ håper alt går bra med deg og den lille hvertfall, og at du kan nyte tiden foran deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke veien denne gangen heller. Brun utflod i går, og selv om dettw bare var litt så fikk jeg flash back til sist gang. Nå har jeg i tillegg veldig sterke murringer. I seg selv trenger jo ikke murringer eller spotting være noe problem, men det var nøyaktig slik det var sist gang jeg mistet. Jeg føler også at murringene går mer bak mot korsryggen enn de jeg har hatt ellers. 

Selv om jeg ikke har fått noe bekreftet så føler jeg meg ganske sikker på hva som skjer, og jeg kjenner jeg blir helt motløs. Jeg må definitivt ha en lang pause fra prøvingen. Akkurat nå klarer jeg ikke se for meg at jeg noen gang skal klare manne meg opp til et til forsøk.

Anonymkode: 59061...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går nok ikke veien denne gangen heller. Brun utflod i går, og selv om dettw bare var litt så fikk jeg flash back til sist gang. Nå har jeg i tillegg veldig sterke murringer. I seg selv trenger jo ikke murringer eller spotting være noe problem, men det var nøyaktig slik det var sist gang jeg mistet. Jeg føler også at murringene går mer bak mot korsryggen enn de jeg har hatt ellers. 

Selv om jeg ikke har fått noe bekreftet så føler jeg meg ganske sikker på hva som skjer, og jeg kjenner jeg blir helt motløs. Jeg må definitivt ha en lang pause fra prøvingen. Akkurat nå klarer jeg ikke se for meg at jeg noen gang skal klare manne meg opp til et til forsøk.

Anonymkode: 59061...410

Kom visst opp som anonym, men dette var altså lille-sjøstjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff så trist 😕 sender deg en klem.. Og selv om du virker motløs så krysser jeg likevel fingrene for at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lille-sjøstjerne skrev:

Kom visst opp som anonym, men dette var altså lille-sjøstjerne.

Vi må være flinke å fore de riktige tankene. Jeg er i dag 11+5 og har nettopp oppdaget blod på papiret igjen. Jeg prøver så godt jeg kan å tenke at dette skal gå bra. Men det er ikke lett. Hvordan er det med deg i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kungfumamma skrev:

Vi må være flinke å fore de riktige tankene. Jeg er i dag 11+5 og har nettopp oppdaget blod på papiret igjen. Jeg prøver så godt jeg kan å tenke at dette skal gå bra. Men det er ikke lett. Hvordan er det med deg i dag? 

Off så det hørtes ikke noe gøy ut. Har du smerter også eller bare blødning? Jeg trøstet meg først med at det bare var en liten blødning hos meg og roet meg egentlig av med det - for de sier jo at det kan være veldig vanlig i svangerskapet. For meg ble det avgjørende at jeg lå våken hele natten i smerter, typ murringer i livmoren som gikk bak mot korsryggen. Jeg kjente disse veldig igjen fra sist jeg mistet, da de var veldig ulike fra de andre murringene man kan ha i svangerskapet. Men i løpet av dagen har smertene dabbet mer og mer av, og nå får jeg bare puljevis av vanlige murringer, altså ikke denne smerten i korsryggen. Så håpet har blusset opp. 

Jeg håper så inderlig at dine blødninger er av den ufarlige sorten. Man hører jo så ofte om det. Krysser fingrer og tær for deg kungfumamma, ingen fortjener all denne usikkerheten du går gjennom. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har ikke noen murringer. Litt anspent i korsryggen kanskje, men det kan også være fordi jeg er nærvøs. Fremdeles rosa papir i dag. Jeg har jo time på riksen onsdag, men dagene går saaaakte nå. 

 

Godt å høre at det roet seg litt hos deg. Jeg krysser alt jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kungfumamma skrev:

Nei, jeg har ikke noen murringer. Litt anspent i korsryggen kanskje, men det kan også være fordi jeg er nærvøs. Fremdeles rosa papir i dag. Jeg har jo time på riksen onsdag, men dagene går saaaakte nå. 

 

Godt å høre at det roet seg litt hos deg. Jeg krysser alt jeg har. 

Dersom du ikke har særlig med smerter så velger jeg å tro at dette skal gå bra. Det må det bare. 

Tenker på deg og sender en god klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Dersom du ikke har særlig med smerter så velger jeg å tro at dette skal gå bra. Det må det bare. 

Tenker på deg og sender en god klem.

Jeg begynner å bli så sliten. Det er utrolig krevende å glede seg ene uken, for så å få kastet på seg usikkerhet den andre uken. Jeg ønsker så inderlig at dette skal gå bra. Etter 3 måneder med opp og ned så synes jeg også at jeg fortjener at dette skal gå veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Kungfumamma skrev (På 27.5.2018 den 8.03):

Jeg begynner å bli så sliten. Det er utrolig krevende å glede seg ene uken, for så å få kastet på seg usikkerhet den andre uken. Jeg ønsker så inderlig at dette skal gå bra. Etter 3 måneder med opp og ned så synes jeg også at jeg fortjener at dette skal gå veien. 

Hei!!! Hvordan gikk det? Leste inne på forumet og ble oppriktig engasjert og nysgjerrig på hvordan dette hadde gått. Denne bekymringen og ventetiden er fæl!

 

Kungfumamma skrev (På 27.5.2018 den 8.03):

Jeg begynner å bli så sliten. Det er utrolig krevende å glede seg ene uken, for så å få kastet på seg usikkerhet den andre uken. Jeg ønsker så inderlig at dette skal gå bra. Etter 3 måneder med opp og ned så synes jeg også at jeg fortjener at dette skal gå veien. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...