Gå til innhold

Brun utflod, «menssmerter» og smerter i korsrygg - noen erfaringer?


lille-sjøstjerne

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 6 nå, og har de siste par tre dagene erfart at det kommer litt brunt på papiret når jeg går på do. Den ene gangen fikk jeg også noen ørsmå mørke klumper. Samtidig har jeg også hatt mensmurringer og tidvis smerter i korsrygg, som jeg ikke har erfart tidligere. Er det noen som har opplevd lignende?

Har lest så mange steder at småblødninger av denne sort ikke trenger være farlige så lenge man ikke har smerter. Men jeg har jo smerter (selv om de ikke er uutholdelige så kjennes de godt), og kjenner jeg har en skikkelig dårlig følelse for hvordan dette kommer til å gå. Er det noen som har erfart lignende og det har gått greit? Det er lett å bli veldig bekymret. Dette er mitt første svangerskap og dagene har aldri gått så sakte.

Jeg skal sjekke hcg stigning til uka, men de ville ikke gjøre det over helgen. Det blir en lang helg i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det slik avogpå fra uke 8 til uke 10/12, målte hcg stigning i uke 9, hadde bra stigning, og konkluderte med skjøre slimhinner etter gynologisk undersøkelse :) Hos meg kom blødningene etter sex eller trening, først lyse, men jo eldre blodet ble jo mørkere ble det jo såklart også. Murringer og smerter i korsrygg hadde jeg på den tida også uten blødning, mye som skjer i kroppen, og var selv helt sikker på mensen var på vei. Idag er jeg i uke 21.

Fikk tatt blodprøve tidlig på fredagen, den siste på mandag, og svar på tirsdag, så skjønner at det blir en lang ventetid.. men prøv å ikke stress, og lev så normalt som mulig (selvom det er vanskelig å tenke på noe annet). Selv brukte jeg en dag på å rydde i kjellerboden og kjørte på fyllinga med søppel, og gikk meg en lang strandtur den andre dagen, hjalp meg. Bare husk, det kan dessverre gå galt, men det kan også gå veldig fint! Er ikke noe du får gjort til eller fra sånnsett heller. 

Anonymkode: 504bd...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det du beskriver her i uke 7, og det endte dessverre i en SA. Men, det kan jo gå bra - prøv så godt du kan å tenk positivt! :) Skjønner godt du kjenner på ventetiden og syns den er uutholdelig! Masse lykke til og si fra hvordan det går! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det i to svangerskap, et endte i SA og et gjorde ikke :) Lykke til!

Anonymkode: fb9a6...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, dere er så gode! Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente til mandag. Jeg hadde svært vondt i kroppen på fredag kveld, så jeg mistenker at jeg har presset meg langt på jobb og håper at dette er en reaksjon på det og kroppen som sier ifra at jeg må roe ned. Men jeg har en sterk følelse av at dette går galt, og føler nesten alle av symptomene mine er borte. Jeg krysser fingrene og prøver å slappe av - det er jo ingen ting man kan gjøre fra og til uansett. 

 

Men godtogblandet, hvor lenge gikk du med brun utflod og smerter før det skjedde noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i akkurat samme situasjon. Gravid 4+5 etter ivf-forsøk, graviditet er bekreftet. Torsdag begynte det med litt rosa på papiret, så brunt på fredag og noe friskt blod i dag. Men ikke mer enn at det kommer bare når jeg tørker meg. Legen mente det kunne være hormonell påvirkning av såre slimhinner. Så lenge det er brunt og ikke mer enn at det bare finnes når jeg tørker meg mente legen det ikke var noe farlig. Jeg trøster meg med det,, selv om jeg er LIVREDD for å miste. Det er en vanskelig periode, men det er viktig å tenke positivt og redusere blodtrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det klaffet for dere med ivf Kungfumamma! Gratulerer :) her hos meg føler jeg ikke det tok noen fin utvikling i løpet av lørdagen. Det kom større mengder, såpass mye at jeg måtte bruke truseinlegg/lite bind. Det var også mer rølig enn tidligere, selv om det fremdeles ikke var ferskt blod. Så jeg bekreftet ovenfor meg selv i går at nå mister jeg, i stedet for å gå og lure så fælt - så får det heller bli en kjempefin overraskelse dersom jeg ikke mister.

Det rare er at jeg forventet det skulle ta helt av når det økte og endret seg litt på fargen, men det gjorde det ikke. Og nå er det egentlig litt mindre igjen. Dette er så rart! Gleder meg til å måle hcg til uken. Nå føler jeg bare at jeg forventer en nedtur, så alt jeg kan vinne er en positiv overraskelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,  det er trist å høre.  Men jeg forstår hva du mener.  Jeg tar ikke inn gleden over graviditeten  selv ennå.  Jeg tar liksom ikke tro at det har gått bra før jeg får resultat fra HCG.  Og ultralyd med hjerteslag.  Vi skal på 7ukers kontroll på privatklinikken om 3 uker. I mellomtiden føler jeg meg litt stuck i et slags...  Litt happy litt tristmodus.  Jeg har ikke begynt å bli,  men spotter fremedels brunt når jeg tørker meg.  Utrolig kjip situasjon egentlig.  Hold meg oppdatert da,  på hvordan det går med deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også i uke 6, ingen blødninger, men masse murringer og smerter i korsryggen, blir bekymra hver gang jeg kjenner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme type blødning som deg i mitt andre svangerskap, med (svake) smerter og blødning som økte og minket om hverandre. Barnet ble født til termin :) 

Blødde også i tredje svangerskap, litt likt men uten smerter. Den babyen lever også i beste velgående :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at det kan gå bra. Jeg slo meg til ro med at dette ble en miss, da jeg hadde veldige smerter i går (på linje med de verste menssmertene jeg noen gang har opplevd) og økende blødning. Blødningen var imidlertid kun brun i fargen og det kom ingen klumper. Det var heller ikke mer enn at det kom når jeg var på do og var nok med et tynt bind/innlegg. I dag har jeg ikke vondt i det hele og har bare litt brun utflod som viser når jeg går på do. Jeg hadde tenkt å droppe å sjekke hcg da jeg følte meg så sikker på at jeg mister, men siden det enda ikke har kommet friskt blod så får jeg nesten sjekke.

Bare for å gjøre meg ekstra forvirret så har nå puppene mine blitt ømme igjen og jeg var skikkelig kvalm i morges. For et forvirrende opplegg! Blir godt å få et svar i løpet av uken. Takk til alle som svarer meg, dere er så gode!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, mika2 skrev:

jeg er også i uke 6, ingen blødninger, men masse murringer og smerter i korsryggen, blir bekymra hver gang jeg kjenner det...

Murringer og smerter i korsryggen er HELT NORMALT i de ukene du er i nå. Jeg har hatt akkurat det samme siden menstider, og jeg er i uke 7 i morgen. 

Skjønner godt at det er skummelt med blødninger, TS. Det er heldigvis mange som får blødninger gjennom svangerskapet, som likevel får friske og fine barn. Tror man må prøve å bekymre seg minst mulig frem til man får et svar fra legen. Sender en god klem <3 Når det gjelder symptomer som ømme bryster og kvalme, så er det også helt normalt at de kommer og går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 8.42, lille-sjøstjerne skrev:

Takk for tilbakemeldinger, dere er så gode! Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente til mandag. Jeg hadde svært vondt i kroppen på fredag kveld, så jeg mistenker at jeg har presset meg langt på jobb og håper at dette er en reaksjon på det og kroppen som sier ifra at jeg må roe ned. Men jeg har en sterk følelse av at dette går galt, og føler nesten alle av symptomene mine er borte. Jeg krysser fingrene og prøver å slappe av - det er jo ingen ting man kan gjøre fra og til uansett. 

 

Men godtogblandet, hvor lenge gikk du med brun utflod og smerter før det skjedde noe mer?

Beklager sent svar! Jeg fikk brun utflod 7+1 og 8+5 så skjedde SA'en. Hvordan går det med deg nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, godtogblandet skrev:

Beklager sent svar! Jeg fikk brun utflod 7+1 og 8+5 så skjedde SA'en. Hvordan går det med deg nå? :)

Så det kan dra ut så lenge, ja. Jeg forstår fint lite av hva som foregår akkurat nå. Jeg slo meg til ro med at jeg mistet i helgen, for jeg hadde veldig sterke smerter i går blødningen økte på. Blødningen var imidlertid fremdeles ikke ferskt blod, men det var litt mer rølig enn tidligere. Men så ble det mandag og jeg grudde meg til hvordan jeg skulle føle meg, men jeg har sovet som en stein hele natten, blør nesten ingen ting lenger (kommer litt i rykk og napp, men trenger ikke mer enn truseinnlegg), og nå har jeg ikke smerter i det hele tatt. I tillegg har jeg fått tilbake alle svangerskapssymtomene jeg hadde tidligere. Rare greier. Tok hcg-prøve hos legen i dag og fikk tilbakemelding om at jeg kom så sent på dagen at jeg ikke kan forvente noen tilbakemelding før på onsdag. 

 

Nå vet jeg ikke om jeg tør håpe på noen ting som helst. Med de smertene jeg hadde i går ser jeg ikke for meg at det kan gå bra.

 

Det er utrolig god støtte i folk som dere der ute, tusen takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Så det kan dra ut så lenge, ja. Jeg forstår fint lite av hva som foregår akkurat nå. Jeg slo meg til ro med at jeg mistet i helgen, for jeg hadde veldig sterke smerter i går blødningen økte på. Blødningen var imidlertid fremdeles ikke ferskt blod, men det var litt mer rølig enn tidligere. Men så ble det mandag og jeg grudde meg til hvordan jeg skulle føle meg, men jeg har sovet som en stein hele natten, blør nesten ingen ting lenger (kommer litt i rykk og napp, men trenger ikke mer enn truseinnlegg), og nå har jeg ikke smerter i det hele tatt. I tillegg har jeg fått tilbake alle svangerskapssymtomene jeg hadde tidligere. Rare greier. Tok hcg-prøve hos legen i dag og fikk tilbakemelding om at jeg kom så sent på dagen at jeg ikke kan forvente noen tilbakemelding før på onsdag. 

 

Nå vet jeg ikke om jeg tør håpe på noen ting som helst. Med de smertene jeg hadde i går ser jeg ikke for meg at det kan gå bra.

 

Det er utrolig god støtte i folk som dere der ute, tusen takk :)

 

Du må bare fortsette å håpe! Jeg tok HcG tirsdag og så fredag. Den viste fin økning. Siden jeg har hatt blødning igjen i helgen blir det ny blodprøve i morgen, med lege er veldig optimistisk. Jeg krysser fingrene for deg i all fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kungfumamma skrev:

Du må bare fortsette å håpe! Jeg tok HcG tirsdag og så fredag. Den viste fin økning. Siden jeg har hatt blødning igjen i helgen blir det ny blodprøve i morgen, med lege er veldig optimistisk. Jeg krysser fingrene for deg i all fall. 

Så bra at du blir så godt oppfulgt av legen. Men du har ikke noe smerter i tillegg, eller har du? Siden du hadde god økning frem til fredag så får vi håpe at blødningene bare er en filleting som du bare må sone ute (enklere sagt enn gjort). Jeg krysser fingrene for oss begge! Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går med deg også.

Håper forresten jeg får snakket med legen min på onsdag. Hun mente det ikke hadde noe for seg å ta hcg prøve i forrige uke fordi da ble det over helgen og hun MÅTTE ha den med to dagers mellomrom. Merket også litt at det var mentaliteten «men du ble så raskt gravid at du blir sikkert raskt gravid igjen», nesten litt som om det ikke er trist å gå gjennom en SA uansett, og som det ikke er så farlig å sjekke så nøye fordi det vil gå seg til. Dagene er lange når man er redd for hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Så det kan dra ut så lenge, ja. Jeg forstår fint lite av hva som foregår akkurat nå. Jeg slo meg til ro med at jeg mistet i helgen, for jeg hadde veldig sterke smerter i går blødningen økte på. Blødningen var imidlertid fremdeles ikke ferskt blod, men det var litt mer rølig enn tidligere. Men så ble det mandag og jeg grudde meg til hvordan jeg skulle føle meg, men jeg har sovet som en stein hele natten, blør nesten ingen ting lenger (kommer litt i rykk og napp, men trenger ikke mer enn truseinnlegg), og nå har jeg ikke smerter i det hele tatt. I tillegg har jeg fått tilbake alle svangerskapssymtomene jeg hadde tidligere. Rare greier. Tok hcg-prøve hos legen i dag og fikk tilbakemelding om at jeg kom så sent på dagen at jeg ikke kan forvente noen tilbakemelding før på onsdag. 

 

Nå vet jeg ikke om jeg tør håpe på noen ting som helst. Med de smertene jeg hadde i går ser jeg ikke for meg at det kan gå bra.

 

Det er utrolig god støtte i folk som dere der ute, tusen takk :)

 

Jeg holder håpet oppe for deg fortsatt jeg, altså! Si fra når du vet mer på onsdag. Krysser fingrene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Så bra at du blir så godt oppfulgt av legen. Men du har ikke noe smerter i tillegg, eller har du? Siden du hadde god økning frem til fredag så får vi håpe at blødningene bare er en filleting som du bare må sone ute (enklere sagt enn gjort). Jeg krysser fingrene for oss begge! Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går med deg også.

Håper forresten jeg får snakket med legen min på onsdag. Hun mente det ikke hadde noe for seg å ta hcg prøve i forrige uke fordi da ble det over helgen og hun MÅTTE ha den med to dagers mellomrom. Merket også litt at det var mentaliteten «men du ble så raskt gravid at du blir sikkert raskt gravid igjen», nesten litt som om det ikke er trist å gå gjennom en SA uansett, og som det ikke er så farlig å sjekke så nøye fordi det vil gå seg til. Dagene er lange når man er redd for hva som skjer. 

Jeg forstår så inderlig godt hva du mener. Det er ikke ålreit å bli møtt slik. Jeg målte HcG med tre dagers mellomrom. Det gikk fint det. Jo, jeg har hatt litt smerter, men legen mente det var voksesmerter 😊

Dagene blir veldig lange. Det går ikke så lett å tune ut. Da oppleves det godt å kunne tømme tankene litt i forumet her. Så skriv gjerne. Få det ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du følges opp. 

Mange blør i svangerskap. For min egen del har det aldri endt bra. Både SA,  men mer skummelt en graviditet utenfor livmor.

Hcg måling gir pekepinn på begge deler. Med ex.u kan hcg stige og synke, men den fordobler seg ikke normalt.

Anonymkode: d227b...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at du følges opp. 

Mange blør i svangerskap. For min egen del har det aldri endt bra. Både SA,  men mer skummelt en graviditet utenfor livmor.

Hcg måling gir pekepinn på begge deler. Med ex.u kan hcg stige og synke, men den fordobler seg ikke normalt.

Anonymkode: d227b...cc3

Ex.u har jeg fryktet veldig nå i disse dager, men legen mente det var et godt tegn at jeg ikke fikk vondt når hun trykket på magen min. Jeg er glad jeg tar hcg måling i hvert fall, blir godt å bli litt klokere på hva som foregår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...