Gå til innhold

Søke om dekt fettsuging?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et par steder på kroppen som er til stor plage for meg og som har vært det i flere år. Haken, venusberget og låra mine. Dette er så store plager at det går utover selvbildet og psyken min. Kan ikke gå i kjoler om sommeren uten shorts under for da jeg får kraftige gnisselår og blir ekstremt sår. 

Dette er noe jeg ønsker å fettsuge. Er dette noe jeg kan søke om å få dekt? Viss ikke det går å få det dekt hva pleier sånt å koste? Jeg er nok ikke i den ekstreme fedmeklasse, men veier ca 76kg og er 165 høy. 

Håper på noen konstruktive svar her. Og kommentarer til at det er bare å trene det bort gidder jeg ikke lese. 

Anonymkode: 0bd2a...6f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan aldri tenke meg at dette er noe du får dekket. Er vel lurt å google pris, tror noen drar til utlandet for fettsuging pga billigere pris, men det er vel ikke anbefalt.

Anonymkode: 0955d...ca7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det får du ikke dekket,  men kan gjøre det privat for egen regning. 

Anonymkode: ffb19...731

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

dekt ? Dekket mener du vel.

Anonymkode: 61c55...915

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å google pris på Mageplastikk, fettsuging av hake og lår men ikke noe opp for min kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare slanke deg? 

Anonymkode: 49cee...78d

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dekt ? Dekket mener du vel.

Anonymkode: 61c55...915

Gid av meg så nøye vi var i kveld da!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke dekket fettsuging, men dersom man får løs hud etter slanking så kan man søke om å få dekket fjerning av det. 

Skjønner hva du mener med at det er slitsomt, har gnisselår selv. Sjekk opp priser i utlandet og ta deg en langhelg et sted. 

Anonymkode: 65c8b...d7e

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et par steder på kroppen som er til stor plage for meg og som har vært det i flere år. Haken, venusberget og låra mine. Dette er så store plager at det går utover selvbildet og psyken min. Kan ikke gå i kjoler om sommeren uten shorts under for da jeg får kraftige gnisselår og blir ekstremt sår. 

Dette er noe jeg ønsker å fettsuge. Er dette noe jeg kan søke om å få dekt? Viss ikke det går å få det dekt hva pleier sånt å koste? Jeg er nok ikke i den ekstreme fedmeklasse, men veier ca 76kg og er 165 høy. 

Håper på noen konstruktive svar her. Og kommentarer til at det er bare å trene det bort gidder jeg ikke lese. 

Ja. Når man veier litt så får man dobbelthake. Hva trodde du ellers ? Når jeg veide 70 så hadde jeg dobbelthake eller når jeg var litt lubben. Du sier du har bollemus også og lår som gnisser. Lår er også noe man legger seg LETT på som mage og midje dessverre 😔😔 hadde gnisselår og mage før huff. Var ikke fornøyd med meg selv. Det hjelper å spise bedre og trene. Det hjelper ikke å sette seg i offerrollen og forvente at sånt skal gå over av seg selv eller at staten skal betale for operasjoner fordi man selv ikke er disiplinert og sterk nok til å jobbe hardt og trene for å få det bedre med seg selv.

HARD trening er den eneste veien eller så må du vel betale selv så lenge du ikke er sykelig overvektig... foretrekker folk med litt selvrespekt og innsikt til å se seg selv. 

Blir så trist når jeg hele tiden ser lubne og litt overvektige folk klage på oss som er tynne, da de ikke skjønner at man har trent og spist seg sånn og at det ikke kommer av seg selv og de får bare være latterlige og hate på i offentlighet. Og dere setter dere i en forferdelig offerrolle og det er slitsomt å være rundt sånne mennesker da dere ikke tåler oss som er slanke og i god form, da kan dere bare kritisere og hate så mye dere vil. Kan bare legge fakta på bordet med engang. Man er ganske slank med 23 prosent fett på kroppen og det er det som er beregnet som sunt når man skanner kroppen gjennom en datamaskin. Har man høyere prosent enn det så blir det fort ganske usunt. 

Anonymkode: 99e0e...5e9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

det får du ikke dekket. 

men dette kan du gjøre noe med selv!!

Anonymkode: 5ea1f...bd7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Desverre dette får du ikke dekt. Du har ikke sykelig BMI når du bare veier 76 kg, det er ca 10 kg "for mye" og noe du LETT kan ta av på egenhånd med litt innsats.
I norge får ingen uansett hvor overvektige de er dekt fettsuging, det man derimot kan få dekt er operasjon for å stramme inn løs hud etter å slanket seg. Da snakker vi om de som slanker seg fra 160 kg til 80 kg....

Du må nok bare legge om kostholdet ditt og slanke deg som alle andre....

Jeg er normal og må også bruke shorts under kjole på sommern for at lårene ikke skal gnisse og har overflødig fett under haken.

Fettsuging koster fra 40.000 , du kan sammenligne priser og klinikker på helsesmart.no

Anonymkode: 9f36a...d09

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å slanke seg på egen regning?

Anonymkode: df263...c1b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

jeg jobber på en plastikk kirurgisk avdeling og ser mye mislykket privat kirurgi, syns det er så synd at folk tyr til kirurgi når de kan ta egne grep med endring av livsstil! Kirurgi er INGEN quick fix! 

Anonymkode: 5ea1f...bd7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du skyld i helt selv (med mindre du er 10år), og du kan i tillegg endre dette helt fint selv dersom du bare lgger godvilja til. Du kan ihvertfall ikke forvente at andre skal betale for din godtespising..!

Anonymkode: d0c9a...cda

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Gnisselår som du kaller det er da heeelt vanlig. Er vel heller mye mer uvanlig å ha thigh gap. 

Ingen får dekket fettsuging, det må gjøres privat. Hva det koster kommer helt an på hvor mye som skal tas. Det er ikke alltid resultatet blir bra heller. 

Anonymkode: 309ce...ae6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den typen kosmetiske inngrep gjøres ikke på skattebetalernes regning. Og du kan heller ikke sende inn en søknad om fettsuging. Du må fysisk oppsøke fastlegen din for å få en avgjørelse på om det er grunn til å henvise deg videre. Men fettsuging? Nei, fettsuging gjør de ikke i det offentlige helsevesenet. 

Anonymkode: 9b480...79b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Når man veier litt så får man dobbelthake. Hva trodde du ellers ? Når jeg veide 70 så hadde jeg dobbelthake eller når jeg var litt lubben. Du sier du har bollemus også og lår som gnisser. Lår er også noe man legger seg LETT på som mage og midje dessverre 😔😔 hadde gnisselår og mage før huff. Var ikke fornøyd med meg selv. Det hjelper å spise bedre og trene. Det hjelper ikke å sette seg i offerrollen og forvente at sånt skal gå over av seg selv eller at staten skal betale for operasjoner fordi man selv ikke er disiplinert og sterk nok til å jobbe hardt og trene for å få det bedre med seg selv.

HARD trening er den eneste veien eller så må du vel betale selv så lenge du ikke er sykelig overvektig... foretrekker folk med litt selvrespekt og innsikt til å se seg selv. 

Blir så trist når jeg hele tiden ser lubne og litt overvektige folk klage på oss som er tynne, da de ikke skjønner at man har trent og spist seg sånn og at det ikke kommer av seg selv og de får bare være latterlige og hate på i offentlighet. Og dere setter dere i en forferdelig offerrolle og det er slitsomt å være rundt sånne mennesker da dere ikke tåler oss som er slanke og i god form, da kan dere bare kritisere og hate så mye dere vil. Kan bare legge fakta på bordet med engang. Man er ganske slank med 23 prosent fett på kroppen og det er det som er beregnet som sunt når man skanner kroppen gjennom en datamaskin. Har man høyere prosent enn det så blir det fort ganske usunt. 

Anonymkode: 99e0e...5e9

Men så forbanna hårsår da?? Går an å skrive ting på en skikkelig måte.

Anonymkode: 5dd50...dd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

-hvorfor kan du ikke betale for disse operasjonene selv? Hvis de er så viktige for deg så klarer du å skrape sammen pengene. Snakker av erfaring da jeg betalte både brystløft og fettsuging av egen lomme. kunne aldri ett for meg at mine usikkerheter var noe staten skulle betale for, ærlig talt.

Anonymkode: 95edb...8cd

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skulle fettsuging være dekket av det offentlige?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...