Crunchy Skrevet 19. februar 2005 #1 Skrevet 19. februar 2005 Heisann! Jeg ville bare fortelle at det nå er startet et nytt foreldreforum, som er det første i sitt slag i Norge. Dette forumet er dedikert til Attachment Parenting. Høres det spennende ut? Kom innom, da! www.ap-norge.com Velkommen!
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 "Forskning har vist at noen av fordelene emd samsoving er bedre søvnkvalitet for mor og redusert fare for SIDS (krybbedød) for barnet. " (ser bort fra stavefeilen.....) Jeg leser da andre steder at forskning viser at samsoving gir ØKT fare for krybbedød. Aldri om mine barn skal sove i min seng, babyer sover i babysenger.
Gjest Xavia Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Samsoving er sikkert hyggelig for barnet, men hva med foreldrene oppi dette? Synes også det høres ut som en uting å gjøre barnet sitt vant med at mamma eller pappa ligger i senga til barnet til det har sovnet. Jo, innimellom er det veldig koselig, men hver eneste kveld? Nei takk.
*nora* Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Nå har jeg lest endel inne på dette forumet, men ærlig talt så virker det litt "religiøst" på meg. Ikke noe for meg iallefall, uten at jeg tror jeg er en dårlig mor av den grunn...
Gjest MrsL Skrevet 21. februar 2005 #6 Skrevet 21. februar 2005 Hva i all verden er dette forumet for noe?
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 Hva i all verden er dette forumet for noe? se, da:) det er om vedhengsbarn, dvs at barnet henger sammen med deg hele tiden. Neida. Sikkert mye bra, blant annet basert på at man i andre kulturer oppdrar barna sine annerledes enn vi gjør her i Norge hvor barnet skal lære å sove alene fra det er nyfødt, feks. Det ER jo ikke naturlig, det? Kjenner ei som har babyen sin i sånn skjerf på ryggen - da får babyen nærhet og hun hendene fri til å holde på med hobbyene sine. Ellers enig med de som er litt småskeptiske til "Veldig Positive Sider om En Form For Oppdragelse".
Gjest MrsL Skrevet 21. februar 2005 #8 Skrevet 21. februar 2005 Har sett - men forstår ikke. Virker totalt negativ til andre som oppdrar barna sine på andre måter enn de selv ville
Arwen Skrevet 21. februar 2005 #9 Skrevet 21. februar 2005 Har sett - men forstår ikke. Virker totalt negativ til andre som oppdrar barna sine på andre måter enn de selv ville Enig, fikk nesten sånn sekt følelse der inne jeg. Jeg er på et forum å lære å se ting på andremåter (blant annet) på AP-forumet ser det ikke ut som om det er forskjellige måter å behandle barna sine på nei.
Brunhilde Skrevet 21. februar 2005 #10 Skrevet 21. februar 2005 Nei, takke meg til sunn fornuft! I mine øyne er dette ikke det! Hvis det var meningen at ungen skulle henge i puppen hele tiden ville vi vært utstyrt med pung akkurat som kenguruen!
Arwen Skrevet 21. februar 2005 #11 Skrevet 21. februar 2005 Leste litt mer, og de sitter der og er sure på de som er overrasket over at de ammer til ungene er 4+ mens de selv ser ned på de som ikke gjør det. Snakk om dobbeltmoral
Gjest MrsL Skrevet 21. februar 2005 #12 Skrevet 21. februar 2005 Prøvde å forstå, men fikk det bare ikke til. Det virker som det finnes bare en Sannhet der inne.
Arwen Skrevet 21. februar 2005 #13 Skrevet 21. februar 2005 Prøvde å forstå' date=' men fikk det bare ikke til. Det virker som det finnes bare en Sannhet der inne.[/quote'] Jepp.. forstår heller ikke. Er fryktelig uenige med de også, men man blir sikkert utestengt hvis man mener noe annet der ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #14 Skrevet 21. februar 2005 Å så gøy! Et helt forum med mennesker som bare er uenig med meg!
Brunhilde Skrevet 21. februar 2005 #15 Skrevet 21. februar 2005 Å så gøy! Et helt forum med mennesker som bare er uenig med meg!
kris10n Skrevet 21. februar 2005 #16 Skrevet 21. februar 2005 Dette var en spesiell side for spesielt interesserte. Masse å være uenig i og masse å irretere seg over
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #18 Skrevet 22. februar 2005 Enig, fikk nesten sånn sekt følelse der inne jeg. Jeg er på et forum å lære å se ting på andremåter (blant annet) på AP-forumet ser det ikke ut som om det er forskjellige måter å behandle barna sine på nei. Jeg synes det er skremmende at du oppfatter det sånn. Hvis du ser bittelitt bak førsteinntrykket ser det jo ikke så ille ut??? Noen gjør det sånn, og noen gjør det lsik. Et forum der alle som støtter skrikemetoden hadde vært samlet, hadde nok vært vell så skremmene.
Arwen Skrevet 22. februar 2005 #19 Skrevet 22. februar 2005 Helt sikkert, men jeg liker mangfold. Hvor man får høre litt om alt. Der inne blir man ledd av hvis man er uenig, det synes jeg er lite voksent og ja, litt skremmende. Tror barneforumet her inne passer meg mye bedre, for her vil jeg få forskjellige synspunkter. Ikke sånne insnevrede syn om at det man selv mener er den eneste sannheten. Jeg er totalt uenig i alt som skrives der inne og ser derfor at det er et sted jeg kommer til å skape kaos og krangling. Hyggeligere for dere å kosemose videre uten meg trorjeg
Gjest Xavia Skrevet 22. februar 2005 #20 Skrevet 22. februar 2005 Nå har jeg lest litt "der inne" ,og lurer egentlig litt på pappaenes rolle oppi dette her. Synes ikke jeg har funnet noe om det. Er de enslige mødre hele gjengen ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå