Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2018 den 13.27, AnonymBruker skrev:

At han ikke er i jobb betyr neppe at han ikke klarer å gjøre noe i hus og hjem? Så at du jobber og han ikke gjør "en dritt" burde vel ikke være en stor greie, sikkert mye han kan gjøre av husarbeid mens du er på jobb.

Anonymkode: ea375...8d5

Ja og nei. Man er ufør av en grunn. I perioder kan man nok få det til, men i perioder klarer man kanskje ingen ting. Da trenger man en raus partner som har forståelse for at det blir gjort veldig lite på hjemmebane mens en selv er på jobb. Det er absolutt mulig å få det til å funke, men da kan man ikke anta at uføre har evig ferie :)

Anonymkode: d7b04...9c9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 5.4.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Vil legge til

En jente jeg gikk på skolen sammen med utdannet seg og jobbet som sivilingeniør, hun giftet seg med en ufør mann og fikk 3 barn med ham. De er veldig lykkelig sammen.

Anonymkode: 461ff...e42

Her har du svaret ditt  :hjerte:

Lykke til ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en uføre. Vi har et fantastisk liv! 

Han var hjemme med alle 3 barna menst jeg gikk på jobb, var aldri et problem med tanke på planleggingsdager på skole, sykebarn osv. 

Middagen sto klar på bordet når jeg kom hjem fra jobb, og da var allerede lekser og barn hentet på skole. Huset er alltid rydding. 

Jeg fekk ofte bilder av han og barna som var på tur i skogen når jeg satt på jobb. Tenk for et fantastisk liv barna har 😍 😍

Et liv med en ufør er FANTASTISK 💞 

Anonymkode: ed7fc...ff1

• Liker 3
Skrevet

Samboeren min er ung ufør, men av fysisk årsak. De to tingene jeg kan komme på som er negativt, er at vi er veeeldig mye sammen her hjemme og kan rett og slett bli lei av hverandre, også kan det av og til bli trangt økonomisk fordi jeg er i permisjon. Men utenom det er det ikke mye negativt i det. I starten trodde folk jeg var støttekontakten hans, da... det var irriterende. 

Sønnen vår har en pappa som er mye tilstede. Det er noe jeg er skikkelig glad for!

• Liker 1
Gjest chamallow
Skrevet

Tjuvradder og fattigfolk snylter på andre rett som det er! Men dere kan leve enkelt, dra på telttur og kjøpe First price mat. Ikke alle trenger å dra til Syden.

Skrevet

Jeg er selv på vei ut i uføretrygd og holder meg langt unna folk som  har problemer med at jeg går på ung ufør. Det burde han også gjøre. Det finnes mennesker med nok empati, kunnskap og forståelse der ute som ikke har problem med at noen er ute av arbeidslivet på grunn av sykdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, chamallow skrev:

Tjuvradder og fattigfolk snylter på andre rett som det er! Men dere kan leve enkelt, dra på telttur og kjøpe First price mat. Ikke alle trenger å dra til Syden.

Rapportert

Anonymkode: 42489...f64

• Liker 2
Gjest chamallow
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rapportert

Har ikke sagt noe stygt om enkeltpersoner bare generalisert. Er ikke noe galt med uføre de kan jo ikke noe for det at de ikke kan jobbe.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/7/2018 at 1:35 PM, Tran09 said:

Personlig hadde å vært i ett forhold med en ung ufør vært uaktuelt.  Ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med en skjev økonomisk situasjon eller forskjellige vennekretser, men fordi som ung ufør har man nok på tapeten allerede. Er man ung og ufør er det nesten likestilt med å si at man har så påtrengende problemer psykisk at man ikke klarer å ta vare på seg selv i dagens samfunn. 

Man har så store problemer med å ha en jobb over lenger tid, at man slipper. Man får heller "lønn" fra staten for å ta vare på seg selv og pleie seg selv til man "vokser" nok til å kunne ha en jobb. 

Men kjenn på det selv, og så kan du heller gi det 6 måneder før du sier nei - dersom dette er noe du virkelig ønsker :)

Og nettopp derfor er det mange som kvier seg, eller bare ikke sier at de er (ung) ufør når de treffer nye folk

Anonymkode: 6b2d0...0a6

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er gift med en uføre. Vi har et fantastisk liv! 

Han var hjemme med alle 3 barna menst jeg gikk på jobb, var aldri et problem med tanke på planleggingsdager på skole, sykebarn osv. 

Middagen sto klar på bordet når jeg kom hjem fra jobb, og da var allerede lekser og barn hentet på skole. Huset er alltid rydding. 

Jeg fekk ofte bilder av han og barna som var på tur i skogen når jeg satt på jobb. Tenk for et fantastisk liv barna har 😍 😍

Et liv med en ufør er FANTASTISK 💞 

Anonymkode: ed7fc...ff1

Så samboeren din er aldri syk han da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 5.4.2018 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri i livet satset på en ung ufør.. For meg sier det alt.... 

Anonymkode: 4ce3b...75a

Det sier alt om deg😉

Anonymkode: ebbde...662

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så samboeren din er aldri syk han da?

Ulike måter å være syk på. Du trenger ikke være frekk. :fart2:

Anonymkode: 5cef3...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ung ufør, men håper jeg likevel har mye å tilby... så nei, ikke avskriv noen bare pga det. 

Anonymkode: 8a18a...403

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ulike måter å være syk på. Du trenger ikke være frekk. :fart2:

Anonymkode: 5cef3...780

Jeg var ikke frekk, men Sorry for at du tok deg så nær av kommentaren min :fart2:

Det er et helt legit spørsmål ettersom han er UFØR. Så han har aldri dårlige perioder han da, men bare er en helt frisk og fin forelder 100% av tiden?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Gjest chamallow skrev:

Har ikke sagt noe stygt om enkeltpersoner bare generalisert. Er ikke noe galt med uføre de kan jo ikke noe for det at de ikke kan jobbe.

Tenk over hvordan du ordlegger deg da!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...