AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #21 Skrevet 7. april 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Du hadde ikke klart å trene med hjerteinnfarkt. Enkel regel: ubehag som går bort ved trening: muskelstramning, angstsymptomer++, ubehag som blir mye verre ved aktivitet: lege. Anonymkode: 28b1d...1be Mener du jeg ikke hadde klart å fullføre EN enkelt økt, eller trent jevnlig over tid? Under trening merket jeg ikke smerter, men det er jo logisk; kroppen blir varm, så du kan jo merke om du f.eks. får en treningsskade, men kan likevel fortsette. Eller mener du ubehag ved trening som værre ubehag i ettertid? Hva er årsaker til muskelstramming? Jeg har ingen grunn til å ha angstsymptomer. 8 hours ago, AnonymBruker said: Det hjelper ikke. Det heter fremdeles brystvorte Anonymkode: f40c0...f42 kk 7 hours ago, Arabella said: Det første legen gjør er å lytte på hjertet. Neste skritt er EKG. Hvis det viser unormal aktivitet, får du henvisning til sykehus for videre undersøkelser. Hjertstans ligger vel enten i årsak av alder eller atferd. Jeg har trent og spist sunt i 5 år. Jeg er ingen atlet. Får vel bestille en time, da... - Merker det ved nippelen og litt over (det er vel der hjertet er ell; ikke bak selve nippelen)? Anonymkode: e5a55...263
Arabella Skrevet 7. april 2018 #22 Skrevet 7. april 2018 Bilder av hvor er hjertet plassert i kroppen
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #23 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du jeg ikke hadde klart å fullføre EN enkelt økt, eller trent jevnlig over tid? Under trening merket jeg ikke smerter, men det er jo logisk; kroppen blir varm, så du kan jo merke om du f.eks. får en treningsskade, men kan likevel fortsette. Eller mener du ubehag ved trening som værre ubehag i ettertid? Hva er årsaker til muskelstramming? Jeg har ingen grunn til å ha angstsymptomer. Anonymkode: e5a55...263 Nei, det er ikke logisk i det hele tatt. Et sykt hjerte vil få problemer når det presses. Når en utreder folk for hjertesykdom og ikke finner noen på øyeblikks-ekg, eller 24-timers-ekg, tar en videre belastningstest med ekg: nettopp fordi hjertet ikke vil pumpe optimalt under belastning. Anonymkode: 28b1d...1be
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #24 Skrevet 7. april 2018 Hadde det vært hjerteinfarkt, hadde du ikke hadde fysisk vondt i brystet, musklene osv når du tok der det gjorde vondt. Et hjerteinfarkt er under beina og er mer innvendig. Anonymkode: 25d94...509
Occulta Skrevet 7. april 2018 #25 Skrevet 7. april 2018 På 5.4.2018 den 22.38, AnonymBruker skrev: Fortell forskjellen. Død er død. Hvordan merkes det om det er brystet eller hjertet, og hvorfor dødelig? Anonymkode: e5a55...263 Er det hjertet så gjør det veldig vondt, og det er en helt annen type smerte enn den du kjenner på huden eller i vevet utpå kroppen. Har du noe så galt med hjertet at det faktisk gjør veldig vondt, så vil du mest sannsynlig ha andre symptomer på hjertesvikt også. Hjerteflimmer, hjertebank, svimmel, kvalme, tretthet/sliten, andpusten, søvnvansker, vondt å ligge, tegn på dårlig sirkulasjon som hovne ekstremiteter, tørr hud, endring i hudfarge etc.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #26 Skrevet 7. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke logisk i det hele tatt. Et sykt hjerte vil få problemer når det presses. Når en utreder folk for hjertesykdom og ikke finner noen på øyeblikks-ekg, eller 24-timers-ekg, tar en videre belastningstest med ekg: nettopp fordi hjertet ikke vil pumpe optimalt under belastning. Anonymkode: 28b1d...1be Eller så har jeg levd såpass sunt og trent såpass ofte, at den tåler å bli overbelastet litt ektstra? 2 hours ago, AnonymBruker said: Hadde det vært hjerteinfarkt, hadde du ikke hadde fysisk vondt i brystet, musklene osv når du tok der det gjorde vondt. Et hjerteinfarkt er under beina og er mer innvendig. Anonymkode: 25d94...509 Uff... enda verre; da kan du jeg jo få stopp når som helst uten forvarsel. 2 hours ago, Occulta said: Er det hjertet så gjør det veldig vondt, og det er en helt annen type smerte enn den du kjenner på huden eller i vevet utpå kroppen. Har du noe så galt med hjertet at det faktisk gjør veldig vondt, så vil du mest sannsynlig ha andre symptomer på hjertesvikt også. Hjerteflimmer, hjertebank, svimmel, kvalme, tretthet/sliten, andpusten, søvnvansker, vondt å ligge, tegn på dårlig sirkulasjon som hovne ekstremiteter, tørr hud, endring i hudfarge etc. Jeg har tørr hud og er ofte sliten/stress. Vevet utepå kroppen? Jeg føler jo at det er under skinnet. Anonymkode: e5a55...263
Occulta Skrevet 7. april 2018 #27 Skrevet 7. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så har jeg levd såpass sunt og trent såpass ofte, at den tåler å bli overbelastet litt ektstra? Uff... enda verre; da kan du jeg jo få stopp når som helst uten forvarsel. Jeg har tørr hud og er ofte sliten/stress. Vevet utepå kroppen? Jeg føler jo at det er under skinnet. Anonymkode: e5a55...263 Mener da bindevev som muskler, underhud og hud
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #28 Skrevet 8. april 2018 Deres anbefalinger er at jeg går til lege, altså? Har en venninne som studerer sykepleier, kan hun hjelpe meg? Anonymkode: e5a55...263
Arabella Skrevet 8. april 2018 #29 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Deres anbefalinger er at jeg går til lege, altså? Har en venninne som studerer sykepleier, kan hun hjelpe meg? Anonymkode: e5a55...263 1. Ja! 2. Nei.
Rotehodet Skrevet 8. april 2018 #30 Skrevet 8. april 2018 (endret) For guds skyld, ikke gå til noen lege. Mye bedre å få "hjelp" på et forum som dette. Forresten, jeg har vondt i vondten - hva skal jeg gjøre? Endret 8. april 2018 av Rotehodet 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #31 Skrevet 8. april 2018 I dag var det ikke like ille, men det er jo i sterk kombinasjon av at jeg var opptatt med andre ting og distraherte meg selv. Men jeg merker at på venstre overarm så strammer det litt nå, og kom over denne artikkelen: https://www.klinikkforalle.no/hva-er-din-plage/nummen-arm Der står det et avsnitt om at mange tror det skyldes hjertefeil, men det kan være flere årsaker. Men når jeg får hjertefeilen først (?), også nummen arm; da er det kanskje greit å se årsakssammenhengene? Det kan selvfølgelig være fordi jeg sitter på PC, men det er litt med timingen, da... Anonymkode: e5a55...263
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #33 Skrevet 9. april 2018 I dag er ikke armen hoven. Når vet jeg om det er psykisk at jeg fokuserer det fram vs. reellt? Når vet jeg at det er reellt brystvondt, og ikke hjertevondt. Ser ikke hvordan brystvondt kan dø, da det ikke er hjertet. Anonymkode: e5a55...263
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #34 Skrevet 9. april 2018 Ser at jeg bare følger 1 av alle de symptonene. Det er vel bra, ell og kan være i årsak av noe annet. Forstår ikke den ''klemmende/bånd''-følelsen run dt hjertet da jeg ikke vet hvordan det føles, da jeg ikke har tenkt over det. Leser at hjerteattak og hjertefeil fremkommes av anstrenghet, men lindres ved hvile, jeg merket ike mye smerte under trening, med mindre jeg fokuserte på det at jeg kanskje burde roe ned vfordi hvis om atte dersom atte. Anonymkode: e5a55...263
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #35 Skrevet 9. april 2018 Ingen legetime før neste uke ledig. Prater vi legevakten da, eller vente? Anonymkode: e5a55...263
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #36 Skrevet 10. april 2018 Ja. Jeg trodde det var hjertefeil, men dere skrev det var brystfeil. Da lærte jeg noe. Anonymkode: e5a55...263
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #37 Skrevet 10. april 2018 Ingen som har opplevd? Anonymkode: e5a55...263
Kragebein Skrevet 10. april 2018 #38 Skrevet 10. april 2018 Tråden er ryddet for personangrep og brukerdebatt. Kragebein, mod
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #39 Skrevet 10. april 2018 Du burde lese deg opp på hvordan kroppen fungerer. Anonymkode: d3957...07b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2018 #40 Skrevet 10. april 2018 Nei, nei, nei. Ikke bruk helsevesenets ressurser på å undersøke noe som mest sannsynlig er øm muskel/ingenting. Dette er klassisk hypokondri. Anbefaler alle å prøve å fokusere intenst på en kroppsdel, dere kjenner sensasjoner/smerter der? Nettopp. Den beste medisinen er å akseptere at man som menneske alltid vil ha kroppslige skurringer, og ikke fokusere på alt som kommer og går. I tillegg er det nyttig å ha en viss peiling på risiko. Er du en inaktiv mann på 70 år med brystsmerter så er det kanskje en tanke å komme seg til legen. Er du en ung, aktiv mann med små ubehag og "stikk" i brystet, så tillegger du det ingen patologi. Anonymkode: a6589...9d1 1
Fremhevede innlegg