Gå til innhold

Tog - hvordan ORKER FOLK å ta toget???

Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
12 minutter siden, Overrasket skrev:

Samtidig sier det alt som bør sies, ikke sant?

Vet ikke, spørs hva du ønsker å si, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
2 minutter siden, Neinøff said:

Vet ikke, spørs hva du ønsker å si, det.

At tog er fantastisk – tog er så flott! Tog er fint – tog er storslått! TOOOOOOG!!!! :bolledeig:
Toget og jeg har noe til felles, Nøff. Toget og jeg er like tøff! :tog:

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, Overrasket skrev:

At tog er fantastisk – tog er så flott! Tog er fint – tog er storslått! TOOOOOOG!!!! :bolledeig:
Toget og jeg har noe til felles, Nøff. Toget og jeg er like tøff! :tog:

SÅ lite tøff tror jeg ikke du er, jeg har fått inntrykk av at du er tøffere enn toget. 

Hva har du forresten å si om disse fabelaktige konduktørene som skyr mammaer med barnevogn som pesten? Løper av sted til en annen vogn som om det var sjølve nøkken de så, og ikke en stakkars mamma som faktisk kunne trengt hjelp av toget. Og gamle kjerringer. Da løper de, konduktørene. Er det for noe, a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tog 40.000 kilometer i fjor.

Hvorfor?

Fordi det er bedre å ta toget enn å betale bompenger, sitte i kø, stresse med trafikk, og i tillegg er ikke fartsgrensen på tog begrenset til 80 km/t så mange steder.

Jeg har nok spart ca 60.000 kr på det i fjor.

Miljøbelastningen med bilkjøring er jeg ikke så opptatt av, men det er jo en fin bi-effekt.

Endret av isw
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
Akkurat nå, isw skrev:

Hvorfor?

Fordi det er bedre å ta toget enn å betale bompenger, sitte i kø, stresse med trafikk, og i tillegg er ikke fartsgrensen på tog begrenset til 80 km/t så mange steder.

I alle dager, du jobber langt unna hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Neinøff skrev:

I alle dager, du jobber langt unna hjemmet.

Det ser jeg nå som skattemeldingen har kommet, gitt :) 

Endret av isw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 minutter siden, Neinøff said:

SÅ lite tøff tror jeg ikke du er, jeg har fått inntrykk av at du er tøffere enn toget. 

Hva har du forresten å si om disse fabelaktige konduktørene som skyr mammaer med barnevogn som pesten? Løper av sted til en annen vogn som om det var sjølve nøkken de så, og ikke en stakkars mamma som faktisk kunne trengt hjelp av toget. Og gamle kjerringer. Da løper de, konduktørene. Er det for noe, a?

Jeg synes konduktørene kan erstattes av robåter. Roberter. Nei, faen da, roboter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, isw skrev:

Hvorfor?

Miljøbelastningen med bilkjøring er jeg ikke så opptatt av, men det er jo en fin bi-effekt.

Og jeg toget 258980 kilometer i fjor. Istedet for å sitte i bilen minst 1 time hver vei, betale bompenger utav det hvite i øynene og slåss for en p-plass midt i sentrum, så spaserer jeg 12 minutter til stasjonen i hver ende av togreisen min.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neinøff skrev:

Jeg har tatt toget kanskje.. 3000 ganger? Og hater tog. 

Hvorfor er det da så vanskelig å fatte hvorfor folk orker å ta toget? Du er jo et prakteksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte bil for å slippe tog. Liker ikke alt maset med pratsomme mennesker med bråkete mobiltelefoner. Blir gal i hodet av all bippingen og skravlingen. Sitter derfor heller gladelig i bilkø:danse:

Anonymkode: ee2ed...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog er mitt foretrukne transportmiddel på både korte og nokså lange distanser (f.eks. fra Oslo til Sørlandet), og klart bedre enn buss.

På toget er det lite støy, bedre komfort, stort sett plass til å vandre litt rundt, cafévogn, mye bedre toalett, lite vibrasjoner, og  jevne, myke bevegelser.

Busstur betyr derimot nitrist toalett (ofte uten vann i springen), null plass til å strekke på beina, krappe svinger, kanskje humpete veier, mye mer start / stopp, og mer støy fra motor og hjul.

Bråkete og irriterende medpassasjererr kan man støte på uansett kollektiv reisemåte, så det ser jeg ikke som en spesifikk ulempe med tog.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste er disse moderne togene hvor det nesten ikke finnes sitteplasser, og de som finnes er enten feilvendt, eller du sitter og fletter knær med noen midt imot. Jeg er tålig fornøyd så lenge jeg får en vindusplass rettvendt uten en annen passasjer i fleisen, men sånne plasser forsvinner to sekunder etter at dørene åpner. Da blir nødløsningen klappsetene i gangen, de er fine så lenge det ikke kommer på passasjerer med 10 kolli og stiller opp alt foran døra. 

Anonymkode: 53e38...e5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian d'Ibelin
1 time siden, Neinøff skrev:

Jeg har tatt toget kanskje.. 3000 ganger? Og hater tog. 

Om du hater tog så mye så forstår jeg ikke hvorfor du tar det så ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.4.2018 den 16.34, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare kjøpe sånn komfort billett ? Eller sette deg i stillevogna?

Anonymkode: 87d75...7bd

Er nok ikke så lett. Broren min klagde en gang på at den «åndsvake» mora ikke kunne stoppe den ekle «jævelungen» sin fra å bråke og lage ekle lyder i komfortvogna. Han mente de burde ha sittet i familievogna i stedet. Det er jeg for så vidt enig i, men synes det var stygt sagt.

Anonymkode: 8b2b4...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎03‎.‎04‎.‎2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Så bra bare minsten kan reise gratis da dere alle reiser gratis.

Anonymkode: 2a413...d7a

Alle reiste gratis, men nå er det bare han under 18 som reiser gratis. Har ikke reist på fjellet etter at de to eldste ble 18 år. 

Anonymkode: 7ec32...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hater buss, elsker tog. Men NSB burde få buksevann noen ganger! 

Anonymkode: ad828...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2018 den 19.09, Neinøff skrev:

Ja, om det er gratis, greier en vel å holde ut. Men hvorfor kan dere ikke kjøre til fjellet? Aldri hørt om et fjell som kun har toglinjer og ingen veier.

Prøv å kjøre til Finse med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 4.4.2018 den 21.07, Balian d'Ibelin skrev:

Om du hater tog så mye så forstår jeg ikke hvorfor du tar det så ofte

Ikke? Forstår du ikke hvorfor noen faktisk må ta toget enkelte stedet? Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...