Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite problem med min såkalte eks, som jeg lurte på om noen kjenner seg igjen i, og hva jeg burde gjøre. Jeg og eksen har kjent hverandre i et år nå. Vi begynte å holde på rundt september tidene, men i Januar gjorde han det slutt med meg fordi han følte det ble for mye da jeg sa jeg ikke likte alle jentene han snappa med for "streak". Jeg har aldri vært så forelska i en gutt noen gang, så for meg var det et veldig brekk da han slo opp. Vi avtalte å være venner, og som alle vet så klarer jo ikke ekser å være venner med hverandre. De to siste månedene har det vært mye opp og ned og frem og tilbake, men vi har møttes minst 1-2 ganger i uken, snakker hver eneste dag på facebook og på snap. Vi har felles venner, og møtes både med venner og alene. Han lar meg fortsatt sove hos han nesten hver helg, og han sier jo at han er glad i meg. Men problemet er at han forteller meg at vi er "helt ferdig", hele tiden. Og jeg vet jo det, så skjønner ikke hvorfor han skal gni det inn. Han forteller meg at han ikke bryr seg om meg mer og ikke har følelser på den måten, men da skjønner jeg ikke hvorfor han holder på som han gjør. I tillegg til alt dette snakker han nå med søskenbarnet mitt på snapchat om meg, der han spør hva jeg gjør, om han vet hvor jeg er, sier at han er usikker på hva han skal gjøre fordi han er "avhengig" av meg osv.. Dette er ikke noe han sier til meg, men jeg får jo høre det av søskenbarnet mitt. til meg sier han at vi er "venner uten kontakt", noe som i min beslutning ikke er en greie engang. For man kan jo ikke være venner om man ikke har kontakt? Dessutten snakker vi to sammen hver eneste dag, og møtes flere ganger i uken alene. for en uke siden så blokket han meg på snapchat fordi han ble sur, da fikk jeg masse meldinger om at han ikke kom til å ha noe mer med meg å gjøre. Men dagen etterpå våknet jeg opp til lang melding der det sto unnskyld og at han var dum og overreagerte og han unblokkerte meg så klart.. Noe jeg forventa at han skulle gjøre, fordi jeg føler han fortsatt har følelser.  Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem til han om ting, for han blir så fort irritert og sier bare at vi er helt ferdig og at det bare er sånn det er. 

En annen ting som irriterer meg veldig med han er at han snakker til andre der han sier mye mer om hva han føler, men til meg blir han bare irritert. Han blir fort spydig og frekk mot meg, og jeg har sagt til han at det ikke er greit mer. Andre har også lagt merke til det, og sagt til han. Men virker ut som at han blir veldig frustrert, spesielt hvis han ser at jeg snakker med andre gutter. Og jeg vil bare legge til her at jeg aldri snakka med andre gutter mens vi var sammen, men han snakket med andre jenter hele tiden, og ble veldig irritert på meg og sur om jeg spurte om han kunne slutte å snappe med de jentene som var "randome" og unødvendige å snakke med. Noen av de var jo venner og familie, så de brydde jeg meg aldri om. Men noen av jentene hadde han aldri møtt før engang, og jeg så på de som unødvendig å snakke med.. 

Så jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem til han med alt dette, for jeg føler at han fortsatt har følelser, men så fort jeg drar hjem fra han er han alltid så sur på mld og da får jeg mld om at vi er over og at jeg må huske det. Og det vet jeg jo så klart. Det sier han jo til meg så ofte at det snart er rissa inn i hjernen min med kniv. 
Jeg lurer på også om det kan være noe grunn til at han er så mye sur og spydig mot meg veldig unødvendig.. 

Noen som har noe erfarign og tips? 

Anonymkode: 5b5e9...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, finn deg en annen gutt! Dette er ingenting å samle på, han er eiesyk, samtidig som at han trenger bekreftelse på at han kan få deg hele tiden. Be han velge, enten så har han deg fullstendig eller ikke i det hele tatt. Lover deg at du finner deg noen bedre etter hvert

• Liker 2
Skrevet

Her blir det bare drama. Jeg også har en eks som ikke vil ha meg, men som iblant virker betatt, og som gjerne blander seg i alt som skjer i livet mitt. Jeg har bare bestemt meg for at her må jeg begrenser kontakten. Jeg besøkte ham faktisk ikke hjemme hos ham før etter at det hadde vært slutt ett år (og selv da besøkte jeg ham med noen). Selv om det kan kjennes naturstridig - fordi dere kjenner hverandre så godt osv - er det bedre å redusere kontakten. Og etterhvert kan du treffe noen som ikke trenger å fortelle alle andre hva han føler og ikke, men som kan si det til deg og ellers vise at han bryr seg fullt og helt - ikke stykkevis og delt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...