Gå til innhold

Er BDSM en mentalsykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var unøyaktig, det skulle være på 50-tallet 1954 for å være nøyaktig. 

Anonymkode: c2d90...019

Jødeparagrafen ble fjernet i 1851. Den ble gjeninnført i 1942, men fjernet igjen ved frigjøringen. Vidkun Quisling ble også domfelt for å ha endret grunnloven for å ha gjeninnført paragrafen.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Jødeparagrafen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Fordommer er ofte uvitenhet.

Anonymkode: 4e071...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det gjerne kommer an på i hvilken grad en bedriver BDSM. 

"Normale" personer har gjerne neon elementer fra BDSM inn i sengen. Mer uskyldige input. F.eks bind for øynene, binde hverandre fast (ikke hengende fra taket opp ned i stramme tau, men feks håndjern), litt spanking, litt bestemte i sengen osv. 

Men da tenker jeg det er fordi det pirrer at den andre er litt bestemt, viser litt makt, sansene blir skjerpet osv. (for min del pirrer det fordi jeg synes det er mandig at mannen viser litt makt, men ikke mer enn det). 

Men når det gjelder mer ekstreme varianter, så klarer ikke jeg å begripe at det er normalt. Og noen klarer jo kun å tenne på BDSM og det mer ekstreme, de klarer ikke tenne på vanlig sex, og da synes jeg det er noe som skurrer. 

Vet om noen som driver med BDSM (ikke "uskyldig" BDSM, men litt mer ekstrem) og de har opplevd litt diverse i livet. Alt fra misbruk, foreldre som ikke har fulgt opp i barndommen, mobbing, psykiske vansker ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...