SpaceDementia Skrevet 1. april 2018 #21 Skrevet 1. april 2018 Sosial intelligens. Den må trenes opp. Man kan ikke skylde på damene når de reagerer negativt på upassende/uintelligent oppførsel. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #22 Skrevet 1. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere yngre menn: skjerp dere. Det var akkurat like vanskelig å sjekke damer da jeg var ung, men ble vi avvist, tok vi det som en mann og gikk videre. Dersom noen oppfatter deg som "creepy" skulle du kanskje se litt på hvordan du faktisk oppfører deg? særlig hvis det er noe du mener å oppleve ofte. Man burde kanskje lære seg hvordan man oppvarter en kvinne, og hvordan man tolker hennes reaksjoner, før man legger skylden på kvinnene for feilslått egenadferd. Jeg skjønner ikke hvor denne sutregenerasjonen får disse tåpelige idéene sine fra? Anonymkode: 47ca1...c21 Du vet de sutrer for de har så lyst på mus og får ikke. Veldig normalt å ikke få mus når mann er gutt/ ung mann i førsten av 20 årene. selv var jeg ikke så intressert i damer i tenårene og førsten av 20 årene fordi jeg viste hvordan unge jenter/kvinner er. Drama, tull og fjas nei takk. Nå er jeg i 30 årene har jeg det veldig mye musetilbud og er svært ettertraktet. Av både yngre og eldre. Men foretrekker å være i et fast forhold. Er du ung og muesyk og sutrete så gjør noe i stedet...trening, skole osv. Anonymkode: ffc0f...e66
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #23 Skrevet 1. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Dere yngre menn: skjerp dere. Det var akkurat like vanskelig å sjekke damer da jeg var ung, men ble vi avvist, tok vi det som en mann og gikk videre. Dersom noen oppfatter deg som "creepy" skulle du kanskje se litt på hvordan du faktisk oppfører deg? særlig hvis det er noe du mener å oppleve ofte. Man burde kanskje lære seg hvordan man oppvarter en kvinne, og hvordan man tolker hennes reaksjoner, før man legger skylden på kvinnene for feilslått egenadferd. Jeg skjønner ikke hvor denne sutregenerasjonen får disse tåpelige idéene sine fra? Anonymkode: 47ca1...c21 Hvorfor er det opp til menn å skulle oppvarte en kvinne? Anonymkode: f17d5...d28 6
Kreator Skrevet 1. april 2018 Forfatter #24 Skrevet 1. april 2018 (endret) 7 minutter siden, SpaceDementia said: Sosial intelligens. Den må trenes opp. Man kan ikke skylde på damene når de reagerer negativt på upassende/uintelligent oppførsel. Dette går begge veier da. Dessverre er det de ekstreme på begge sider som gir oss de største arrene, og sånn sett preger erfaringene våre over tid. Manglende sosial intelligens kan også gjøre at man er MER pågående; de med de dårligeste sosiale antennene er de som fortsetter å gunne på fordi de ikke skjønner hvor teite de faktisk er, og antar det er dama som er dum. Eller så er de såpass følelsesavstumpede at avvisning ikke spiller noen rolle, de spiller et rent "numbers game". Endret 1. april 2018 av Kreator 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #25 Skrevet 1. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det slik at vi som er hyggelige og respektfulle er oppegående ig tar til oss hva som sies i ulike media og av kvinner selv. Når man da er forsiktig og hensynsfull i utgangspunktet så blir man enda mer bakpå når det hyles slik. For oss så er de situasjoner som du og andre skriver om ganske uforståeligat finnes. Derfor reagerer vi også som vi gjør, i kombinasjonen med den vanlige avvisningen man får i hverdagen. Anonymkode: ffc0f...e66 Det er da ikke kvinners feil at menn som deg ikke er sosialt trygge. «Når det hyles slik» vitner om at du har en dårlig holdning til selve kampanjen, og da er du slettes ikke så hyggelig, respektfull og oppegående som du beskriver deg som. De mennene som innehar disse kvalitetene tar sterk avstand til dette til tross for at de også uttrykker at de ikke kan begripe at noen menn oppfører seg slik. De har videre ikke noen problemer med å interagere på en normal måte med kvinner. Du er en typisk selvutnevnt «nice guy» som setter seg i en offerposisjon fordi man ikke får napp hos kvinner selv om man visstnok er så hyggelig, forsiktig, hensynsfull osv. Så er det kvinners skyld at de blir mer tilbakeholdne og fortsatt ikke får napp fordi kvinner sier ifra om dårlig oppførsel. Men det er samtidig kvinners skyld hvis de også aksepterer menns dårlige oppførsel, fordi hvorfor velge menn som behandler de dårlig når de kan velge en ordentlig snill hedersmann som dem selv? Har du noen gang tenkt på å ta tak i din egen usikkerhet i stedet for å la det gå utover kvinner generelt? Anonymkode: c8b04...4c6 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #26 Skrevet 1. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det opp til menn å skulle oppvarte en kvinne? Anonymkode: f17d5...d28 Fordi feministene er patriarkalske og ønsker ikke å bli frie fra patriarkatet (og kjønnsroller) men støtter det i stedet. Anonymkode: 7d428...e23 2
Kreator Skrevet 1. april 2018 Forfatter #27 Skrevet 1. april 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du er en typisk selvutnevnt «nice guy» som setter seg i en offerposisjon fordi man ikke får napp hos kvinner selv om man visstnok er så hyggelig, forsiktig, hensynsfull osv. Har du noen gang tenkt på å ta tak i din egen usikkerhet i stedet for å la det gå utover kvinner generelt? Anonymkode: c8b04...4c6 Er det lov å spørre hvorfor du (og forsåvidt et par andre her) er så ute etter å "ta" de som ikke er enige med deg her? Fakta er at mesteparten av datingen nå HAR flyttet seg online, og at den beste treffraten ER online. Så antar du og en del andre at de som ikke gidder å sjekke på gata lenger ikke har suksess med datingen? Forstår bare ikke behovet for å dra meningsmotstandere ned i søla. Endret 1. april 2018 av Kreator 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #28 Skrevet 1. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det opp til menn å skulle oppvarte en kvinne? Anonymkode: f17d5...d28 Hvis du vil a noe, så må du jo gjøre noe for at noen skal ville gi deg det. Tror du at du har rett på kvinner og kroppene deres? Er det ikke et visst poeng i å vise hva DU kan tilby henne? Hva salags virkelighet er det du lever i? Forventer du at kvinner skal falle på kne og tilbe deg hvs du viser interesse? Det er ikke slik verden fungerer. Du må vise at hun kan få noe ut av å bli med deg. Anonymkode: 47ca1...c21 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #29 Skrevet 1. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi feministene er patriarkalske og ønsker ikke å bli frie fra patriarkatet (og kjønnsroller) men støtter det i stedet. Anonymkode: 7d428...e23 Dette er så galt som det kan få blitt. Hvor kommer dette tullet fra? Anonymkode: 47ca1...c21 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #30 Skrevet 1. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du vil a noe, så må du jo gjøre noe for at noen skal ville gi deg det. Tror du at du har rett på kvinner og kroppene deres? Er det ikke et visst poeng i å vise hva DU kan tilby henne? Hva salags virkelighet er det du lever i? Forventer du at kvinner skal falle på kne og tilbe deg hvs du viser interesse? Det er ikke slik verden fungerer. Du må vise at hun kan få noe ut av å bli med deg. Anonymkode: 47ca1...c21 Hvis du vil a noe, så må du jo gjøre noe for at noen skal ville gi deg det. Tror du at du har rett på menn og kroppene deres? Er det ikke et visst poeng å vise hva DU kan tilby han? Hva salags virkelighet er det du lever i? Forventer du at menn skal falle på kne og tilbe deg hvs du viser interesse? Det er ikke slik verden fungerer. Du må vise at han kan få noe ut av å bli med deg. Anonymkode: f17d5...d28 5
Gjest Snø_fnugg Skrevet 1. april 2018 #31 Skrevet 1. april 2018 (endret) Det er jo bare å mestre følgende kunst: Øyenkontakt alt ligger der. Hvordan dama ser på deg, om hun ser tilbake, smiler hun, holder hun blikket - og om dette fortsetter. Ser hun på deg så vil hun ha deg. Var en fyr som så meg rett i øynene hver gang vi møttes på et arrangement, gikk forbi hverandre, jeg så tilbake og synes det var pirrende. Jeg klarte rett og slett ikke å la være. Han var en bekjent og ganske kjekk, men det viktigste for meg var at han hadde baller nok til å se meg rett i øynene, og holde blikket lenge. Det likte jeg. Neste gang vi møttes prøvde han seg på det igjen, men da hadde jeg fått meg kjæreste så jeg så ikke så mye tilbake, bare litt for å være høflig. Men det funker med blikkontakt Endret 1. april 2018 av Snø_fnugg
Kreator Skrevet 1. april 2018 Forfatter #32 Skrevet 1. april 2018 1 minutt siden, Snø_fnugg said: Det er jo bare å mestre følgende kunst: Øyenkontakt alt ligger der. Hvordan dama ser på deg, om hun ser tilbake, smiler hun, holder hun blikket - og om dette fortsetter. Ser hun på deg så vil hun ha deg. Hva med de sjenerte introverte damene? Hva med de som faktisk ikke har lagt merke til deg ennå (ja da, man kan klovne seg til litt oppmerksomhet)? Du har helt rett selvfølgelig, men de casene du nevner er de aller enkleste (og sjeldneste) casene å ta tak i. Før online dating måtte vi menn gjøre mye mer for å få / skape romantisk oppmerksomhet fra kvinnen enn bare å være tilstede. Med online dating så har nok dette spillet forandret seg en del ja.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #33 Skrevet 1. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er så galt som det kan få blitt. Hvor kommer dette tullet fra? Anonymkode: 47ca1...c21 Ja, det er galt at det er slik. Det kommer fra feminister. Feministene ønsker ikke å gjøre noe med at menn er de som tar inititativet. Jeg har hatt flere debatter, i flere feministiske grupper, med kvinnelige feminister, om dette. Problemet er at enkelte sider ved patriarkatet er behagelige, bekvemme. Det er ikke snakk om å gjøre noe med det etter at de vonde sidene ved patriarkatet er håndtert, det er snakk om at det er jo kjekt at det er sånn, så da er det ikke noe noen feminist ønsker å ta tak i. Anonymkode: 7d428...e23 2
absinthia Skrevet 1. april 2018 #34 Skrevet 1. april 2018 Jeg synes det er helt ok at ikke hvem som helst forsøker å sjekke meg opp på offentlig sted, dette er noe jeg alltid har syntes var litt creepy. Greit nok, dersom man sto i platesjappa og kom i snakk med en fyr som sjekket ut samme musikk som deg selv, eller at man var på den samme konserten, men totalt ukjente fyrer som tok kontakt på gata, kafe eller lignende, var bare ekkelt, og det uansett utseende. Da jeg var sånn rundt 30-35, fikk utseendet mitt en oppsving, fordi jeg fikk litt mer tid til å tenke over hva jeg kledde på meg og å sminke meg. På den tiden ble jeg ofte forsøkt sjekket opp av folk jeg ikke kjente og/ eller aldri hadde sett, i situasjoner der man ikke kunne si om man hadde sammenfallende interesser eller preferanser, bare fordi jeg tok meg bra ut. Dette ble ganske irriterende i lengden, for sant og si lurte jeg på hva i om verden det var for slags fyrer som tok kontakt, kun basert på utseendet. 1
Gjest Snø_fnugg Skrevet 1. april 2018 #35 Skrevet 1. april 2018 2 minutter siden, Kreator skrev: Hva med de sjenerte introverte damene? Hva med de som faktisk ikke har lagt merke til deg ennå (ja da, man kan klovne seg til litt oppmerksomhet)? Du har helt rett selvfølgelig, men de casene du nevner er de aller enkleste (og sjeldneste) casene å ta tak i. Før online dating måtte vi menn gjøre mye mer for å få / skape romantisk oppmerksomhet fra kvinnen enn bare å være tilstede. Med online dating så har nok dette spillet forandret seg en del ja. Jeg tenker at det nærmer seg sommer, man er mer ute og vi er vel alle litt løsere i snippen. Vær naturlig, i godt humør, ikke virk desperat. Sånne situasjoner vil det være mer av i varmere vær, folk kommer seg ut. Oppsøk parker, ta med en grill, dra på stranda, utekafeer, festivaler osv. Etter en øl eller to er man mer løssluppen, også damene. Dette metoo-maset gjør at oss damer ødelegger for oss selv. Tenker du bare skal senke skuldrene jeg, og ta en tur ut på restauranter og barer når våren kommer og bare kos deg sammen med vennene dine. Damene er ute etter det samme, lover deg
Elaine Marley Skrevet 1. april 2018 #36 Skrevet 1. april 2018 Jeg tror at det med signaler kan være veldig vanskelig å tolke. Jeg merker det godt selv, og jeg hadde ikke turt å sjekke opp en mann "på gata" heller. De fleste ser ganske sure eller nøytrale ut, og det er noen få ganger jeg har merket interesse såpass tydelig at jeg har skjønt at han er interessert i meg. Andre ganger kan det bare være at han er hyggelig og vennlig. Så det med signaler er ikke akkurat så enkelt som øyekontakt eller ikke øyekontakt. Jeg tror ikke at man kan skylde på den ene eller den andre alltid, og noen situasjoner er det kanskje vanskeligere å sjekke opp andre og det er ikke alltid man er like åpen for det heller. Ikke alle situasjoner som egner seg like godt, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #37 Skrevet 1. april 2018 2 timer siden, Kreator skrev: Dette er ikke skrevet av meg, men synes det hadde nok gode poenger til at jeg deler det her, fritt oversatt: Fordi våre tilnærminger kun er akseptable for kvinnen hvis hun ønsker det. Vi har ingen måte å vite det på forhånd, med mindre vi kjenner dere fra før av. Og selv da er det rimelig flaks om det funker. Menn slaktes daglig på alle type sosiale medier for å være creepy eller raringer, for ikke å nevne de som slaktes i det offentlige når/hvis de forsøker å starte en samtale med en fremmed kvinne på offentlig sted. Ingen menn gidder dette lengre. Vi vet hvordan dette vanligvis går og vi foretrekker å heller være passive enn å bli slaktet for å prøve. Vi blir merket som creepy hvis vi prøver, eller beskyldes for manglende selvtillit hvis vi ikke prøver. Samtidig oppfattes det som et kompliment hvis kvinnen gjør det samme, men hvis vi da ikke er interessert så beskyldes vi for å være overfladiske. Flesteparten av menn gidder ikke dette spillet lengre. Vi går for online dating for å spare oss selv for nederlagene og avvisningene vi er vant til fra å sjekke ansikt til ansikt, for det suger. Og nå er kvinnene sure fordi vi menn ikke tar initiativet lengre. Mange av de som tar initiativet er ofte drittsekkene, og resten av oss må lide gjennom stereotypene kvinner da gir oss, creepy og like gale som drittsekkene. Så min oppfordring til kvinner da; hvis dere VIL bli sjekket opp på offentlig sted eller lignende, gi oss i det minste et snev av hint (engasjerte blikk eller smil etc), så lover i hvertfall jeg å fortsette å prøve! Det hadde vært god skikk om du faktisk tok med kilde her. Du siterer en hel tekst uten å oppgi kilde. Er dette lov? 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det opp til menn å skulle oppvarte en kvinne? Anonymkode: f17d5...d28 Dere klager over at menn ikke får sjekke på gamlemåten, samtidig som dere nekter å oppvarte en kvinne. Tror ikke dere har peiling på tradisjoner, sjekking, eller noen ting, bare finne grunner til å sutre uansett. Anonymkode: 622b9...114 2
Lava Anne Skrevet 1. april 2018 #38 Skrevet 1. april 2018 Nåja, jeg gidder ikke femti år gamle menn som sjekker meg opp (jeg er tjuefem år yngre), så om det får dem til å føle seg dårlig og finne andre sjekkemetoder, så får det bare gjøre det. Jeg føler meg dårlig av å bli mast på, pirka på, og til slutt, når jeg snur meg med mord i blikket etter å ha blitt plaga, få forespørsel om middag. Vanlige menn som nærmer seg og utviser folkeskikk har jeg ingen problemer med. 1
Kreator Skrevet 1. april 2018 Forfatter #39 Skrevet 1. april 2018 5 minutter siden, Snø_fnugg said: Jeg tenker at det nærmer seg sommer, man er mer ute og vi er vel alle litt løsere i snippen. Vær naturlig, i godt humør, ikke virk desperat. Sånne situasjoner vil det være mer av i varmere vær, folk kommer seg ut. Oppsøk parker, ta med en grill, dra på stranda, utekafeer, festivaler osv. Etter en øl eller to er man mer løssluppen, også damene. Dette metoo-maset gjør at oss damer ødelegger for oss selv. Tenker du bare skal senke skuldrene jeg, og ta en tur ut på restauranter og barer når våren kommer og bare kos deg sammen med vennene dine. Damene er ute etter det samme, lover deg Ha ha, igjen, "jeg" må jo være desperat som drister meg til å poste noe slikt. Jeg har mer enn jeg klarer å håndtere med online dating, men forøvrig koser jeg meg massivt ute også med venner. Poenget mitt er bare at det å chase uten noen indikasjoner er omtrent rent bortkastede krefter så lenge man får akkurat så mange dater man gidder online. Og en gang i blant kjærester. 4
jabx Skrevet 1. april 2018 #40 Skrevet 1. april 2018 2 timer siden, Kreator skrev: Menn slaktes daglig på alle type sosiale medier for å være creepy eller raringer, for ikke å nevne de som slaktes i det offentlige når/hvis de forsøker å starte en samtale med en fremmed kvinne på offentlig sted. Ingen menn gidder dette lengre. Vi vet hvordan dette vanligvis går og vi foretrekker å heller være passive enn å bli slaktet for å prøve. Vi blir merket som creepy hvis vi prøver, eller beskyldes for manglende selvtillit hvis vi ikke prøver. Samtidig oppfattes det som et kompliment hvis kvinnen gjør det samme, men hvis vi da ikke er interessert så beskyldes vi for å være overfladiske. Hvor er det menn slaktes daglig? Hvordan slaktes de offentlig? Jeg har aldri opplevd det før. Mange påstander, null argumentasjon. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå