Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

På 18.3.2019 den 21.27, BlondeVikingRage skrev:

Men SE alene? Altså? Hallo? Hva skjedde med resten av bloggverden? SE er da LANGT fra den eneste som har fremmet puppeoperasjoner, avslag på lipfillers og masse sminke. 

Men altså, det er 18 års grense på plastisk kirurgi. Er man ikke voksen nok i hodet som,18 åring da? For jeg kan banne på at i hvilken som helst annen situasjon så er man da gammel nok til å ta sine egne valg. Noe må innføres i skolen, hvis man ønsker en endring. 

MAN KAN BARE IKKE SKYLDE PÅ ANDRE FOR SINE EGNE VALG, skjønner dere ikke hvor dumt det blir?! 

Dette er en del av livet, å styrke seg selv, og tro det eller ei, KLARE SEG SELV. 

VERDEN ER GRUSOM, DEAL WITH IT

Jeg synes grensen er for lav. Er absolutt for at skolen bør fokusere mer på dette, helt enig med deg. Og jeg skulle også ønske media ikke ga bloggere spalteplass. Men at barn og ungdom ikke påvirkes noe aldeles enormt av samfunnet vi lever i? Lurer på om du har jobbet med ungdom eller har barn selv? Hva ble du påvirket av da du var ung? Du hadde ingen forbilder? Var det snakk om silikonoperasjoner, at du sparte konfirmasjonspengene til å operere nesen? For slik var det ikke da jeg var ung. Vi hoppet strikk på barneskolen, nå står enkelte 10åringer og surfer på SE sin blogg i friminuttet. Uten kritisk sans. 

Jeg jobber med ungdom og kommer tett på, mye tettere enn enkelte foreldre av årsaker jeg ikke kan legge ut om her. Men det jeg ser skremmer meg. Og jeg synes det er greit at vi sier ifra om hva slags samfunn vi IKKE vil ha. For hvor skal dette ende?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristin har allerede lagt ut barnerommet til kommende sønn for hele Norge

Hvor ble det av de som var så sterkt imot eksponering? Dette er vel bare begynnelsen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eamane skrev:

Kristin har allerede lagt ut barnerommet til kommende sønn for hele Norge

Hvor ble det av de som var så sterkt imot eksponering? Dette er vel bare begynnelsen. 

Stor forskjell på å legge ut bilder fra oppussing og ferdig ordnet barnerom enn å legge ut daglige bilder av barnet i alle slags situasjoner. Slike barneromsbilder finnes overalt i alle interiørmagasiner, der også med info om hvem som eier det. 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Eamane skrev:

Kristin har allerede lagt ut barnerommet til kommende sønn for hele Norge

Hvor ble det av de som var så sterkt imot eksponering? Dette er vel bare begynnelsen. 

Veldig, veldig, veldig, VELDIG stor forskjell på å legge ut et bilde av et barnerom og at man legger ut bilder av selve barnet! 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
35 minutter siden, Eamane skrev:

Kristin har allerede lagt ut barnerommet til kommende sønn for hele Norge

Hvor ble det av de som var så sterkt imot eksponering? Dette er vel bare begynnelsen. 

Å vise et rom under oppføring har ingen ting med å eksponere barnet sitt å gjøre. kG har sagt at de kommer nok til å vise nyfødtbilder, men ikke utover det. Ikke når han blir større og gjenkjennelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sylveon skrev:

Veldig, veldig, veldig, VELDIG stor forskjell på å legge ut et bilde av et barnerom og at man legger ut bilder av selve barnet! 

Ja enn så lenge 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Eamane skrev:

Ja enn så lenge 

Enn så lenge så vet vi ikke hvordan Kristin vil blogge om tilværelsen som mor, om hun vil spy ut hundrevis av bilder av eget barn på lignende linje som mammaen til Michelle, eller la være. Du kan for all del spekulere om hvordan person du tror Kristin er og basere antagelsene dine på nada bevis, men mange blogger om interiør så om du vil diskutere det så for all del. Det er sikkert mange kjøpeglade nordmenn rundt om i Norge som kjenner det river i lommeboken når de kommer over en interiørblogg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sylveon skrev:

Enn så lenge så vet vi ikke hvordan Kristin vil blogge om tilværelsen som mor, om hun vil spy ut hundrevis av bilder av eget barn på lignende linje som mammaen til Michelle, eller la være. Du kan for all del spekulere om hvordan person du tror Kristin er og basere antagelsene dine på nada bevis, men mange blogger om interiør så om du vil diskutere det så for all del. Det er sikkert mange kjøpeglade nordmenn rundt om i Norge som kjenner det river i lommeboken når de kommer over en interiørblogg. 

Det er mange her inne som har reagert ganske greit på at barnerom har blitt lagt ut i sosiale medier , da dette har blitt sett på som høyst privat. Mens de samme nå hyller dama opp i skyene for dette med SE. 

Sier bare fakta jeg, ingen spekulasjoner herfra.

Skjønn det den som vil. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Eamane skrev:

Det er mange her inne som har reagert ganske greit på at barnerom har blitt lagt ut i sosiale medier , da dette har blitt sett på som høyst privat. Mens de samme nå hyller dama opp i skyene for dette med SE. 

Sier bare fakta jeg, ingen spekulasjoner herfra.

Skjønn det den som vil. 

Men igjen, det er en liten forskjell i å vise et nyoppussa barnerom, som ikke er i bruk enda, og på å vise et barnerom som er i bruk, med barnets leker og personlige eiendeler og favoritter.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Den røde fare skrev:

Men igjen, det er en liten forskjell i å vise et nyoppussa barnerom, som ikke er i bruk enda, og på å vise et barnerom som er i bruk, med barnets leker og personlige eiendeler og favoritter.

Snakk om å kverrulere 😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eamane skrev:

Snakk om å kverrulere 😂😂

Kverulere faktisk..🙄 Har ikke kommentert barnerombildet før nå, og det var for å få fram at det er en forskjell der du kanskje ikke har tenkt på.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Eamane skrev:

Det er mange her inne som har reagert ganske greit på at barnerom har blitt lagt ut i sosiale medier , da dette har blitt sett på som høyst privat. Mens de samme nå hyller dama opp i skyene for dette med SE. 

Sier bare fakta jeg, ingen spekulasjoner herfra.

Skjønn det den som vil. 

Disse barnerommene du refererer til, må du se i konteksten av hvor mye er det barnet/de barna eksponert fra før av? (i bilder, tekst etc)
Kan overhodet ikke sammenlignes

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til tenåringsdatter vet jeg hvor lite hvor lite vi foreldre klarer å påvirke. Jeg håper det kommer et lovverk på plass. Det er virkelig ikkeæ ok å fortelle unge jenter at alt kan fikses på. Dette så ut til å gå rett over hodet på SE etter gårsdagens debatt. Ja, hun «la seg flat», men gjorde hun egentlig det? Jeg tenker nei. Hun la seg «flat» fordi hun ikke hadde noe valg. Null ansvar for tidligere innlegg. Jeg er helt enig med Kristin. Hun er virkelig Norges farligste forbilde. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Fjugur skrev:

Disse barnerommene du refererer til, må du se i konteksten av hvor mye er det barnet/de barna eksponert fra før av? (i bilder, tekst etc)
Kan overhodet ikke sammenlignes

Jeg refererer kun til de medlemmene som har sagt det. Alt kommer an på øyet som ser tydeligvis. Også hvorvidt SE la seg flat eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, Eamane skrev:

Det er mange her inne som har reagert ganske greit på at barnerom har blitt lagt ut i sosiale medier , da dette har blitt sett på som høyst privat. Mens de samme nå hyller dama opp i skyene for dette med SE. 

Sier bare fakta jeg, ingen spekulasjoner herfra.

Skjønn det den som vil. 

Jeg måtte nesten sjekke og du var den første som brakte dette med Kristins barnerom på bane. Deretter kommenterer 3 brukere at de mener det ikke kan sammenliknes med andres eksponering. Fører du statistikk som viser at disse brukerne har vært aktive i å kritisere eksponering her? Det blir veldig rart og uredelig å påstå at «det er veldig mange» . Dessuten er det jo to vidt forskjellige temaer. Man kan vel hylle Kristin for å ta debatten om SE, uten at det betyr at man hyller alt hun gjør? Jeg greier ikke å se hvor dobbeltmoralen ligger. 

 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eamane skrev:

Det er mange her inne som har reagert ganske greit på at barnerom har blitt lagt ut i sosiale medier , da dette har blitt sett på som høyst privat. Mens de samme nå hyller dama opp i skyene for dette med SE. 

Sier bare fakta jeg, ingen spekulasjoner herfra.

Skjønn det den som vil. 

Mener du virkelig at det er feil å legge ut bilder av et barnerom til et barn som ikke engang er født? Jeg kan forstå at folk mener at et barnerom forteller litt om barnet. Om jeg tar bilder av rommet til datteren min nå så er det lett å danne seg et bilde av hvordan hun er som person, hvilken interesser hun har osv... men ærlig talt, dette er et babyrom! Til et barn som ikke engang er født, og som uansett ikke vil påvirke fargevalg eller annet interiør på flere år enda. Dette rommet forteller ingenting annet enn hva slags stil foreldrene har. De har laget et tøft superhelt rom, fordi DE liker det, det forteller oss ingenting om barnet...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, richbitch skrev:

Mener du virkelig at det er feil å legge ut bilder av et barnerom til et barn som ikke engang er født? Jeg kan forstå at folk mener at et barnerom forteller litt om barnet. Om jeg tar bilder av rommet til datteren min nå så er det lett å danne seg et bilde av hvordan hun er som person, hvilken interesser hun har osv... men ærlig talt, dette er et babyrom! Til et barn som ikke engang er født, og som uansett ikke vil påvirke fargevalg eller annet interiør på flere år enda. Dette rommet forteller ingenting annet enn hva slags stil foreldrene har. De har laget et tøft superhelt rom, fordi DE liker det, det forteller oss ingenting om barnet...

Jeg snakker ikke om meg selv, jeg ville bare få frem dobbelt moralen til samtlige brukere her 👌 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 10.53, FruRosa skrev:

Kjempebra at hun står fram mot kroppsspresset ❤️ Hun gjorde det i innlegg på kvinnedagen også.

Det er derimot en ting jeg reagerer på... Hun hyller ofte Carina Dahl (etter at de var på "Torpet" sammen), og CD har jo flere ganger blitt avslørt i å redigere seg tynnere på bilder. Mulig Kristin ikke har fått med seg disse bildene, men sånn redigering er jo også et bidrag til kroppspress og det å ikke være fornøyd med eget utseende.

I tillegg til å fylle på litt av hvert både her og der. Men man blir kanskje blind for prinsippene sine når man får en ny bestis? :vetikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
23 minutter siden, Eamane skrev:

Jeg snakker ikke om meg selv, jeg ville bare få frem dobbelt moralen til samtlige brukere her 👌 

Da tror jeg du har misforstått begrepet dobbeltmoral. Sakene må jo være like og det må være de samme brukerne som kritiserer en men ikke en annen for samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kristin og Dennis er ujålete og direkte, det er kanskje det som gjør at de skiller seg ut positivt i blogglandia. Nå gjenstår det å se om de klarer å stå imot presset og la være å eksponere den lille. Som reklamebloggere vil de sikkert få masse tilbud fra annonsører, men jeg tror og håper at de klarer å balansere dette. Kristin er jo ei smart dame. 😊

Jeg har forresten stor sans for moren til Dennis https://ninasprelllevende.blogg.no/ 👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...