Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest spinjitzu

 

2 timer siden, Krok1 skrev:

Da er vi tilbake til det jeg sa aller først - om hun faktisk regner seg selv som en del av problemet, så hadde det skapt desidert størst effekt at hun erklærte at hun skulle slutte som influenser, ta utdanning og finne seg en vanlig jobb der hun ikke hadde så stor indirekte påvirkning på folk. 

Hvis hun slutter som influenser og får seg en vanlig jobb så er det hvert fall ingen som vil høre på henne, så ser ikke hvordan det skal hjelpe annet enn evt henne selv?

1 time siden, Krok1 skrev:

Hæ? Det var ikke det jeg sa i det hele tatt.
Jeg sa, som du uthevet, at det er farlig å tro at naturlige vakre Influensere ikke skaper kroppspress. Og det skjer når helheten skaper et urealistisk ideal. Kristin er kanskje helt naturlig slank og vakker og selger ingenting som skal pynte på sannheten. Men hun jobber i en bransje som er forbeholdt tynne, vakre mennesker. Supermodeller har stort sett utgangspunkt som veldig tynne og vakre (selv om det også er mye usunt der), og man må ha utseendet med seg for å gjøre suksess som influenser. Dette gir et budskap om at tynne og pene jenter er mer verdt og mer interessante og skaper et ideal, som unge jenter higer etter. 

 

1 time siden, Krok1 skrev:

Nevn 1 overvektig og mindre pen influenser. 

Jeg tenker at kroppspress er ikke noe man driver med, det er noe man skaper. 

Jeg kan komme på flere, men det ville da være veldig ufint å nevne navn, synes du ikke? Hvis jeg skal ramse opp en eller flere influensere og kommentere negativt om vekten eller utseendet deres, DA snakker vi mobbing, og ikke berettiget kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Faren er ikke profesjonell manager, men en far som tjener grovt på at datteren fronter plastiske operasjoner og ødelegger kroppen sin. Han har vist tidligere at han ikke evner å se datteren sin som noe annet en datteren. Det er ikke bra at han skal være med, han er like lite mottakelig for kritikk som SE er og spiller kun krenket-kortet i alle sammenhenger. Naturlig nok, han er tross alt faren og ingen liker at barna deres blir kritisert. Instiktet vekkes, og kampodusen blir automatisk skrudd på.

Nettopp.

Han er inhabil.

Helt idiotisk at han skal være med.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ice_83 skrev:

Har ikke rukket?!? Dama blir 34 år og var da ikke influenser før Paradise Hotell ? Det er 8 år siden? 

Hun jobbet istedenfor å gå på skole.

Er ikke alle som vil eller ønsker å gå på skole etter usk eller vgs

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, spinjitzu said:

 

Jeg kan komme på flere, men det ville da være veldig ufint å nevne navn, synes du ikke? Hvis jeg skal ramse opp en eller flere influensere og kommentere negativt om vekten eller utseendet deres, DA snakker vi mobbing, og ikke berettiget kritikk.

Hvorfor er det mer ufint enn det som sies om plastikk og fake og sminkedokker? 

Det at du umiddelbart drar sammenheng mellom å nevne overvektige og det å kommentere negativt sier jo sitt.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, J.. skrev:

Nettopp.

Han er inhabil.

Helt idiotisk at han skal være med.

Er ikke uenig med deg, men basert på SE sine prestasjoner sist hun deltok så forstår jeg avgjørelsen.

Tror ikke faren/manageren vil gjøre en god figur, men håper jeg tar feil og at han klarer å skille mellom SE og SE AS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Er ikke uenig med deg, men basert på SE sine prestasjoner sist hun deltok så forstår jeg avgjørelsen.

Tror ikke faren/manageren vil gjøre en god figur, men håper jeg tar feil og at han klarer å skille mellom SE og SE AS.

Han har driti seg ut ca hver gang han har gått henne i forsvar offentlig,forventer det samme ikveld.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
15 minutter siden, Krok1 skrev:

Hvorfor er det mer ufint enn det som sies om plastikk og fake og sminkedokker? 

Det at du umiddelbart drar sammenheng mellom å nevne overvektige og det å kommentere negativt sier jo sitt.... 

Kanskje fordi å være en sminkedokke, fake og plastikk er noe falskt? Mens å være overvektig og lite attraktiv er naturlig og er ikke noe man kan velge selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelisabethh
1 minutt siden, Krok1 skrev:

Hvorfor er det mer ufint enn det som sies om plastikk og fake og sminkedokker? 

Det at du umiddelbart drar sammenheng mellom å nevne overvektige og det å kommentere negativt sier jo sitt.... 

Fordi det faktisk er mer ufint?

Å kommentere på andre sin vekt er unødvendig fordi det er en stor sjanse for at vedkommende kan reagere negativt på kommentarer om kroppen sin. Det finnes heller ikke (isåfall svært sjeldent) noe konstruktiv kritikk i å kommentere på noen andre sin kropp. At feks. SE har operert seg for å endre sitt utseende er en fakta. Kritikken går ikke på hvorvidt hun har operert seg finere eller styggere, men hvilke komplekser og uoppnåelige kroppsideal hun fremmer for følgerene sine (det er i det minste det kritikken burde handle om). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CecilieX skrev:

Forretningskvinnen bak Årets business i influencerverden, stiller altså ikke til debatt. 

#bransjestandard

ÅRETS MEDIEKVINNE,Årets business (kvinne) og "Bloggdronninga" klarer ikke å forklare/forsvare egen mediebruk/mediepåvirkning selv.

Ganske pinlig.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Kanskje fordi å være en sminkedokke, fake og plastikk er noe falskt? Mens å være overvektig og lite attraktiv er naturlig og er ikke noe man kan velge selv??

Ja, naturlig. Og det at dere regnes det som stygt er jo hele poenget. Bare tynne damer er pene nok til å være influensere. Det er ufint å påpeke at noen er overvektig, fordi det er negativt. 

Har brukt ganske mange poster på å prøve å få frem dette nå. At influenser-bransjen er forbeholdt tynne og pene mennesker, og at det i seg selv skaper kroppspress. 

At samfunnet vårt er så låst i hva som er vakkert at det ikke går an å nevne en overvektig person uten at det er mobbing, ja... Det er jo resultatet av det ekstreme kroppspresset som blant annet influenser-bransjen skaper ..  det var AKKURAT det jeg mente. Sirkelen er sluttet, vet ikke om det er så mye mer å tilføye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, eelisabethh said:

Fordi det faktisk er mer ufint?

Å kommentere på andre sin vekt er unødvendig fordi det er en stor sjanse for at vedkommende kan reagere negativt på kommentarer om kroppen sin. Det finnes heller ikke (isåfall svært sjeldent) noe konstruktiv kritikk i å kommentere på noen andre sin kropp. At feks. SE har operert seg for å endre sitt utseende er en fakta. Kritikken går ikke på hvorvidt hun har operert seg finere eller styggere, men hvilke komplekser og uoppnåelige kroppsideal hun fremmer for følgerene sine (det er i det minste det kritikken burde handle om). 

Det er "artig" at en kommentar som dette først kommer når vi snakker om overvekt. Ikke én slik kommentar på alle postene mine om de tynne, til og med skraptynne, for det er helt greit, siden tynn er noe positivt.

Uoppnåelige kroppsidealer fremmes også av naturlig tynne influensere. Det er ikke alle som kan bli str XS. Og det skaper også komplekser. Men det er det ikke gehør for, fordi... Ja, hvorfor er det mer ufint å kommentere at noen er overvektig enn at noen er tynne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
7 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, naturlig. Og det at dere regnes det som stygt er jo hele poenget. Bare tynne damer er pene nok til å være influensere. Det er ufint å påpeke at noen er overvektig, fordi det er negativt. 

Har brukt ganske mange poster på å prøve å få frem dette nå. At influenser-bransjen er forbeholdt tynne og pene mennesker, og at det i seg selv skaper kroppspress. 

At samfunnet vårt er så låst i hva som er vakkert at det ikke går an å nevne en overvektig person uten at det er mobbing, ja... Det er jo resultatet av det ekstreme kroppspresset som blant annet influenser-bransjen skaper ..  det var AKKURAT det jeg mente. Sirkelen er sluttet, vet ikke om det er så mye mer å tilføye. 

Du tar fullstendig feil. Det er ingen med vett i hodet som mener at influencere som er opererte presenter noe «vakkert», mer freakshow. Dessuten sitter ikke bransjen på fasiten om hva som er vakkert, det er faktisk en subjektiv mening blant flere milliarder mennesker. Og det er mobbing å trekke frem folk man mener er «feite og stygge» og totalt unødvendig for å få frem et poeng. Sunt vett og ha andre verdier enn utseende hjelper langt på vei. Å kalle folk «skraptynne « er heller ikke ok.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Du tar fullstendig feil. Det er ingen med vett i hodet som mener at influencere som er opererte presenter noe «vakkert», mer freakshow. Dessuten sitter ikke bransjen på fasiten om hva som er vakkert, det er faktisk en subjektiv mening blant flere milliarder mennesker. Og det er mobbing å trekke frem folk man mener er «feite og stygge» og totalt unødvendig for å få frem et poeng. Sunt vett og ha andre verdier enn utseende hjelper langt på vei.

Hæ? Mulig jeg tar feil, men kommentaren din gir ingen mening. Jeg snakket om de uopererte, de "de naturlige". Det er heller ikke Influensere selv som bestemmer hvem som skal ha suksess, det er de som klikker. Og de klikker på de pene og tynne. 

Jeg har heller ikke brukt ordene "feit" og "stygg", det er du som drar det dit og gjør det til noe negativt. 

Sunt vett og andre verdier enn utseendet hadde vært fint, men da hadde nok Influenserne blitt arbeidsledig veldig fort. 

 

Det her sklir ut i helt merkelige retninger, og vi kommer uansett ikke til å bli enige. 

Må påpeke at ingen reagerte på at jeg snakket om tynne influensere, før jeg etterlyste noen overvektige. Da var det plutselig ille å snakke om vekt. Men neida, naturlig tynne influensere skaper ikke noe kroppspress eller usunne idealer. Godt vi har avklart det da. 

Endret av Krok1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin sier hele tiden at sofie elise har operert rompa si på tv, mener hun da SE fjernet inplantatene i rompa? For turen til tyrkia ble vel ikke dokumenter på bloggerne/sofies verden? Om hun mener da hun fjernet dem, så advarte vel SE om hvor farlig det kunne være osv... Eller har jeg missforstått???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest eelisabethh
2 minutter siden, Krok1 skrev:

Det er "artig" at en kommentar som dette først kommer når vi snakker om overvekt. Ikke én slik kommentar på alle postene mine om de tynne, til og med skraptynne, for det er helt greit, siden tynn er noe positivt.

Uoppnåelige kroppsidealer fremmes også av naturlig tynne influensere. Det er ikke alle som kan bli str XS. Og det skaper også komplekser. Men det er det ikke gehør for, fordi... Ja, hvorfor er det mer ufint å kommentere at noen er overvektig enn at noen er tynne? 

Ja, samfunnet er ikke like kritiske til å kommentere og forsvare kroppen til tynne mennesker. På samme måte er det et kompliment å si at folk har timeglassfigur i dag, fordi det er «inn». Det er bare slik det er - de fleste har gode assosiasjoner med disse ordene. Sier ikke at det er rettferdig selv om, men syntes folk blir flinkere og flinkere til å holde slike kommentarer for seg selv (hun er tynn, han er tykk, osv). 
 

Når det kommer til tynne vs. plastisk kirurgisk opererte influensere er det ofte lettere å kritisere de som opererer seg fordi det er mer tydelig at det er «feil» beskjed å sende ut til følgerne. Å snakke åpent om komplekser og operasjoner er et bevisst valg. Det er nok også derfor KG har valgt å bruke SE som et eksempel, og ikke Kristine Ullebø eller Annijor (som viser mye kropp i SoMe, hvertfall før). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, eelisabethh said:

Ja, samfunnet er ikke like kritiske til å kommentere og forsvare kroppen til tynne mennesker. På samme måte er det et kompliment å si at folk har timeglassfigur i dag, fordi det er «inn». Det er bare slik det er - de fleste har gode assosiasjoner med disse ordene. Sier ikke at det er rettferdig selv om, men syntes folk blir flinkere og flinkere til å holde slike kommentarer for seg selv (hun er tynn, han er tykk, osv). 
 

Når det kommer til tynne vs. plastisk kirurgisk opererte influensere er det ofte lettere å kritisere de som opererer seg fordi det er mer tydelig at det er «feil» beskjed å sende ut til følgerne. Å snakke åpent om komplekser og operasjoner er et bevisst valg. Det er nok også derfor KG har valgt å bruke SE som et eksempel, og ikke Kristine Ullebø eller Annijor (som viser mye kropp i SoMe, hvertfall før). 

Er helt enig i alt du skriver her. Men synes ikke vi skal akseptere at "det bare er sånn". Jeg ønsker meg at influenser-bransjen presenterer et større mangfold, og fremmer interessante personer uavhengig av utseende. Sånn sett er jeg enig i Kristins kritikk av bransjen. Jeg skulle bare ønske at flere fikk øynene opp for at ikke bare SE sender ut feil budskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krok1 skrev:

 

Jeg har heller ikke brukt ordene "feit" og "stygg", det er du som drar det dit og gjør det til noe negativt. 

 

Det er jo du som ba folk komme med eksempler på "overvektige og mindre pene influensere/bloggere"?🙄 Kommentarene dine gir ikke mening... Du virker vanskelig, bare fordi du kan😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, morhjertegod skrev:

Kristin sier hele tiden at sofie elise har operert rompa si på tv, mener hun da SE fjernet inplantatene i rompa? For turen til tyrkia ble vel ikke dokumenter på bloggerne/sofies verden? Om hun mener da hun fjernet dem, så advarte vel SE om hvor farlig det kunne være osv... Eller har jeg missforstått???

TV 2 forsvarer seg.

– Vi står inne for måten vi har presentert dette på. For ordens skyld har vi ikke sendt en rumpeløftoperasjon på TV 2, men at Sophie Elise gjennomfører en korrigerende operasjon og tar ut implantater som har ødelagt henne. Vi viser også frem hvor farlig og smertefullt plastisk kirurgi er. Det er det motsatte av glamorisering av plastisk kirurgi, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2 til VG

https://www.msn.com/nb-no/underholdning/nyheter/kristin-gjelsvik-langer-ut-mot-tv-2-–-under-enhver-kritikk/ar-BBZEdas?ocid=spartanntp

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...