Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ta dere sammen! Noen har faktisk svært vondt etter en sånn operasjon. Det er vanlig å få skrevet ut noe å få med hjem. Man trenger heller ikke holde kjeft om at man trenger reseptbelagte medisiner. Følgerne blir ikke avhengige av den grunn, og det er idioti å shame henne for å bruke og våge å snakke høyt om det. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
parmanoia skrev (14 minutter siden):

Ta dere sammen! Noen har faktisk svært vondt etter en sånn operasjon. Det er vanlig å få skrevet ut noe å få med hjem. Man trenger heller ikke holde kjeft om at man trenger reseptbelagte medisiner. Følgerne blir ikke avhengige av den grunn, og det er idioti å shame henne for å bruke og våge å snakke høyt om det. 

Jeg tviler ikke på at hun har det vondt. Jeg tviler heller ikke på at hun har fått smertestillende. Men det er en grunn til at man ikke trenger å dele eller snakke om reseptbelagte medisiner på sosiale medier. Det kan fort bidra til negativ deling, feil informasjon og skadelig omtale.

Og jeg forstår ikke hva det er å "våge å snakke høy om"?

• Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler ikke på at hun har det vondt. Jeg tviler heller ikke på at hun har fått smertestillende. Men det er en grunn til at man ikke trenger å dele eller snakke om reseptbelagte medisiner på sosiale medier. Det kan fort bidra til negativ deling, feil informasjon og skadelig omtale.

Og jeg forstår ikke hva det er å "våge å snakke høy om"?

Det er ingen grunn til å holde kjent om reseptbelagt smertestillende nei. Hun tar det etter en operasjon. Folk flest skjønner at det er for henne og ikke andre. Det får være måte på til kontroll. Dette er ikke rus. Det er smertelindring. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
parmanoia skrev (Akkurat nå):

Det er ingen grunn til å holde kjent om reseptbelagt smertestillende nei. Hun tar det etter en operasjon. Folk flest skjønner at det er for henne og ikke andre. Det får være måte på til kontroll. Dette er ikke rus. Det er smertelindring. 

Jeg er uenig i at dette er greit å dele og snakke om.

At hun tar dette etter en operasjon må hun bare gjøre men det finnes overhode ingen grunn til at hun trenger å dele dette med flere tusen følgere.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Er ganske morsomt når folk berømmer Kristin for å våge å dele. Er det noe hun og influensere gjør i særdeles stor grad, er det å våge å dele. I influenser verden er  alle grenser visket ut og alt skal deles. Ingen sperrer, ingen grenser, jo mere ekkelt, vulgært og privat jo bedre. At folk bruker disse ufaglærte menneskene med kun livets harde skole på cven for å innhente kunnskap er for meg en gåte. 

Endret av Sparkel
  • Liker 13
  • Nyttig 20
Skrevet
parmanoia skrev (2 timer siden):

Tror ingen shamer henne for bruken, den er forståelig. Men er det nødvendig å dele? Nei! Og alvorlig talt, det er ikke noe man skal ha kred for å «våge å dele». 

Bruker tydeligvis denne operasjonen for alt den er verdt. Der andre tenker på og setter pris på helsa, tenker Kristin Gjelsvik cash, cash, cash. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Sparkel skrev (15 minutter siden):

Er ganske morsomt når folk berømmer Kristin for å våge å dele. Er det noe hun og influensere gjør i særdeles stor grad, er det å våge å dele. I influenser verden er  alle grenser visket ut og alt skal deles. Ingen sperrer, ingen grenser, jo mere ekkelt, vulgært og privat jo bedre. At folk bruker disse ufaglærte menneskene med kun livets harde skole på cven for å innhente kunnskap er for meg en gåte. 

💯

• Liker 6
Skrevet
Jenzen skrev (23 minutter siden):

Spesielt at hun får oxynorm…tenker hun fint hadde klart seg på paralgin forte i værste fall tramadol… vi alle kunne jo se at hun var tydelig ruset der hun lå og kavet og lo… oxy ga vel mersmak. Hun bør jo være forsiktig,siden hun har en tidligere rushistorikk. Nemlig piller!💊 

Jeg har hatt samme operasjon og fikk akkurat de samme. Det er helt normalt å få, jeg fikk Oxycontin og Oxynorm med meg hjem fra sykehuset. Selvsagt er ikke dette noe man får kastet etter seg av gynekologen, men ja man får det til de første dagene. Og etter det, holder det med annen smertestillende. 
Tipper legene vet hva de gjør! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (6 timer siden):

All ære, for hva? Forstår at dette kanskje bare er litt rart ordvalg men ser ingen ære i dette.

Tvert i mot skal en være forsiktig å dele og snakke om bruk av reseptbelagte medisiner på sosiale medier.

Men jeg har ingen forventning av at Kristin skal forstå det.

Dette! 

folk må gjerne knaske opioider til de blir spyr og innlagt for min del, men ikke PROMOTER det på en så stor kanal!!!

• Liker 5
  • Nyttig 14
Skrevet

Nettopp. Det er helt vanlig å få med seg noen hjem for en begrenset periode etter en operasjon. Og man blir litt rar og mulig flirete av dem. Uansett historikk. Det er ikke noe spesielt i det. 

Nei det er helt sant! 
At folk tror de overgår leger her inne, med synsing ang operasjon og medisinering, er bare til å le av😅 Gosj!! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Oi, for en tullete diskusjon. Smertestillende opiater er ikke farlig å bruke når man har smerter ! Smerter har man ofte etter en en stor bukoperasjon. 

• Liker 3
Skrevet
spirå12 skrev (17 minutter siden):

Oi, for en tullete diskusjon. Smertestillende opiater er ikke farlig å bruke når man har smerter ! Smerter har man ofte etter en en stor bukoperasjon. 

Det er ikke poenget!! Poenget er at hun presenterer det som at DET MÅ MAN HA! Hun er en influenser og bør trå varsomt når det gjelder å oppfordre til bruk av reseptbelagte medisiner, vanedannende medisiner og medisiner generelt! 

Man MÅ ingen verdens ting, selv etter en stor bukoperasjon, og hun har ingenting med å skulle navngi opioider hun får av legen. På samme måte som alle andre influensere får kjeft for å promotere medisiner mot det ene og det andre 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun promoter ikke opioider. Sjekk hva det faktisk betyr. Hun forteller følgerne at hun bruker det, sammen med to andre mildere smertestillende. Hun oppfordrer ingen til å bruke det. Hun forteller at hun har fått det og trenger det i en begrenset periode etter en større operasjon som å fjerne livmor er. Dette er vanlig. Ro ned egga her. Som influensere flest, så deler hun alt, ja. Sånn er det. Har sett veldig mye verre, for å si det sånn. Men noen skal jo sitte og pirke på absolutt alt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
parmanoia skrev (10 minutter siden):

Hun promoter ikke opioider. Sjekk hva det faktisk betyr. Hun forteller følgerne at hun bruker det, sammen med to andre mildere smertestillende. Hun oppfordrer ingen til å bruke det. Hun forteller at hun har fått det og trenger det i en begrenset periode etter en større operasjon som å fjerne livmor er. Dette er vanlig. Ro ned egga her. Som influensere flest, så deler hun alt, ja. Sånn er det. Har sett veldig mye verre, for å si det sånn. Men noen skal jo sitte og pirke på absolutt alt. 

«Det er ett kriterie etter en sånn operasjon» sa hun i går. Det er det på ingen måte 

• Liker 8
Skrevet
Palmemor skrev (Akkurat nå):

«Det er ett kriterie etter en sånn operasjon» sa hun i går. Det er det på ingen måte 

Oioi. Hvilken skandale. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (13 minutter siden):

Oioi. Hvilken skandale. 

For de som blir trigget av sånt, ja. Det kan det faktisk være. Når skal influensere bli sitt ansvar bevisst?

• Liker 15
Skrevet

Sikkert enkelte her som bøyer seg i støvet og applauderer vilt for at Kristin deler alt….Hun føler seg jo forpliktet til å dele sier hun selv. Nye kunnskaps og folkeopplysnings kanalen på nett. Hun burde få med seg Lars k Eriksen som har erfaring i nettopp det og også elsker å dele av sin visdom og  erfaringer fra livets harde skole.😅 kunne blitt særdeles underholdene. 🎉 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
parmanoia skrev (41 minutter siden):

Oioi. Hvilken skandale. 

Hvorfor tror du så mange bedrifter bruker influensere som reklame for deres produkter? Det er vel kjent at influensere påvirker med det de legger ut. 
På et generelt grunnlag mener jeg at personer som ikke har medisinsk kompetanse bør unngå å dele medisinske råd.

Dessverre har Kristin veldig få sperrer for hva hun kommer med av meninger/anbefalinger. Enten det gjelder økonomi, kosthold, eksponering av barn, foreldresamarbeid, uthenging av influensere eller smertestillende. 
Ikke alle har behov for å dra hjem med slike smertestillende, men slik K legger det fram så kan det høres ut som noe man må. 

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet
Hønemor133 skrev (59 minutter siden):

Hvorfor tror du så mange bedrifter bruker influensere som reklame for deres produkter? Det er vel kjent at influensere påvirker med det de legger ut. 
På et generelt grunnlag mener jeg at personer som ikke har medisinsk kompetanse bør unngå å dele medisinske råd.

Dessverre har Kristin veldig få sperrer for hva hun kommer med av meninger/anbefalinger. Enten det gjelder økonomi, kosthold, eksponering av barn, foreldresamarbeid, uthenging av influensere eller smertestillende. 
Ikke alle har behov for å dra hjem med slike smertestillende, men slik K legger det fram så kan det høres ut som noe man må. 

Nå skjønner de alle fleste forskjellen på vanlige ting som markedsføres og reseptbelagte medisiner. Og at dette ikke er en anbefaling, og at det er noe man tar individuelt med legen. Jeg har hørt på alt hun har sagt om dette. Ikke noe å reagere så sterkt over akkurat. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Nå skjønner de alle fleste forskjellen på vanlige ting som markedsføres og reseptbelagte medisiner. Og at dette ikke er en anbefaling, og at det er noe man tar individuelt med legen. Jeg har hørt på alt hun har sagt om dette. Ikke noe å reagere så sterkt over akkurat. 

Det som gjør utlevering av privatliv på åpne kanaler problematisk, er at man ikke bare kan anta at de fleste som følger bruker «sunn fornuft». Kristin har jevnt og trutt forsvart sårbare følgere som må skjermes fra influensere sin sterke påvirkning. 

Reklame for legemidler reguleres i kapittel 13 av legemiddelforskriften. Der defineres reklame som blant annet holdningspåvirkning og andre tiltak som har til hensikt å fremme bruk av legemidler. 

Ved å kommunisere i åpne kanaler at en type smertestillende er et kriterie etter en slik operasjon er dette absolutt noe som påvirker. 
Det er flere som har skrevet til henne at de venter på en slik type operasjon, og selv om jeg synes det er positivt med fokus på kvinnehelse, bør man unngå å peke på reseptbelagte medisiner som noe man må ha. 
Reklame for reseptpliktige medisiner er for øvrig forbudt etter § 13-4 i legemiddelforskriften.

Du må gjerne mene at det ikke er noe å reagere på, men juridisk sett er hun langt over grensen for hva som er innafor. 

Endret av Hønemor133
  • Liker 9
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...