IchLiebeDichOder? Skrevet 4. februar 2020 #1221 Del Skrevet 4. februar 2020 6 minutter siden, miss spjåk skrev: Dette med hvor fri vilje vi har, opprett gjerne en egen tråd for det er et helt eget tema. Markedet følger etterspørsel ja, men du glemmer mellomleddet- påvirkere og kjendiser i sosiale medier (kardiashans er et godt eksempel her) skaper etterspørsel. Etterspørselen kommer ikke ut av det blå. Den er et resultat av ytre påvirkning. Hvorfor var ikke stor rompe et tema da jeg vokste opp? Fordi det ikke var et ideal. Ergo- heller ingen etterspørsel etter stor rompe. Liten rompe var det som var idealet, med Kate Moss i spissen. Jeg er engasjert i temaet av mange årsaker. Jeg jobber tett med barn og undgom. Jeg ønsker heller ikke et så overfladisk samfunn der plastisk kirurgi blir normalisert. Det siste avsnittet ditt- hvorfor delta i diskusjonen om teamet ikke opptar deg? Temaet opptar meg, hadde ikke svart hvis det var av null interesse. Jeg er interessert i hvorfor man klandrer markedet og ytre påvirkning for sine egne valg. Det er det som er så fjas ! Ser flere innlegg her, bare på KG, hvor det virker helt legitimt å klandre andre ting for hvorfor man har det slik man har det. En annen ting, hvor er jentene som faktisk gjør operasjoner? som sminker seg sånn og sånn? De har selvfølgelig ingenting å si for det er moralrytterne, de som så bestemt mener at det er ytre påvirkninger som ruinerer et liv, som skal snakkes høyest (de er jo på denne høye hesten, Kristin Gjelsvik en av dem). Ikke at det bryr meg nevneverdig mer enn så, folk lever og bruker sin tid på det dem vil, hva. Jeg merker jeg irriterer meg, da, når jeg leser i Aftenposten (der har du eksponeringskanal), hvor jeg hører folk som Kristin Gjelsvik snakke om at det er markedet som er ødelagt, det er ikke mennesket som er ødelagt, det er ikke menneskets valg å gjøre sånn og sånn. FY igjen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice_83 Skrevet 4. februar 2020 #1222 Del Skrevet 4. februar 2020 10 timer siden, Uglesjel skrev: If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck! Du feilet så si alt du kom med. Så jeg returnere ordene dine tilbake for de gjør ikke noe nyttig hos meg når du gang på gang bagatellisere motargumenter som kommer din vei om KG. Graviditeten til KG angår ingen enn kun henne og samboeren. Ikke har verken hun eller andre kjendiser meldeplikt til å fortelle om det. Meningene dine om KG er mer aggressive å påståelig enn man kan knytte dem opp til fakta med link. Link er desto mer viktigere om man vil framheve det som blir sagt slik at man blir tatt seriøst i en tråd sånn som dette. Selv så linker jeg ypperlig til når jeg ser at det trengs, slik at det ikke skaper unødvendig krigs stemming på meninger som blir lagt ut her. Finn heller ut hvilken diskusjon stil du vil kjøre enn å bare sitte i hjørnet å løpe fram når det passer deg. Det blir så mye enklere og kommuniserer å ha forståelse for hverandres meninger og synspunkter om en felles tema. That's it!! Må vel ikke vise til linier for å ha en mening om ting på denne plattformen. Det er et fritt land med ytringsfrihet. Enkelte av dere "bedrevitere" her er faen meg av et annet kaliber! Bare klapp igjen brødboksa!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. februar 2020 #1223 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) 53 minutter siden, IchLiebeDichOder? skrev: Temaet opptar meg, hadde ikke svart hvis det var av null interesse. Jeg er interessert i hvorfor man klandrer markedet og ytre påvirkning for sine egne valg. Det er det som er så fjas ! Ser flere innlegg her, bare på KG, hvor det virker helt legitimt å klandre andre ting for hvorfor man har det slik man har det. En annen ting, hvor er jentene som faktisk gjør operasjoner? som sminker seg sånn og sånn? De har selvfølgelig ingenting å si for det er moralrytterne, de som så bestemt mener at det er ytre påvirkninger som ruinerer et liv, som skal snakkes høyest (de er jo på denne høye hesten, Kristin Gjelsvik en av dem). Ikke at det bryr meg nevneverdig mer enn så, folk lever og bruker sin tid på det dem vil, hva. Jeg merker jeg irriterer meg, da, når jeg leser i Aftenposten (der har du eksponeringskanal), hvor jeg hører folk som Kristin Gjelsvik snakke om at det er markedet som er ødelagt, det er ikke mennesket som er ødelagt, det er ikke menneskets valg å gjøre sånn og sånn. FY igjen... Har du tenkt over hvem dette markedet rettes mot? Ikke menn eller middelaldrene kvinner, men barn og unge voksne fra 10-18 år. Det er ansvarsfraskrivelse som voksen å mene at man er fri fordi man er et menneske, når markedet rettes mot barn. Denne bransjen skor seg på usikre tenåringer, folk med kognitive utfordringer og derfor er det viktig at man faktisk kritiserer og fremhever det problematiske rundt dette. Dette er en bransje som bruker snikreklame, løgner og idealer som er forbi det normale. Endret 4. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 4. februar 2020 #1224 Del Skrevet 4. februar 2020 1 hour ago, miss spjåk said: Kristins store frustrasjon de siste årene har vel hovedsaklig vært det uheldige fokuset på plastiske operasjoner generelt blant bloggere. Verken Kristine, Kristine eller Anniken har frontet dette (Martine vet jeg ingenting om). Man kan jo diskutere om de skaper kroppspress i like stor grad som Sophie. Det er vel 11 operasjoner hun er oppe i nå.. Men som sagt var talen rettet til bloggeres ansvar generelt. Og de fleste er vel enige om at det er flere veldig mange flere bloggere enn Sophie som skaper kroppspress. Det var jo nettopp essensen i talen hennes. Min mening er at, ja, de skaper soleklart like stort kroppspress som Sophie. Operasjoner er ikke det eneste som skaper kroppspress og usunne idealer. Alle vet at man ikke kan oppnå kroppen til SE uten masse penger til operasjoner. Anniken og Kristine er naturlig (?) skraptynne. Kristin selger klær i små størrelser. Og bedyrer at de er ekte og naturlige. Tror du virkelig ikke at jenter (og damer) kjenner på idealet de fremstiller? Spesielt de som ikke passer i idealet, eller klærne. Det er ikke Sophie Elise sin feil at jenter er sykelig opptatt av vekt og størrelse. Det har vært et problem siden før SE ble født og er det enda. Og det kommer også av hva/hvem som får plass i mediene, og hylles som vakkert. Alle vet at man kan operere seg tynn og pen om man har penger til det. Bransjen består imidlertid av tynne, pene mennesker. Mange av Influenserne kommer fra Paradie hotell, der det handler om å vise frem unge, sexye kropper. Skaper ikke det kroppspress? Det er heller INGEN av dem som snakker om hva de gjør for å oppnå disse kroppene, eller at noen bare er født naturlig tynn og vakker, mens andre ikke kan oppnå en slik kropp uten enten å operere eller leve på et livsfarlig kosthold. De gjør ingenting for å motvirke, de dytter det over på SE og hennes operasjoner. Det er ikke alle som vil ha andenebb. Men alle vil være tynne. Og det er ikke mange Influensere som bare har sitt eget hår.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 4. februar 2020 #1225 Del Skrevet 4. februar 2020 1 hour ago, miss spjåk said: les mitt svar til Krok1 over her. Hun snakker til bransjen generelt, og det eneste stikket til Sophie er operasjonen som ble vist på tv. Hun snakker i vi-form- altså sier hun samtidig at hun er en del av bransjen og også har et ansvar. Hvordan er dette dobbeltmoral? "vi som påvirkere"- hvordan kan du tolke dette som at hun fraskriver seg ansvaret hun har? Da er vi tilbake til det jeg sa aller først - om hun faktisk regner seg selv som en del av problemet, så hadde det skapt desidert størst effekt at hun erklærte at hun skulle slutte som influenser, ta utdanning og finne seg en vanlig jobb der hun ikke hadde så stor indirekte påvirkning på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. februar 2020 #1226 Del Skrevet 4. februar 2020 2 timer siden, IchLiebeDichOder? skrev: Kristin Gjelsvik... Mennesket som mener at det er tilbudets skyld at unge, uskyldige jenter tar de valgene de tar. Dette er en tragisk og forferdelig tankegang. Skylde på markedet for menneskets valg. Det blir det samme som å si at alkohol er livstruende fordi man drikker for mye. Nei, det er ikke markedet og alkoholen, det er DU som er livstruende. Illevarslende at mange mennesker mener at man ikke har fri vilje til å leve etter sine verdier. Illevarslende at det er en trend i samfunnet at man skal skylde på andre for sitt eget liv og valg. Hvilke ordbruk brukte hun i Aftenposten? Det var noe slikt at influencere og markedet er skikkelig umoralske. Hvis folk hadde vært styrt kun av sin egen vilje og ikke lot seg påvirke av andre/omgivelsene, ville ingen ha betalt Influencerne millioer for å markedsføre produktene deres. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 4. februar 2020 #1227 Del Skrevet 4. februar 2020 Med forbehold om at det kanskje står et sted på de siste sidene her (har ikke fått lest alt) - noen som har hørt noe mer om hvem Kristin skal møte i `Debatten`i kveld? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. februar 2020 #1228 Del Skrevet 4. februar 2020 16 minutter siden, Krok1 skrev: Da er vi tilbake til det jeg sa aller først - om hun faktisk regner seg selv som en del av problemet, så hadde det skapt desidert størst effekt at hun erklærte at hun skulle slutte som influenser, ta utdanning og finne seg en vanlig jobb der hun ikke hadde så stor indirekte påvirkning på folk. Mener du det samme om krem.no Elin? eller Trines matblogg? De er faktisk influencere de også. Å sammenligne KG med SE, Martine og andre "fake tan" påvirkere er som å sammenligne epler og bananer. KG kan faktisk utrette noe positivt gjennom å være en påvirker, ved å fronte gode og etiske valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IchLiebeDichOder? Skrevet 4. februar 2020 #1229 Del Skrevet 4. februar 2020 10 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvis folk hadde vært styrt kun av sin egen vilje og ikke lot seg påvirke av andre/omgivelsene, ville ingen ha betalt Influencerne millioer for å markedsføre produktene deres. Vilje kommer fra ytre omgivelser. Gjør det ikke det, da? Du ser noe eller noen og blir påvirket, "det vil jeg også ha" eller "slik kan jeg leve livet mitt". Det er det som er fri vilje! La meg omformulere setningen din med bare ved å ta bort ikke Hvis folk hadde vært styrt kun av sin egen vilje og lot seg påvirke av andre/omgivelsene, ville ingen ha betalt Influencerne millioer for å markedsføre produktene deres. Markedet blir styrt av forbrukerne. Markedet blir skapt av menneskene. Mennesker har fri vilje, og ja, omgivelser er med i valget under fri vilje. Det betyr derimot ikke at det ikke er fri vilje selv om omgivelser er involvert. Jeg ser en fransk svart/hvit film fra 1950 tallet og begynner å røyke. Fortell meg forskjellen på denne setningen og om å være influencer og det FORFERDELIGE STORE, MORALSKE ansvaret disse har. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 4. februar 2020 #1230 Del Skrevet 4. februar 2020 Vg publiserer ny kronikk i favør Kristin https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dOBAPB/hvorfor-blir-et-samfunnsproblem-degradert-til-en-jentegreie 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 4. februar 2020 #1231 Del Skrevet 4. februar 2020 59 minutter siden, Ice_83 skrev: Må vel ikke vise til linier for å ha en mening om ting på denne plattformen. Det er et fritt land med ytringsfrihet. Enkelte av dere "bedrevitere" her er faen meg av et annet kaliber! Bare klapp igjen brødboksa!! Det tok sin tid ser jeg. Jaja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 4. februar 2020 #1232 Del Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, Zenhouse skrev: Vg publiserer ny kronikk i favør Kristin https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dOBAPB/hvorfor-blir-et-samfunnsproblem-degradert-til-en-jentegreie Kristin er politisk korrekt så hun vinner uansett, SE skal vel se langt etter å oppnå det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 4. februar 2020 #1233 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, Zenhouse skrev: Vg publiserer ny kronikk i favør Kristin https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/dOBAPB/hvorfor-blir-et-samfunnsproblem-degradert-til-en-jentegreie Setter pris på at VG endelig trykker gode kronikker som kaller spadene for spader når det gjelder dette med "mobbing av influencerbedrifter"! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 4. februar 2020 #1234 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) 43 minutter siden, Krok1 skrev: Min mening er at, ja, de skaper soleklart like stort kroppspress som Sophie. Operasjoner er ikke det eneste som skaper kroppspress og usunne idealer. Alle vet at man ikke kan oppnå kroppen til SE uten masse penger til operasjoner. Anniken og Kristine er naturlig (?) skraptynne. Kristin selger klær i små størrelser. Og bedyrer at de er ekte og naturlige. Tror du virkelig ikke at jenter (og damer) kjenner på idealet de fremstiller? Spesielt de som ikke passer i idealet, eller klærne. Det er ikke Sophie Elise sin feil at jenter er sykelig opptatt av vekt og størrelse. Det har vært et problem siden før SE ble født og er det enda. Og det kommer også av hva/hvem som får plass i mediene, og hylles som vakkert. Alle vet at man kan operere seg tynn og pen om man har penger til det. Bransjen består imidlertid av tynne, pene mennesker. Mange av Influenserne kommer fra Paradie hotell, der det handler om å vise frem unge, sexye kropper. Skaper ikke det kroppspress? Det er heller INGEN av dem som snakker om hva de gjør for å oppnå disse kroppene, eller at noen bare er født naturlig tynn og vakker, mens andre ikke kan oppnå en slik kropp uten enten å operere eller leve på et livsfarlig kosthold. De gjør ingenting for å motvirke, de dytter det over på SE og hennes operasjoner. jo det tror jeg så absolutt. Mange av de du nevner fronter et usunt ideal mener jeg. Vanskelig å vite hva som har "verst" effekt- syltynne influensere eller plastic fantastic-typ influensere. Jeg tror ikke det er så relevant heller- poenget til Kristin er jo nettopp at alle bloggere (spiseforstyrret eller operert) skal være sitt ansvar bevisst. Leser du nest siste linjen i innlegget du siterte ser du at vi stort sett deler samme syn. Som også er det Kristin snakker om i talen sin. Endret 4. februar 2020 av miss spjåk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 4. februar 2020 #1235 Del Skrevet 4. februar 2020 Just now, lillesnøfnugg said: Mener du det samme om krem.no Elin? eller Trines matblogg? De er faktisk influencere de også. Å sammenligne KG med SE, Martine og andre "fake tan" påvirkere er som å sammenligne epler og bananer. KG kan faktisk utrette noe positivt gjennom å være en påvirker, ved å fronte gode og etiske valg. Ja, det kan hun, og det gjør hun. Men hun påvirker også i negativ retning, som jeg har skrevet flere poster om. Det kan hun ihvertfall slutte med. Jeg er eller ikke enig med deg. Alle kan kjøpe fake tan, pupper og rompe om de har penger til det. Det er imidlertid kjempefarlig å tro at naturlig vakre Influensere ikke skaper kroppspress. Men det gjør folk altså. Trine og krem-Elin har jeg ikke hørt om. De blir ikke akkurat smurt utover nettavisene, de får ingen vixen awards og de skaper ikke debatt på KG. Så de påvirker nok mest spesielt interesserte. Det er jo greit det. Men om de sier at "spis sånn og sånn for å få denne kroppen" eller selger ting til bare slanke kropper, så synes jeg de skal slutte, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 4. februar 2020 #1236 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) 7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Mener du det samme om krem.no Elin? eller Trines matblogg? De er faktisk influencere de også. Å sammenligne KG med SE, Martine og andre "fake tan" påvirkere er som å sammenligne epler og bananer. KG kan faktisk utrette noe positivt gjennom å være en påvirker, ved å fronte gode og etiske valg. Så nå skal vi ta inn bakere å kokker som motargument oppi alt dette?🙄 Det er svært få influencere som kan sammenlignes med KG. Martine har en vanvittig fokus på utseendet og kropp. Det er bare og scrolle gjennom IG hennes så ser man både bilder med klær og uten. Endret 4. februar 2020 av Uglesjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. februar 2020 #1237 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, Krok1 skrev: Ja, det kan hun, og det gjør hun. Men hun påvirker også i negativ retning, som jeg har skrevet flere poster om. Det kan hun ihvertfall slutte med. Jeg er eller ikke enig med deg. Alle kan kjøpe fake tan, pupper og rompe om de har penger til det. Det er imidlertid kjempefarlig å tro at naturlig vakre Influensere ikke skaper kroppspress. Men det gjør folk altså. Trine og krem-Elin har jeg ikke hørt om. De blir ikke akkurat smurt utover nettavisene, de får ingen vixen awards og de skaper ikke debatt på KG. Så de påvirker nok mest spesielt interesserte. Det er jo greit det. Men om de sier at "spis sånn og sånn for å få denne kroppen" eller selger ting til bare slanke kropper, så synes jeg de skal slutte, ja. Når ble det å være naturlig å være farlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 4. februar 2020 #1238 Del Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Når ble det å være naturlig å være farlig?? Det lurer jeg også på🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie h Skrevet 4. februar 2020 #1239 Del Skrevet 4. februar 2020 14 minutter siden, Isild skrev: Med forbehold om at det kanskje står et sted på de siste sidene her (har ikke fått lest alt) - noen som har hørt noe mer om hvem Kristin skal møte i `Debatten`i kveld? Isabel Raad skriver på bloggen hennes at hun skal i debatten, men har ikke fått med meg noen andre. Håper noen (Sophie Elise) som enda ikke har innsett den farlige påvirkningskraften sin også stiller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 4. februar 2020 #1240 Del Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, lillesnøfnugg said: Når ble det å være naturlig å være farlig?? Hæ? Det var ikke det jeg sa i det hele tatt. Jeg sa, som du uthevet, at det er farlig å tro at naturlige vakre Influensere ikke skaper kroppspress. Og det skjer når helheten skaper et urealistisk ideal. Kristin er kanskje helt naturlig slank og vakker og selger ingenting som skal pynte på sannheten. Men hun jobber i en bransje som er forbeholdt tynne, vakre mennesker. Supermodeller har stort sett utgangspunkt som veldig tynne og vakre (selv om det også er mye usunt der), og man må ha utseendet med seg for å gjøre suksess som influenser. Dette gir et budskap om at tynne og pene jenter er mer verdt og mer interessante og skaper et ideal, som unge jenter higer etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå