Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

1 time siden, Uglesjel skrev:

 

Når det gjelder det å skjule en graviditet så kan vi alle si oss enig at gullpokalen 🏆 går til  Kylie Jenner som skjulte magen i 9 mnd før nyheten sprakk med bevis på at hun hadde vært gravid og født ei datter i "skjult".

Alle viste jo at hun var gravid, de bare ville ikke bekrefte det. Ble jo tatt bilder av henne underveis og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, marthes skrev:

Alle viste jo at hun var gravid, de bare ville ikke bekrefte det. Ble jo tatt bilder av henne underveis og...

Selvsagt visste alle det. Jeg la det fram slik for å vise hvem som egentlig skjulte graviditeten selv om verden visste om det. Noe som ikke stemte ang KG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AneKS skrev:

det skal da være greit å kritisere en Kristin selv om hun snakker om noe viktig, uten at det blir whataboutism... de fleste kommentarene jeg har sett forsvarer ikke SE, de bare kritiserer Kristin.

Folk glemmer ikke SE, hun går konstant kritikk og svært få tar henne i forsvar. Jeg mener kritikken absolutt er fortjent. Men min personlige mening er at det heller ikke er ett bra forbilde å stå å kjefte og banne på noen du er uenig med. Jeg vil heller ikke at barn skal bli påvirket av det, for de sliter med å forstå att SE er en bedrift.

Kommentarene om penis fra Kristin er totalt unødvendig og usmakelig. For å toppe det kan hun ikke stå for det engang, hun minimaliserer hva hun sa. Hun burde legge seg flat å si unnskjuld!

Det at Kristin er frustrert over at debatten havner på ville veier synes jeg er rart. For dette var debatten hun startet. Hun slengte dritt om en bransje, men hovedsakelig EN bedrift, bannet og var sint. Det var veldig lite som minnet om en saklig og seriøs debatt. Jeg hørte ingen løsninger, ingen forslag eller noe i den duren. Men sinne, hat, hvem som er dritt osv...

Etterpå isteden for å prøve å styre debatten over riktig veg ranter hun på IG om hvor feil folk tar, om at folk har glemt, at folk fokuserer feil, hun legger ut screenshots av folk som hyller henne, og kampen mot kroppspress. Hun avsporer altså debatten over til å handle om hun selv, hennes kamp.. 

Håper det er greit jeg hopper inn og kommenterer. Problemet er at Kristins budskap drukner fullstendig i alt pratet her om pikropenis og jeansstr (sistnevnte går spekulasjon, påstanden er ikke dokumentert). En uttalelse om en mikropenis i en podkast- uheldig og ikke greit! Men kan det virkelig sammenlignes med det ekstreme utseendefokuset enkelte bloggere pusher 24/7? Har du vært inne på SE sin instagram og sett hva slags "forbilde" dette er?

Du skriver du "ikke vil at barn skal bli påvirket av det, fordi de sliter med å forstå at SE er en bedrift." Det du sier er altså- Kristin bør ikke uttale seg negativt om bloggerbransjen og enkelte spesifikke bedrifter, fordi bloggere generelt har vært så utrolig proffe på å flagge venninneimaget at barn ikke vet at dette er ren business. En kynisk bransje skal dermed gå klar av kritikk fordi store deler av leserskaren lever i naivitet.. Håper jeg misforsto argumentet ditt? Hvis ikke er det nok mange bransjer du mener ikke bør kritiseres? 

Bør vi ikke heller ta en prat med barna om hva en influenser egentlig er?? 

EDIT: ser jeg nok mistolket deg- trodde du henviste til Kristins tale i setningen jeg har understreket.. Men du mente vel SE sin blogg. Isåfall fjerner jeg selvfølgelig avsnittet over og beklager! 

Tv2 har vært med SE inn på operasjonsstuen. Jeg vil heller at mine barn har et forbilde som banner i sinne og skuffelse over en forferdelig kynisk bransje, enn at de ser opp til en blogger som SE. 

Vi er veldig uenige i at Kristin "slengte dritt" , jeg mener det var kritikk som absolutt var på sin plass. Hva slags løsninger tenker du Kristin skulle foreslått? Hun har kommet med gode forslag tidligere i andre debatter. Det krever mot å stå foran store deler av influenserbransjen og si det hun mente. Kristin er langt fra feilfri, men det var på tide noen sa ifra. Hun har prøvd i andre fora tidligere uten at det har fått særlig spalteplass. 

 

Endret av miss spjåk
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Krok1 skrev:

Ingen skriver ikke utfyllende om alle situasjoner SE blir kritisert for heller... Synes som sagt det er urettferdig at det må dokumenteres når det er Kristin, men ingen andre. 

Men slik slik er reglene på forumet, hvis ikke faller det lett under spekulasjoner og blir moderert bort. SE sitt utsagn om operasjon ifjor har blitt dokumentert med link. Du må nesten sitere det du mener ikke er dokumentert- eller rapportere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Krok1 skrev:

Jeg skulle ønske det ikke var lov å offentliggjøre folks størrelser. Og tenker at Kristin burde vært enig i det, siden hun er så kritisk til kroppspresset som skapes av Influensere. 

Nevnte kristin hvilken buksestr hun brukte? Akkurat dette var nemlig noe hun engasjerte seg i i en debatt, at bloggere verken bør snakke om str eller vekt. Blir derfor overrasket om dette stemmer- kan du dokumentere med link? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, miss spjåk skrev:

Nevnte kristin hvilken buksestr hun brukte? Akkurat dette var nemlig noe hun engasjerte seg i i en debatt, at bloggere verken bør snakke om str eller vekt. Blir derfor overrasket om dette stemmer- kan du dokumentere med link? 

 

Nå tok jeg kjapp sjekk i arkivet til KG sin blogg. Og jeg kan ikke finne noe innlegg som tilsier at hun snakker direkte om  bukse str på en negativt måte. Men at hun selv sier at hun bruker str M når det kom til høyden sin.

Innlegget er fra 2015

https://www.kristingjelsvik.no/its-finally-here-3/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Uglesjel skrev:

Nå tok jeg kjapp sjekk i arkivet til KG sin blogg. Og jeg kan ikke finne noe innlegg som tilsier at hun snakker direkte om  bukse str på en negativt måte. Men at hun selv sier at hun bruker str M når det kom til høyden sin.

Innlegget er fra 2015

https://www.kristingjelsvik.no/its-finally-here-3/

takk. Vil si at str M gir litt andre signaler enn brukeren som påsto Kristin sa hun brukte xs (ingenting feil i å bruke xs, men det er et litt annet "ideal"). Men uansett, godt å se at det er et 5 år gammelt innlegg sånn sett, iom at Kristin tok opp dette tema som problematisk i debatten ifjor. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miss spjåk skrev:

takk. Vil si at M gir litt andre signaler enn brukeren som påsto hun sa hun brukte xs Men uansett, godt å se at det er et 5 år gammelt innlegg sånn sett, iom at Kristin tok opp dette tema som problematisk i debatten ifjor. 

Om hun hadde gjort det så er hun forsatt ikke noe XS som ble nevnt av en annen bruker tråden her. Hun har vært slankere for det er noe hun har lagt ut på IG story om. Som hun la til at hun ikke kunne fatte hva hun tenkte med når hun var innpå PH. Hun beskrev det som avskyelig at hun ikke så hvor unødvendig tynn hun var etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, miss spjåk said:

Nevnte kristin hvilken buksestr hun brukte? Akkurat dette var nemlig noe hun engasjerte seg i i en debatt, at bloggere verken bør snakke om str eller vekt. Blir derfor overrasket om dette stemmer- kan du dokumentere med link? 

 

Ja, hun gjorde det. Hun beklaget at hun bare hadde vist frem XS bukser, men det var fordi hun brukte det selv, så hun tenkte ikke over det. Nei, jeg kan ikke linke til det, siden (som jeg har sagt noen ganger før) det er fjernet nå, og AB har slettet bloggen sin. Jeg fant en lengre video der hun er på shopping på Carlings, dog, og om de buksene hun har på seg der er M, ja, da er det sååååå i størrelse (og det overrasker meg egentlig ikke). 

Ganske morsomt at det fremstilles som at jeg har funnet på dette. Og at kommentaren i bloggen som siterer AB heller ikke er ekte nok. Det er mer enn nok å ta av om man ikke skal finne på, og om jeg skulle ha funnet på noe hadde jeg valgt noe mer spektakulært. 

Jeg blåser i om hun bruker XS, M eller XXXL, (men hadde blitt glad om det var mulig for en XL å bli influenser influenser), sier (igjen) bare at det er rart at KG går så hardt ut mot kroppspresset andre influensere (nei, forresten, ikke andre, bare SE) skaper, når hun selv står og vifter med sin xs/M bakende i trange jeans i egen blogg. 

Her er link til en av videoene hun la ut i perioden der hun reklamerte for små jeans. Det er VIRKELIG ikke noe jeg finner på! 

https://www.kristingjelsvik.no/the-struggle-is-real-mine-3-beste-tips/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, hun gjorde det. Hun beklaget at hun bare hadde vist frem XS bukser, men det var fordi hun brukte det selv, så hun tenkte ikke over det. Nei, jeg kan ikke linke til det, siden (som jeg har sagt noen ganger før) det er fjernet nå, og AB har slettet bloggen sin. Jeg fant en lengre video der hun er på shopping på Carlings, dog, og om de buksene hun har på seg der er M, ja, da er det sååååå i størrelse (og det overrasker meg egentlig ikke). 

Ganske morsomt at det fremstilles som at jeg har funnet på dette. Og at kommentaren i bloggen som siterer AB heller ikke er ekte nok. Det er mer enn nok å ta av om man ikke skal finne på, og om jeg skulle ha funnet på noe hadde jeg valgt noe mer spektakulært. 

Jeg blåser i om hun bruker XS, M eller XXXL, (men hadde blitt glad om det var mulig for en XL å bli influenser influenser), sier (igjen) bare at det er rart at KG går så hardt ut mot kroppspresset andre influensere (nei, forresten, ikke andre, bare SE) skaper, når hun selv står og vifter med sin xs/M bakende i trange jeans i egen blogg. 

Her er link til en av videoene hun la ut i perioden der hun reklamerte for små jeans. Det er VIRKELIG ikke noe jeg finner på! 

https://www.kristingjelsvik.no/the-struggle-is-real-mine-3-beste-tips/

Hun sier jo aldri hvilken str hun prøver/ender opp med,annet enn lengden på buksebenet?..

Også mener du i tillegg at det er verre å se K i skinny jeans (altså påkledd..) enn SE både naken og delvis naken?

Ok.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, J.. said:

Også mener du i tillegg at det er verre å se K i skinny jeans (altså påkledd..) enn SE både naken og delvis naken?

That escalated quickly. Nei, det har jeg ikke sagt, noe sted, og det mener jeg heller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krok1 skrev:

That escalated quickly. Nei, det har jeg ikke sagt, noe sted, og det mener jeg heller ikke.

Hvis du mener noe annet,burde du ordlegge deg på en bedre måte.

Du ordla deg jo som at K proklamerte sin egen buksestr i videoen,det kom jo aldri opp..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, J.. said:

Hvis du mener noe annet,burde du ordlegge deg på en bedre måte.

Du ordla deg jo som at K proklamerte sin egen buksestr i videoen,det kom jo aldri opp..

Jeg har ordlagt meg klart og tydelig om hva jeg mener og hva som er poenget mitt i denne tråden, men kan godt gjenta for de som henger litt etter: jeg synes Kristin bør erkjenne at hun også er med på å skape det kroppspresset hun kritiserer SE for. Hun og flere Influensere som ikke blir tatt for det og ikke blir kritisert. Det at de er "naturlige" betyr ikke at de, som en del av en glorifisert bransje som kun viser slanke, vakre mennesker, ikke skaper konstant kroppspress. 

Og Nei, det gjorde jeg ikke. Det er en forferdelig dårlig debattmetode å bare plukke det man ikke liker og vrenge på det. 

Det står der, sort på hvitt, at dette er en av videoene som ble postet i perioden, altså ikke den videoen der hun viser frem et stativ med XS-jeans. Ja, jeg kunne sikkert presisert det, og skjønner at her må det presiseres opp og i mente, ihvertfall det som gjelder Kristin, så man ikke blir tillagt masse uskrevne meninger og utsagn. 

Men jeg har altså sagt ihvertfall 2 ganger at det innlegget der Kristin sier hun bruker XS ikke eksisterer lenger. Skjønner jo at det ikke blir tatt for god fisk, siden hun er altfor snill og søt til å gjøre noe sånt, og folk tydeligvis har tid til å sitte og finne på sånne ting...

Endret av Krok1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, hun gjorde det. Hun beklaget at hun bare hadde vist frem XS bukser, men det var fordi hun brukte det selv, så hun tenkte ikke over det.

 

33 minutter siden, Krok1 skrev:

Jeg blåser i om hun bruker XS, M eller XXXL, (men hadde blitt glad om det var mulig for en XL å bli influenser influenser), sier (igjen) bare at det er rart at KG går så hardt ut mot kroppspresset andre influensere (nei, forresten, ikke andre, bare SE) skaper, når hun selv står og vifter med sin xs/M bakende i trange jeans i egen blogg. 

Her er link til en av videoene hun la ut i perioden der hun reklamerte for små jeans. Det er VIRKELIG ikke noe jeg finner på!  https://www.kristingjelsvik.no/the-struggle-is-real-mine-3-beste-tips/

takk! Helt enig med deg her. Utrolig sløvt. Spesielt siden hun har talt så høyt om kroppspress og hvilke signaler man sender ut til leserne. Kamera zoomer inn på xs-buksene hun kikker på. I tillegg til livvidden på buksen hun har på. Jeg er slank, men det er årevis siden jeg brukte den str i livet for å si det sånn..  Ikke gode signaler å sende til usikre lesere. Tommel ned! 

ps- grunnen til vi er flere som peser om dokumentasjon- det er håpløst å diskutere ut i fra noe man ikke vet sikkert er fakta eller ei. Det trenger ikke nødvendigvis være bevisst løgn fra den som poster innlegget. Jeg har f.eks falt i fella selv med påstander uten link som har vist seg å være feil. Jeg har husket feil eller har mistolket en artikkel jeg har lest. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, J.. skrev:

Hun sier jo aldri hvilken str hun prøver/ender opp med,annet enn lengden på buksebenet?..

Også mener du i tillegg at det er verre å se K i skinny jeans (altså påkledd..) enn SE både naken og delvis naken?

Ok.

Ser du hele videoen blir det zoomet inn på 3 forskjellige bukser Kristin ser på- alle i xs. Det indikerer ganske tydelig at dette er str hennes. Hun prøver også på en bukse der str i livet er godt synlig- en str jeg aldri passet inn i selv da jeg veide 50 kg (smal mage hjelper lite om en enn er født med litt hofter). Har veldig sans for Kristin, men når @Krok1 linker en video som faktisk bekrefter at også Kristin har forbedringspotensiale synes jeg ikke man skal gå til angrep. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, CecilieX said:

Hvorfor? 

Fordi Kristin Gjelsvik legger det frem som et Sophie Elise-problem, ikke et samfunnsproblem. I det følgende blir fokuset for debatten hva som er verst av micropenis-shaming eller operert rompe-vifting. 

Hadde KG kritisert sin egen bransje som helhet, eller dratt frem navnene på alle, inkludert henne selv, som selger klær, negler, hår, hud og alt som gjør en penere hadde man kanskje media tatt tak i et større bilde. Synes det er soleklart at redaktørene legger dette frem som en bloggkrangel, jeg. Chickfight selger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krok1 skrev:

Hvorfor? 

Fordi Kristin Gjelsvik legger det frem som et Sophie Elise-problem, ikke et samfunnsproblem. I det følgende blir fokuset for debatten hva som er verst av micropenis-shaming eller operert rompe-vifting. 

Hadde KG kritisert sin egen bransje som helhet, eller dratt frem navnene på alle, inkludert henne selv, som selger klær, negler, hår, hud og alt som gjør en penere hadde man kanskje media tatt tak i et større bilde. Synes det er soleklart at redaktørene legger dette frem som en bloggkrangel, jeg. Chickfight selger. 

Helt enig med deg! Skal vi bare ta en bedrift her, eller vil vi at alle skal skjerpe seg? SE er selvfølgelig et svært problem, men det vet vi alle. Vi er ferdig med den nå. Hun gjør ikke noe ulovlig, og måten å stoppe henne er ikke å hakke helt til hun er brutt ned.

heller ta hele industrien, prøve å opplyse flere som man kanskje kan nå inn til. Lage lover og regler som gjelder alle. Helt usaklig å sette SE så i fokus, vi kan ikke lage lover pga hva en person gjør...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
27 minutter siden, Krok1 skrev:

Hvorfor? 

Fordi Kristin Gjelsvik legger det frem som et Sophie Elise-problem, ikke et samfunnsproblem. I det følgende blir fokuset for debatten hva som er verst av micropenis-shaming eller operert rompe-vifting. 

Hadde KG kritisert sin egen bransje som helhet, eller dratt frem navnene på alle, inkludert henne selv, som selger klær, negler, hår, hud og alt som gjør en penere hadde man kanskje media tatt tak i et større bilde. Synes det er soleklart at redaktørene legger dette frem som en bloggkrangel, jeg. Chickfight selger. 

Du har jobbet beinhardt for å gjøre dette til en «hvem er verst» debatt, der du prøver å diskreditere KristinG. Velkjent taktikk når kritikken i seg selv ikke kan avfeies, da er strategien å diskreditere kritikeren. 

Den ytringen som det lenkes til og som redaktøren i VG publiserer er nettopp et svar på dette. Det er hovedsakelig i kommentarfeltene at blogglesere fra begge sider gjør dette til en skittkastingskonkurranse. Ikke det minste rart, da bloggerne selv nettopp pleier denne venninne-relasjonen og dermed lager seg sin egen hær. 

Det er helt åpenbart at for mange handler dette om subjektive følelser knyttet til «sin» blogger som de identifiserer seg med. Det er disse som sliter med å forstå forskjellen mellom business-kritikk og personmobbing. 

Når dette nå, for andre gang, tas opp på debatten på NRK, så burde alle bare lukke igjen nebbet og innse at dette er helt legitim kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...