HMK Skrevet 22 timer siden #10401 Del Skrevet 22 timer siden K_mb skrev (Akkurat nå): Enig. Men alder er ingen unnskyldning for fravær, ihvertfall ikke når det er snakk om en som var langt oppi 20-årene når han ble far. Skulle likt å se at mødre på 27 år hadde blitt unnskyldt på samme måte 🤐 Når var han fraværende? Tenker du på den perioden der han flyttet i forveien til Stavanger, og så gikk alt åt skogen? Det har nok vært en vanskelig tid for alle involverte. Jeg ser ikke at det nødvendigvis er sånn kritikkverdig. Livet kan være turbulent. Når det er sagt syns jeg han er en gjøk med dum hatt og lav intelligens. Hvorfor kan aldri disse såkalte påvirkerne ta en seriøs utdannelse? Nå jobber han jo i det minste i en helt vanlig jobb som ufaglært. Tenk om han kunne gå foran som et godt forbilde for sønnen og faktisk ta en utdannelse også? (Mulig at han har noe fagbrev som servitør eller noe??) Hvorfor er det egentlig slik at omtrent ingen influencere har skikkelige utdannelser? Det føles så grunnleggende feil at det er slike som er mest synlig i samfunnet. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 21 timer siden #10402 Del Skrevet 21 timer siden (endret) HMK skrev (34 minutter siden): Når var han fraværende? Tenker du på den perioden der han flyttet i forveien til Stavanger, og så gikk alt åt skogen? Det har nok vært en vanskelig tid for alle involverte. Jeg ser ikke at det nødvendigvis er sånn kritikkverdig. Livet kan være turbulent. Når det er sagt syns jeg han er en gjøk med dum hatt og lav intelligens. Hvorfor kan aldri disse såkalte påvirkerne ta en seriøs utdannelse? Nå jobber han jo i det minste i en helt vanlig jobb som ufaglært. Tenk om han kunne gå foran som et godt forbilde for sønnen og faktisk ta en utdannelse også? (Mulig at han har noe fagbrev som servitør eller noe??) Hvorfor er det egentlig slik at omtrent ingen influencere har skikkelige utdannelser? Det føles så grunnleggende feil at det er slike som er mest synlig i samfunnet. Absolutt så kan livet være turbulent, det er det ingen tvil om. Jeg mener bare at alder ikke er en unnskyldning for å ikke stille opp for barnet sitt og ihvertfall ikke en alder av 27 som andre bruker som et argument i Dennis sin favør (psykisk sykdom er noe helt annet). Men ha det helt klart for deg at jeg er kritisk til KG og hennes influencer-drift og det har jeg også skrevet her mange ganger, så dette er ikke noe for Kristin og mot Dennis-innlegg. Jeg har vel egentlig vært kritisk til begge, da jeg synes Dennis har delt for mye om barnet og higer etter følgere blant annet gjennom å vise frem farsrollen sin. Jeg reagerer nok mer på at Dennis blir hyllet opp ned og i mente for å gjøre nettopp det en gjennomsnittlig far gjør: Å forsørge og å ta seg av barnet(a) de har satt til verden. Endret 21 timer siden av K_mb 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 21 timer siden #10403 Del Skrevet 21 timer siden HMK skrev (45 minutter siden): Man trenger ikke være en fantastisk pappa. Man må bare være en god nok pappa. Og mamma. Ja nettop, han var fraværende stort sett, da er man heller ikke god nok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 21 timer siden #10404 Del Skrevet 21 timer siden K_mb skrev (13 minutter siden): Absolutt så kan livet være turbulent, det er det ingen tvil om. Jeg mener bare at alder ikke er en unnskyldning for å ikke stille opp for barnet sitt og ihvertfall ikke en alder av 27 som andre bruker som et argument i Dennis sin favør (psykisk sykdom er noe helt annet). Men ha det helt klart for deg at jeg er kritisk til KG og hennes influencer-drift og det har jeg også skrevet her mange ganger, så dette er ikke noe for Kristin og mot Dennis-innlegg. Jeg har vel egentlig vært kritisk til begge, da jeg synes Dennis har delt for mye om barnet og higer etter følgere blant annet gjennom å vise frem farsrollen sin. Jeg reagerer nok mer på at Dennis blir hyllet opp ned og i mente for å gjøre nettopp det en gjennomsnittlig far gjør: Å forsørge og å ta seg av barnet(a) de har satt til verden. 🫶 godt skrevet 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 21 timer siden #10405 Del Skrevet 21 timer siden Orly skrev (18 minutter siden): Ja nettop, han var fraværende stort sett, da er man heller ikke god nok Hvordan vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 18 timer siden #10406 Del Skrevet 18 timer siden HMK skrev (3 timer siden): Hvordan vet du det? Dennis har egen tråd... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 11 timer siden #10407 Del Skrevet 11 timer siden HMK skrev (10 timer siden): Når var han fraværende? Tenker du på den perioden der han flyttet i forveien til Stavanger, og så gikk alt åt skogen? Det har nok vært en vanskelig tid for alle involverte. Jeg ser ikke at det nødvendigvis er sånn kritikkverdig. Livet kan være turbulent. Når det er sagt syns jeg han er en gjøk med dum hatt og lav intelligens. Hvorfor kan aldri disse såkalte påvirkerne ta en seriøs utdannelse? Nå jobber han jo i det minste i en helt vanlig jobb som ufaglært. Tenk om han kunne gå foran som et godt forbilde for sønnen og faktisk ta en utdannelse også? (Mulig at han har noe fagbrev som servitør eller noe??) Hvorfor er det egentlig slik at omtrent ingen influencere har skikkelige utdannelser? Det føles så grunnleggende feil at det er slike som er mest synlig i samfunnet. Dennis har visst fagbrev fra industrien..vet ikke helt hva, men kunne jobbet offshore. Men, så ble det vel Paradise og Kristin i mange år.Lite industrijobber i Oslo de ville vel leve litt sånn ikke A4. Drive butikk, blogg osv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Really Skrevet 9 timer siden #10408 Del Skrevet 9 timer siden Flere som har lagt merke til at Kristin kopierer isabel raad? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 9 timer siden #10409 Del Skrevet 9 timer siden Doris Becker skrev (På 10.4.2025 den 7.25): Jeg tror vi snart vil få tragiske utfall i denne industrien, der influensere som dette virkelig vil møte veggen. Ikke som når de tar med kamerateam til psykologen, eller sender stories gråtende over "hat og hets", men virkelig kollaps, der de blir nødt til å legge telefonen ned. De har en jobb som driver rovdrift på seg selv, og de vet kke lenger hvem de er offline. Jeg synes det har forandret seg til noe veldig desperat for mange av dem siste to årene. De utleverer mer og mer intime detaljer, og gråter om kapp, for i neste øyeblikk selge varer og tjenester. Flere store bloggprofiler har jo gitt seg for lengst. Tror det er mange som forstår hvor usunt det yrket kan være, men har blitt så avhengige av cash at de bare durer på uansett. baremeg007 skrev (På 12.4.2025 den 1.10): Virker som mange helt glemmer hvor fraværende han faktisk var i flere år? Nå rosemales han jo støtt og stadig. Det er vel og bra at han har skjerpet seg, altså, men valgene hans i fortiden er uansett et faktum! Er kanskje samboeren som er nøkkelen her. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 7 timer siden #10410 Del Skrevet 7 timer siden (endret) MissCoverdale skrev (3 timer siden): Flere store bloggprofiler har jo gitt seg for lengst. Tror det er mange som forstår hvor usunt det yrket kan være, men har blitt så avhengige av cash at de bare durer på uansett. Er kanskje samboeren som er nøkkelen her. Det er de mest ustabile og de mest "desperate" som ennå holder på som KG gjør. De konkurrerer om å utlevere intime detaljer, "sjokkerende" clickbaits, og diagnoser, spesielt spykiske lidelser, der det er umulig å ettergå informasjon, umulig å vite om de snakker sant. De blander alt dette med aggressiv reklame, både for egen merkevare, og sponset innhold. De er nærmest konstant pålogget, og hele hverdagen er preget av denne stadige utleveringen av seg selv, der de må tenke innhold som vil skape klikk og engasjement for ikke å miste følgere. KG har, som flere andre, siktet seg inn mot en mindre gruppe følgere, som hun har en sikret lojalitet fra. Hennes skare er kvinner 35+, som sliter etter samlivsbrudd, eller med ensomhet, som sliter med mat og vekt, økonomi og psykisk helse. Det at hun blander stories der hun snakker om vanskelige tema med at hun "nyter" et glass vin, for så å bombardere med spons og reklame er særdeles problematisk. Dette er et kjennetegn for denne typen influensere. Vi ser det mye hos hennes "kollega" Isabel Raad, som også har sin RaadSquad. De driver med emosjonell påvirkning i høy grad mot målgruppen de har siktet seg inn på, og det er i bunn og grunn disse som kjøper det de selger. Men hvor lenge skal de opprettholde denne livsstilen? Utlevere seg selv og familien, sexliv, matvaner, sykdom, krangling, ferier der de må ha med seg mobilen hele tiden, sitte å jabbe mens de spiser, når de tar kveldsstellet, ja selv inn på toalettet tar noen med seg telefonen! Så fort de legger den ned stuper klikk, og dermed inntekt. Legger de den ned i 3 mnd går de antagelig personligkonkurs. Så er da planen at de skal leve på denne måten, selge denne "sjokkerende" og "syke" utgaven av seg selv resten av livet? For de har ingen andre ben å stå på. Annet enn deltagelse i reality-shows, som også blir mer og mer ekstreme for å holde på folks interesse, og som blir mye av det samme. De krever at deltagerne må komme med gråt og sjokk og sykdom, helst alt sammen på en gang. Og hvem er de uten sine sosiale medier? Jeg tror ikke de vet det selv, etter å ha levd snart 20 år som denne påskrudde og overdrevne avataren de må være på nett. Endret 6 timer siden av Doris Becker 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 7 timer siden #10411 Del Skrevet 7 timer siden Really skrev (2 timer siden): Flere som har lagt merke til at Kristin kopierer isabel raad? Ja, daddelsquad gave her away… 😏 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7 timer siden #10412 Del Skrevet 7 timer siden Fokuset burde kanskje vært på en egoistisk mor heller enn en vanlig far. Dennis blir mer synlig som far fordi KG har steppet opp sitt eget ego liv. Røsket opp igjen sønnen for å flytte inn med livets mann. Et liv i sus og dus. Sosialt, mye alkohol, me-time hele tiden. Med og uten venner. Nå alene i London. Tenker kun på seg selv. Det er heller KG som faller igjennom som mor enn Dennis som gjør en eksepsjonell jobb. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 5 timer siden #10413 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Stargaze skrev (1 time siden): Fokuset burde kanskje vært på en egoistisk mor heller enn en vanlig far. Dennis blir mer synlig som far fordi KG har steppet opp sitt eget ego liv. Røsket opp igjen sønnen for å flytte inn med livets mann. Et liv i sus og dus. Sosialt, mye alkohol, me-time hele tiden. Med og uten venner. Nå alene i London. Tenker kun på seg selv. Det er heller KG som faller igjennom som mor enn Dennis som gjør en eksepsjonell jobb. Fokus bør være utlevering av barnets private sfære på sosiale medier. Hos begge! Ingen skal kunne følge med på hvem som har barnet mest, hva barnet spiser, problemene foreldrene har seg imellom, hvor de ferierer, hvordan rutiner de har i hjemmet. Hjemmet skal være et sted det hersker ro og fred, der barnet skal føle seg trygt, og privatlivet vernes. Det skal ikke være del av et evig tv-shop program, der mor eller far plutselig kommer inn med kake og hatter på bursdagen, filmer første skritt, eller bad på ferie, gjensyn med mor/far, mobilen i front, der alt sendes ut til hundretusener av følgere. Hjelper ikke å skjule ansikt med en blomst eller et hjerte. Som @Really skriver, ser vi mye av det samme hos IR. Men hun har ikke barn å ta hensyn til. Det må være ekstremt belastende for et barn når moren er så utleverende på sine sosiale medier. Uforståelig. Og alle energi må jo gå til dette. På jobb døgnet rundt. KG vil heller aldri nå de summene IR håver inn. Endret 5 timer siden av Doris Becker 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 4 timer siden #10414 Del Skrevet 4 timer siden Doris Becker skrev (57 minutter siden): Fokus bør være utlevering av barnets private sfære på sosiale medier. Hos begge! Ingen skal kunne følge med på hvem som har barnet mest, hva barnet spiser, problemene foreldrene har seg imellom, hvor de ferierer, hvordan rutiner de har i hjemmet. Hjemmet skal være et sted det hersker ro og fred, der barnet skal føle seg trygt, og privatlivet vernes. Det skal ikke være del av et evig tv-shop program, der mor eller far plutselig kommer inn med kake og hatter på bursdagen, filmer første skritt, eller bad på ferie, gjensyn med mor/far, mobilen i front, der alt sendes ut til hundretusener av følgere. Hjelper ikke å skjule ansikt med en blomst eller et hjerte. Som @Really skriver, ser vi mye av det samme hos IR. Men hun har ikke barn å ta hensyn til. Det må være ekstremt belastende for et barn når moren er så utleverende på sine sosiale medier. Uforståelig. Og alle energi må jo gå til dette. På jobb døgnet rundt. KG vil heller aldri nå de summene IR håver inn. Absolutt! Helt enig i dette. Men det er pengene som styrer , helt tydelig - dessverre. Når hun sitter der i gyngestolen og tenker tilbake så tipper jeg et liv i utlevering sv alt ,sus, dus, vino og me er det hun kommer til å angre mest på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 4 timer siden #10415 Del Skrevet 4 timer siden Doris Becker skrev (2 timer siden): Det er de mest ustabile og de mest "desperate" som ennå holder på som KG gjør. De konkurrerer om å utlevere intime detaljer, "sjokkerende" clickbaits, og diagnoser, spesielt spykiske lidelser, der det er umulig å ettergå informasjon, umulig å vite om de snakker sant. De blander alt dette med aggressiv reklame, både for egen merkevare, og sponset innhold. De er nærmest konstant pålogget, og hele hverdagen er preget av denne stadige utleveringen av seg selv, der de må tenke innhold som vil skape klikk og engasjement for ikke å miste følgere. KG har, som flere andre, siktet seg inn mot en mindre gruppe følgere, som hun har en sikret lojalitet fra. Hennes skare er kvinner 35+, som sliter etter samlivsbrudd, eller med ensomhet, som sliter med mat og vekt, økonomi og psykisk helse. Det at hun blander stories der hun snakker om vanskelige tema med at hun "nyter" et glass vin, for så å bombardere med spons og reklame er særdeles problematisk. Dette er et kjennetegn for denne typen influensere. Vi ser det mye hos hennes "kollega" Isabel Raad, som også har sin RaadSquad. De driver med emosjonell påvirkning i høy grad mot målgruppen de har siktet seg inn på, og det er i bunn og grunn disse som kjøper det de selger. Men hvor lenge skal de opprettholde denne livsstilen? Utlevere seg selv og familien, sexliv, matvaner, sykdom, krangling, ferier der de må ha med seg mobilen hele tiden, sitte å jabbe mens de spiser, når de tar kveldsstellet, ja selv inn på toalettet tar noen med seg telefonen! Så fort de legger den ned stuper klikk, og dermed inntekt. Legger de den ned i 3 mnd går de antagelig personligkonkurs. Så er da planen at de skal leve på denne måten, selge denne "sjokkerende" og "syke" utgaven av seg selv resten av livet? For de har ingen andre ben å stå på. Annet enn deltagelse i reality-shows, som også blir mer og mer ekstreme for å holde på folks interesse, og som blir mye av det samme. De krever at deltagerne må komme med gråt og sjokk og sykdom, helst alt sammen på en gang. Og hvem er de uten sine sosiale medier? Jeg tror ikke de vet det selv, etter å ha levd snart 20 år som denne påskrudde og overdrevne avataren de må være på nett. Fantastisk innlegg som kunne vært copy/paste i tråder om de fleste influensere 👏 For meg er det 1) Fullstendig uforståelig at folk følger med på dette hjernedøde og skadelige pjattet. 2) Enda mer uforståelig at enkelte forsvarer disse influenserne med nebb og klør. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjerka Skrevet 1 time siden #10416 Del Skrevet 1 time siden Hvordan er det "ut av komfortsonen" å cruise med fly ned til London og tilbringe tida med å kjøre Uber (ikke engang ta T banen sammen med lokale engelskmenn), spasere rundt i parken, bo på luksushoteller og spise og nyte drinker på rådyre restauranter? For meg er det å gjøre en innsats i Forsvaret eller overnatte i skogen en uke, mye mer ute av komfortsonen. Hadde jeg hatt råd eller fått Kristins tur i gave så hadde jeg vært godt lulla inn i komfortsonen hele tida 😁 Enda mer enn jeg er hjemme hehe. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 43 minutter siden #10417 Del Skrevet 43 minutter siden Bjerka skrev (33 minutter siden): Hvordan er det "ut av komfortsonen" å cruise med fly ned til London og tilbringe tida med å kjøre Uber (ikke engang ta T banen sammen med lokale engelskmenn), spasere rundt i parken, bo på luksushoteller og spise og nyte drinker på rådyre restauranter? For meg er det å gjøre en innsats i Forsvaret eller overnatte i skogen en uke, mye mer ute av komfortsonen. Hadde jeg hatt råd eller fått Kristins tur i gave så hadde jeg vært godt lulla inn i komfortsonen hele tida 😁 Enda mer enn jeg er hjemme hehe. Ute av komfortsonen for KG tror jeg vil være å legge bort telefon og sosiale medier, for å tilbringe kvalitetstid med familien. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå