Gjest Heartgirl Skrevet 12. april 2024 #7081 Del Skrevet 12. april 2024 skruf skrev (3 timer siden): Jeg følger mor til Dennis på snap; behøver ikke kjenne de i det hele tatt for å vite at Dennis og dama dro til Riga i stedet for å komme til Stavanger for å være sammen med sønnen da Nina selv var overrasket over at Dennis bråbestemte seg for Riga. Det er ikke så veldig lenge siden påsken 2024, og det er ikke noe feil med korttidsminnet mitt. Ikke mere hokuspokus enn at man får med seg det som blir sagt. Når farmor er influencer så behøver man ikke kjenne vedkommende privat for å vite bl.a dette. Kjenner du alle influencere privat? Har man avtale om påskesamvær, eller annet samvær, så overholder man det. I min verden så setter man barnet sitt først, en impulstur til Riga, eller andre steder, med ny kjæreste kan man gjøre utenom avtalt samvær Denne tråden har utviklet seg til å bli en tråd som bare skal latterliggjøre, hetse og kritisere Kristin. Ikke bare her, men også i tråden om Dennis; en tråd som ble splittet fra denne tråden pga den nye skulle omhandle nettopp Dennis. Likevel så drar enkelte frem kritikk av Kristin også i den andre tråden (ja, jeg rapporterte de det gjelder nå nettopp) Kristin får kritikk for å snakke til snap/ følgerne hele dagen. Noe alle influencere i «underholdningskategorien» gjør; det er de selv som er levebrødet deres. Det er jo nettopp følgere de lever av, ergo deler de dagene sine via SoMe. Kristin får hets pga hun har hatt stor gjeld og skattekrav, som hun tydelig har nedbetalt ellers ville hun ikke hatt økonomi til en ny bolig. Og pga Kristin har erfaring med dårlig økonomi, angst for å åpne regninger ( som er et veldkjent fenomen), nedbetalingavtaler osv så får hun kritikk for å dele sine erfaringer pga hun ikke har problemer med økonomi nå. Fy til Kristin som reiser på ferier, kjøper seg møbler eller går til frisøren…….hun kan jo ikke det siden hun HAR slitt økonomisk! Ingen av kritikerne har tydeligvis hørt om å dele erfaringer og prøve å hjelpe andre.. Eller at det å ha hatt dårlig økonomi ikke innebærer at man alltid har det Og hvordan kan de kritiske røster her bastant påstå at de som følger henne er svake mennesker med dårlig økonomi som lar seg utnytte? Tror de at folk er så dumme at bare pga Kristin kjøper seg noe nytt så tar de opp kredittlån for å kjøpe likedan? Eller at følgere er så fjerne at de ikke forstår at mye er spons? At følgerne er stokk dumme uten kritisk sans? Ikke alle som følger Kristin sliter økonomisk, meg selv inkludert. Og; et fåtall kvinner og menn går aldri til frisør. Selv Kristin må da kunne gjøre noe så trivielt som en frisørtime med klipp og striper. Jeg er innom snappen hennes dann og vann (følger henne, men runder ikke de jeg følger daglig) så akkurat frisørtimen fikk jeg med meg. Med det lange håret med sin naturlige hårfarge så kan man ikke akkurat beskylde henne for å løpe ned dørstokken til frisøren. Men nåde de som ikke hiver seg med på hetse og kritisere absolutt alt- toget; de blir sablet ned og får PM i innboksen (til dere to som har sendt med privat melding ang denne tråden; ikke gidd. Jeg åpner de ikke) Og sånn til enkelte her; brukerdebatt og personangrep bare pga man har ei annen mening er i mot forumets regler og blir rapportert. Dette er så sant så sant. Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 12. april 2024 #7082 Del Skrevet 12. april 2024 K_mb skrev (1 time siden): Seriøst, du ser ikke poenget? Å ha dårlig råd som student er å ofre seg økonomisk noen få år, men man vet det blir bedre tider når den perioden er over. Å leve i kronisk fattigdom er noe ganske annet! Det er ganske ufyselig å lage innhold på andres elendighet med ranten"jeg vet hvordan det er" mens man i neste innlegg velter seg i luksus! Da mister man troverdighet enten du liker det eller ei! Det er du som ikke ser poenget. Jeg var ikke bare student, jeg var student og alene med barn, jeg var også alene med barn etter bachelor og i flere år mens jeg jobbet. Møtte ikke akkurat mannen min dagen etter jeg var ferdig med studier, men tre år etter. Ikke flyttet vi sammen umiddelbart heller. Selv om inntekten steg etter jeg var ferdig utdannet og i jobb så svømmer man ikke i penger som alenemor (selv om mange tror det), minus ei ekstra barnetrygd som da var på ca 980+980 var alt jeg fikk fra Nav. Man er alene om alle utgifter; de samme utgiftene som to voksne med to inntekter har, Så nei; det var ikke bare i 3 år jeg snudde på krona. Jeg VET hvordan det er å grue seg for å åpne regninger, jeg vet hvilket puslespill det er før neste lønning kommer. Og jeg kan godt gi råd til å ringe for å avtale nedbetalingsplan hos noen man skylder penger selv om det er lenge siden. Pga jeg har vært fattig selv. Jeg har mange økonomiske tips å komme med, selv om det er lenge siden. Og selv om jeg hadde gjeld som er nedbetalt så har jeg ikke annen gjeld enn det som vi har igjen av huslånet nå, og selvfølgelig kan jeg dra på helgeturer, eller frisør da økonomien er god nå, men jeg sitter likevel med den erfaringen da situasjonen var motsatt. Jeg har bl.a hjulpet ei venninne med å ta tak i sin økonomiske situasjon; fikk henne til å ringe kreditorer og be om nedbetalingsplan og lavere til ingen rente, hjalp henne med å komme i gang med å sjekke tilbudsappen Mattilbud, lage ukesmeny ut i fra hva som er på tilbud og handle en gang i uka, og jeg satt sammen med henne regelmessig og åpnet regninger og få oversikt da hun hadde angst mot å åpne regninger og puttet de uåpnet i ei skuff. Skulle jeg ha droppet å dele min kunnskap og støtte pga min økonomiske status i dag? Takk lov for at hun ikke er som enkelte her i tråden; hun unnet meg både utenlandsreiser, frisørtimer og nye klær. Og; hun klarte å bli gjeldsfri Kristin har vært skikkelig ille ute økonomisk, og hun har klart å snu det. Flott at hun deler sin kunnskap til de av følgerne som sliter! Det at hun satt med to usolgte hus var forøvrig ikke hennes årsak alene. Hun og Dennis skulle flytte til Stavanger sånn at han fikk oppfylle sin drøm der, og sammen bygde de drømmehuset. Han lå rundt i Stavanger, og naturlig nok ble det slutt. En flanør er ikke en godt betalt jobb, og gjelden, samt økonomisk tap etter hussalg ble Kristin sitt problem. Flanøren flanerte videre. Influencer er jobben til Kristin, og som hos andre i hennes bransje lever de av å selge seg selv. Dennis har vel ikke hatt en jobb og har levd på Kristin. Han dukker opp i feeden min av og til, og prøver tydelig å slå igjennom som influencer; hvordan? Jo, ved å snakke i kamera og dele livet sitt via skjerm. Hvordan skal de ellers tjene penger? De selger seg selv for spons, reklameoppdrag (mange av reisene til Kristin har vært spons), samt Ads in story, og tjener grovt på det. Etter flere drittår med økonomiske problemer, utro mann, drømmen om huset i Stavanger var over før hun rakk å flytte osv så unner jeg Kristin å blomstre. Virker som om mange er buthurt over at hun har gått ned i vekt og har begynt å trene; vektnedgang er naturlig etter ett brudd og når man er nyforelsket. Å få kritikk for at hun går i tights og hoodie viser bare at man leter for å pirke i noe. Trening har hun selv sagt er bevisst da hun har en 5- åring som hun ønsker å være ei aktiv mamma for og ta han med på turer i marka og leke sammen med han uten å bli andpusten Daglig aktivitet er også ei anbefaling for folkehelsa. Å være en lettere overvektig sofapotet med dårlig kosthold vil på sikt føre til livsstilsykdommer. Men igjen; selv det må kritiseres da enkelte følte de hadde mere til felles med Kristin da hun var rundere i kantene og ikke trente. Virker som om enkelte er skuffet over at hun har blomstret opp og fått økonomi og livet på stell etter noen tøffe år, og da må hun trykkes godt ned for at de verste kritikerne skal ha det godt med seg selv 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 12. april 2024 #7083 Del Skrevet 12. april 2024 skruf skrev (2 minutter siden): Det er du som ikke ser poenget. Jeg var ikke bare student, jeg var student og alene med barn, jeg var også alene med barn etter bachelor og i flere år mens jeg jobbet. Møtte ikke akkurat mannen min dagen etter jeg var ferdig med studier, men tre år etter. Ikke flyttet vi sammen umiddelbart heller. Selv om inntekten steg etter jeg var ferdig utdannet og i jobb så svømmer man ikke i penger som alenemor (selv om mange tror det), minus ei ekstra barnetrygd som da var på ca 980+980 var alt jeg fikk fra Nav. Man er alene om alle utgifter; de samme utgiftene som to voksne med to inntekter har, Så nei; det var ikke bare i 3 år jeg snudde på krona. Jeg VET hvordan det er å grue seg for å åpne regninger, jeg vet hvilket puslespill det er før neste lønning kommer. Og jeg kan godt gi råd til å ringe for å avtale nedbetalingsplan hos noen man skylder penger selv om det er lenge siden. Pga jeg har vært fattig selv. Jeg har mange økonomiske tips å komme med, selv om det er lenge siden. Og selv om jeg hadde gjeld som er nedbetalt så har jeg ikke annen gjeld enn det som vi har igjen av huslånet nå, og selvfølgelig kan jeg dra på helgeturer, eller frisør da økonomien er god nå, men jeg sitter likevel med den erfaringen da situasjonen var motsatt. Jeg har bl.a hjulpet ei venninne med å ta tak i sin økonomiske situasjon; fikk henne til å ringe kreditorer og be om nedbetalingsplan og lavere til ingen rente, hjalp henne med å komme i gang med å sjekke tilbudsappen Mattilbud, lage ukesmeny ut i fra hva som er på tilbud og handle en gang i uka, og jeg satt sammen med henne regelmessig og åpnet regninger og få oversikt da hun hadde angst mot å åpne regninger og puttet de uåpnet i ei skuff. Skulle jeg ha droppet å dele min kunnskap og støtte pga min økonomiske status i dag? Takk lov for at hun ikke er som enkelte her i tråden; hun unnet meg både utenlandsreiser, frisørtimer og nye klær. Og; hun klarte å bli gjeldsfri Kristin har vært skikkelig ille ute økonomisk, og hun har klart å snu det. Flott at hun deler sin kunnskap til de av følgerne som sliter! Det at hun satt med to usolgte hus var forøvrig ikke hennes årsak alene. Hun og Dennis skulle flytte til Stavanger sånn at han fikk oppfylle sin drøm der, og sammen bygde de drømmehuset. Han lå rundt i Stavanger, og naturlig nok ble det slutt. En flanør er ikke en godt betalt jobb, og gjelden, samt økonomisk tap etter hussalg ble Kristin sitt problem. Flanøren flanerte videre. Influencer er jobben til Kristin, og som hos andre i hennes bransje lever de av å selge seg selv. Dennis har vel ikke hatt en jobb og har levd på Kristin. Han dukker opp i feeden min av og til, og prøver tydelig å slå igjennom som influencer; hvordan? Jo, ved å snakke i kamera og dele livet sitt via skjerm. Hvordan skal de ellers tjene penger? De selger seg selv for spons, reklameoppdrag (mange av reisene til Kristin har vært spons), samt Ads in story, og tjener grovt på det. Etter flere drittår med økonomiske problemer, utro mann, drømmen om huset i Stavanger var over før hun rakk å flytte osv så unner jeg Kristin å blomstre. Virker som om mange er buthurt over at hun har gått ned i vekt og har begynt å trene; vektnedgang er naturlig etter ett brudd og når man er nyforelsket. Å få kritikk for at hun går i tights og hoodie viser bare at man leter for å pirke i noe. Trening har hun selv sagt er bevisst da hun har en 5- åring som hun ønsker å være ei aktiv mamma for og ta han med på turer i marka og leke sammen med han uten å bli andpusten Daglig aktivitet er også ei anbefaling for folkehelsa. Å være en lettere overvektig sofapotet med dårlig kosthold vil på sikt føre til livsstilsykdommer. Men igjen; selv det må kritiseres da enkelte følte de hadde mere til felles med Kristin da hun var rundere i kantene og ikke trente. Virker som om enkelte er skuffet over at hun har blomstret opp og fått økonomi og livet på stell etter noen tøffe år, og da må hun trykkes godt ned for at de verste kritikerne skal ha det godt med seg selv Jeg er helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 12. april 2024 #7084 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) skruf skrev (40 minutter siden): Det er du som ikke ser poenget. Jeg var ikke bare student, jeg var student og alene med barn, jeg var også alene med barn etter bachelor og i flere år mens jeg jobbet. Møtte ikke akkurat mannen min dagen etter jeg var ferdig med studier, men tre år etter. Ikke flyttet vi sammen umiddelbart heller. Selv om inntekten steg etter jeg var ferdig utdannet og i jobb så svømmer man ikke i penger som alenemor (selv om mange tror det), minus ei ekstra barnetrygd som da var på ca 980+980 var alt jeg fikk fra Nav. Man er alene om alle utgifter; de samme utgiftene som to voksne med to inntekter har, Så nei; det var ikke bare i 3 år jeg snudde på krona. Jeg VET hvordan det er å grue seg for å åpne regninger, jeg vet hvilket puslespill det er før neste lønning kommer. Og jeg kan godt gi råd til å ringe for å avtale nedbetalingsplan hos noen man skylder penger selv om det er lenge siden. Pga jeg har vært fattig selv. Jeg har mange økonomiske tips å komme med, selv om det er lenge siden. Og selv om jeg hadde gjeld som er nedbetalt så har jeg ikke annen gjeld enn det som vi har igjen av huslånet nå, og selvfølgelig kan jeg dra på helgeturer, eller frisør da økonomien er god nå, men jeg sitter likevel med den erfaringen da situasjonen var motsatt. Jeg har bl.a hjulpet ei venninne med å ta tak i sin økonomiske situasjon; fikk henne til å ringe kreditorer og be om nedbetalingsplan og lavere til ingen rente, hjalp henne med å komme i gang med å sjekke tilbudsappen Mattilbud, lage ukesmeny ut i fra hva som er på tilbud og handle en gang i uka, og jeg satt sammen med henne regelmessig og åpnet regninger og få oversikt da hun hadde angst mot å åpne regninger og puttet de uåpnet i ei skuff. Skulle jeg ha droppet å dele min kunnskap og støtte pga min økonomiske status i dag? Takk lov for at hun ikke er som enkelte her i tråden; hun unnet meg både utenlandsreiser, frisørtimer og nye klær. Og; hun klarte å bli gjeldsfri Kristin har vært skikkelig ille ute økonomisk, og hun har klart å snu det. Flott at hun deler sin kunnskap til de av følgerne som sliter! Det at hun satt med to usolgte hus var forøvrig ikke hennes årsak alene. Hun og Dennis skulle flytte til Stavanger sånn at han fikk oppfylle sin drøm der, og sammen bygde de drømmehuset. Han lå rundt i Stavanger, og naturlig nok ble det slutt. En flanør er ikke en godt betalt jobb, og gjelden, samt økonomisk tap etter hussalg ble Kristin sitt problem. Flanøren flanerte videre. Influencer er jobben til Kristin, og som hos andre i hennes bransje lever de av å selge seg selv. Dennis har vel ikke hatt en jobb og har levd på Kristin. Han dukker opp i feeden min av og til, og prøver tydelig å slå igjennom som influencer; hvordan? Jo, ved å snakke i kamera og dele livet sitt via skjerm. Hvordan skal de ellers tjene penger? De selger seg selv for spons, reklameoppdrag (mange av reisene til Kristin har vært spons), samt Ads in story, og tjener grovt på det. Etter flere drittår med økonomiske problemer, utro mann, drømmen om huset i Stavanger var over før hun rakk å flytte osv så unner jeg Kristin å blomstre. Virker som om mange er buthurt over at hun har gått ned i vekt og har begynt å trene; vektnedgang er naturlig etter ett brudd og når man er nyforelsket. Å få kritikk for at hun går i tights og hoodie viser bare at man leter for å pirke i noe. Trening har hun selv sagt er bevisst da hun har en 5- åring som hun ønsker å være ei aktiv mamma for og ta han med på turer i marka og leke sammen med han uten å bli andpusten Daglig aktivitet er også ei anbefaling for folkehelsa. Å være en lettere overvektig sofapotet med dårlig kosthold vil på sikt føre til livsstilsykdommer. Men igjen; selv det må kritiseres da enkelte følte de hadde mere til felles med Kristin da hun var rundere i kantene og ikke trente. Virker som om enkelte er skuffet over at hun har blomstret opp og fått økonomi og livet på stell etter noen tøffe år, og da må hun trykkes godt ned for at de verste kritikerne skal ha det godt med seg selv Har selv vært 100 % alenemor, jobbet og tatt utdanning samtidig. Jeg vet hvordan det er, men jeg visste også at gulroten ventet på meg! I tillegg til dette hadde jeg også spiseforstyrrelser som jeg også gikk i terapi og jobbet med å bli "kvitt"(noe man i realiteten sjeldent blir kvitt 100 %, da det ofte ligger og ulmer og man må jobbe kontinuerlig med egen tankegang) Jeg var helt avhengig av mine foreldre for å få hjulene til å gå rundt med barnepass for å nettopp kunne jobbe turnus og studere. Jeg har også kommet meg opp og frem etter det. Men nå handler det ikke om hvem som har hatt det verst! Men om hvilket innhold KG leverer! Og uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det kynisk å spille på mennesker i vanskelig livssituasjoner, dette er reele mennesker som hun da lager innhold på for å tjene penger! Selv lever hun i sus og dus, og da blir det bare usmakelig og som nevnt kynisk! Endret 12. april 2024 av K_mb 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøytral-80 Skrevet 12. april 2024 #7085 Del Skrevet 12. april 2024 3 hours ago, skruf said: Jeg følger mor til Dennis på snap; behøver ikke kjenne de i det hele tatt for å vite at Dennis og dama dro til Riga i stedet for å komme til Stavanger for å være sammen med sønnen da Nina selv var overrasket over at Dennis bråbestemte seg for Riga. Det er ikke så veldig lenge siden påsken 2024, og det er ikke noe feil med korttidsminnet mitt. Ikke mere hokuspokus enn at man får med seg det som blir sagt. Når farmor er influencer så behøver man ikke kjenne vedkommende privat for å vite bl.a dette. Kjenner du alle influencere privat? Har man avtale om påskesamvær, eller annet samvær, så overholder man det. I min verden så setter man barnet sitt først, en impulstur til Riga, eller andre steder, med ny kjæreste kan man gjøre utenom avtalt samvær Denne tråden har utviklet seg til å bli en tråd som bare skal latterliggjøre, hetse og kritisere Kristin. Ikke bare her, men også i tråden om Dennis; en tråd som ble splittet fra denne tråden pga den nye skulle omhandle nettopp Dennis. Likevel så drar enkelte frem kritikk av Kristin også i den andre tråden (ja, jeg rapporterte de det gjelder nå nettopp) Kristin får kritikk for å snakke til snap/ følgerne hele dagen. Noe alle influencere i «underholdningskategorien» gjør; det er de selv som er levebrødet deres. Det er jo nettopp følgere de lever av, ergo deler de dagene sine via SoMe. Kristin får hets pga hun har hatt stor gjeld og skattekrav, som hun tydelig har nedbetalt ellers ville hun ikke hatt økonomi til en ny bolig. Og pga Kristin har erfaring med dårlig økonomi, angst for å åpne regninger ( som er et veldkjent fenomen), nedbetalingavtaler osv så får hun kritikk for å dele sine erfaringer pga hun ikke har problemer med økonomi nå. Fy til Kristin som reiser på ferier, kjøper seg møbler eller går til frisøren…….hun kan jo ikke det siden hun HAR slitt økonomisk! Ingen av kritikerne har tydeligvis hørt om å dele erfaringer og prøve å hjelpe andre.. Eller at det å ha hatt dårlig økonomi ikke innebærer at man alltid har det Og hvordan kan de kritiske røster her bastant påstå at de som følger henne er svake mennesker med dårlig økonomi som lar seg utnytte? Tror de at folk er så dumme at bare pga Kristin kjøper seg noe nytt så tar de opp kredittlån for å kjøpe likedan? Eller at følgere er så fjerne at de ikke forstår at mye er spons? At følgerne er stokk dumme uten kritisk sans? Ikke alle som følger Kristin sliter økonomisk, meg selv inkludert. Og; et fåtall kvinner og menn går aldri til frisør. Selv Kristin må da kunne gjøre noe så trivielt som en frisørtime med klipp og striper. Jeg er innom snappen hennes dann og vann (følger henne, men runder ikke de jeg følger daglig) så akkurat frisørtimen fikk jeg med meg. Med det lange håret med sin naturlige hårfarge så kan man ikke akkurat beskylde henne for å løpe ned dørstokken til frisøren. Men nåde de som ikke hiver seg med på hetse og kritisere absolutt alt- toget; de blir sablet ned og får PM i innboksen (til dere to som har sendt med privat melding ang denne tråden; ikke gidd. Jeg åpner de ikke) Og sånn til enkelte her; brukerdebatt og personangrep bare pga man har ei annen mening er i mot forumets regler og blir rapportert. Huff og huff…. Du må også kunne tåle at noen har andre meninger enn deg selv! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 12. april 2024 #7086 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) skruf skrev (1 time siden): Det er du som ikke ser poenget. Jeg var ikke bare student, jeg var student og alene med barn, jeg var også alene med barn etter bachelor og i flere år mens jeg jobbet. Møtte ikke akkurat mannen min dagen etter jeg var ferdig med studier, men tre år etter. Ikke flyttet vi sammen umiddelbart heller. Selv om inntekten steg etter jeg var ferdig utdannet og i jobb så svømmer man ikke i penger som alenemor (selv om mange tror det), minus ei ekstra barnetrygd som da var på ca 980+980 var alt jeg fikk fra Nav. Man er alene om alle utgifter; de samme utgiftene som to voksne med to inntekter har, Så nei; det var ikke bare i 3 år jeg snudde på krona. Jeg VET hvordan det er å grue seg for å åpne regninger, jeg vet hvilket puslespill det er før neste lønning kommer. Og jeg kan godt gi råd til å ringe for å avtale nedbetalingsplan hos noen man skylder penger selv om det er lenge siden. Pga jeg har vært fattig selv. Jeg har mange økonomiske tips å komme med, selv om det er lenge siden. Og selv om jeg hadde gjeld som er nedbetalt så har jeg ikke annen gjeld enn det som vi har igjen av huslånet nå, og selvfølgelig kan jeg dra på helgeturer, eller frisør da økonomien er god nå, men jeg sitter likevel med den erfaringen da situasjonen var motsatt. Jeg har bl.a hjulpet ei venninne med å ta tak i sin økonomiske situasjon; fikk henne til å ringe kreditorer og be om nedbetalingsplan og lavere til ingen rente, hjalp henne med å komme i gang med å sjekke tilbudsappen Mattilbud, lage ukesmeny ut i fra hva som er på tilbud og handle en gang i uka, og jeg satt sammen med henne regelmessig og åpnet regninger og få oversikt da hun hadde angst mot å åpne regninger og puttet de uåpnet i ei skuff. Skulle jeg ha droppet å dele min kunnskap og støtte pga min økonomiske status i dag? Takk lov for at hun ikke er som enkelte her i tråden; hun unnet meg både utenlandsreiser, frisørtimer og nye klær. Og; hun klarte å bli gjeldsfri Kristin har vært skikkelig ille ute økonomisk, og hun har klart å snu det. Flott at hun deler sin kunnskap til de av følgerne som sliter! Det at hun satt med to usolgte hus var forøvrig ikke hennes årsak alene. Hun og Dennis skulle flytte til Stavanger sånn at han fikk oppfylle sin drøm der, og sammen bygde de drømmehuset. Han lå rundt i Stavanger, og naturlig nok ble det slutt. En flanør er ikke en godt betalt jobb, og gjelden, samt økonomisk tap etter hussalg ble Kristin sitt problem. Flanøren flanerte videre. Influencer er jobben til Kristin, og som hos andre i hennes bransje lever de av å selge seg selv. Dennis har vel ikke hatt en jobb og har levd på Kristin. Han dukker opp i feeden min av og til, og prøver tydelig å slå igjennom som influencer; hvordan? Jo, ved å snakke i kamera og dele livet sitt via skjerm. Hvordan skal de ellers tjene penger? De selger seg selv for spons, reklameoppdrag (mange av reisene til Kristin har vært spons), samt Ads in story, og tjener grovt på det. Etter flere drittår med økonomiske problemer, utro mann, drømmen om huset i Stavanger var over før hun rakk å flytte osv så unner jeg Kristin å blomstre. Virker som om mange er buthurt over at hun har gått ned i vekt og har begynt å trene; vektnedgang er naturlig etter ett brudd og når man er nyforelsket. Å få kritikk for at hun går i tights og hoodie viser bare at man leter for å pirke i noe. Trening har hun selv sagt er bevisst da hun har en 5- åring som hun ønsker å være ei aktiv mamma for og ta han med på turer i marka og leke sammen med han uten å bli andpusten Daglig aktivitet er også ei anbefaling for folkehelsa. Å være en lettere overvektig sofapotet med dårlig kosthold vil på sikt føre til livsstilsykdommer. Men igjen; selv det må kritiseres da enkelte følte de hadde mere til felles med Kristin da hun var rundere i kantene og ikke trente. Virker som om enkelte er skuffet over at hun har blomstret opp og fått økonomi og livet på stell etter noen tøffe år, og da må hun trykkes godt ned for at de verste kritikerne skal ha det godt med seg selv Ingen er butthurt over at hun er tynnere og trener, det er thinspo og kameravinklinger folk reagerer på. Markedsføringsstrategi. Som å det å henvende seg til folk med dårlig økonomi mens hun selv håver inn på snapchat fra de samme menneskene. Kynisme. Det er du som misser poenget totalt. Gang på gang. Endret 12. april 2024 av Janne1975 23 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 12. april 2024 #7087 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) Janne1975 skrev (22 minutter siden): Ingen er butthurt over at hun er tynnere og trener, det er thinspo og kameravinklinger folk reagerer på. Markedsføringsstrategi. Som å henvende seg til folk med dårlig økonomi mens hun selv håver inn på de samme menneskene. Det er du som misser poenget totalt. Gang på gang. Takk for å få frem poenget så enkelt og greit 👏 Endret 12. april 2024 av K_mb 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 12. april 2024 #7088 Del Skrevet 12. april 2024 skruf skrev (4 timer siden): Så de som har hatt dårlig råd, men ikke har det lengre, men vet hvordan det er å ha dårlig råd skal ikke få gå til frisøren, reise bort ei helg eller gå på spa? Oki; det må jeg huske ikke er innefor siden jeg hadde der trangt økonomisk i 20-årene, alene med et barn og student. Selv om jeg nå har tatt utdanning, har hatt en god jobb før jeg ble syk (nei; ikke fibromyalgi eller ME, men kreft som førte til uføretrygt), giftet meg (og er fortsatt gift) med mannen min som tjener godt. Men siden jeg snudde på krona som student og alene med et barn så kan jeg ikke uttale meg om hvordan det er å spise opp restene etter maten til ungen pga økonomien. Og jeg kan heller ikke til frisør når håret vokser ut, reise bort ei helg eller dra på spa. Siden jeg vet hvordan det er å ha dårlig økonomi🤷🏼♀️ Og hvorfor namedropper du fibromyalgi og ME som årsaker til uføretrygd, er de dårligere årsaker enn kreft kanskje? 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 12. april 2024 #7089 Del Skrevet 12. april 2024 Janne1975 skrev (16 minutter siden): Og hvorfor namedropper du fibromyalgi og ME som årsaker til uføretrygd, er de dårligere årsaker enn kreft kanskje? Reagerte også på det. En aldri så liten kamuflert shitshaming av de som lider av det og som av den grunn er uføretrygdet. Samtidig som det forsvares at KG selger sjelen sin og skor seg på andres sårbarhet. 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 12. april 2024 #7090 Del Skrevet 12. april 2024 K_mb skrev (3 minutter siden): Reagerte også på det. En aldri så liten kamuflert shitshaming av de som lider av det og som av den grunn er uføretrygdet. Samtidig som det forsvares at KG selger sjelen sin og skor seg på andres sårbarhet. Det kan også fort leses om at - Jeg har en EKTE grunn til å være uføretrygdet, er ikke en av de uføretrygdede med såkalt «fibromyalgi» eller «ME» 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 12. april 2024 #7091 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) Janne1975 skrev (14 minutter siden): Det kan også fort leses om at - Jeg har en EKTE grunn til å være uføretrygdet, er ikke en av de uføretrygdede med såkalt «fibromyalgi» eller «ME» Nettopp. Det er å shitshame diagnoser som bruker ser på som under hens verdighet, for å legitimere eget grunnlag for å være uføretrygdet. Endret 12. april 2024 av K_mb 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne1975 Skrevet 12. april 2024 #7092 Del Skrevet 12. april 2024 (endret) K_mb skrev (1 time siden): Endret 13. april 2024 av Janne1975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 12. april 2024 #7093 Del Skrevet 12. april 2024 Janne1975 skrev (11 minutter siden): Ja, eller å stille spørsmål ved om de er egentlige diagnoser. Ganske usmakelig Derfor under brukers verdighet. Som om noen hadde tenkt over det hvis ikke bruker måtte få det inn med teskje i parentes. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 13. april 2024 #7094 Del Skrevet 13. april 2024 (endret) Heartgirl skrev (9 timer siden): Tror nok Kristin vet hvordan det kjennes på kroppen å ha dårlig økonomi. Hun skal liksom ikke få gå til frisøren eller reise og bo på hotell fordi at hun vet hvordan det er og ha dårlig råd? Huff og huff hun skader jo de følgerne som har dårlig råd med bruke sine egne penger. At Kristin går til frisøren betyr ikke at hennes oppegående følgere behøver og gjøre det samme. Er du dum eller? Hun eier ikke forståelse om hvordan det er å være fattig, med sikkert slitt hår og gå til en ræva frisør og få idiot klipp. Falskeste influenseren etter Caroline Berg Eriksen 😄😄 Men Kristin klarer fint å se fattig ut med en stil satt tilbake til tidlig sagge 2000 ish Endret 13. april 2024 av Margit777 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 13. april 2024 #7095 Del Skrevet 13. april 2024 skruf skrev (12 timer siden): Jeg følger mor til Dennis på snap; behøver ikke kjenne de i det hele tatt for å vite at Dennis og dama dro til Riga i stedet for å komme til Stavanger for å være sammen med sønnen da Nina selv var overrasket over at Dennis bråbestemte seg for Riga. Det er ikke så veldig lenge siden påsken 2024, og det er ikke noe feil med korttidsminnet mitt. Ikke mere hokuspokus enn at man får med seg det som blir sagt. Når farmor er influencer så behøver man ikke kjenne vedkommende privat for å vite bl.a dette. Kjenner du alle influencere privat? Har man avtale om påskesamvær, eller annet samvær, så overholder man det. I min verden så setter man barnet sitt først, en impulstur til Riga, eller andre steder, med ny kjæreste kan man gjøre utenom avtalt samvær Denne tråden har utviklet seg til å bli en tråd som bare skal latterliggjøre, hetse og kritisere Kristin. Ikke bare her, men også i tråden om Dennis; en tråd som ble splittet fra denne tråden pga den nye skulle omhandle nettopp Dennis. Likevel så drar enkelte frem kritikk av Kristin også i den andre tråden (ja, jeg rapporterte de det gjelder nå nettopp) Kristin får kritikk for å snakke til snap/ følgerne hele dagen. Noe alle influencere i «underholdningskategorien» gjør; det er de selv som er levebrødet deres. Det er jo nettopp følgere de lever av, ergo deler de dagene sine via SoMe. Kristin får hets pga hun har hatt stor gjeld og skattekrav, som hun tydelig har nedbetalt ellers ville hun ikke hatt økonomi til en ny bolig. Og pga Kristin har erfaring med dårlig økonomi, angst for å åpne regninger ( som er et veldkjent fenomen), nedbetalingavtaler osv så får hun kritikk for å dele sine erfaringer pga hun ikke har problemer med økonomi nå. Fy til Kristin som reiser på ferier, kjøper seg møbler eller går til frisøren…….hun kan jo ikke det siden hun HAR slitt økonomisk! Ingen av kritikerne har tydeligvis hørt om å dele erfaringer og prøve å hjelpe andre.. Eller at det å ha hatt dårlig økonomi ikke innebærer at man alltid har det Og hvordan kan de kritiske røster her bastant påstå at de som følger henne er svake mennesker med dårlig økonomi som lar seg utnytte? Tror de at folk er så dumme at bare pga Kristin kjøper seg noe nytt så tar de opp kredittlån for å kjøpe likedan? Eller at følgere er så fjerne at de ikke forstår at mye er spons? At følgerne er stokk dumme uten kritisk sans? Ikke alle som følger Kristin sliter økonomisk, meg selv inkludert. Og; et fåtall kvinner og menn går aldri til frisør. Selv Kristin må da kunne gjøre noe så trivielt som en frisørtime med klipp og striper. Jeg er innom snappen hennes dann og vann (følger henne, men runder ikke de jeg følger daglig) så akkurat frisørtimen fikk jeg med meg. Med det lange håret med sin naturlige hårfarge så kan man ikke akkurat beskylde henne for å løpe ned dørstokken til frisøren. Men nåde de som ikke hiver seg med på hetse og kritisere absolutt alt- toget; de blir sablet ned og får PM i innboksen (til dere to som har sendt med privat melding ang denne tråden; ikke gidd. Jeg åpner de ikke) Og sånn til enkelte her; brukerdebatt og personangrep bare pga man har ei annen mening er i mot forumets regler og blir rapportert. Veldig godt skrevet 🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 13. april 2024 #7096 Del Skrevet 13. april 2024 8 hours ago, Janne1975 said: Og hvorfor namedropper du fibromyalgi og ME som årsaker til uføretrygd, er de dårligere årsaker enn kreft kanskje? Takk for at du tok det opp ❤️ - jeg skrev flere svar á la dette rett etter skruf skrev det - men så orket jeg ikke helt - og lot være å publisere… Det er å tråkke på folk som daglig tråkkes på. Sånne innlegg, små stikk gjør at «sannheten» om late trygdemottakere/syke setter seg enda bedre i folks bevissthet. Som gjør at folk kvier seg for å treffe folk, siden livssituasjon stadig må forklares/forsvares. 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wald86 Skrevet 13. april 2024 #7097 Del Skrevet 13. april 2024 (endret) . Endret 17. april 2024 av Wald86 Personvern og sikkerhet 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2024 #7098 Del Skrevet 13. april 2024 Margit777 skrev (7 timer siden): Er du dum eller? Hun eier ikke forståelse om hvordan det er å være fattig, med sikkert slitt hår og gå til en ræva frisør og få idiot klipp. Falskeste influenseren etter Caroline Berg Eriksen 😄😄 Men Kristin klarer fint å se fattig ut med en stil satt tilbake til tidlig sagge 2000 ish Ærlig talt. Du spør ikke om folk er dum fordi de har en annen mening enn dem og reagerer med avsky på mobbingen. Og hetsen som drives av Kristin. Kristin er ikke farlig. Slutt og følge henne og aksepter at vi er mange som liker og følge henne. Det er slike Kristinmotstandere som deg som deg som er farlig når det blir spurt om man er dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2024 #7099 Del Skrevet 13. april 2024 Wald86 skrev (34 minutter siden): Hele familien utleverer barnet. Hvor er regelverket? Når skal barn få sine rettigheter til privatliv? En familie som krangler stygt og utleverer hverandre via sine offentlige markedskanaler. Ingen hjem er trygg havn for barnet, som utnyttes som del av content for å selge sine "snaps" og skape engasjement og mer penger. Tristere blir det ikke. Kristin utleverer ikke barnet. Det og høre hans stemme av og til er IKKE og utlevere sønnen. Når skal det helv… mammapolitiet slutte og bry seg om hva andre foreldre velger og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 13. april 2024 #7100 Del Skrevet 13. april 2024 Heartgirl skrev (Akkurat nå): Kristin utleverer ikke barnet. Det og høre hans stemme av og til er IKKE og utlevere sønnen. Når skal det helv… mammapolitiet slutte og bry seg om hva andre foreldre velger og gjøre. Å vise hva barnet gjør, sier, mener, tenker og føler er ABSOLUTT eksponering av barn. 12 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå