Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rufs skrev (2 minutter siden):

Men er det ikke slik at for å ta pengene må skatteetaten vite at de er der? De sitter vel ikke å følger med på hennes kontoer hver uke akkurat? Det kan umulig finnes ressurser til å følge med på alle som skylder penger sine konti konstant? Jeg vet ingenting om dette, så det er sagt, jeg bare fatter ikke at man kan bli så tett. (At man har spleis hvis det er reel sjanse for at noen andre tar pengene.)

En profilert influenser som skylder masse penger som nå reklamerer for sin egen innsamlingsaksjon med over 100k inn allerede - og Skatteetaten kommer ikke til å finne ut av det?

Det er liksom ikke en anonym alenemor vi snakker om her. Men en influenser med stort eksponeringsbehov og heltinnekompleks.

Og med alle hun irriterer på veien opp så skal du ikke se bort i fra at det er kø med folk som er klar til å tipse Skatteetaten. Og først i køen står sikker Sophie Elise.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

En profilert influenser som skylder masse penger som nå reklamerer for sin egen innsamlingsaksjon med over 100k inn allerede - og Skatteetaten kommer ikke til å finne ut av det?

Det er liksom ikke en anonym alenemor vi snakker om her. Men en influenser med stort eksponeringsbehov og heltinnekompleks.

Og med alle hun irriterer på veien opp så skal du ikke se bort i fra at det er kø med folk som er klar til å tipse Skatteetaten. Og først i køen står sikker Sophie Elise.

Jeg er nr. 2 i køen.

• Liker 5
Skrevet

Hva med å tillegge andre mennesker noe positivt, rose henne for det hun gjør, og ikke mistenke at det går i egen lomme.

Jeg synes at det var storveis ar hun laget spleis til sommeren, at hun åpnet huset for ensomme  i julen, og at hun nå lager en spleis for vanskeligstilte, og  jeg har ikke en eneste liten mistanke en gang om at hun, eller f eks MrChristian, tar spleisepengene  selv. Å  styre egen privatøkonomi dårlig er ikke det samme som at man «stjeler» fra andre  

Vi  må være rause mot andre mennesker inntil det er bevist at de er «kjeltringer.

Og nei, jeg kjenner ikke Kristin eller noen av hennes. Egentlig er hun ikke min favoritt heller. 

Skrevet
Scan skrev (13 minutter siden):

Hva med å tillegge andre mennesker noe positivt, rose henne for det hun gjør, og ikke mistenke at det går i egen lomme.

Jeg synes at det var storveis ar hun laget spleis til sommeren, at hun åpnet huset for ensomme  i julen, og at hun nå lager en spleis for vanskeligstilte, og  jeg har ikke en eneste liten mistanke en gang om at hun, eller f eks MrChristian, tar spleisepengene  selv. Å  styre egen privatøkonomi dårlig er ikke det samme som at man «stjeler» fra andre  

Vi  må være rause mot andre mennesker inntil det er bevist at de er «kjeltringer.

Og nei, jeg kjenner ikke Kristin eller noen av hennes. Egentlig er hun ikke min favoritt heller. 

Det er ikke evtuelle intensjoner som er (det mest) problematiske. Men det faktum at pengene som kommer inn på hennes konto fra Spleis kan bli beslaglagt av skatteetaten, som hun skylder 1,3 millioner. Og i såfall vil mennesker som ønsker å gi vanskeligstilte en bedre jul i stedet ende opp med å betale ned Kristins personlige gjeld.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Scan skrev (48 minutter siden):

Hun har allerede stjålet fra storsamfunnet, bedrifter og nær familie, men du tenker grensen går ved noen anonyme spleis-penger?

Og som nevnt til det kjedsommelige, namsmannen har utlegg for skattekravet hennes, det er ikke sikkert hun kan kontrollere hvor pengene tar veien.

Endret av Felis
  • Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Felis skrev (På 9.11.2023 den 12.37):

Hun har allerede stjålet fra storsamfunnet, bedrifter og nær familie, men du tenker grensen går ved noen anonyme spleis-penger?

Og som nevnt til det kjedsommelige, namsmannen har utlegg for skattekravet hennes, det er ikke sikkert hun kan kontrollere hvor pengene tar veien.

Endret av solietta
..
  • Liker 2
Skrevet
Scan skrev (1 time siden):

Enige, mye stygt skrevet av folk her inne . 

• Liker 2
Skrevet

Er hun ikke veganer eller vegetarianer lengre?

Hvis jeg ikke husker feil, så snakket hun mye om hvor fælt det var å spise kjøtt for noen år siden

• Liker 1
Skrevet
solietta skrev (31 minutter siden):

Hvorfor skriver du så bastant på at hun har stjålet fra familie og storsamfunnet ? så unødvendig og så stygt.  Hun har da fått en nedbetaling avtale  til skatt.skatteetaten. 

Hvis hun skylder 1,3 millioner i skatt så har hun jo på en måte det. Tror ikke det er kynisk ment av henne, men mange tenker ikke på at skatt man ikke betaler er fellesskapets penger.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
solietta skrev (51 minutter siden):

Hvorfor skriver du så bastant på at hun har stjålet fra familie og storsamfunnet ? så unødvendig og så stygt.  Hun har da fått en nedbetaling avtale  til skatt.skatteetaten. 

Hvis du leser lenken jeg la ved, så ser du at det ikke er jeg som skriver det, det er bobestyreren, og så er det gjentatt av journalisten. 

Bostyret skriver i rapporten at de er «kritisk til forretningsdriften av selskapet», og anfører på et tidspunkt at «disposisjonene på selskapets konto fremstår som om det skulle være en privatkonto».

Dette gjelder blant annet et lån fra Kristin Gjelsviks nære familie på 1,8 millioner kroner som skulle gå til selskapet, men som ble gitt direkte til Gjelsvik, ifølge redegjørelsen.

Å ikke betale skatt er å stjele fra storsamfunnet, og det har hun nå gjort flere ganger... Og det synes jeg er hakket styggere enn å rapportere at Kristin gjør det.

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet

Snylter og kjeltring.Dette er ikke bare en liten forglemmelse.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Klarer ikke å syns synd på noen som snyter på skatten. Beklager. Hun har også selv vært den influenceren som "brøler" til andre som ikke tar ansvar i ulike settinger. 0 poeng fra meg. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
Moongirl skrev (2 timer siden):

Snylter og kjeltring.Dette er ikke bare en liten forglemmelse.

Skjerp deg med dine uttalelser

• Liker 1
Skrevet

Ser influenser mrChristian også har opprettet spleis for julehjelp. Skikkelig reklametriks for influensere dette. Masse pr. og da større flater og spre annonser og salg på, så de kan tjene eeeenda mer penger. Om det bare var for å hjelpe folk kunne de jo latt pengene gå til en organisasjon, men da ville de jo ikke fått all den oppmerksomheten de egentlig er ute etter. En influenser er jo i bunn og grunn en som selger privatlivet sitt og lever av å være en levende reklameplakat. Skjønner ikke at så mange tror på venninnenarrativ etc. ALT de gjør er for å tjene penger. 

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
koktreke skrev (På 9.11.2023 den 16.58):

Ser influenser mrChristian også har opprettet spleis for julehjelp. Skikkelig reklametriks for influensere dette. Masse pr. og da større flater og spre annonser og salg på, så de kan tjene eeeenda mer penger. Om det bare var for å hjelpe folk kunne de jo latt pengene gå til en organisasjon, men da ville de jo ikke fått all den oppmerksomheten de egentlig er ute etter. En influenser er jo i bunn og grunn en som selger privatlivet sitt og lever av å være en levende reklameplakat. Skjønner ikke at så mange tror på venninnenarrativ etc. ALT de gjør er for å tjene penger. 

Endret av solietta
...
  • Liker 2
Skrevet
solietta skrev (38 minutter siden):

Dem tjener ikke på spleisen. Er jo utrolig flott at dem gjør dette.  Frivillig å støtte dem da ...

De tjener absolutt på spleisene. Å tro noe annet er naivt.

• Liker 24
  • Nyttig 13
Skrevet
solietta skrev (1 time siden):

Dem tjener ikke på spleisen. Er jo utrolig flott at dem gjør dette.  Frivillig å støtte dem da ...

Selvsagt tjener de på spleisene. Publisitet, likes, følgere, et narrativ som ikke bare er venninne, men også en som bryr seg om andre. Slik at neste gang de lanserer kurs, kjoler eller brunfarge på boks så får du mer lyst å kjøpe det. Du har jo både hørt om Kristin og har en følelse av at hennes "råd" (REKLAME) bør du følge og kjøpe det hun viser deg. Snill som hun er. :ironi:

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Scan skrev (8 timer siden):

Synes du det å unnlate å betale skatt også er raust? Det er å stjele og å ta fra fellesskapet. Skatt er grunnpilaren for vår velferd. Ikke småbeløp det er snakk om heller. Når man har skatteetaten etter seg har man ingen kontroll over penger som kommer inn på kontoen, og Namsmannen bryr seg nok svært lite om formålet med pengene da skatteetaten  skal ha pengene uansett. Om spleispengene blir beslaglagt aner jeg ikke, men sjansen er der. 

Og naiviteten til enkelte brukere som oppriktig mener KG gjør dette kun for å hjelpe fattige... hun får som beskrevet av andre oppmerksomhet, likes,  flere følgere, heltestatus og publisitet i positiv favør. Alt influencere gjør kommer med en baktanke for eget forgodtbefinnende.

Leste også her at KG skulle selge en klespakke til 1500, jeg har ikke sett det selv på KG sine kanaler da jeg ikke daglig følger med på alt, men om det er tilfelle så setter jeg spørsmålstegn ved at hun ikke gir det bort til frelsesarmeen eller andre ideelle organisasjoner som hjelper fattige. Jeg er ikke rik, men har til dags dato ikke solgt et eneste klesplagg etter barna mine, men gitt det vekk til de som sliter økonomisk. Dømmer ikke de som selger brukte klær altså og noen trenger nok helt sikkert pengene, men finner det spesielt at en influencer som lever et ganske greit liv økonomisk (ref IG og snapchat) selger brukte klær, er liksom noe som ikke stemmer helt og kanskje et tegn på at SoMe er mer selvskryt enn realiteten.

Endret av K_mb
  • Liker 15
  • Nyttig 19
Skrevet
solietta skrev (14 timer siden):

Skjerp deg med dine uttalelser

Men, det er jo sant! Hun har bevisst unnlatt å følge norske regler og betalt skatt som hun skulle! Og så ble hun tatt for det..igjen! Finnes ingen unnskyldninger! Og pengene som skulle brukes til det, ble brukt på et liv i sus og dus. Kvalmende! Snylter på staten og til og med egen familie. Og det vil skje igjen, da hun tydeligvis mangler styring og moral!

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Moongirl skrev (18 timer siden):

Men, det er jo sant! Hun har bevisst unnlatt å følge norske regler og betalt skatt som hun skulle! Og så ble hun tatt for det..igjen! Finnes ingen unnskyldninger! Og pengene som skulle brukes til det, ble brukt på et liv i sus og dus. Kvalmende! Snylter på staten og til og med egen familie. Og det vil skje igjen, da hun tydeligvis mangler styring og moral!

Endret av solietta
...
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...