Salmonella Skrevet 9. november 2023 #5361 Skrevet 9. november 2023 Mulig dette er spurt om før og mulig det er et helt blåst forslag/spørsmål. Men det er ikke mulig at den spleis-kontoen er en konto som er åpnet i Kristin Gjelsviks firma? Som influencer så har man vel et slags A/S? Eller? 2
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5362 Skrevet 9. november 2023 (endret) Salmonella skrev (14 minutter siden): Mulig dette er spurt om før og mulig det er et helt blåst forslag/spørsmål. Men det er ikke mulig at den spleis-kontoen er en konto som er åpnet i Kristin Gjelsviks firma? Som influencer så har man vel et slags A/S? Eller? Det er mulig å bruke firmakonto ja men da skulle det stått at pengene ble utbetalt til firmanavnet og ikke henne privat. Hun har i tillegg selv sagt at det er hennes private konto. Hun påstår at det er en separat konto men fortsatt hennes private. Endret 9. november 2023 av Snublefot62 3
Gjest diam0nd Skrevet 9. november 2023 #5363 Skrevet 9. november 2023 Spleis tjener jo en en slant selv på denne spleisen så de bryr seg ikke nevneverdig om det kommer rapporterer. Og kan man garantere at disse pengene går til at barna får en bedre jul? Bruker mor pengene på gaver til barna? Nå gjelder dette selvfølgelig ikke alle, men veldig mange av de i Norge som er VELDIG fattige, er fattige fordi de forvalter pengene sine feil, og mister hode hvis de plutselig får penger mellom hendene. Da skal det feires! Jeg har sett alt for mange luksusfellenepisoder. Derfor er ordninger som rett frem opplevelser, fattighuset bedre mener jeg å støtte, for da er det øremerket til at barn skal få en bedre jul. Og de får gaver (eller god mat og klær). Jeg stoler ikke på alle foreldre dessverre.
koktreke Skrevet 9. november 2023 #5364 Skrevet 9. november 2023 Når både lokale og nasjonale hjelpeorganisasjoner ber om hjelp for å hjelpe folk i jula, er det jo bare merkelig og heller sende penger til Kristin sin private konto. Ikke kontrolleres det hva pengene går til eller legges frem regnskap. Det er svært uryddig mtp. at hun har problemer med orden i egen økonomi. Det eneste man støtter gjennom å gi penger til Kristin er mer pr til en ganske shady influenser. Dette gir pr og klikk og det er det hun lever av. Så får enda flere folk sett annonsene hennes, pro ana bildene osv. Cash is king! Håper mange rapporteres spleisen. 15 6
Pakini Skrevet 9. november 2023 #5365 Skrevet 9. november 2023 Men de linkene dere ligger ut er jo gamle, ene fra 2018 og en fra April. Hvordan vet dere at hun ikke har fått ordnet ting? 3
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5366 Skrevet 9. november 2023 Pakini skrev (1 minutt siden): Men de linkene dere ligger ut er jo gamle, ene fra 2018 og en fra April. Hvordan vet dere at hun ikke har fått ordnet ting? Så du tenker hun har klart å betale ett skattekrav på 1,3 mill siden april? Pluss over millionen til banken? 7
FruRosa Skrevet 9. november 2023 #5367 Skrevet 9. november 2023 Hun postet for noen uker siden at hun hadde et møte med Silje Sandmæl. Hååååper hun har fått hjelp sånn at pengene som kommer inn i spleisen er safe. 4
Pakini Skrevet 9. november 2023 #5368 Skrevet 9. november 2023 Snublefot62 skrev (17 minutter siden): Så du tenker hun har klart å betale ett skattekrav på 1,3 mill siden april? Pluss over millionen til banken? Poenget mitt er at det vet vi ikke. Hun kan like gjerne ha fått hjelp av feks stefar? Da blir helt feil å spekulere slik mange gjør. 4
Salmonella Skrevet 9. november 2023 #5369 Skrevet 9. november 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Det er mulig å bruke firmakonto ja men da skulle det stått at pengene ble utbetalt til firmanavnet og ikke henne privat. Hun har i tillegg selv sagt at det er hennes private konto. Hun påstår at det er en separat konto men fortsatt hennes private. Hvor ser du at det står at det er hennes private konto? Spør fordi jeg sjekket spleisen og kunne ikke se at det stod noe om det der 😊 Hva er forresten firmanavnet hennes?
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5370 Skrevet 9. november 2023 Salmonella skrev (5 minutter siden): Hvor ser du at det står at det er hennes private konto? Spør fordi jeg sjekket spleisen og kunne ikke se at det stod noe om det der 😊 Hva er forresten firmanavnet hennes? Det står her. Jeg vet ikke om hun har firma eller ikke pr nå. Men du kan evnt sjekke proff.no. 4
Gjest diam0nd Skrevet 9. november 2023 #5371 Skrevet 9. november 2023 Hun svarte når hun fikk kritikk i sommer at hun bruker en konto, i en annen bank enn brukskontoen sin. Har ikke noe tilknytting til ASet. Men det er uansett uproft og rotete for det, å bruke en egen konto. Greit første gang man har en innsamlingsaksjon, men når dette har blitt en halvårlig greie, så bør hun gjøre det mer ryddig.
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5372 Skrevet 9. november 2023 Pakini skrev (18 minutter siden): Poenget mitt er at det vet vi ikke. Hun kan like gjerne ha fått hjelp av feks stefar? Da blir helt feil å spekulere slik mange gjør. Nei vi vet ikke. Men vi vet at hva som er offentliggjort og vi vet at hun ikke nevner det med ett ord i spleisen eller SoMe. Hadde hun brydd seg litt så hadde hun prøvd å forsikre følgere om at det var under kontroll. Og hadde hun klart å ordne opp i gjeld på over 2 mill på så kort tid så hadde det jo vært ekstremt imponerende og noe hun garantert hadde utnyttet for å få flere følgere. For eks hvordan ordne opp i privatøkonomien. «Betal gjeld med Kristin» for eks. For som Kristin selv har påpekt - ingenting influensere legger ut er tilfeldig. Det inkluderer hva de ikke legger ut. 7
Salmonella Skrevet 9. november 2023 #5373 Skrevet 9. november 2023 Snublefot62 skrev (15 minutter siden): Det står her. Jeg vet ikke om hun har firma eller ikke pr nå. Men du kan evnt sjekke proff.no. Kristin Elisabeth Linde Gjelsvik står oppført som enkeltmannsforetak. Kan hun ikke da knytte en firmakonto (bankkonto) i det navnet som hun bruker til spleis? Jeg bare lurer på hvordan man kan med sikkerhet si at at det går rett til hennes private konto. Navnet hennes er jo knyttet til et foretak så selv om navnet hennes står i spleisen så kan den jo være direkte knyttet til firmaet. Som sagt; jeg har ingen peiling på dette. Forsøker bare å forstå 😊✌️ 3
Felis Skrevet 9. november 2023 #5374 Skrevet 9. november 2023 Salmonella skrev (16 minutter siden): Hvor ser du at det står at det er hennes private konto? Spør fordi jeg sjekket spleisen og kunne ikke se at det stod noe om det der 😊 Hva er forresten firmanavnet hennes? Kristin uttaler i 2018 at hun heretter vil drive firmaet sitt som enkeltmannsforetak. – Heretter vil jeg drive virksomheten min som enkeltpersonforetak, og håper konkursen er et tilbakelagt kapittel. Jeg vil ikke gi ytterligere kommentarer til denne saken, skriver hun til VG. I denne artikkelen står det også at hun mottok et privat lån på 1,8 millioner fra nær familie, som skulle gå til selskapet, men at hun brukte alle pengene selv fordi de ble utbetalt til henne. Hvis hun kan stjele penger fra nær familie, så vil jeg tro at listen ligger lavt for å stjele penger fra en anonym spleis... Det er ingenting ved Kristins foretningsdrift som tyder på at hun har endret seg nevneverdig på disse 5 årene. Hun hevder selv og ha hatt økonomisk rot hele livet, og det er tydeligvis et mønster hun ikke kommer ut av. Hun skylder fremdeles penger, hun dropper fremdeles å betale skatt. Økonomien er krise, forbruket er høyt, hun utnytter andre på kynisk vis, men vi skal ta henne på ordet når hun sier hun skal gi pengene videre? Forøvrig er det kanskje ikke opp til henne, for namsmannen er penger penger, uansett hvor det kommer fra og hva intensjonen er. Hvis Kristin har gjort grep som sikrer pengene på spleisen fra Skatteetaten, så burde hun gjort grundig rede for dette! https://www.vg.no/rampelys/i/VRvX3r/toppblogger-faar-flengende-kritikk-etter-konkurs 13 11
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5375 Skrevet 9. november 2023 Salmonella skrev (4 minutter siden): Kristin Elisabeth Linde Gjelsvik står oppført som enkeltmannsforetak. Kan hun ikke da knytte en firmakonto (bankkonto) i det navnet som hun bruker til spleis? Jeg bare lurer på hvordan man kan med sikkerhet si at at det går rett til hennes private konto. Navnet hennes er jo knyttet til et foretak så selv om navnet hennes står i spleisen så kan den jo være direkte knyttet til firmaet. Som sagt; jeg har ingen peiling på dette. Forsøker bare å forstå 😊✌️ Hun kan fint opprette en konto knyttet til enkeltpersonsforetaket sitt. Og hun kan fint få utbetalt spleisen til den kontoen. Men det utgjør ingen forskjell. For i et enkeltpersonsforetak så er privatpersonen og foretaket sine økonomier den samme. Det er hele poenget med den typen foretak. Og la oss ikke glemme at hun selv har uttalt at hun bruker en privat konto. Så det igjen utgjør ingen forskjell. 11 2
Stargaze Skrevet 9. november 2023 #5376 Skrevet 9. november 2023 Spleisen burde gått til utbetaling til en seriøs organisasjon. Ikke til en persons private konto. En person som attpåtil har et stort skattekrav. Hadde vært mye mer seriøst. Skjønner virkelig ikke st folk fortsetter å gi. Ta det heller direkte til en organisasjon. Mye ryddigere 9 6
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5377 Skrevet 9. november 2023 Stargaze skrev (Akkurat nå): Spleisen burde gått til utbetaling til en seriøs organisasjon. Ikke til en persons private konto. En person som attpåtil har et stort skattekrav. Hadde vært mye mer seriøst. Skjønner virkelig ikke st folk fortsetter å gi. Ta det heller direkte til en organisasjon. Mye ryddigere Enig. 3 1
Salmonella Skrevet 9. november 2023 #5378 Skrevet 9. november 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Hun kan fint opprette en konto knyttet til enkeltpersonsforetaket sitt. Og hun kan fint få utbetalt spleisen til den kontoen. Men det utgjør ingen forskjell. For i et enkeltpersonsforetak så er privatpersonen og foretaket sine økonomier den samme. Det er hele poenget med den typen foretak. Og la oss ikke glemme at hun selv har uttalt at hun bruker en privat konto. Så det igjen utgjør ingen forskjell. Takk for svar. Jeg hadde likt å hørt hvordan dette faktisk blir løst for ut ifra det som står her så kommer alle pengene til å gå til skattekravet. Må jo være en løsning her som ikke kommer frem i tråden tenker jeg. 1
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5379 Skrevet 9. november 2023 Salmonella skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Jeg hadde likt å hørt hvordan dette faktisk blir løst for ut ifra det som står her så kommer alle pengene til å gå til skattekravet. Må jo være en løsning her som ikke kommer frem i tråden tenker jeg. Jeg skrev at de KAN ta utlegg i pengene. Ikke at det er sikkert at de vil gjøre det. Det er dette jeg mener er problematisk med den spleisen nå. 3 1
Rufs Skrevet 9. november 2023 #5380 Skrevet 9. november 2023 Men er det ikke slik at for å ta pengene må skatteetaten vite at de er der? De sitter vel ikke å følger med på hennes kontoer hver uke akkurat? Det kan umulig finnes ressurser til å følge med på alle som skylder penger sine konti konstant? Jeg vet ingenting om dette, så det er sagt, jeg bare fatter ikke at man kan bli så tett. (At man har spleis hvis det er reel sjanse for at noen andre tar pengene.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå