Snublefot62 Skrevet 14. september 2023 #3941 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (3 minutter siden): Ro ned , hun er ikke ute etter å svindle folk. Bare vent liten stund så blir kurset presentert og lansert og blir sett på et helt annet enn det dere kritisere for. Du er naiv. 12 2 10
Sansa20 Skrevet 14. september 2023 #3942 Skrevet 14. september 2023 Velinda skrev (6 minutter siden): eh....du fikk med deg at det ble presentert og lansert i går? Ja men nettsiden var ikke ferdig og manglet en del informasjon, det var jo såklart uheldig at det kom ut i går 1
Korsihalsen Skrevet 14. september 2023 #3943 Skrevet 14. september 2023 Moongirl skrev (2 timer siden): Du støtter henne ukritisk, samma hva hun gjør. Vel, er jo sånne som deg med skylapper som gjør at influencerne tjener penger! Ja, jeg lurer virkelig. Hvem er idiotene som kjøper sånne kurs? Men jeg ser jo det. 18 1 2
Gjest Fett nok Skrevet 14. september 2023 #3944 Skrevet 14. september 2023 Nordlys89 skrev (19 minutter siden): Frujohansen<3 Frujohansen kommer til å ta et skikkelig lugubert betalt samarbeid før eller siden hun også. Sorry. Selv de mest skinnhellige havner der før eller siden når tilbudet blir for godt. I am calling it og kommer til å lete frem denne posten når det skjer.
Zenhouse Skrevet 14. september 2023 #3945 Skrevet 14. september 2023 Klink skrev (7 minutter siden): Jeg er så langt uenig i at hun er et like farlig forbilde som SE. Verdiene hun står for utad er noe helt annet enn det SE driver med. Enig i at hun ikke når opp til Sophie Elise. Og jeg har aldri skrevet et vondt ord om KG før. Men har jo merket dreiningen i hvordan hun presenterer bilder av seg selv på IG, men har likevel vært positiv, og så ikke denne komme. Vet jo at hun og Belinda var bestevenner før, men så har det jo vært helt stille lenge der i gården. Før nå. Dette var skuffende av KG. 13 1
Snublefot62 Skrevet 14. september 2023 #3946 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (2 minutter siden): Ja men nettsiden var ikke ferdig og manglet en del informasjon, det var jo såklart uheldig at det kom ut i går Hvorfor sendte hun den ut til flere tusen følgere da? 28 5
Plast Skrevet 14. september 2023 #3947 Skrevet 14. september 2023 (endret) solietta skrev (9 minutter siden): Ja men nettsiden var ikke ferdig og manglet en del informasjon, det var jo såklart uheldig at det kom ut i går Nei Endret 14. september 2023 av Plast 4
Gjest Fett nok Skrevet 14. september 2023 #3948 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (11 minutter siden): Ja men nettsiden var ikke ferdig og manglet en del informasjon, det var jo såklart uheldig at det kom ut i går "uheldig" Hadde det vært et arbeidsuhell, ville den selvfølgelig blitt slettet med en gang, og med et dementi. Men det ble den ikke, den var oppe i timesvis, helt til shitstormen var i gang. Det ble fjernet på grunn av reaksjonene. Men slapp av, Kristin skal nok få bli alternativ slankeguru før vi vet ordet av det. Kanskje man kan ta en påbyggingsmodul med formbilder med pro-ana-estetikk 🤑
Gjest Sovinello Skrevet 14. september 2023 #3949 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (32 minutter siden): Ro ned , hun er ikke ute etter å svindle folk. Bare vent liten stund så blir kurset presentert og lansert og blir sett på et helt annet enn det dere kritisere for. Det er akkurat følgere som deg disse kursene er så skumle for. Fordi det ikke sees kritisk på det i det hele tatt - og troen på at en vilkårlig influenser har kompetanse til å gjøre ditt liv bedre er stor. Dessverre.
Paneera Skrevet 14. september 2023 #3950 Skrevet 14. september 2023 LinnHenrikke skrev (På 13.9.2023 den 15.26): Jeg trodde virkelig at dette var en spøk. Dette går jo i mot alt Kristin noensinne har ment og uttalt. Ser også at hun ikke nevner dette med et ord på egne kanaler. Håper hun på litt lettjente penger i regi av Belinda? Det er så overfladisk at hjelp - de henvender seg til mennesker med spiseforstyrrelser og hjelpen de tilbyr er at kundene kan få spise med Kristin på video…?! Hæææ skal folk betale 3,5 K for det der? 5
Gjest Sovinello Skrevet 14. september 2023 #3951 Skrevet 14. september 2023 Klink skrev (31 minutter siden): Jeg er så langt uenig i at hun er et like farlig forbilde som SE. Verdiene hun står for utad er noe helt annet enn det SE driver med. Det er riktig - MEN, jeg vil påstå å svindle folk med denne type slangeolje er minst like uetisk som det SE driver med. Det er bare en annen side av samme sak. Kanskje verre fordi man bevisst selger et produkt som kun er et slangeolje. SE selger ikke plastiske operasjoner vis nettsiden sin. (Foreløpig)
Paneera Skrevet 14. september 2023 #3952 Skrevet 14. september 2023 Jobbermedbarn skrev (På 13.9.2023 den 17.55): Jeg er enig med deg, men det aller verste er «Spis med Kristin. Har du problemer med å spise? …» Her beveger hun seg inn på et felt som sier tung fagkompetanse og som er enormt komplekst og som ikke minst kan gå skikkelig galt. Det er ille, veldig ille. Livsfarlig er dette. Å begi seg ut på et slikt prosjekt uten å være ansatt ved en døgnpost eller autorisert psykolog, er livsfarlig. De har jo ikke nødvendige kunnskaper for å behandle folk med spiseforstyrrelser. Og hva hvis det ikke virker? Hvem sitter med ansvaret da? Unge mennesker er lettpåvirkelige. Hva om de betaler tusenvis for noe som ikke funker, uten noe støtteapparat til å fange opp eventuelle forverringer? Hva om de blir så motløse og fortvilte at de tar livet av seg? Dette må stoppes! 10 4
Paneera Skrevet 14. september 2023 #3953 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (På 13.9.2023 den 19.46): Dere som er negative kan jo bare la være å delta på dette kurset. Er jo helt frivillig. Ignorant. Ja, vi som er voksne har gjerne litt mer erfaring på baken og vet at vi må oppsøke helsepersonell hvis vi blir syke. Så det er ikke oss det rammer. Det rammer unge og sårbare, som er desperate etter en løsning og som ikke forstår at dette er humbug. Det er de vi må verne. Dessuten vet vi jo at anoreksi (ved ekstrem undervekt) gjør personer ikke-samtykkekompetente på lik linje som en psykosepasient. Kroppen er så underernært at det går utover kognitive funksjoner, som igjen kan være med å svekke vurderingsevnen og bidra til at de tar dårlige valg for seg selv. Er det riktig at disse skal komme over dette tilbudet, syke og fortvilte, og svi av mange penger på noe som ikke fungerer, når de egentlig burde vært behandlet av helsevesenet? 6 1 7
el-len Skrevet 14. september 2023 #3954 Skrevet 14. september 2023 Finlay skrev (3 timer siden): Ser han har studert psykologi i 6 år, og driver med psykologtjeneste. Men er han autorisert psykolog? Han er ikke autorisert psykolog. Jeg ble mistenksom da det var skrevet "seks års psykologistudier" uten at det er spesifisert at han er psykolog. Alle psykologer jeg kjenner er opptatt av å få med at de er psykologer. Så jeg tok et lite søk i autorisasjonsregisteret. Alt autorisert helsepersonell i Norge har et HPR-nummer, og han kom ikke opp da jeg søkte på navn + fødselsdato (som lå åpent på Facebook, det tok maks to minutter å finne). Han er altså ikke autorisert som psykolog i Norge. På Facebook-siden hans stod det også at han hadde studert psykolog fra 2012-14 på Hawaii og fra 2018-19 i Ungarn, vet ikke om han har pyntet litt på antall år med studier også... Jeg synes beskrivelsen på kurssiden går veldig langt i å antyde at han er psykolog uten å skrive det ("seks års psykologistudier"), og det var stod også "videre har han tidligere arbeidet innen voksenpsykiatri i en årrekke", samt en lang liste med diagnoser som angst, depresjon og utbrenthet som han jobbet med. Alt dette gir inntrykk av en erfaren fagperson, som er med på å legitimere kurset. På sin Instagram har han forresten "Norwegian psychologist" i bio, så han bruker en beskyttet tittel, og det er ikke lov. 21 24
Paneera Skrevet 14. september 2023 #3955 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (2 timer siden): Så dem som ikke tar høyere utdanning er ikke normale folk i dine øyne ? Det virker ikke som du skjønner kritikken her. Ingen snakker ned de som ikke har utdanning. Det vi er kritisk til er at mennesker uten utdanning går inn i et fagfelt for å hjelpe sårbare mennesker uten nødvendig kompetanse på feltet. 10 6
Paneera Skrevet 14. september 2023 #3956 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (1 time siden): Ro ned , hun er ikke ute etter å svindle folk. Bare vent liten stund så blir kurset presentert og lansert og blir sett på et helt annet enn det dere kritisere for. Selvfølgelig er hun ute etter å svindle folk? Hva ellers kaller du det å ta betalt for "å hjelpe" noen med metoder som ikke er etiske forsvarlige eller forskningsbaserte? 15
Klink Skrevet 14. september 2023 #3957 Skrevet 14. september 2023 Sovinello skrev (40 minutter siden): Det er riktig - MEN, jeg vil påstå å svindle folk med denne type slangeolje er minst like uetisk som det SE driver med. Det er bare en annen side av samme sak. Kanskje verre fordi man bevisst selger et produkt som kun er et slangeolje. SE selger ikke plastiske operasjoner vis nettsiden sin. (Foreløpig) Men KG selger da ikke slangeolje? 1
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2023 #3958 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (1 time siden): Ja men nettsiden var ikke ferdig og manglet en del informasjon, det var jo såklart uheldig at det kom ut i går Hva med all informasjonen som IKKE manglet? Vil det si at det kommer enda mer? Hadde hørtes bedre ut om hun hadde sagt at teksten ble feil, enn at det kommer utfyllende informasjon. Men det sier hun jo ikke. Hun står åpenbart inne for teksten, men den manglet altså utfyllende informasjon. Vanskelig å se for seg hvordan dette kan roes i land ved å skrive mer, når hele teksten bør endres. Prisen manglet i alle fall ikke.
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2023 #3959 Skrevet 14. september 2023 el-len skrev (31 minutter siden): Han er ikke autorisert psykolog. Jeg ble mistenksom da det var skrevet "seks års psykologistudier" uten at det er spesifisert at han er psykolog. Alle psykologer jeg kjenner er opptatt av å få med at de er psykologer. Ante meg.
Gjest Kruttønne Skrevet 14. september 2023 #3960 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (1 time siden): Ro ned , hun er ikke ute etter å svindle folk. Bare vent liten stund så blir kurset presentert og lansert og blir sett på et helt annet enn det dere kritisere for. Hun er kanskje ikke bevisst ute etter å svindle folk, men hun selger et produkt hun ikke har kompetanse til. Jeg er stadig like forbauset over at den bevisste jenta med den sterke stemmen , lar seg sjarmere sånn av Belinda at hun kopierer hennes forretningsmodell. . Kristin er for god til dette , og jeg tror hun har mista seg selv et øyeblikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå