Snublefot62 Skrevet 14. september 2023 #3881 Skrevet 14. september 2023 Unodostrez skrev (12 minutter siden): Tenker at en viss frøken i Spania trengte publisitet. Mulig det ikke har gått så bra alle desse kursene, og hun tenkte en profilert Gjelsvik kunne bidra. Vet ikke. Det kan umulig gå bra med disse kursene. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan bruke en av de mange andre kursplatformer for å selge kursene sine? Jeg tror jeg vet hvorfor. 8 1
Maskopi Skrevet 14. september 2023 #3882 Skrevet 14. september 2023 Om dette får stå uomtalt i media så viser det bare hvor mye de beskytter enkelte personer. Dette Kristin har begitt seg ut på nå er en skummel og farlig vei å gå. De lager et kurs der de har en tydelig tilnærming der hun fremstår som en veninne til alle som trenger det, mest sannsynlig er dette noe som har tiltrekning på en allerede sårbar gruppe som har behov for en ekte venn, ikke en "venn" som lopper deg for penger uten noe garanti for at du får noe tilbake. "Spis med Kristin" - etter alt hun har forfektet om kroppspress og farlige forbilder så virker det som om Belinda lokket henne rett inn i en drøm om lettjente penger og vipps så var hun selv et farlig forbilde. Det er da man ser hvordan disse influenserne opererer, de driter i disse "vennene" sine, de bruker de bare for å tjene penger. 20 13
Gjest Fru G Skrevet 14. september 2023 #3883 Skrevet 14. september 2023 K har allerede startet salget av dette kurset. Hun har en liten gruppe på innboks på IG hvor hun klager sin nød om det hun har vært igjennom mtp bruddet. Hun sykeliggjør helt normale reaksjoner når livet skjer. Dette som nå kommer frem sier meg at strategien har vært å spille på ‘denne fine gjengen’ hun har på innboks. Ca 6k om jeg husker rett. Hun snakker direkte til folk der som om hun skulle være en venninne. Som om hun ser hver og en av dem og med en sår røst. Helt klart for å sanke sympati. Hun sier ingen ting annet der enn på andre plattformer. Forskjellen er det lave stemmeleie og det direkte språket. Som å snakke en til en slik vi gjør med venner. Jeg har trekt meg ut fra denne ‘fine gjengen’ hennes. Jeg ble invitert og ble med av ren nysgjerrighet. Jeg jobber med å kartlegge denne virksomheten. Et regelverk må på plass. Dette kan være direkte skadelig da det helt åpenbart spiller på sårbare mennesker. Denne type ‘hjelp’ som K skal selge for flere tusen kroner, kan man få gratis hos mennesker med formell kompetanse. Psykologen som er med på dette er useriøs.
Zenhouse Skrevet 14. september 2023 #3884 Skrevet 14. september 2023 Fru G skrev (20 minutter siden): K har allerede startet salget av dette kurset. Hun har en liten gruppe på innboks på IG hvor hun klager sin nød om det hun har vært igjennom mtp bruddet. Hun sykeliggjør helt normale reaksjoner når livet skjer. Dette som nå kommer frem sier meg at strategien har vært å spille på ‘denne fine gjengen’ hun har på innboks. Ca 6k om jeg husker rett. Hun snakker direkte til folk der som om hun skulle være en venninne. Som om hun ser hver og en av dem og med en sår røst. Helt klart for å sanke sympati. Hun sier ingen ting annet der enn på andre plattformer. Forskjellen er det lave stemmeleie og det direkte språket. Som å snakke en til en slik vi gjør med venner. Jeg har trekt meg ut fra denne ‘fine gjengen’ hennes. Jeg ble invitert og ble med av ren nysgjerrighet. Jeg jobber med å kartlegge denne virksomheten. Et regelverk må på plass. Dette kan være direkte skadelig da det helt åpenbart spiller på sårbare mennesker. Denne type ‘hjelp’ som K skal selge for flere tusen kroner, kan man få gratis hos mennesker med formell kompetanse. Psykologen som er med på dette er useriøs. Enig i at den psykologen er useriøs. Jeg synes at når fagpersoner involveres i et prosjekt, skal det holdes det en slags distanse privat. Man sammensauser ikke fag og privatliv. Men på Belindas story ser man denne psykologen kose seg i bassenget hennes. 7
Populært innlegg Nordlys89 Skrevet 14. september 2023 Populært innlegg #3885 Skrevet 14. september 2023 Kristin sto for noen år tilbake og annonserte med høy røst, at Sophie Elise er norges farligste forbilde. Hun arresterte henne gjentatte ganger på å påvirke unge jenter til plastisk kirurgi. Hun var nådeløs i sin tale. Å sko seg på andres elendighet. Få profitt og penger i kassa av mennesker som sliter psykisk. Da snakker vi norges farligste forbilde. Og det er nettopp det Kristin er iferd med å bli. I samarbeid med en notorisk svindler og en uautorisert psykolog, skal hun da altså selge kurs. Veiledning innenfor noe så komplekst som ernæring og helse generelt. Noe ingen av de har forutsetning for å veilede i. Dette kan potensielt være farlig. Dette er noe som skal gjøres kun av utdanna fagfolk. Som oftest med Kristin er ting svart hvitt. Hennes mening er fasit. Eneste veien til lykke er mye egentid, selvpleie og dette nye kostholdet og livstilen. Man er kun en god forelder om man prioriterer seg selv med mye selvpleie og fritid. For noen er dette alfa omega, men gud forby at noen ikke føler det slik. Da er man mammapoliti eller vet ikke bedre. Hun har sluppet unna med sin ovenfra og ned holdning og den bælerende tonen lenge. Nettopp fordi meningene hennes har vært sunne. Hun slapp unna denne tordentalen mot Sophie, som til syvende og sist var ufin. Nettopp fordi den grunnleggende meningen rundt plastisk kirurgi, var innafor. Nå tyr hun til passiv aggresive svar, og bortforklaringer. Nettopp fordi hun ikke kan være så bastant. Dette er ikke moralsk riktig. Og fasaden slår sprekker. 45 20
Sansa20 Skrevet 14. september 2023 #3886 Skrevet 14. september 2023 Kan ikke dere vente i det minste å dømme K for et eller annet og prosjektet generelt , før dere faktisk får sett hva prosjektet handler om og får sett mere info om hvilke fagfolk som er med ? Er jo ikke lansert engang og mye som mangler av informasjon av det dere har sett ..
ibsen Skrevet 14. september 2023 #3887 Skrevet 14. september 2023 Hva var det huset opprinnelig ble lagt ut for? 1
*blueberry* Skrevet 14. september 2023 #3888 Skrevet 14. september 2023 (endret) Enda en influencer uten kompetanse som skal tjene penger på sårbare mennesker? Jeg blir kvalm. Endret 14. september 2023 av *blueberry* 12 2
Sansa20 Skrevet 14. september 2023 #3889 Skrevet 14. september 2023 *blueberry* skrev (3 minutter siden): Enda en influencer uten kompetanse som skal tjene penger på sårbare mennesker? Jeg blir kvalm. Kan ikke du vente med å dømme før etter prosjektet blir lansert og presentert ? Mye som ikke ble skrevet på nettsiden som er veldig uheldig
*blueberry* Skrevet 14. september 2023 #3890 Skrevet 14. september 2023 (endret) solietta skrev (1 minutt siden): Kan ikke du vente med å dømme før etter prosjektet blir lansert og presentert ? Mye som ikke ble skrevet på nettsiden som er veldig uheldig Det forandrer ikke Kristins ikke-eksisterende kompetanse. Spiseproblematikk bør helsepersonell stå for, og det uten sinnsyke priser og influencere som frontfigurer. Endret 14. september 2023 av *blueberry* 21 6
Sansa20 Skrevet 14. september 2023 #3891 Skrevet 14. september 2023 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Det forandrer ikke Kristins ikke-eksisterende kompetanse. Spiseproblematikk bør helsepersonell stå for. Er fagfolk med så bare vente å dømme etter det er blitt lansert
*blueberry* Skrevet 14. september 2023 #3892 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (Akkurat nå): Er fagfolk med så bare vente å dømme etter det er blitt lansert Ingen ordentlige kvalifiserte fagfolk vil samarbeide med en influencer. 11 5
Maskopi Skrevet 14. september 2023 #3893 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (5 minutter siden): Kan ikke du vente med å dømme før etter prosjektet blir lansert og presentert ? Mye som ikke ble skrevet på nettsiden som er veldig uheldig Du sitter tydeligvis på innside-informasjon her? 12 8
Sansa20 Skrevet 14. september 2023 #3894 Skrevet 14. september 2023 Maskopi skrev (Akkurat nå): Du sitter tydeligvis på innside-informasjon her? Dem har selv skrevet det på instagram
Maskopi Skrevet 14. september 2023 #3895 Skrevet 14. september 2023 (endret) solietta skrev (8 minutter siden): Dem har selv skrevet det på instagram Da er det på tide å ta på seg de kritiske brillene. Selvsagt ror de som om båten var lekk for å redde ræva si når de tråkka såpass uti salaten. Kurset ble sendt ut på nyhetsbrev og lå ute på nettsiden i over femten timer før det ble tatt ned når det fikk kritikk. De er tatt med buksene nede. Da er det lett å si etterpå at "det skulle ikke vært publisert sånn, det skal være mye bedre" kontra å legge seg flat å innrømme at de har tabbet seg ut. Endret 14. september 2023 av Maskopi 29 10
Jobbermedbarn Skrevet 14. september 2023 #3896 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (23 minutter siden): Dem har selv skrevet det på instagram Jeg kunne ha kjøpt dette kurset i går, det sier vel noe om at vi vet nok til å kritisere? Og Kristin har ikke noe mer kompetanse i dag enn hun hadde i går. Jeg har vist dette til mine godt utdannede og kompetente kollegaer og alle som en er sjokkerte. 22 7
Janne1975 Skrevet 14. september 2023 #3897 Skrevet 14. september 2023 ibsen skrev (37 minutter siden): Hva var det huset opprinnelig ble lagt ut for? 11 mill. Så gikk de ned til 9,5, trakk det deretter ut av markedet og inn igjen til 10 mill nå for en mnd siden. Tror ikke de får mer enn 8-ish, det har jeg sagt hele tiden. 4
Snublefot62 Skrevet 14. september 2023 #3898 Skrevet 14. september 2023 solietta skrev (44 minutter siden): Kan ikke du vente med å dømme før etter prosjektet blir lansert og presentert ? Mye som ikke ble skrevet på nettsiden som er veldig uheldig Tillit tar tid å bygge opp og bare noen sekund å rive ned. Hun ble tatt med buksene nede. Derfor ble kurset fjernet. Kurset er et samarbeid med Belinda og det alene viser at det er svindel. Hva mer tror du de kan tilføre nå som gir kurset kredibilitet? Du sier fagfolk - men kan ikke jeg få denne kompetansen direkte for meg personlig i stede for å betale Kristin og Belinda for å være en del av ei gruppe? 18 9
Janne1975 Skrevet 14. september 2023 #3899 Skrevet 14. september 2023 Janne1975 skrev (32 minutter siden): 11 mill. Så gikk de ned til 9,5, trakk det deretter ut av markedet og inn igjen til 10 mill nå for en mnd siden. Tror ikke de får mer enn 8-ish, det har jeg sagt hele tiden. Tillegg: Ser nå at de har gått ned til 9 millioner. 1
Gjest Albbas Skrevet 14. september 2023 #3900 Skrevet 14. september 2023 1 hour ago, solietta said: Er fagfolk med så bare vente å dømme etter det er blitt lansert Det er jo lansert. Nå prøver de bare desperat å late som at det aldri ble lansert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå