Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Unodostrez skrev (12 minutter siden):

Tenker at en viss frøken i Spania trengte publisitet. Mulig det ikke har gått så bra alle desse kursene, og hun tenkte en profilert Gjelsvik kunne bidra. Vet ikke. 

Det kan umulig gå bra med disse kursene.

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan bruke en av de mange andre kursplatformer for å selge kursene sine?

Jeg tror jeg vet hvorfor.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette får stå uomtalt i media så viser det bare hvor mye de beskytter enkelte personer. Dette Kristin har begitt seg ut på nå er en skummel og farlig vei å gå. De lager et kurs der de har en tydelig tilnærming der hun fremstår som en veninne til alle som trenger det, mest sannsynlig er dette noe som har tiltrekning på en allerede sårbar gruppe som har behov for en ekte venn, ikke en "venn" som lopper deg for penger uten noe garanti for at du får noe tilbake. 

"Spis med Kristin" - etter alt hun har forfektet om kroppspress og farlige forbilder så virker det som om Belinda lokket henne rett inn i en drøm om lettjente penger og vipps så var hun selv et farlig forbilde.

Det er da man ser hvordan disse influenserne opererer, de driter i disse "vennene" sine, de bruker de bare for å tjene penger. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Skrevet

K har allerede startet salget av dette kurset. Hun har en liten gruppe på innboks på IG hvor hun klager sin nød om det hun har vært igjennom mtp bruddet. Hun sykeliggjør helt normale reaksjoner  når livet skjer. Dette som nå kommer frem sier meg at strategien har vært å spille på ‘denne fine gjengen’ hun har på innboks. Ca 6k om jeg husker rett. Hun snakker direkte til folk der som om hun skulle være en venninne. Som om hun ser hver og en av dem og med en sår røst. Helt klart for å sanke sympati. Hun sier ingen ting annet der enn på andre plattformer. Forskjellen er det lave stemmeleie og det direkte språket. Som å snakke en til en slik vi gjør med venner. Jeg har trekt meg ut fra denne ‘fine gjengen’ hennes. Jeg ble invitert og ble med av ren nysgjerrighet. Jeg jobber med å kartlegge denne virksomheten. Et regelverk må på plass. Dette kan være direkte skadelig da det helt åpenbart spiller på sårbare mennesker. Denne type ‘hjelp’ som K skal selge for flere tusen kroner, kan man få gratis hos mennesker med formell kompetanse. Psykologen som er med på dette er useriøs. 

Skrevet
Fru G skrev (20 minutter siden):

K har allerede startet salget av dette kurset. Hun har en liten gruppe på innboks på IG hvor hun klager sin nød om det hun har vært igjennom mtp bruddet. Hun sykeliggjør helt normale reaksjoner  når livet skjer. Dette som nå kommer frem sier meg at strategien har vært å spille på ‘denne fine gjengen’ hun har på innboks. Ca 6k om jeg husker rett. Hun snakker direkte til folk der som om hun skulle være en venninne. Som om hun ser hver og en av dem og med en sår røst. Helt klart for å sanke sympati. Hun sier ingen ting annet der enn på andre plattformer. Forskjellen er det lave stemmeleie og det direkte språket. Som å snakke en til en slik vi gjør med venner. Jeg har trekt meg ut fra denne ‘fine gjengen’ hennes. Jeg ble invitert og ble med av ren nysgjerrighet. Jeg jobber med å kartlegge denne virksomheten. Et regelverk må på plass. Dette kan være direkte skadelig da det helt åpenbart spiller på sårbare mennesker. Denne type ‘hjelp’ som K skal selge for flere tusen kroner, kan man få gratis hos mennesker med formell kompetanse. Psykologen som er med på dette er useriøs. 

Enig i at den psykologen er useriøs. Jeg synes at når fagpersoner involveres i et prosjekt, skal det holdes det en slags distanse privat. Man sammensauser ikke fag og privatliv. Men på Belindas story ser man denne psykologen kose seg i bassenget hennes. 

• Liker 7
Skrevet

Kan ikke dere vente i det minste å dømme K for et eller annet og prosjektet generelt , før dere faktisk får sett hva prosjektet handler om og får sett mere info om hvilke fagfolk som er med ?  Er jo ikke lansert engang og mye som mangler av informasjon av det dere har sett .. 

Skrevet

Hva var det huset opprinnelig ble lagt ut for?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enda en influencer uten kompetanse som skal tjene penger på sårbare mennesker?  Jeg blir kvalm. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Enda en influencer uten kompetanse som skal tjene penger på sårbare mennesker?  Jeg blir kvalm. 

Kan ikke du vente med å  dømme før etter  prosjektet blir lansert og presentert ?  Mye som ikke ble skrevet på nettsiden som er veldig uheldig

Skrevet (endret)
solietta skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du vente med å  dømme før etter  prosjektet blir lansert og presentert ?  Mye som ikke ble skrevet på nettsiden som er veldig uheldig

Det forandrer ikke Kristins ikke-eksisterende kompetanse. Spiseproblematikk bør helsepersonell stå for, og det uten sinnsyke priser og influencere som frontfigurer. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Det forandrer ikke Kristins ikke-eksisterende kompetanse. Spiseproblematikk bør helsepersonell stå for. 

Er fagfolk med så bare vente å dømme etter det er blitt lansert 

Skrevet
solietta skrev (Akkurat nå):

Ingen ordentlige kvalifiserte fagfolk vil samarbeide med en influencer. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
solietta skrev (5 minutter siden):

Du sitter tydeligvis på innside-informasjon her? 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Maskopi skrev (Akkurat nå):

Du sitter tydeligvis på innside-informasjon her? 

Dem har selv skrevet det på instagram

Skrevet (endret)
solietta skrev (8 minutter siden):

Da er det på tide å ta på seg de kritiske brillene. Selvsagt ror de som om båten var lekk for å redde ræva si når de tråkka såpass uti salaten. Kurset ble sendt ut på nyhetsbrev og lå ute på nettsiden i over femten timer før det ble tatt ned når det fikk kritikk. De er tatt med buksene nede. Da er det lett å si etterpå at "det skulle ikke vært publisert sånn, det skal være mye bedre" kontra å legge seg flat å innrømme at de har tabbet seg ut. 

Endret av Maskopi
  • Liker 29
  • Nyttig 10
Skrevet
solietta skrev (23 minutter siden):

Jeg kunne ha kjøpt dette kurset i går, det sier vel noe om at vi vet nok til å kritisere? Og Kristin har ikke noe mer kompetanse i dag enn hun hadde i går. Jeg har vist dette til mine godt utdannede og kompetente kollegaer og alle som en er sjokkerte. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
ibsen skrev (37 minutter siden):

Hva var det huset opprinnelig ble lagt ut for?

11 mill. Så gikk de ned til 9,5, trakk det deretter ut av markedet og inn igjen til 10 mill nå for en mnd siden. Tror ikke de får mer enn 8-ish, det har jeg sagt hele tiden.

• Liker 4
Skrevet
solietta skrev (44 minutter siden):

Tillit tar tid å bygge opp og bare noen sekund å rive ned.

Hun ble tatt med buksene nede. Derfor ble kurset fjernet. Kurset er et samarbeid med Belinda og det alene viser at det er svindel.

Hva mer tror du de kan tilføre nå som gir kurset kredibilitet? Du sier fagfolk - men kan ikke jeg få denne kompetansen direkte for meg personlig i stede for å betale Kristin og Belinda for å være en del av ei gruppe?

• Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet
Janne1975 skrev (32 minutter siden):

11 mill. Så gikk de ned til 9,5, trakk det deretter ut av markedet og inn igjen til 10 mill nå for en mnd siden. Tror ikke de får mer enn 8-ish, det har jeg sagt hele tiden.

Tillegg: Ser nå at de har gått ned til 9 millioner.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, solietta said:

Det er jo lansert. Nå prøver de bare desperat å late som at det aldri ble lansert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...