Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Enig i det den er for langt fra alt og dårlig plassert, men håper jo for deres del at de får solgt, er ikke lett å sitte med ett hus for mye

De får jo solgt, må bare langt nok ned i pris.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Janne1975 skrev (5 minutter siden):

De får jo solgt, må bare langt nok ned i pris.

Ikke uenig i det at de må ned i pris, ganske langt ned og. Følger litt med på prisene i Stavanger siden vi vurderer å kjøpe noe der siden jobb får oss over såpass ofte at det ville vært praktisk å ha eget sted. 
Finner langt bedre og mer sentrale kåker til den prisen.

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Ikke uenig i det at de må ned i pris, ganske langt ned og. Følger litt med på prisene i Stavanger siden vi vurderer å kjøpe noe der siden jobb får oss over såpass ofte at det ville vært praktisk å ha eget sted. 
Finner langt bedre og mer sentrale kåker til den prisen.

Ja, jeg er også på utkikk og er helt enig.

Skrevet
Janne1975 skrev (8 timer siden):

Ja, kan godt hende jeg blir sletta, men han sto jo selv fram i en podcast og legger selv ut sine valg nå, så det virker litt urimelig med sensur. Forsto det da han framsto som veldig syk, men nå er han jo «frisk»…. Ellersenig med deg ang. prioriteringene, henger ikke på greip.

Gjorde barnet?

• Liker 1
Skrevet
Hjertestein skrev (18 minutter siden):

DP har egen tråd😊

Og gudene må vite hvorfor.

• Liker 6
Skrevet
M.H85 skrev (18 timer siden):

Alt bør deles på 2. Hadde selv en sløv eks. Han måtte pent betale meg 570 000 etter et enormt tap på felles hus så han fikk rest gjeld.😂 Jeg hadde mye mer å legge inn da vi kjøpte + satt alene med det til slutt å betalte renter ( plusset på de selvfølgelig det året jeg satt med det uten å få solgt seff ). Tap skal deles 50%.

Eksen min betalte ikke da,bare slutta å svare meg en periode...pengene kom fra moren hans😬🤣🤣🤣

Nå vet vi jo ikke fordelingen her da. Vil tro Kristin har betraktelig høyere inntekt enn D, da er det nok naturlig å tro at fordelingen ikke er 50/50 på hverken skjøtet eller boliglån. Dessuten var de heller ikke gift. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hjertestein skrev (4 timer siden):

DP har egen tråd😊

Det var jeg ikke klar over, trodde den fortsatt var stengt. Men skal flytte meg over dit om jeg har mer å si om D.

• Hjerte 1
Skrevet

Flott at Kristin nå er sammen med en ordentlig mann, og ikke en som oppfører seg som en drittunge.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin. 

Skrevet
skruf skrev (På 12.7.2023 den 9.33):

Flytter man «på landet» så må man nesten ta lappen, hvis ikke er man stucked ….helst to biler også, og særlig hvis man har barn.

Men 4km er ikke så langt, det funker med sykkel også. Sykkel med sykkelvogm til å ha barn og handleposer i (been there, done that,…men endte med at jeg måtte krype til korset og ta lappen. Mye bedre hvis feks barnehagen ringte om at jentungen var blitt syk og jeg måtte hente asap og mannen var på jobbreise) Stavanger har vel heller ikke mye snø og vinter? Dog; kjekkest med bil når man bor litt unna allfarvei

Med drømmehuset så mener nok Kristin at det var hennes/deres drømmehus, designet/utformet sånn som de ønsket det. Badet feks er nydelig; bare det å ligge i badekaret og se utover den fine utsikten…

Det var heller ikke Kristin som rotet det til. Nå skulle Dennis få oppfylle sin drøm om å bosette seg med familien sin i hjembyen, ikke langt unna moren, faren og søsken, og han skulle starte opp en bar som han håpte ble Stavangers mest populære barn. Kristin var villig til å rive opp sitt eget nettverk, flytte enda lengre unna sin MS-syke mor (som har ingen andre barn enn Kristin) for at Dennis nå skulle få følge sin drøm. Kristin var innstilt på at huset i Stavanger skulle bli sønnens barndomshjem og det var der de skulle slå rot

Å bryte opp og etablere seg på en ny plass er ikke gjort i ei håndvending, så Dennis dro i forveien for å begynne å etablere baren, så skulle Kristin og barnet komme etter. De månedene som «gressenkemann» kan man mildt sagt si at han levde livet med begge henda, og han var ikke trofast.

Kristin har uttalt at det var ille nok bare det, men det som gjorde det ekstra vondt var at alle der visste om det, men ingen sa noe til henne. Selv Nina, mor til Dennis (som også er en offentlig person; Nina sprell levende på snap, insta og blogg) har flere ganger fordømt sønnens handlinger og vært åpen om at hun har hatt en sterk sorgprosess da hun er veldig glad i Kristin og hadde gledet seg til å få barnebarn, svigerdatter og sønnen bosatt ikke langt unna seg. Kristin og Dennis hadde vært sammen lenge, så at hun har knyttet sterke bånd til Kristin forstår jeg godt,

Så det var stort gjort av Kristin å dra tilbake til Stavanger ifm å prøve å bidra til kjappere salg av huset (jeg tok feil da jeg trodde det var sønnens bursdag, jeg aner ikke når han er født og har heller ikke interesse av å vite det, jeg fikk bare med meg at det var bursdagsfeiring da Kristin var på besøk hos ex-svigers) mtp at hun rett etter bruddet da hun fikk vite om hva Dennis bedrev alene-tiden med i Stavanger uttalte at hun aldri mere skulle sette sine bein i Stavanger

Det er såklart synd at Dennis har slitt psykisk, men når han lager dramatiske innlegg om at han har mistet alt, skriver tåredryppende bursdagshilsen til Kristin (som hun uttalte ødela hele dagen hennes) så klarer jeg ikke synes synd i han. Han har selv ødelagt det livet han kunne ha hatt ved å være utro. Gresset er sjeldnere grønnere på den andre siden. Kristin uttalte at hun hadde kjempet lenge for forholdet, men man må være to om å kjempe. Han har dessuten ikke mistet alt, han har sønnen sin.

Dennis minner meg om Petter Pan, gutten som ikke ville bli voksen. Kristin har ikke hatt noe valg; hun måtte ta på seg voksenbuksene og stå i det med ansvar for barnet, for salg av to hus og for hverdagslivet som alenemor.. så at hun benytter sin egentid til å reise og å være sosial unner jeg henne av hele mitt hjerte. Kristin sitter med hverdagene, alle har behov for å av og til bare være seg selv og ikke leve utelukkende gjennom barna og bare identifisere seg som mamma. Jeg unner Kristin å ha funnet kjærligheten og håper det er en mann som faktisk er voksen og en likeverdig livspartner, og ikke minst; en god stefar

Absolutt kjærlighet fortjener de fleste,men det kan umulig være så dyrt å sitte alene på et hus til 8-9 millioner når hun reiser så mye på ferie. 😅

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Har noen link til huset i Stavanger?

Skrevet
Blåttvann skrev (34 minutter siden):

Huset er tatt bort fra Finn . Kommer nok tilbake etterhvert 

Skrevet
solietta skrev (34 minutter siden):

Huset er tatt bort fra Finn . Kommer nok tilbake etterhvert 

Blåttvann skrev (1 time siden):

Hun har lagt ut full house tour på Instagram. 

Skrevet
M.H85 skrev (9 timer siden):

Absolutt kjærlighet fortjener de fleste,men det kan umulig være så dyrt å sitte alene på et hus til 8-9 millioner når hun reiser så mye på ferie. 😅

Man kan få fryst utgifter til et hus som ligger ute for salg i ett år, etter 1 år løper utgifter. Venninna mi og mannen kjøpte ny enebolig mens de fortsatt bodde i en enebolig, tregt boligmarked og de satt med to boliglån. Men de slapp å betale  på huset som lå ute til salg, da det var gått 1 år derimot løp utgiftene på begge husene. Så godt mulig Kristin og Dennis har fått en lignende avtale på huset i Stavanger (er ikke bare Kristin sitt hus, de er to om det)

Ang å reise på ferie så vet vel ikke vi hvem som betaler hva, noe er også sponset. Kristin har en kjæreste med jobb og inntekt, regner med at betaler for ferier også. 

• Liker 2
Skrevet
skruf skrev (59 minutter siden):

Man kan få fryst utgifter til et hus som ligger ute for salg i ett år, etter 1 år løper utgifter. Venninna mi og mannen kjøpte ny enebolig mens de fortsatt bodde i en enebolig, tregt boligmarked og de satt med to boliglån. Men de slapp å betale  på huset som lå ute til salg, da det var gått 1 år derimot løp utgiftene på begge husene. Så godt mulig Kristin og Dennis har fått en lignende avtale på huset i Stavanger (er ikke bare Kristin sitt hus, de er to om det)

Ang å reise på ferie så vet vel ikke vi hvem som betaler hva, noe er også sponset. Kristin har en kjæreste med jobb og inntekt, regner med at betaler for ferier også. 

Det er ikke noen automatikk i at man får fryst utgifter. Og hvilke "utgifter" snakker du om? Man kan kanskje få avdragsfrihet, det er noe banken vurderer i hvert enkelt tilfelle, men man må uansett betale renter. Og det er også mange andre utgifter som løper på et hus selv om man ikke bor i det. Kommunale avgifter, evt eiendomsskatt, evt formuesskatt for sekundærbolig,  forsikringer, strøm, mm. mm.  Det er veldig dyrt å sitte med et hus man ikke får solgt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
skruf skrev (4 timer siden):

Fryst lån altså avdragsfritt ja!😅

Men du kan ikke fryse renten.! Folk betaler jo nesten mer i rente enn lån nå. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (1 minutt siden):

Fryst lån altså avdragsfritt ja!😅

Men du kan ikke fryse renten.! Folk betaler jo nesten mer i rente enn lån nå. 

På et hus til 8-9 mill snakker man vel fort 16.000 kr i rente nå hver måned🤔

Endret av M.H85
  • Liker 4
Skrevet
M.H85 skrev (1 time siden):

På et hus til 8-9 mill snakker man vel fort 16.000 kr i rente nå hver måned🤔

Det kostet 9,5 mill ved første salg, altså K og D, så det koster nok litt i mnd. For ikke å snakke om eiendomsavgift osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...