Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

M.H85 skrev (4 timer siden):

Ja. Hun vil jo egentlig  ikke flytte. Hun elsker jo livets hus hun skulle bo i mange år.  Flytter etter ca 7 mnd🤭 Når hun så nevner hun skal flytte er det jo for å si hvor magisk det blir å våkne med livets mann hver dag ( pluss  på en haug med kids og et mindre trangere hus),høres ikke ut som magisk.

Høres ut som livets liv det der gitt 😂

Endret av Xmasclovn
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xmasclovn skrev (32 minutter siden):

Er noe med de som gjentatte ganger MÅ si at alt er så nydelig magisk og livets ditt og datt hele tiden, det lyser ofte at det egentlig kanskje ikke er så flott,mer kan bli livets nedtur😅

Nå sitter hun på et hotellrom og sier for trippel millioner gang at livets mann var livets mann på 1 date🤣 Får satse på hun sier det i noen år til når hun våkner i et hus med mine,dine mas og kjas om hvor forelsket hun er. Hun er jo så forelsket  at det er jo helt sinnsykt sier hun. Blir et spill  for galleriet😬

Endret av M.H85
  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (47 minutter siden):

"Livets liv" 😂

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (På 16.1.2025 den 18.13):

Det er et paradoks at du anklager meg for å være «umoden» samtidig som du hengir deg til simple hersketeknikker i forsøk på å diskreditere innlegget mitt.

Hele diskusjonen dreier seg om trenden om barn og skincare. Det er det jeg har kommentert på. Hvor du personlig (som jeg antar at ikke er et barn, men en voksen kvinne) kjøper hudpleie, og dine personlige preferanser for å gå til hudpleier eller andre fagfolk er sådan helt irrelevant i forhold til det som diskuteres. Det handler ikke om voksne damers behov eller preferanser for hudpleie, og har aldri gjort det. Det handler om det KG gjenåpnet diskusjonen for; nemlig barn og tiktok-trenden skincare, som de fleste oppegående voksne mennesker burde se at er helt unødvendig og i ytterste konsekvens skadelig. 

Som jeg har skrevet flere ganger før, så gidder jeg ikke å diskutere whataboutism om det marginale antallet barn som har faktiske hudproblemer som tilsier at de trenger spesiell oppfølging. De utgjør unntak, ikke regelen.

Og du anklager meg for hersketeknikk?? Det klarer du fint selv å bruke. (Dog kanskje du mangler snev av selvinnsikt, eller bare liker å forsøke å provosere). Du beskriver deg selv godt..du vet kanskje at du man får kjøpt kuldekremer som Bø a det anbefales barn å bruke, kun for å beskytte huden?? Som ikke inneholder mye av den driten flere apotek selger? Som hudleger anbefaler??  For alt du vet er jeg dermatolog, hudterapeut med kjemi i bunn? Jeg har fartstid i bransjen, med ulike hud-tematikker. Din kunnskap kan man ikke skryte av. Så hvorfor du uttaler deg overhodet, har jeg ingen aning om. MEN for å opplyse deg: Hva hudpleie for barn gjelder, vil jeg nå anbefale å ikke starte for tidlig, men absolutt solbeskyttelse uansett årstid, og noe som kanskje beskytter mot den verste kulden! Med riktige ingredienser. Sånn!!! Fikk du svar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkel skrev (3 minutter siden):

Livets feilmerking❤️

Haha 😅😅😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (14 timer siden):

Ja. Hun vil jo egentlig  ikke flytte. Hun elsker jo livets hus hun skulle bo i mange år.  Flytter etter ca 7 mnd🤭 Når hun så nevner hun skal flytte er det jo for å si hvor magisk det blir å våkne med livets mann hver dag ( pluss  på en haug med kids og et mindre trangere hus),høres ikke ut som magisk.

Selvsagt vil hun ikke dette.

Hun er, dum og narcisstt -En serdeles dårlig kombination.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/10 kveld med 10/10 venner i livets hus 🍾🥂

Alt må liksom være så champagnesprudlende hver dag. Men virkelighetens liv har jo flest hverdager, med regnvær og regninger. Og det er i hverdagene man må klare å leve sammen. Men hun virker å ha høye forventninger om at livet skal være livets liv, med bobler og glitter så ofte som mulig 🤭

Synes egentlig at hun viser en del adhd symptomer... Svært impulsiv, alltid masse prosjekter på gang som ofte ikke blir fullført, impulsiv med penger, det må skje noe ekstra og være 10/10 hele tida, hyperaktivitet som ville gjort andre helt utslitt, osv. Jeg sier ikke at hun dermed har adhd, det kan så klart også være at personligheten bare er sånn. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerka skrev (7 timer siden):

Alt må liksom være så champagnesprudlende hver dag. Men virkelighetens liv har jo flest hverdager, med regnvær og regninger. Og det er i hverdagene man må klare å leve sammen. Men hun virker å ha høye forventninger om at livet skal være livets liv, med bobler og glitter så ofte som mulig 🤭

Synes egentlig at hun viser en del adhd symptomer... Svært impulsiv, alltid masse prosjekter på gang som ofte ikke blir fullført, impulsiv med penger, det må skje noe ekstra og være 10/10 hele tida, hyperaktivitet som ville gjort andre helt utslitt, osv. Jeg sier ikke at hun dermed har adhd, det kan så klart også være at personligheten bare er sånn. 

Jeg tror jobben henne skaper dette. Hun har, som så mange andre influensere, gjort seg totalt avhengig av inntekten det gir å utlevere seg selv og familien på nett. I tillegg viser forskning at de også blir avhengige av dopaminet det gir, bekreftelsen og oppmerksomheten. De kan aldri logge av, og må tenke "content" som selger døgnet rundt. Konkurransen er hard, folk scroller bare videre. Hun har dannet seg en "squad" med "elsklinger", men den er ikke stor nok. Forbruket hennes er for høyt. Og de faller fort fra hvis innholdet ikke appellerer. Å leve på denne måten, uten grenser mellom privatliv og jobb,  er ekstremt mentalt belastende. Forskning viser nå at influensere som KG sliter med avhengighet, rus og psykiske lidelser i større grad. Bruk av sosiale medier kan  feks forverre humørsvingninger og episoder knyttet til bipolar lidelse. Å sjekke sosiale medier før du legger deg kan forverre søvnproblemer. En studie viste at søvnmangel kan utløse maniske episoder, spesielt blant kvinner.
Shoppingavhengighet øker også dramatisk. Dette rammer også influenseren selv, som stadig må ha mer penger for å holde seg flytende.

https://www.bbc.com/worklife/article/20220713-the-dark-side-of-being-a-content-creator

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/20552076241287843?icid=int.sj-full-text.similar-articles.8

Endret av Doris Becker
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerka skrev (7 timer siden):

Ingen med vettet helt i behold kjører slike festkvelder midt i uken  med 22 gjester når du skal reise på weekend tur dagen derpå, samt du skal rydde,vaske, vokse deg før du reiser. Du skal også ha tid til å smatte inn i kamera for livets plukktalerken må jo ned. Blir andpusten bare se på. Hun har og ofte tatt sine livets speilegg  med knekkebrød  inn i bilen...hvem tar med egg og knekkebrød  inn i bilen å spiser? Kan jo ikke kjøpe en bolle på circle k hun,er jo ikke sunt. Noe manisk og unaturlig over alt. Snart kommer nok referatet  fra København  der alt har vært himmelriket og livets beste tur🙈

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Ingen med vettet helt i behold kjører slike festkvelder midt i uken  med 22 gjester når du skal reise på weekend tur dagen derpå, samt du skal rydde,vaske, vokse deg før du reiser. Du skal også ha tid til å smatte inn i kamera for livets plukktalerken må jo ned. Blir andpusten bare se på. Hun har og ofte tatt sine livets speilegg  med knekkebrød  inn i bilen...hvem tar med egg og knekkebrød  inn i bilen å spiser? Kan jo ikke kjøpe en bolle på circle k hun,er jo ikke sunt. Noe manisk og unaturlig over alt. Snart kommer nok referatet  fra København  der alt har vært himmelriket og livets beste tur🙈

Ingen med vettet i behold velger å leve som et eviggående reality-show er det som slår meg. Jeg synes denne type influensere virker å ha  samme karakterbrist og/eller lidelser hele gjengen. En selvdestruktiv trang til oppmerksomhet og bekreftelse, og en helt ekstrem materialistisk tilnærming, der det ser ut til at selvfølelsen er lav og de kompenserer  med kjøp av dyre ting, samtidig som de øker oppmerksomheten rundt seg selv med dette. Det fremstår som en flukt fra seg selv. Vet de egentlig hvem de er? Hvis de logger av, hvem er de da? Hvordan har de det da?

Endret av Doris Becker
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 16.1.2025 den 21.01):

Nå også vise frem magen Kristin i topp og stram bukse. Hun liker å vise sin tynne kropp, dama som HATET slike...er blitt slik selv. Flaut.

Denne type "sunne influensere" viser seg å være de som trigger underliggende spiseforstyrrelser mest, spesielt hos godt voksne kvinner.

Tall fra Folkehelseinstituttet viser at rundt 1800 kvinner over 40 år kontakta helsevesenet for dette i fjor. Det er en økning på 27 prosent siden 2018.

https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/flere-kvinner-over-40-med-spiseforstyrrelser/artikkel/944770/

https://changecreateschange.com/health-influencers-and-eating-disorders/

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen🙈 Snart 40 år og graver seg mer og mer ned i økonomiske problemer🙈 Hun sier at hun nå skal bruke pengene på å betale ned gjeld før hun i neste øyeblikk sier hun skal bygget livets mastersuite🙈😂 Erre mulig å være så korttenkt?🙈

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (43 minutter siden):

Hun er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen🙈 Snart 40 år og graver seg mer og mer ned i økonomiske problemer🙈 Hun sier at hun nå skal bruke pengene på å betale ned gjeld før hun i neste øyeblikk sier hun skal bygget livets mastersuite🙈😂 Erre mulig å være så korttenkt?🙈

Livets mann som betaler da vet du. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (20 minutter siden):

Livets mann som betaler da vet du. 

Bare spørs om han ikke trodde  at hennes merkevare var en bedre investering enn det den har vist seg å være til nå. Jeg vet ikke hvor mye de selger av PLA-produktene, men ser ikke for meg at det selger veldig bra. Så har du denne hytteutleie virksomheten, der de har benyttet seg av promotering gjennom hennes kanaler, men målgruppen hennes er helt feil for det,  spør du meg. Ferier og lignende kan skrives av som "driftsutgifter", men det er mye røde tall hos henne. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Doris Becker skrev (19 minutter siden):

Bare spørs om han ikke trodde  at hennes merkevare var en bedre investering enn det den har vist seg å være til nå. Jeg vet ikke hvor mye de selger av PLA-produktene, men ser ikke for meg at det selger veldig bra. Så har du denne hytteutleie virksomheten, der de har benyttet seg av promotering gjennom hennes kanaler, men målgruppen hennes er helt feil for det,  spør du meg. Ferier og lignende kan skrives av som "driftsutgifter", men det er mye røde tall hos henne. 

Er helt sikker på at han heller ikke sitter så bra i det. Hyttene er arvet eller eies i familien. Mistenker de er temmelig like gitt. Høy inntekt, men høy sigarføring og forbruk. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (6 minutter siden):

Er helt sikker på at han heller ikke sitter så bra i det. Hyttene er arvet eller eies i familien. Mistenker de er temmelig like gitt. Høy inntekt, men høy sigarføring og forbruk. 

haha! ja, det høres sånn ut. De har nok begge skutt en forgylt fugl 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (3 timer siden):

Eller dra på weekend tur til køben og sitte i SAS loungen å drikke champis🥰

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...