Sassya Skrevet onsdag kl 23:00 #9561 Del Skrevet onsdag kl 23:00 Skjønner ikke hvorfor hun tar opp det temaet nå. Sephorakids er old news. Er vel bare for å skape mere visninger og klikk. Dette har vært lenge på tiktok. Det kommer fra Kristin sin bransje og kolleger, nemlig influensere. Dobbelt moralens dronning der altså. Hun bidrar jo til dette selv når hun filmer sin svindyre hudpleierutine. Burde heller sitte foran livets skrivebord i livets trapp og ordnet opp i økonomi sin. Og brukt dagen til å finne ut hvem hun skylder penger og betalt regninger. Og tatt en tur ut til livets postkasse🙏 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 20 timer siden #9562 Del Skrevet 20 timer siden M.H85 skrev (22 timer siden): Allikevel ikke et "nytt" tema å ta opp fra ei som hele tiden finner på nye tema for å tjene penger, i julen var det overgrep/pedofili....det er ingen grenser hos den selvlærte professor/spesialist/lege Kristin.....Akkurat hudpleie er nytt sånnsett ja ,der var 2010 muligens feil, tenkte mest på sminke/ utseende fokus, men poenget er at noen vil da alltid være opptatt og begynne med sminke tidlig, på samme måte noen unger elsker dukker andre superhelt figurer...,man må ikke øse alt opp som om det er 3 verdenskrig. Det er forsåvidt bare tull at små barn bruker anti wrinkle cream på barneskolen, det er iallefall ikke vanlig. Jeg har 3 døtre så litt vet jeg, men for all del finnes alltid unntak. Akkurat dette har blitt diskutert mye i media bare det siste året, og jo - Det er faktisk en greie at kids på 8, 10, 12 år bruker antirynkekremer og dyr og avansert skincare beregnet på folk som er tre ganger deres alder. Influenced by TikTok! Så selv om dine tre døtre ikke bruker det, så er dette en høyst reell sak. Det er bare å Google det. Hva som er KGs poeng med å sparke inn vidåpne dører med meninger om et tema som allerede er diskutert opp og ned i mente i lang tid, forstår jeg ikke. Når hun er såpass late to the ball som dette, og heller ikke bidrar med ny informasjon eller synspunkter, så kunne hun bare droppet «engasjementet». 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 18 timer siden #9563 Del Skrevet 18 timer siden M.H85 skrev (På 6.1.2025 den 22.57): Hun er jo dronningen av selvmotsigelse vet du 😀 Det er ingen logikk i å ikke ha nok penger til å betale på lånet ditt fordi det er tomt på kontoen ( som hun jo sier),MEN du har penger til den dyreste maten, dyreste parfymen, dyreste møblene,dyreste ferieturen, dyreste klærne, taxi hit og dit and the list goes on🤔 Tryllet frem de pengene da? Kreditt...kreditt..kreditt..hun sa jo huslånet også er i en spesial bank,det må jo være et slags kreditt lån hus-bank opplegg med skyhøy rente. Det er jo helt sprøtt. Galskap eie et hus å ha lånet i en slik kreditt "bank". (…) …det kan jo være at lånet blir betalt av privat-Kristins lønn, mens mye av den andre luksusen hun viser betales av firmaet (det koster å skape content)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 16 timer siden #9564 Del Skrevet 16 timer siden Tråden er ryddet for persondebatt, krenkelser og avsporing. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16 timer siden #9565 Del Skrevet 16 timer siden Tripptrapp1 skrev (1 time siden): …det kan jo være at lånet blir betalt av privat-Kristins lønn, mens mye av den andre luksusen hun viser betales av firmaet (det koster å skape content)? All den tid firmaet er et ENK så har det strengt tatt lite å si om det er Kristin eller firmaet som betaler - siden dette er samme enhet. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 14 timer siden #9566 Del Skrevet 14 timer siden Xmasclovn skrev (På 8.1.2025 den 13.27): Derfor har hun mastersuiten å trekke seg tilbake i. Høres ut som hun skal flytte til kollektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 13 timer siden #9567 Del Skrevet 13 timer siden Margit777 skrev (11 minutter siden): Høres ut som hun skal flytte til kollektiv. Det er jo nettopp det det blir. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 13 timer siden #9568 Del Skrevet 13 timer siden Doris Becker skrev (På 3.1.2025 den 11.07): Mulig off topic, men jeg leste i nyhetene at Alternativ Jul nektet influenser Isabel Raad å benytte deres arrangement som egenprofilering. Endelig noen som tør si fra, tenkte jeg da! Her er deres svar da hun prøvde å "straffe" dem ved å legge ut poster der hun følte seg dårlig behandlet, og var i "sjokk": "Både Isabel og hennes venner er hjertelig velkommen til å delta som vertskap hos oss. En lang rekke høyprofilerte personer og samfunnstopper har gjennom mange tiår vært vertskap hos oss, men ingen har ønsket å gjøre noe nummer av sin egen deltakelse eller innsats, sier han. Isabel har en rolle som næringsdrivende, og vi er på vår side meget takknemlige for alle de bidrag vi gjennom over 50 år har fått fra en lang rekke næringsdrifter. De aller fleste av disse gjør det med grunnlag i å bidra til en god sak, og uten noe ønske om egenprofilering." Link: https://www.dagbladet.no/kjendis/ut-mot-alternativ-jul-oppriktig-lei-meg/82427132 Wow! Så utrolig bra at de ikke lar seg kjøpe av influensere! Og så utrolig teit å legge ut innlegg hvor hun føler seg dårlig behandlet 😅 Som hovedregel syns jeg det er bra om veldedighet kan være veldedighet, også skjønner jeg at man man må få noen penger for å gi penger, men kanskje de kan innhentes på andre måter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 7 timer siden #9569 Del Skrevet 7 timer siden (endret) pop up bruker skrev (7 timer siden): Wow! Så utrolig bra at de ikke lar seg kjøpe av influensere! Og så utrolig teit å legge ut innlegg hvor hun føler seg dårlig behandlet 😅 Som hovedregel syns jeg det er bra om veldedighet kan være veldedighet, også skjønner jeg at man man må få noen penger for å gi penger, men kanskje de kan innhentes på andre måter. Jeg synes 10% av overskudd fra egne inntekter er en fin ting (det kan de skrive av på skatten også), uten å bravere med store arrangement og/eller kraftig egenprofilering på egne og andres mediekanaler. Hjertesaker de har kan nevnes, uten at det benyttes som heftig content. Da er de i samme gate som Trump. Leste at han nylig inviterte hjemløse på gratis lunch, tok bilder av dem med Maga-capsene på. Endret 6 timer siden av Doris Becker 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 6 timer siden #9570 Del Skrevet 6 timer siden Kristin snakker om ting hun ikke har peiling på, og ja, jeg lar meg provosere på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg kom tidlig i pubertet, fikk kviser i 4.klasse og det eneste vi fikk da var Clearasil, som tørket ut huden og gjorde ting verre. Jeg skulle virkelig ønske at det var mer kunnskap og produkter retter mot hormonell og pubertal barnehud da, så hadde jeg kanskje ikke lidd meg gjennom akne fra 10-årsalder og til langt inn i tenårene. Min 12-åring bruker gode hudprodukter, tilpasset hennes ungdomshud. Det handler ikke om at lek er erstattet med timesvis foran speil med sheetmask og rens, men at hudpleien inngår som en naturlig del av stell morgen og kveld fordi hun tross alt er en ungdom med hormoner som herjer i kroppen og akkurat nå har hun sannsynligvis større utfordringer med sin hud enn jeg har med min (33 år gammel). Hva vil Kristin med dette? Tror hun virkelig at hudpleie erstatter lek med Barbie i alle hjem? Hun snakker om utseende-press hos unge, men problemhud rammer i større grad ungdommer enn det rammer voksne. Skal hun skremme foreldre fra å gi sine pree-teens hudpleie? Alt er ikke svart-hvitt. Hun har tilsynelatende pen hud. Vet hun i det hele tatt hvordan det er å ha akne i 11-årsalderen? 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 4 timer siden #9571 Del Skrevet 4 timer siden Pinkpashion skrev (1 time siden): Kristin snakker om ting hun ikke har peiling på, og ja, jeg lar meg provosere på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg kom tidlig i pubertet, fikk kviser i 4.klasse og det eneste vi fikk da var Clearasil, som tørket ut huden og gjorde ting verre. Jeg skulle virkelig ønske at det var mer kunnskap og produkter retter mot hormonell og pubertal barnehud da, så hadde jeg kanskje ikke lidd meg gjennom akne fra 10-årsalder og til langt inn i tenårene. Min 12-åring bruker gode hudprodukter, tilpasset hennes ungdomshud. Det handler ikke om at lek er erstattet med timesvis foran speil med sheetmask og rens, men at hudpleien inngår som en naturlig del av stell morgen og kveld fordi hun tross alt er en ungdom med hormoner som herjer i kroppen og akkurat nå har hun sannsynligvis større utfordringer med sin hud enn jeg har med min (33 år gammel). Hva vil Kristin med dette? Tror hun virkelig at hudpleie erstatter lek med Barbie i alle hjem? Hun snakker om utseende-press hos unge, men problemhud rammer i større grad ungdommer enn det rammer voksne. Skal hun skremme foreldre fra å gi sine pree-teens hudpleie? Alt er ikke svart-hvitt. Hun har tilsynelatende pen hud. Vet hun i det hele tatt hvordan det er å ha akne i 11-årsalderen? Jeg tror hun til stadighet er ute etter content fordi hun er desperat etter penger. Bare se på de rantene med H. Det virker ikke gjennomtenkt i det hele tatt. Jeg klarer faktisk ikke å ta henne seriøst. Det hele startet med ‘spis m Kristin’. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 4 timer siden #9572 Del Skrevet 4 timer siden Pinkpashion skrev (2 timer siden): Kristin snakker om ting hun ikke har peiling på, og ja, jeg lar meg provosere på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg kom tidlig i pubertet, fikk kviser i 4.klasse og det eneste vi fikk da var Clearasil, som tørket ut huden og gjorde ting verre. Jeg skulle virkelig ønske at det var mer kunnskap og produkter retter mot hormonell og pubertal barnehud da, så hadde jeg kanskje ikke lidd meg gjennom akne fra 10-årsalder og til langt inn i tenårene. Min 12-åring bruker gode hudprodukter, tilpasset hennes ungdomshud. Det handler ikke om at lek er erstattet med timesvis foran speil med sheetmask og rens, men at hudpleien inngår som en naturlig del av stell morgen og kveld fordi hun tross alt er en ungdom med hormoner som herjer i kroppen og akkurat nå har hun sannsynligvis større utfordringer med sin hud enn jeg har med min (33 år gammel). Hva vil Kristin med dette? Tror hun virkelig at hudpleie erstatter lek med Barbie i alle hjem? Hun snakker om utseende-press hos unge, men problemhud rammer i større grad ungdommer enn det rammer voksne. Skal hun skremme foreldre fra å gi sine pree-teens hudpleie? Alt er ikke svart-hvitt. Hun har tilsynelatende pen hud. Vet hun i det hele tatt hvordan det er å ha akne i 11-årsalderen? Det er ikke det hun mener , hun mener at barn og unge startet med anti age og retinol fra tidlig alder . Er jo skadelig for ung hud og det sier hudlege også . Det finnes egene hudprodukter for unge som sliter med akne osv uten retinol osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4 timer siden #9573 Del Skrevet 4 timer siden Pinkpashion skrev (2 timer siden): Kristin snakker om ting hun ikke har peiling på, og ja, jeg lar meg provosere på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg kom tidlig i pubertet, fikk kviser i 4.klasse og det eneste vi fikk da var Clearasil, som tørket ut huden og gjorde ting verre. Jeg skulle virkelig ønske at det var mer kunnskap og produkter retter mot hormonell og pubertal barnehud da, så hadde jeg kanskje ikke lidd meg gjennom akne fra 10-årsalder og til langt inn i tenårene. Min 12-åring bruker gode hudprodukter, tilpasset hennes ungdomshud. Det handler ikke om at lek er erstattet med timesvis foran speil med sheetmask og rens, men at hudpleien inngår som en naturlig del av stell morgen og kveld fordi hun tross alt er en ungdom med hormoner som herjer i kroppen og akkurat nå har hun sannsynligvis større utfordringer med sin hud enn jeg har med min (33 år gammel). Hva vil Kristin med dette? Tror hun virkelig at hudpleie erstatter lek med Barbie i alle hjem? Hun snakker om utseende-press hos unge, men problemhud rammer i større grad ungdommer enn det rammer voksne. Skal hun skremme foreldre fra å gi sine pree-teens hudpleie? Alt er ikke svart-hvitt. Hun har tilsynelatende pen hud. Vet hun i det hele tatt hvordan det er å ha akne i 11-årsalderen? Hva slags hudkremer fikser hormonell akne? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 3 timer siden #9574 Del Skrevet 3 timer siden Margit777 skrev (10 timer siden): Høres ut som hun skal flytte til kollektiv. 🤣 bra beskrivelse.... Litt sånn vi bor sammen kun fordi det er rimeligere ( som studenter ofte må gjøre for å klare seg),men vi har hver vårt rom og trenger helst ikke ses så mye... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 3 timer siden #9575 Del Skrevet 3 timer siden (endret) Kønn skrev (1 time siden): Jeg tror hun til stadighet er ute etter content fordi hun er desperat etter penger. Bare se på de rantene med H. Det virker ikke gjennomtenkt i det hele tatt. Jeg klarer faktisk ikke å ta henne seriøst. Det hele startet med ‘spis m Kristin’. Nytt tema hver uke desperat etter penger, vedr den nye venninna er det jo helt krise om det var kun for pengene ( det er jo et liv man snakker om,et liv med heavy bagasje),la oss håpe det vennskapet ikke er pga pengene... Så fra tema overgrep/pedofili, til nå hudpleie og barn er det vel et nytt tema neste uke...kanskje skolesystemet og mobbing🤷♀️ Fra før av har hun hatt tema om spis deg sunn (tynn), parforhold, utroskap, rådgiving/ postkasse åpning... Merkelig det der?? Plutselig var "åpne postkasse med meg" ferdig, la meg gjette...hun har sluttet å åpne postkassen å ta ut regningene selv..... Endret 3 timer siden av M.H85 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 3 timer siden #9576 Del Skrevet 3 timer siden Klink skrev (1 time siden): Hva slags hudkremer fikser hormonell akne? 🤔 Tenker du på en enkelt hudkrem? Jeg aner ikke om det finnes en vidunderkrem som behandler alt. Men at riktig HUDPLEIE utvilsomt kan bedre og behandle akne, det er det ingen tvil om ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 2 timer siden #9577 Del Skrevet 2 timer siden Pinkpashion skrev (18 minutter siden): Tenker du på en enkelt hudkrem? Jeg aner ikke om det finnes en vidunderkrem som behandler alt. Men at riktig HUDPLEIE utvilsomt kan bedre og behandle akne, det er det ingen tvil om ☺️ Beklager å blande meg her,men følte behovet😅 Min datter 17 år har slitt mye med akne. Hun går på Isotrenin nå. Det er et heftig opplegg ,men funker. Spørs helt graden av akne,men ingen kremer i hele verden hadde fungert på henne mtp akne. Altså har du skikkelig akne og utbrudd må det ofte hudlege og medisinsk kur til... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 2 timer siden #9578 Del Skrevet 2 timer siden M.H85 skrev (2 minutter siden): Beklager å blande meg her,men følte behovet😅 Min datter 17 år har slitt mye med akne. Hun går på Isotrenin nå. Det er et heftig opplegg ,men funker. Spørs helt graden av akne,men ingen kremer i hele verden hadde fungert på henne mtp akne. Altså har du skikkelig akne og utbrudd må det ofte hudlege og medisinsk kur til... Absolutt, og ingen påsto noe annet. Jeg skrev at HUDPLEIE _kan_ bedre og behandle. Det betyr ikke at det hjelper for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1 time siden #9579 Del Skrevet 1 time siden Mitt poeng er at jeg ser ikke hva unge mennesker trenger dyr hudpleieprodukter for i det hele tatt. Og ikke hormonell akne da det i så fall må behandles av lege. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkpashion Skrevet 58 minutter siden #9580 Del Skrevet 58 minutter siden Klink skrev (4 minutter siden): Mitt poeng er at jeg ser ikke hva unge mennesker trenger dyr hudpleieprodukter for i det hele tatt. Og ikke hormonell akne da det i så fall må behandles av lege. Dette stemmer jo ikke. Hudpleien er kommet veldig langt, og det er ikke slik at det nødvendigvis kun er legemidler som kan behandle akne. Det er ikke uten grunn at Salicyl-syre er en stor favoritt for mange dem som sliter med urenheter/akne. I dag finnes det et hav av gode behandlinger, og man kan få skreddersydd et hudpleieprogram tilpasset egen hud. Hvis man har mindre hormonell akne, eller for den del akne i det hele tatt, og drar til lege, vil man i første omgang få anbefalt Basiron (som kjøpes på apotek og som er så sterk at den bleker putetrekk, og kan gi tørr og sprukken hud, og deretter finnes det ymse reseptbelagte kremer som kan føre til sår, rød, irritert hud, samt blekning av putetrekk og andre tekstiler som kommer i kontakt med det. Ved mer utbredt akne kan man få Isotretinoin, som har en rekke bivirkninger, blant annet mulige psykiske bivirkninger og kan gi fosterskader hvis det brukes under graviditet (og faktisk så strengt at man må bruke prevensjon mens man går på det + 2 måneder etter avsluttet kur). Nå vet ikke jeg hva alt dette inneholder, men all behandling av akne har bivirkninger og jeg nekter å tro at kremer som bleker tekstiler er veldig bra for huden - men for dem som sliter med akne er det enten pest eller kolera. Nå er ikke dette en diskusjon om man drar til hudpleier eller hudlege for å få hjelp til problemhud, men at Kristin hardnakket påstår at barn/pree-teens ikke trenger hudpleie, og som vanlig kommer hun med sinte tordentaler for å fremme sitt budskap. Vel, hadde Kristin 11 år hatt akne og hatt komplekser for det, hadde hun garantert ønsket seg skincare til jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå