Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Sansa20 skrev (25 minutter siden):

Ingen botox 😉👍

Ehhh…. Da har du ikke møtt henne fysisk før og etter, vises så godt at hun har tatt Botox!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M.H85 skrev (På 13.11.2024 den 17.05):

Nei? Hun gjør de jo tynnere. Et eksempel....Min kjære tok et bilde av meg på en strand en gang.., skulle få med naturen ,han vinklet bilde altså tok det ned opp på en måte,og mine bein ser ut som tynne 2 fyrstikkere! De ser ikke slik ut ...alt ble forlenget/tynnere.. Det er jo feil at hun velger å vinkle bilder slik!? Hun som hater kroppress og er så sunn som hun sier🤔

Hvorfor bry seg? Det er da man blir påvirket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (20 minutter siden):

Du bryr deg vel selv som velger gå inn på en tråd om henne🤔 Ellers blir jeg ikke personlig påvirket til å hverken få tynnere eller større kropp selv nei,er godt voksen etterhvert,men andre kan bli påvirket av "juks", for hvorfor gjøre kroppen din annerledes når du på andre siden skriker ut om hvor sunn, ærlig og ekte du er😅??? Dobbeltmoral.... Og Kristin provoserer mange nettopp fordi  nebbet hennes (som hun kaller kjeften sin)  kjefter i vei og har meninger om det meste, samt hun HATER jo kroppspress, da blir det provoserende når hun selv prøver å få kroppen sin til å se "fake" ut på bilder.

Endret av M.H85
  • Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (8 minutter siden):

Du bryr deg vel selv som velger gå inn på en tråd om henne🤔 Ellers blir jeg ikke personlig påvirket til å hverken få tynnere eller større kropp selv nei,er godt voksen etterhvert,men andre kan bli påvirket av "juks", for hvorfor gjøre kroppen din annerledes når du på andre siden skriker ut om hvor sunn, ærlig og ekte du er😅??? Dobbeltmoral.... Og Kristin provoserer mange nettopp fordi  nebbet hennes (som hun kaller kjeften sin)  kjefter i vei og har meninger om det meste, samt hun HATER jo kroppspress, da blir det provoserende når hun selv prøver å få kroppen sin til å se "fake" ut på bilder.

Jeg syns hun er en interessant person å følge, jeg har fulgt henne i mange år. Jeg bryr meg ikke om hun gjør seg tynnere og hva det påvirker andre. Hva andre måtte mene om hva hun sier og mener og gjør får de styre med selv. Jeg blir sjeldent påvirket av sånt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (4 minutter siden):

Jeg syns hun er en interessant person å følge, jeg har fulgt henne i mange år. Jeg bryr meg ikke om hun gjør seg tynnere og hva det påvirker andre. Hva andre måtte mene om hva hun sier og mener og gjør får de styre med selv. Jeg blir sjeldent påvirket av sånt. 

For det første; hvorfor stiller du et spørsmål om det ikke er lov til å vise frem sine tynne ben hvis du ikke bryr deg om svaret? 

For det andre; dette er et diskusjonsforum, så hvis du ikke bryr deg om hva andre mener om henne og hennes handlinger er vel ikke dette det rette stedet? 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (16 minutter siden):

For det første; hvorfor stiller du et spørsmål om det ikke er lov til å vise frem sine tynne ben hvis du ikke bryr deg om svaret? 

For det andre; dette er et diskusjonsforum, så hvis du ikke bryr deg om hva andre mener om henne og hennes handlinger er vel ikke dette det rette stedet? 

Som du selv sier så er dette et diskusjonsforum og da må jeg også kunne si hva jeg mener? Eller er det bare dere som blir krenket av hva henne sier og gjør som teller her? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iso1 skrev (2 minutter siden):

Som du selv sier så er dette et diskusjonsforum og da må jeg også kunne si hva jeg mener? Eller er det bare dere som blir krenket av hva henne sier og gjør som teller her? 

En diskusjon handler jo om å komme med svar på andres meninger og spørsmål. Du stiller et spørsmål, men skriver selv at du ikke er interessert i svarene du får i etterkant, da er det jo ikke noen diskusjon? 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ned norsk helsevesen. Driter i å betale skatt til å drifte dette helsevesenet.
Går så og får sponsa sånne private helseundersøkelser etterpå. Som sikkert er LIVETS dåse-MR. 

Herregud. :hæ:

• Liker 30
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (8 timer siden):

🤷Ok. Du driter i hva det påvirker andre. Veldig enig med det lange svaret du fikk fra hun andre.

Endret av M.H85
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (10 timer siden):

Du bryr deg ikke om at andre blir skadet av innholdet hennes, fordi det ikke rammer deg selv...? Wow, du skal ha for ærligheten😂

Nær 50 000 norske kvinner i alderen 15-45 år har en spiseforstyrrelse som er såpass alvorlig at den trenger behandling. Anoreksi er den dødeligste psykiske sykdommen vi har. 

Årsakene til spiseforstyrrelser er mange og sammensatte, men  sosiokulturelle modeller trekkes frem. Altså at man hermer etter en person som man ser opp til. Denne mekanismen har Kristin i mange år brukt som forretningsmodell, da hun har kritisert andre influencere for å være dårlige forbilder. Hun har skreket om kroppspress, kameravinkler, redigering, filter, lys og skygge, plastiske operasjoner osv hos sine kollegaer, nettopp for å bevisstgjøre dem på det særskilte ansvaret de har som betalte påvirkere.

At Kristin nå selv bruker alle triksene i boka, for å fremstå på en spesiell måte, vil selvfølgelig bli lagt merke til. Personlig synes jeg mest synd på henne, for det er tydelig at hun sliter med mange ting om dagen. Men det fritar henne ikke for det ansvaret hun har som påvirker. Og som hun kanskje er mer bevisst på enn andre påvirkere, fordi hun tidligere hadde dette som forretningsidé.

Og så kan man jo tenke at de 50 000 kvinnene som sliter (i tillegg til alle de som er på grensen til å utvikle en spiseforstyrrelse) må ta ansvar selv. De kan jo bare slutte å følge influencere som trigger dem? Vel, det er ikke så enkelt, dessverre. 

Personlig fulgte jeg Kristin tidligere, da hun var en motstemme til bransjen hun var en del av. Jeg syntes hun virket ærlig og hadde mange gode poenger. Jeg er selv en av disse kvinnene som har slitt med alvorlig, behandlingstrengende spiseforstyrrelse, og jeg syntes Kristin gjorde en formidabel jobb. Og så endret hun seg...

Endringen skjedde så gradvis at jeg ikke fikk det med meg til å begynne med. Jeg la merke til at jeg begynte å føle meg dårlig av å se på kanalene hennes, uten å skjønne hvorfor. For Kristin var jo ikke "sånn". Men det er akkurat sånn hun har blitt, og jeg er heldigvis bevisst nok til å kutte ut innholdet hennes. Det betyr ikke at jeg ikke har medfølelse for alle de som ikke har kommet like langt i prosessen som meg. Jeg unner faktisk ingen å ha det så ille, selv om det ikke lenger rammer meg personlig.

🙏

Det er noe veldig kynisk med å være så dobbeltmoralsk. Fremdeles tyter hun om det å omfange kroppen,være naturlig,sunn og frisk. Bildene og endringene viser det totalt motsatte. Hun er rett slett blitt uhyre falsk. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 15.11.2024 den 8.10):

Hvorfor ikke bry seg? Synes du influencere skal få kjøre på med kynisme og manipulere virkeligheten? De er påvirkere og kan med det påvirke sårbare mennesker...du ser den? 

Endret av K_mb
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (På 15.11.2024 den 10.11):

Du bryr deg ikke om at andre blir skadet av innholdet hennes, fordi det ikke rammer deg selv...? Wow, du skal ha for ærligheten😂

Nær 50 000 norske kvinner i alderen 15-45 år har en spiseforstyrrelse som er såpass alvorlig at den trenger behandling. Anoreksi er den dødeligste psykiske sykdommen vi har. 

Årsakene til spiseforstyrrelser er mange og sammensatte, men  sosiokulturelle modeller trekkes frem. Altså at man hermer etter en person som man ser opp til. Denne mekanismen har Kristin i mange år brukt som forretningsmodell, da hun har kritisert andre influencere for å være dårlige forbilder. Hun har skreket om kroppspress, kameravinkler, redigering, filter, lys og skygge, plastiske operasjoner osv hos sine kollegaer, nettopp for å bevisstgjøre dem på det særskilte ansvaret de har som betalte påvirkere.

At Kristin nå selv bruker alle triksene i boka, for å fremstå på en spesiell måte, vil selvfølgelig bli lagt merke til. Personlig synes jeg mest synd på henne, for det er tydelig at hun sliter med mange ting om dagen. Men det fritar henne ikke for det ansvaret hun har som påvirker. Og som hun kanskje er mer bevisst på enn andre påvirkere, fordi hun tidligere hadde dette som forretningsidé.

Og så kan man jo tenke at de 50 000 kvinnene som sliter (i tillegg til alle de som er på grensen til å utvikle en spiseforstyrrelse) må ta ansvar selv. De kan jo bare slutte å følge influencere som trigger dem? Vel, det er ikke så enkelt, dessverre. 

Personlig fulgte jeg Kristin tidligere, da hun var en motstemme til bransjen hun var en del av. Jeg syntes hun virket ærlig og hadde mange gode poenger. Jeg er selv en av disse kvinnene som har slitt med alvorlig, behandlingstrengende spiseforstyrrelse, og jeg syntes Kristin gjorde en formidabel jobb. Og så endret hun seg...

Endringen skjedde så gradvis at jeg ikke fikk det med meg til å begynne med. Jeg la merke til at jeg begynte å føle meg dårlig av å se på kanalene hennes, uten å skjønne hvorfor. For Kristin var jo ikke "sånn". Men det er akkurat sånn hun har blitt, og jeg er heldigvis bevisst nok til å kutte ut innholdet hennes. Det betyr ikke at jeg ikke har medfølelse for alle de som ikke har kommet like langt i prosessen som meg. Jeg unner faktisk ingen å ha det så ille, selv om det ikke lenger rammer meg personlig.

Spot on! Det ironiske er at Kristin er blitt verre enn sin nemesis, sophie elise. Sophie er et forferdelig dårlig forbilde, men hun er i alle fall ærlig om at hun er operert/leppepåfylt/botoxinjisert. Kristin fremstår som om hun er så frisk og sunn og har gode verdier, samtidig som det thinposeres over en lav sko. Hun burde skamme seg! Håper hun mister sponsorer!

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på shopping av mat og klær, fest og moro mens Skatteetaten banker på døra. Et forbruk en sykepleier som betaler sin skatt og sine forpliktelser kan se langt etter varmrøkt laks til lunsj på en vanlig tirsdag🙈 Det er noe usunt over måten hun både fremstår og formidler på. Livets ditt og datt og 10 av 10🤣

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerslør

Det er bare trist…er ikke den Kristin jeg heiet og applauderte frem for bare kort tid tilbake! Veldig trist hva som skjer når man kan hente kroner fra Snap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin as we knew her er borte desverre. Hva som gjør at hun har gått på trynet i thinspo/-utseendefokus selv skal vi ikke spekulere i, men at hun har gjort det er det ingen tvil om. 

Leste for noen uker siden en kommentar fra en følger som syns dette var trist å være vitne til. Følgeren fikk så ørene flagret, for slikt skulle Kristin ha seg frabedt. 

Det er som å høre de hun selv har advart mot i alle år. 

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Kristin as we knew her er borte desverre. Hva som gjør at hun har gått på trynet i thinspo/-utseendefokus selv skal vi ikke spekulere i, men at hun har gjort det er det ingen tvil om. 

Leste for noen uker siden en kommentar fra en følger som syns dette var trist å være vitne til. Følgeren fikk så ørene flagret, for slikt skulle Kristin ha seg frabedt. 

Det er som å høre de hun selv har advart mot i alle år. 

Dobbeltmoral er vel en gjenganger hos influensere. Så nå at hun prater om hvor viktig det er med skjermtid for barn og at sønnen kun får spille spill 2 timer på lørdagen. Helt greit - enig i at det bør begrenses hos de små, men "litt" vittig at det kommer fra en kvinne som lever av at folk følger hennes sosiale medier. Alle forstår at dette er minst like avhengighetsskapende som spill hos barn.

Ofte er det småbarnsforeldre som bruker altfor mye av sin tid på å sitte med hodet bøyd over mobilen sin istedet for å være mer tilstede i sine barns liv. Kristin og andre influensere spyr ut med reklamen sin og bruker de mest utspekulerte metodene på å lure folk til å bruke tid på dem og til å kjøpe varene sine. 

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig coincidense at hun nå har et brennende engasjement mot skjermbruk og hvor skadelig det er, samtidig som hun sitter og babler i timesvis daglig som følgerne da bruker enormt mye av tiden sin på, se i skjermen, på henne. 

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauehode skrev (22 minutter siden):

artig coincidense at hun nå har et brennende engasjement mot skjermbruk og hvor skadelig det er, samtidig som hun sitter og babler i timesvis daglig som følgerne da bruker enormt mye av tiden sin på, se i skjermen, på henne. 

Enig, det er latterlig 😅

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...