Felis Skrevet 23. oktober #8721 Del Skrevet 23. oktober Jeg skjønner ikke at å si at vennnneturen til Kristin er for ensomme mennesker, er noe å bli så fryktelig krenket av? Det er jo ikke ufine påstander, det står jo rett ut i teksten hvilke mennesker disse turene henvender seg til! Turen er for de som savner den personen i livet sitt man kan snakke med om det som er tøft, eller den personen man kan dele de gode nyhetene med... Det er såpass tydelig formulert at jeg, som liker å treffe nye mennesker, men absolutt ikke mangler venner, føler meg utelukket som kandidat. Og det er selvfølgelig helt greit. Men å si at det er "ufine påstander" og "negativt" og attpåtil ty til personangrep fordi noen påpeker fakta, blir rart for meg. Faktum er at ensomhet er et stadig økende problem. Jeg har faktisk ikke noe imot forretningsideen "venninneturer", da jeg synes det er en fin ting. Jeg synes konseptet med Kristin som innleid "venninne" på turen er helt bak mål, men selve konseptet har jeg altså ingenting imot. Men det som skjer når man går så til de grader til angrep på de som kaller en spade for en spade, så er man med på å forsterke problemet. Man stigmatiserer ensomhet på en måte som er svært ødeleggende. For det er ingen skam i å være ensom! Det er ingen skam i å dra på turer med andre ensomme! Det som er skammelig her, er at en person som ikke har noen utdanning eller annen relevant erfaring skal sko seg på dette, som en slags betalt venninne, for denne ene turen. Og i samme slengen kanskje gi noen gode råd om andre ting hun heller ikke har greie på, som kosthold, økonomi osv. Det er jo det hun gjør i sine kanaler 20 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 23. oktober #8722 Del Skrevet 23. oktober Fjugur skrev (1 time siden): Nå er huset på Finn https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=376943394 Jeg liker at Kristin bruker farger, det gir sikkert boligen litt ekstra oppmerksomhet på Finn. Jeg er personlig drittlei alle de beige annonsene som har preget Finn de siste årene. Men jeg synes det er synd at hun ikke har hatt en helhetlig plan for fargevalgene, for med så mange forskjellige farger (varme, kalde, duse, skarpe...) så gir det et veldig rotete inntrykk på bildene. Jeg føler at det er mer egnet som en reklameplakat for Dazzle & Dawn, enn en salgsannonse. Jeg klarer ikke å finne takstrapporten, men merker meg at det er en del TG2, til å være et helt nytt hus. Det er jo innenfor garantitiden, men ny eier kan risikere å måtte krangle med utbygger. Jeg synes det er merkelig at hun ikke har fått dette rettet før salg, da det trekker ned veldig med slike avvik, særlig når det er fare for fukt. Når det gjelder oppvarming, så bor jeg selv i nytt hus, og det er ytterst sjeldent at vi trenger å ha varme i gulvene. Det blir kun på flisegulv og i resten av huset på de kaldeste dagene. Men jeg synes det er stusselig at det ikke engang er varme i den flislagte gangen. Man vil jo gjerne at ting skal tørke opp. Personlig hadde jeg vært mye mer bekymret for varme i det huset. Tredjeetasjen må være et mareritt om sommeren. Hvorfor har hun ikke prioritert solskjerming? Og når vi snakker om prioritering; hvor mye koster det å ta en runde med kantklipper før fotografen kommer? Digital styling er greit nok, men knehøyt ugress er lite lekkert og innmari lett å gjøre noe med! Jeg håper hun gidder å gjøre noe med det før visning! 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badgald0pest2 Skrevet 23. oktober #8723 Del Skrevet 23. oktober Felis skrev (9 minutter siden): Jeg liker at Kristin bruker farger, det gir sikkert boligen litt ekstra oppmerksomhet på Finn. Jeg er personlig drittlei alle de beige annonsene som har preget Finn de siste årene. Men jeg synes det er synd at hun ikke har hatt en helhetlig plan for fargevalgene, for med så mange forskjellige farger (varme, kalde, duse, skarpe...) så gir det et veldig rotete inntrykk på bildene. Jeg føler at det er mer egnet som en reklameplakat for Dazzle & Dawn, enn en salgsannonse. Jeg klarer ikke å finne takstrapporten, men merker meg at det er en del TG2, til å være et helt nytt hus. Det er jo innenfor garantitiden, men ny eier kan risikere å måtte krangle med utbygger. Jeg synes det er merkelig at hun ikke har fått dette rettet før salg, da det trekker ned veldig med slike avvik, særlig når det er fare for fukt. Når det gjelder oppvarming, så bor jeg selv i nytt hus, og det er ytterst sjeldent at vi trenger å ha varme i gulvene. Det blir kun på flisegulv og i resten av huset på de kaldeste dagene. Men jeg synes det er stusselig at det ikke engang er varme i den flislagte gangen. Man vil jo gjerne at ting skal tørke opp. Personlig hadde jeg vært mye mer bekymret for varme i det huset. Tredjeetasjen må være et mareritt om sommeren. Hvorfor har hun ikke prioritert solskjerming? Og når vi snakker om prioritering; hvor mye koster det å ta en runde med kantklipper før fotografen kommer? Digital styling er greit nok, men knehøyt ugress er lite lekkert og innmari lett å gjøre noe med! Jeg håper hun gidder å gjøre noe med det før visning! Jeg misliker også beige hus. Men utenom å male noen vegger i KNALLE farger og slenge noe av interiøret sitt (snikreklame) her og der, så er jo selve huset like beige og kjedelig som alle andre. Helt upersonlig og uten sjarm. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. oktober #8724 Del Skrevet 23. oktober Fjugur skrev (3 timer siden): Nå er huset på Finn https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=376943394 Spennende. Det første jeg reagerer på er manglende info om husforsikring. Jeg vet ikke om det burde sjokkere meg om hun ikke har forsikret boligen...? Det kan jo være hastverk naturligvis å ikke opplyse om dette, men så vidt jeg vet er det vanlig at dette opplyses om i annonsen (som regel i egenerklæringen). Så er dette en splitter ny bolig. Med flere TG2 punkt. Noen av disse er sikkert enkle å fikse, mens stakemulighet for avløp eller tilgang til å sjekke om innebygd sisterne har lekkasje blir vanskeligere å fikse. Dette er sikkert noe utbygger på fikse på ettårsbefaring - men nå blir det altså kjøper som må krangle med utbygger om det. På et splitter nytt hus. Til over 16 mill. Hadde for min del vært uaktuelt. Dette med oppvarming har jeg nevnt før. Det er kun varmekabler på badene og vaskerommet. Stor flislagt gang kan fort bli kald (og dyr) til vinteren. Dette er typisk ting hun har spart penger på ved utbygging som er nærmest urealistisk å få inn i ettertid (uten større innsats) og noe jeg hadde forventet i en såpass ny og dyr bolig. Skal vedde på at naboen har vannbåren varme i de fleste rom. Og takvinduer uten solskjerming? Virker og som et typisk sparepunkt som gir utfordringer senere. For mange som ikke kjenner historikken til Kristin så virker dette sikkert uproblematisk og noe som ordner seg etterpå. Men når en vet hvor vanskelig økonomien har vært, satt i sammenheng med åpenbare sparetiltak på husbyggingen - så mistenker jeg at det er gjort en del valg vi ikke ser her som gir ny eier utfordringer senere. Blir spennende å se hva den ender opp med å gå for. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 23. oktober #8725 Del Skrevet 23. oktober Klump skrev (1 time siden): De har nok hatt dårlig tid på Seg. Dette er jo en beslutning som ble tatt veldig raskt. Blir spennende å se hva den går for! Litt dårlig marked for tiden. Hadde de hatt styr på økonomien hadde K ventet til våren med antatt rentenedgang og derav oppsving i boligmarkedet. Men når det er en ganske kjip gjest som ståR på trappene og skal ha pengene sine asap så har man vel ikke annet valg. Valget var å kvitte seg med gjeld for hun kjøpte et så dyrt hus. Når hun kunne fortsatt å bo «gratis» i leiligheten til moren.. dette er så utrolig unødvendig, men jeg lurer på hvilke midler hun forvent å få inn for å kunne betale: lån, stor gjeld skatt, lån til kjæreste pga EK og dekke tap på tidligere hus?! Tenk om dette går mot en mil i tap 🙈 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 23. oktober #8726 Del Skrevet 23. oktober (endret) nøtta skrev (3 timer siden): Altså, så du vet faktisk ikke om det er tilfelle da. Du bare spyr ut en antatt påstand i negativ retning? Og veldig negativ til et flott konsept. Mar mange venner, men alltid kjekt med en opplevelse så kunne lett vert med på et slikt opplegg også. Vær litt mindre dømmende, og du får det kanskje litt bedre med deg selv ❤️ håper du får en fin dag, og prøv å finn noe positivt med den🥰 Sliter litt med å se det positive med å betale 40 tusen spenn for en slik tur? Mener du det er med å bidrar til at ensomme i samfunnet får det bedre? For det første burde opplegg/opplevelser være gratis/koste mye mindre. Tror du alle ensomme har råd til en slik tur? Hvilket budskap gir dette? "Bli med til Thailand for 40 tusen,synd for deg som ikke har råd". Dessuten er jeg virkelig for opplevelser for mennesker som trenger komme seg ut ,få nye venner osv,MEN da arrangert av frivillige ildsjeler som røde kors osv, ikke av en overfladisk influenser som tjener FETT på en slik tur!! Det er provoserende og på helt feil grunnlag. Det har ingenting med meg å gjøre, jeg har rett ha meninger uten at jeg lar det gå utover dagene mine?😅 Ha en flott dag selv😊 Endret 23. oktober av M.H85 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 23. oktober #8727 Del Skrevet 23. oktober (endret) Jeg tror nok boligsalget har vært planlagt en god stund før hun delte det i SOME. Jeg ønsker henne lykke til med både salg og etablering som bonusfamilie. Det er ikke bare bare.. Enig med alle dere som er kritiske til "venninneturen" hennes. Ser for meg "the bachelor" bare i venneversjon 😂 Jeg håper at de som reiser på tur finner venninner i hverandre og at noe godt kommer ut av det av den grunn. Endret 23. oktober av Korpsnerden 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. oktober #8728 Del Skrevet 23. oktober Korpsnerden skrev (56 minutter siden): Jeg tror nok boligsalget har vært planlagt en god stund før hun delte det i SOME. Jeg ønsker henne lykke til med både salg og etablering som bonusfamilie. Det er ikke bare bare.. Enig med alle dere som er kritiske til "venninneturen" hennes. Ser for meg "the bachelor" bare i venneversjon 😂 Jeg håper at de som reiser på tur finner venninner i hverandre og at noe godt kommer ut av det av den grunn. Det tror ikke jeg. Jeg tror det var planlagt at han skulle selge for dette delte hun åpent på some rett før det snudde. Tror faktisk ikke hun hadde gjort dette om det hele tiden var bestemt at det var HUN som skulle selge. Må huske på at det er en eks og flere barn i bildet. Det hadde skapt unødvendig mye drama og usikkerhet om hans planlagte salg bare var spill for galleriet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 23. oktober #8729 Del Skrevet 23. oktober Klump skrev (13 minutter siden): Det tror ikke jeg. Jeg tror det var planlagt at han skulle selge for dette delte hun åpent på some rett før det snudde. Tror faktisk ikke hun hadde gjort dette om det hele tiden var bestemt at det var HUN som skulle selge. Må huske på at det er en eks og flere barn i bildet. Det hadde skapt unødvendig mye drama og usikkerhet om hans planlagte salg bare var spill for galleriet. Kanskje du har rett. Det tar dog litt tid å ansette megler, ta bilder av bolig, få takstmann på besøk med tilhørende rapport, skrive salgsoppgave osv, og hun delte vel dette for bare kort tid siden? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 23. oktober #8730 Del Skrevet 23. oktober Korpsnerden skrev (29 minutter siden): Kanskje du har rett. Det tar dog litt tid å ansette megler, ta bilder av bolig, få takstmann på besøk med tilhørende rapport, skrive salgsoppgave osv, og hun delte vel dette for bare kort tid siden? 2,5 uke tok det oss fra megler ble avtalt til takstmann hadde rapport ferdig og fotograf hadde bilder færdi. Så gikk det ca 1,5 uke før det ble visning. Slik markede er nå, så er meklere ivrige etter å få nye oppdrag. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 23. oktober #8731 Del Skrevet 23. oktober M.H85 skrev (4 timer siden): Sliter litt med å se det positive med å betale 40 tusen spenn for en slik tur? Mener du det er med å bidrar til at ensomme i samfunnet får det bedre? For det første burde opplegg/opplevelser være gratis/koste mye mindre. Tror du alle ensomme har råd til en slik tur? Hvilket budskap gir dette? "Bli med til Thailand for 40 tusen,synd for deg som ikke har råd". Dessuten er jeg virkelig for opplevelser for mennesker som trenger komme seg ut ,få nye venner osv,MEN da arrangert av frivillige ildsjeler som røde kors osv, ikke av en overfladisk influenser som tjener FETT på en slik tur!! Det er provoserende og på helt feil grunnlag. Det har ingenting med meg å gjøre, jeg har rett ha meninger uten at jeg lar det gå utover dagene mine?😅 Ha en flott dag selv😊 Generelt om turer med en sosial agenda: Jeg mener at turer for ensomme kan bidra positivt for å motvirke ensomhet. Ganske åpenbart, egentlig. Man blir selvfølgelig ikke venninne med den innleide reiselederen, men det legger til rette for at man kan treffe nye venninner, spesielt siden alle er der med samme mål. Jeg er ikke med på at det er negativt fordi ikke alle ensomme har 40K til ferietur, og det derfor ekskluderer noen. Det har aldri vært påstått at målgruppen er alle ensomme. DNT har fjellturer for single. Ingen anklager dem for å være ekskluderende, bare fordi konseptet deres utelukker de som ikke kan gå i fjellet. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 23. oktober #8732 Del Skrevet 23. oktober Fjugur skrev (11 timer siden): Nå er huset på Finn https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=376943394 Så med andre ord planlagt en god stund. Så grusomme farger også! Svir i øynene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 23. oktober #8733 Del Skrevet 23. oktober Grøss av et helt rom i rosa og de blå veggene, ikke så salgsvennlig. Samt manglende varme +++ i et så dyrt hus. Ellers flott hus..men, at hun valgte å kjøpte et svært hus for bare de to og at det var sååå dyrt..galskap!! Kunne bodd veldig flott for halvparten og kanskje sluppet et hastesalg. Økonomiske valgene hennes er hinsides. Men, vi har jo sett dette hele veien..at dette aldri ville gå...kor tid skal hun våkne opp?? 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 23. oktober #8734 Del Skrevet 23. oktober Tripptrapp1 skrev (4 timer siden): Generelt om turer med en sosial agenda: Jeg mener at turer for ensomme kan bidra positivt for å motvirke ensomhet. Ganske åpenbart, egentlig. Man blir selvfølgelig ikke venninne med den innleide reiselederen, men det legger til rette for at man kan treffe nye venninner, spesielt siden alle er der med samme mål. Jeg er ikke med på at det er negativt fordi ikke alle ensomme har 40K til ferietur, og det derfor ekskluderer noen. Det har aldri vært påstått at målgruppen er alle ensomme. DNT har fjellturer for single. Ingen anklager dem for å være ekskluderende, bare fordi konseptet deres utelukker de som ikke kan gå i fjellet. Pengene er en ting, men tror du helt ærlig at de fleste som blir med på den turen er mest interessert i nye bekjentskaper eller tror du innerst inne de er med for å møte "kjendisen" Kristin som de garantert ser opp til? Tror du turen hadde vært like populær om det var "Kari" som var reiseleder?? Nope. Det kan ikke sammenlignes med frivillige organisasjoner,fjellturer passer ikke alle, sjakk ,danse sving for den saks skyld...folk har ulike interesser ja,men når en "kjendis" er reiseleder blir det et helt annet fokus, og noe helt annet. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 24. oktober #8735 Del Skrevet 24. oktober Marihone skrev (13 timer siden): Så med andre ord planlagt en god stund. Så grusomme farger også! Svir i øynene. Jeg ble litt skuffet over fargene, jeg. Det vil si at jeg hadde forventet mer av KG, fordi hun i alle fall tidligere har vært veldig interessert i interiør og hatt en gjennomført fargerik stil. Jeg gledet meg til å se huset, men når jeg scrollet gjennom annonsen så er det meste av veggene på rommene man oppholder seg i basic grålige, og det er det løse interiøret som tilfører fargene. For meg er det den feige måten å være «fargerik» på. Det hele fremstår som litt uinspirert og at hun har gitt seg med prosjektet før det var ferdig, noe hun sikkert også har gjort siden Livets Hus selges etter mindre enn 12 mnd. Syns forøvrig ikke at det er noe poeng i å kritisere KG eller andres personlige preferanser av farger og stil bare fordi det ikke tilsvarer det en selv foretrekker. KG har en fargerik stil, de fleste nordmenn har det ikke. Ikke jeg heller, men skal man kritisere så syns jeg at man kan gjøre det saklig. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 24. oktober #8736 Del Skrevet 24. oktober M.H85 skrev (12 timer siden): Pengene er en ting, men tror du helt ærlig at de fleste som blir med på den turen er mest interessert i nye bekjentskaper eller tror du innerst inne de er med for å møte "kjendisen" Kristin som de garantert ser opp til? Tror du turen hadde vært like populær om det var "Kari" som var reiseleder?? Nope. Det kan ikke sammenlignes med frivillige organisasjoner,fjellturer passer ikke alle, sjakk ,danse sving for den saks skyld...folk har ulike interesser ja,men når en "kjendis" er reiseleder blir det et helt annet fokus, og noe helt annet. Jeg aner like lite om motivet til de reisende som det du gjør. Om det er å skaffe seg ny venner eller om det er av nesegrus beundring til KG er vanskelig å si, men det virker naturlig at det innebærer elementer av begge deler. Kan hende at noen få har det jeg vil kalle på grensen til usunt forhold til KG, og utelukkende er med pga reiselederen, men det tror jeg ikke at gjelder de fleste. Argumentene du bruker kan brukes mot alle turer influensere/kjendiser er involvert i: Tror du treningsturene til Funkygine/funkyfam hadde vært like populære om det var Kari som arrangerte de? Tror du prislappen hadde vært den samme? Alle skal ha betalt, også influensere, og det er på generell basis ikke noe galt i. De tilfører en merverdi til opplegget, noe som åpner for at arrangør kan ta ut større marginer. Diskusjonen om det er etisk riktig å utnytte ensomme eller de med lite penger for å sko seg selv slik KG gjør er en annen diskusjon. Og jo, jeg mener at det kan sammenlignes med andre arrangementer med mål om å enten finne kjærligheten eller venner. Ingen arrangementer er ment for alle, om det så er på grunn av prislapp, lokasjon eller interesser. Alle arrangører eller virksomheter differensierer og satser på X målgrupper. At arrangement eller produkter ikke appellerer til «alle» kan vanskelig sees på som grunn til kritikk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 24. oktober #8737 Del Skrevet 24. oktober (endret) Tripptrapp1 skrev (2 timer siden): Jeg ble litt skuffet over fargene, jeg. Det vil si at jeg hadde forventet mer av KG, fordi hun i alle fall tidligere har vært veldig interessert i interiør og hatt en gjennomført fargerik stil. Jeg gledet meg til å se huset, men når jeg scrollet gjennom annonsen så er det meste av veggene på rommene man oppholder seg i basic grålige, og det er det løse interiøret som tilfører fargene. For meg er det den feige måten å være «fargerik» på. Det hele fremstår som litt uinspirert og at hun har gitt seg med prosjektet før det var ferdig, noe hun sikkert også har gjort siden Livets Hus selges etter mindre enn 12 mnd. Syns forøvrig ikke at det er noe poeng i å kritisere KG eller andres personlige preferanser av farger og stil bare fordi det ikke tilsvarer det en selv foretrekker. KG har en fargerik stil, de fleste nordmenn har det ikke. Ikke jeg heller, men skal man kritisere så syns jeg at man kan gjøre det saklig. Det å ha en veldig personlig stil med masse farger er ikke salgsvennlig! Sånn er det bare. Så bra at så mye er nøytralt, det er en fordel. Men, hun burde malt om mer! I Drammen måtte hun jo male om mye, fordi de slet med å få solgt! Det huset var jo et sammensurium av farger!🙉 Endret 24. oktober av Moongirl 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 24. oktober #8738 Del Skrevet 24. oktober Moongirl skrev (55 minutter siden): Det å ha en veldig personlig stil med masse farger er ikke salgsvennlig! Sånn er det bare. Så bra at så mye er nøytralt, det er en fordel. Men, hun burde malt om mer! I Drammen måtte hun jo male om mye, fordi de slet med å få solgt! Det huset var jo et sammensurium av farger!🙉 Jeg ser hvor du vil, men hvis det er et knallrosa soverom og noen blå elementer på kjøkkenet som får deg til å droppe huset til 15 mill, så vil du egentlig ikke ha det. Det kan like enkelt males over som når man tilfører farge og personlighet til en av de upersonlige og generiske greige boligene på finn.no. Det krever helt minimalt med innsats å male en slett vegg. Verre er det at huset ser ut til å mangle varme i mesteparten av gulvene, noe jeg trodde at var bort i mot obligatorisk i nyere boliger. For dét blir fort dyrt å endre på. Jeg ble jo litt skuffet over at det ikke var mér farger hjemme hos henne. Har det vært sånn hele tiden eller har hun malt (tonet ned) nå før salg? Noen som vet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 24. oktober #8739 Del Skrevet 24. oktober Stuen og de fleste rommene ser mindre ut i annonsen enn på hennes sosiale medier. Selv om slike bilder vanligvis også lyver på størrelsen og får alt til å se større ut. Jeg fikk ikke med meg at forsidebildet var digitalt stylet, de kan få seg en real (negativ) overraskelse på visning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 24. oktober #8740 Del Skrevet 24. oktober Tripptrapp1 skrev (40 minutter siden): Jeg må si at jeg driter i henne, for det er tross alt hun som styrer dette sirkuset. Men jeg syns at det er trasig på vegne av ungen som må bytte hjem enga en gang på ganske kort tid. For det er faktisk en påkjenning for han også, selv om de gjerne ikke flytter så langt at han må bytte bhg/skole/omgangskrets. Og få 3 nye "søsken" på kjøpet... Er ikke bare bare. Kristin som fremstår så impulsiv ,og så langt fra a4 hverdag som mulig skal plutselig flytte inn ,bli en familie og bli stemor til en haug av unger. Får håpe det varer da. 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå