Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Skal hun flytte fra huset hun nettopp har flyttet inn, innredet og hatt housetour? I alle dager?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gidder dere bry dere. Når dere sitter å følger  med på snap.    Dere er jo med å sponser dette. 

Få et liv , kos dere med familien, venner, nyt høsten . Ikke sitt å stress med hennes gjøren og laden. Hva får dere igjen for det ?🙂🙂

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (4 timer siden):

Hvorfor gidder dere bry dere. Når dere sitter å følger  med på snap.    Dere er jo med å sponser dette. 

Få et liv , kos dere med familien, venner, nyt høsten . Ikke sitt å stress med hennes gjøren og laden. Hva får dere igjen for det ?🙂🙂

Hvorfor bryr du deg da?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Ja, hvorfor gidder jeg å bry meg? Hvorfor bryr jeg meg om konflikten i Gaza? Krigen i Ukraina? Mobbing i skolen? Eviglange ventelister på helsehjelp? Klimaforandringer? Korrupte politikere? Eller om de stenger noen skoler på en plass jeg knapt har hørt om? Hva får jeg igjen for det?  Kanskje jeg bare skal skru av nyhetene, si opp abonnementet på alle aviser, og så heller kose meg med familie, venner og høst?

Jeg skal fortelle deg noe som muligens kommer som et sjokk på deg: Jeg har ikke Snap. Man kan fint få med seg Kristins krumspring, helt uten snap. Kristins økonomi har vært omtalt i avisene i årevis. Alle hussalgene hennes har vært omtalt i avisen, inkludert det siste. Og hun var selv en pådriver for å komme i media den gangen det lønnet seg økonomisk å være en motvekt til kroppspress og thinspo. 

Så hvorfor skal jeg bry meg om Kristin ikke betaler skatt? Jeg tenker det er ganske innlysende, det går ut over resten av samfunnet. Slik er det å leve i et sosialdemokrati, det er forventet at vi alle skal delta etter evne. Det gir oss goder som helsehjelp, barnehager, skoler, veier osv. Ting Kristin også nyter godt av. Norge har gitt 800 millioner i nødhjelp til Gaza siden krigen brøt ut, en sak som ligger Kristins hjerte nært. Likevel velger Kristin å bruke sine penger på dyrt interiør, bil, sminke, reiser og mat, mens Skatteetaten må bruke masse tid og resurser på å kreve inn det hun skylder. Igjen og igjen og igjen. Og sånn virkelig for å understreke hvor smakløst dette er, så klager hun på hvordan skattepengene blir fordelt. Og så starter hun spleiser hvor hun skal dele ut andres penger til fattige, slik at hun selv fremstår som raus. Alt dette er selvfølgelig delt i media, man får jo ikke goodwill for å være snill i stillhet...

Og hvorfor skal jeg bry meg om Kristins stilskifte? Jeg antar at det var helt greit at jeg brydde meg den gangen Kristin var en motvekt til skjønnhetsindustrien, og ropte fra scenen at Sophie Elise var Norges farligste forbilde, eller da hun erklærte at vi som samfunn hadde nådd bunnen da det ble like vanlig å ta botox i lunsjpausen, som å skifte sokker. Den gangen Kristin selv uttalte at en av hennes største hjertesaker var jenter og kvinner som ønsket å forandre sitt eget utseende, på grunn av det de så på sosiale medier. Den gangen Kristin vant prisen for Årets Mening i Vixen, fordi hun langet ut mot kroppspress. Joda, da var det nok greit at jeg brydde meg, for jeg var jo helt enig med Kristin.

Men nå, som hun selv har botox i panna, hvor hun selv bruker vinkler, lys/skygge og alle triks i boka for å fremstå AKKURAT slik hun kritiserte andre for å fremstå for noen år siden. Når hun selv har blitt en del av problemet. Nei, da skal jeg heller bry meg om familien min og høsten... Beklager, det går ikke. Dobbeltmoral gir meg for det første eksem og analprolaps på en gang. Dessuten er kroppspress et tema som betyr like mye for meg, som det gjorde for Kristin for 8 år siden. For det er en naiv tanke å tro at kroppspress bare rammer yngre mennesker. Antall spiseforstyrrede eksploderer i ungdomsårene, men svært mange av disse menneskene blir aldri riktig friske. Og personlig synes jeg det er ekstra kritikkverdig at et menneske, som har kredibilitet i form av å ha vært en motvekt til kroppshysteriet, nå er den som normaliserer botox og thinspo.

Og så må jeg jo legge til at jeg synes veldig synd på Kristin. Hun er jo et levende eksempel på at den bransjen spiser deg levende. Før eller siden går det galt, uansett hvor sterk og trygg du en gang var i ditt eget skinn. Det er trist at livets mann heller ikke evner å gi henne tryggheten hun trenger, og troen på at hun er bra nok som hun er. Det tyder jo ikke så bra for fremtiden.

Og trenger jeg egentlig å bry meg om hun selger drømmehuset omtrent før drømmen fikk begynt? Egentlig burde jeg jo være glad, et salg vil muligens frigjøre midler som skal gå til fellesskapet. Både fattige barnefamilier og menneskene på Gaza kan få nytte av det salget, forutsatt at overskuddet overgår lånet (satt litt på spissen). Det blir jo spennende å se, all den tid Kristin har prioritert tepper og lamper fremfor verdiøkende tiltak som varme i huset. Det huset er jo nesten et symbol på influenceryrket, det er ikke så farlig med kvaliteten, bare det ser bra ut... Kristin var ganske steil i sine uttalelser da hun flyttet inn. Dette skulle være basen for henne og familien, her skulle ingen mann inn. Nå var de trygge og her skulle de bli. Og nå skal de ikke det like vel.

Det har ikke så mye å si for meg, heldigvis, men det sier ganske mye om Kristin. Noe som fører meg til mitt siste punkt: Burde jeg bry meg om Kristin tjener penger på sårbare mennesker? Har denne dobbeltmoralen og vinglingen noe å si for meg? Jeg er ikke sårbar selv. Jeg har både penger og venner og har ikke fått en regning i posten på evigheter. Skader det noen at Kristin skaper stemningsfull belysning med designlampene sine, skjenker seg et lubbent glass vin (BOOOM, minst 120 kalorier) og åpner post med sine mindre privilegerte venner? Nei, på samme måte som det ikke plager meg personlig at nabogutten blir dyttet og mobbet på vei til skolen. Men jeg bryr meg jo like vel. Når jeg ser det, så bruker jeg stemmen min.

Og både vinglasset, settingen og ikke minst "venninne"-turene er godt belyst i denne tråden. Nå skal hun i gang igjen, og jeg regner med velformulerte innlegg av dyktige debattanter. Mitt bidrag her er bare å belyse hvorfor jeg bryr meg., Og jeg tipper ganske mange tenker akkurat som meg. Jeg har lyst til å sitere noen kloke ord fra Arnulf Øverland, sånn på tampen, før jeg går ut og "nyter" høsten

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Her er du god ❤️❤️❤️

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (På 20.10.2024 den 21.43):

Det gjelder vel alle med boliglån😅

Vet det skulle være morsomt, men høres hyggelig ut han der du🙃

Hva så? Jeg svarte på en kommentar om at hun EIER en kostbar bolig. Det gjør hun ikke. Om det gjelder alle er jeg litt usikker på. Noen har klart å opparbeide seg en viss egenkapital når man nærmer seg 40. Altså eier deler av sin bolig sammen med banken😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (8 minutter siden):

Hva så? Jeg svarte på en kommentar om at hun EIER en kostbar bolig. Det gjør hun ikke. Om det gjelder alle er jeg litt usikker på. Noen har klart å opparbeide seg en viss egenkapital når man nærmer seg 40. Altså eier deler av sin bolig sammen med banken😊

Ja, det er vel det som er det vanlige

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (14 minutter siden):

Ja, det er vel det som er det vanlige

Men de har nok ikke et forbruk ala fr KG. Ja, hun har vært uheldig med salg av to boliger og ennå ikke lært en dritt. Lurer på hvor lenge livets mann synes dette er greit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (14 timer siden):

Nå klarer jeg å nyte høsten sånn halveis, litt dårlig vær eneste....,men jeg bryr meg om mennesker som spiller på sårbarheten te mennesker ,det gjør meg kvalm!

Nå skal hun igjen på "venne" ferie til en neppe sum av 36-43 tusen kroner du må betale for å være med reiseleder Kristin på tur!

Tror du dette er vanlige friske, resurrsterke mennesker i jobb som er med på denne turen??? Nei,garantert ikke. Det er ensomme sårbare,  garantert noen også uføre mennesker som ser opp til Kristin som en slags gudinne.

Kristin vil IKKE være venn med dem når hun kommer hjem!!! Alt er fake, hun vil bare fremstå som den barmhjertige samaritan som tar med jenter på tur😍🤢🤢 Tipper noen av de har tatt opp lån for å være med også....40 tusen ca for å reise på vennetur er drøyt, iallefall når det er en illusjon,det er INGEN vennetur.!

Det er en fremmed tur med reiseleder Kristin som allerede  har glemt dere når flyet lander på Gardermoen igjen!!!

Det er bare 💵 for henne, og prøve fremstå som mor Theresa som inviterer jenter med på tur?!  NEI de betaler 40 tusen selv,du inviterer ikke. Ikke får de Kristin som venninne heller,kun som reiseleder mens de er der.

Skandale.

Og jo enda en ting jeg bryr meg om..., er når du faktisk har mottatt en pris for din sterke stemme MOT skjønnhetsideal og kroppspress, for å så SELV bli hysterisk kroppsfiksert , og ta botox. Provoserende og flaut!

Endret av M.H85
  • Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Nå klarer jeg å nyte høsten sånn halveis, litt dårlig vær eneste....,men jeg bryr meg om mennesker som spiller på sårbarheten te mennesker ,det gjør meg kvalm!

Nå skal hun igjen på "venne" ferie til en neppe sum av 36-43 tusen kroner du må betale for å være med reiseleder Kristin på tur!

Tror du dette er vanlige friske, resurrsterke mennesker i jobb som er med på denne turen??? Nei,garantert ikke. Det er ensomme sårbare,  garantert noen også uføre mennesker som ser opp til Kristin som en slags gudinne.

Kristin vil IKKE være venn med dem når hun kommer hjem!!! Alt er fake, hun vil bare fremstå som den barmhjertige samaritan som tar med jenter på tur😍🤢🤢 Tipper noen av de har tatt opp lån for å være med også....40 tusen ca for å reise på vennetur er drøyt, iallefall når det er en illusjon,det er INGEN vennetur.!

Det er en fremmed tur med reiseleder Kristin som allerede  har glemt dere når flyet lander på Gardermoen igjen!!!

Det er bare 💵 for henne, og prøve fremstå som mor Theresa som inviterer jenter med på tur?!  NEI de betaler 40 tusen selv,du inviterer ikke. Ikke får de Kristin som venninne heller,kun som reiseleder mens de er der.

Skandale.

Og jo enda en ting jeg bryr meg om..., er når du faktisk har mottatt en pris for din sterke stemme MOT skjønnhetsideal og kroppspress, for å så SELV bli hysterisk kroppsfiksert , og ta botox. Provoserende og flaut!

Var du med på sist tur siden du er så påståelig på det?

Flere som er aktiv her var med sist, kanskje de kan bekrefte eller avkrefte den påstanden?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (3 timer siden):

Skandale.

Så sterke påstander på ting du ikke vet noe om sikkert.  Så ufine  påstander du omtaler folk som velger å delta på slike turer. Hun har ikke tatt botox .  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (4 timer siden):

Så sterke påstander på ting du ikke vet noe om sikkert.  Så ufine  påstander du omtaler folk som velger å delta på slike turer. Hun har ikke tatt botox .  

Ja vel🤫 kjenner du noen som har vært med på noen av turene eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sassya skrev (3 minutter siden):

Ja vel🤫 kjenner du noen som har vært med på noen av turene eller?

Sansa har vært med, selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodaneida skrev (1 minutt siden):

Sansa har vært med, selv. 

Å ja vel da forstår jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (5 timer siden):

Jeg så klipp fra forrige tur..  Dessuten er hele konseptet bygget opp rundt nettopp👇 Alle oppegående kan lese mellom linjene at det henvises til de ensomme..." savner du en venn???"

Reisetyper: Kultur- og opplevelsesreise

Jeg elsker folk, jeg elsker å reise, og jeg brenner for å gjøre en forskjell. Derfor ønsker jeg nå å arrangere vennskapsreiser for å bekjempe ensomhet og skape en arena for at mennesker skal kunne finne hverandre, bli kjent og få seg en venn for livet. Jeg vet det er mange som savner den personen i livet sitt man kan snakke med om det som er tøft, eller den personen man kan dele de gode nyhetene med... Forhåpentligvis vil du finne denne personen på tur sammen med meg! Can't wait!

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nøtta skrev (5 timer siden):

Var du med på sist tur siden du er så påståelig på det?

Flere som er aktiv her var med sist, kanskje de kan bekrefte eller avkrefte den påstanden?

Jeg kunne ikke tenkt meg være med der gitt. Reiser jeg på vennetur reiser jeg med venner,ikke reiseleder og ukjente mennesker. Kjempefint at ensomme kan finne hverandre,men å kalle det venninne tur blir feil. Hvis du lurer på om påstanden er rett legger jeg dette ut igjen. Hvordan vil du tolke " ensomhet" og " finne en venn" da?? Jeg tolker det akkurat som jeg sa, de sårbare og litt ensomme ....

Jeg elsker folk, jeg elsker å reise, og jeg brenner for å gjøre en forskjell. Derfor ønsker jeg nå å arrangere vennskapsreiser for å bekjempe ensomhet og skape en arena for at mennesker skal kunne finne hverandre, bli kjent og få seg en venn for livet. Jeg vet det er mange som savner den personen i livet sitt man kan snakke med om det som er tøft, eller den personen man kan dele de gode nyhetene med... Forhåpentligvis vil du finne denne personen på tur sammen med meg! Can't wait!

•  

•  

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (6 timer siden):

Jeg kunne ikke tenkt meg være med der gitt. Reiser jeg på vennetur reiser jeg med venner,ikke reiseleder og ukjente mennesker. Kjempefint at ensomme kan finne hverandre,men å kalle det venninne tur blir feil. Hvis du lurer på om påstanden er rett legger jeg dette ut igjen. Hvordan vil du tolke " ensomhet" og " finne en venn" da?? Jeg tolker det akkurat som jeg sa, de sårbare og litt ensomme ....

•  

•  

Altså, så du vet faktisk ikke om det er tilfelle da. Du bare spyr ut en antatt påstand i negativ retning? 

Og veldig negativ til et flott konsept. Mar mange venner, men alltid kjekt med en opplevelse så kunne lett vert med på et slikt opplegg også. Vær litt mindre dømmende, og du får det kanskje litt bedre med deg selv ❤️ håper du får en fin dag, og prøv å finn noe positivt med den🥰

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (55 minutter siden):

Vannvittig mye snikreklame for Dazzle & Dawn. Prisantydning er vel også ca.det samme som hun ga for boligen? Da kan det fort bli til at hun selger med tap igjen. Tenk å selge tre boliger med tap på kort tid da, for et rot. Veldig fascinerende hvor annerledes Kristin fremstår den dag i dag kontra for ca 3 år siden. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...