Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

Jeg såg det ble diskutert noe om «kle på deg med Kristin» perioden hun har. Og at dette kunne være til inspirasjon for andre.

Jeg er rimelig sikker når jeg påstår at det ikke finnes en eneste følger av henne som trenger inspirasjon til HVORDAN man kler på seg. Kombinasjon og styling av antrekk? Absolutt. Men for dette trenger man ikke å filme seg selv mens man kler på seg.

Dette er etter min mening noe som gjøres kun fordi hun skal vise frem kroppen sin. Som hun er stolt av åpenbart. Dette mener jeg å ha sett tilbake til når hun brøyt med D og gikk veldig ned i vekt - og kort tid etter hadde «spis med Kristin»-katastrofen. Og jeg forstår ikke at ikke flere gjennomskuer dette thinspo opplegget hennes.

Som hun selv sa når hun kritiserte Sophie Elise så er alt en influenser legger ut planlagt og med en baktanke. Kristin har vist seg å ikke være et unntak der.

Akkurat nå for tiden er det også en greie å drøye tiden på snap. Får kanskje mer tid sett pr følger enn hvis hun legger ut bare det ferdige resultatet?

Tok 6mnd før jeg i det hele tatt presenterte kjæresten min for barna. 😅 Ville være helt sikker på at det kom til å vare en stund. 7år nå🥰

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eyr skrev (9 minutter siden):

Akkurat nå for tiden er det også en greie å drøye tiden på snap. Får kanskje mer tid sett pr følger enn hvis hun legger ut bare det ferdige resultatet?

Tok 6mnd før jeg i det hele tatt presenterte kjæresten min for barna. 😅 Ville være helt sikker på at det kom til å vare en stund. 7år nå🥰

Ja dette med å dra ut tiden er noe veldig mange influensere gjør. Det er ekstremt plagsomt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo kreve 80-100 000 kr i mnd i leieinntekter hvis hun skal kunne betjene lånet hvis hun leier ut, er jo enorme summer i sving, hun eier jo en svindyr bolig alene. Tviler på at hun finner noen som vil betale så mye i leie der. Kanskje på Tjuvholmen, men ikke der. Så hvis det brenner under føttene hennes økonomisk, er det lurt av henne å selge og flytte inn til typen (forhåpentligvis gratis) så hun får stablet seg på bena igjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Sauehode skrev (4 minutter siden):

Hun må jo kreve 80-100 000 kr i mnd i leieinntekter hvis hun skal kunne betjene lånet hvis hun leier ut, er jo enorme summer i sving, hun eier jo en svindyr bolig alene. Tviler på at hun finner noen som vil betale så mye i leie der. Kanskje på Tjuvholmen, men ikke der. Så hvis det brenner under føttene hennes økonomisk, er det lurt av henne å selge og flytte inn til typen (forhåpentligvis gratis) så hun får stablet seg på bena igjen. 

Oi - sånne summer får man neppe for et rekkehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Jeg mener det åpenbart brenner under beina til Kristin. Igjen.

Å flytte sammen med mine og dine barn etter såpass kort tid er risikabelt. Og skulle det ikke gå så står Kristin og F uten et hjem igjen. Og F må på nytt etablere seg i nytt nabolag og kanskje til og med ny skole.

Det lure ville vært å beholde boligen og leie den ut. Leieinntekten betaler da for løpende utgifter på boligen og skulle det gå skeis har man i det minste en «kjent» plass å flytte tilbake til. Men når dette tydeligvis ikke er en plan så ser jeg for meg at eneste grunnen er at en må selge pga økonomi.

Voksne folk med mine og dine barn flytter som regel sammen PÅ TROSS av barna, ikke PÅ GRUNN av barna. Altså en setter egne behov først. Det trenger ikke være et problem, jeg har og gjort det, men man skal være rimelig sikker på det går bra og at barna får det bra.

Sikkert økonomisk rot igjen. Jeg kjøpte mitt eget hus 8 år siden,der bor jeg og barna. Ikke et mannebein jeg hadde latt flytte inn i det huset,eller enda verre solgt å fltttet inn med kjæreste og hans barn. Her er det særboerskap til barna er flyttet ut💖 Da kan vi gjøre som vil. Det er mange som bare sleper barna med,de flytter for sin egen grunn og forholdet. I utgangspunktet ikke feil i lengden,men etter å ha bodd 6 mnd(!?) i din egen bolig for å ta et slikt drastisk valg? Alarmerende...

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det må være økonomiske grunner om hun flytter inn til typen og selger drømmehuset etter så kort tid. Huset er jo knapt nok innredet og alle de planene hun hadde om det magiske uteområdet går jo da i vasken før det er påbegynt. Det hadde sittet svært langt inne for min del om jeg hadde fått bygd et nytt hus til meg og barnet mitt og øst ut i offentligheten over hvor stolt jeg er som har klart det- for så og selge det før det har kommet støv på listene. Det er selvfølgelig et klokt valg om det er pga økonomi, men da hadde det vært så inderlig mye bedre om hun kunne vært ærlig om det. Hun som er så opptatt av å hjelpe folk som sliter økonomisk og ta rotta på tabubelagte tema. Høye renter, dyre matvarepriser, oppstart av egen bedrift og alt det der hadde jo vært forståelige grunner for valget hennes om å selge (dersom det ender med det). 
Nå er det jo umulig for oss å vite hva som er sannheten her, så hun kan jo lage historien sin akkurat som hun vil. Grunnen til at det blir spekulasjoner er jo både fordi hun har vært åpen om økonomiske vansker før, samt at engasjementet for drømmehuset hun har ventet på så lenge- ikke harmonerer helt med hvor enkelt det virker å ta et valg om å flytte fra det så fort. 
For min del spiller det selvsagt ingen rolle hvilket valg hun tar, men jeg syns mange av influencerene mister så utrolig mye troverdighet i måten de legger frem ting på. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minombre skrev (35 minutter siden):

Tenker også at det må være økonomiske grunner om hun flytter inn til typen og selger drømmehuset etter så kort tid. Huset er jo knapt nok innredet og alle de planene hun hadde om det magiske uteområdet går jo da i vasken før det er påbegynt. Det hadde sittet svært langt inne for min del om jeg hadde fått bygd et nytt hus til meg og barnet mitt og øst ut i offentligheten over hvor stolt jeg er som har klart det- for så og selge det før det har kommet støv på listene. Det er selvfølgelig et klokt valg om det er pga økonomi, men da hadde det vært så inderlig mye bedre om hun kunne vært ærlig om det. Hun som er så opptatt av å hjelpe folk som sliter økonomisk og ta rotta på tabubelagte tema. Høye renter, dyre matvarepriser, oppstart av egen bedrift og alt det der hadde jo vært forståelige grunner for valget hennes om å selge (dersom det ender med det). 
Nå er det jo umulig for oss å vite hva som er sannheten her, så hun kan jo lage historien sin akkurat som hun vil. Grunnen til at det blir spekulasjoner er jo både fordi hun har vært åpen om økonomiske vansker før, samt at engasjementet for drømmehuset hun har ventet på så lenge- ikke harmonerer helt med hvor enkelt det virker å ta et valg om å flytte fra det så fort. 
For min del spiller det selvsagt ingen rolle hvilket valg hun tar, men jeg syns mange av influencerene mister så utrolig mye troverdighet i måten de legger frem ting på. 

Ja,og en annen ting. Hun som vil være et "forbilde" for de som sliter økonomisk ( ref fredags post åpning tidligere av innkasso)😂, kjempe bra å nå selge et hus hun har kjempet for etter kun 6 mnd😅 Meget lurt økonomisk,og skikkelig bra "forbilde" for de økonomisk "uføre" følgerne hennes som ser sånn opp til henne. She is a  total mess😱😱

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (13 timer siden):

Det stemmer at man må ha bodd i huset 12 av de siste 24 månedene for å slippe å skatte av prisøkningen. Noe som er viktig hvis huset har steget i verdi siden man kjøpte det.

Men hvis markedet har falt, slik at man har tapt penger, så kan man trekke tapet fra på skatten hvis man har bodd der mindre enn 12 måneder de siste 24 månedene. Kan det være tilfellet her?

Det var vel tilfelle med huset i Stavanger. Vet ikke hva de ga men måtte gå ned flere millioner fra prisantydning før de fikk solgt. Vet ikke hva et rekkehus i Bærum er verdt for tiden og det kommer jo an på beliggenhet osv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (5 minutter siden):

Det var vel tilfelle med huset i Stavanger. Vet ikke hva de ga men måtte gå ned flere millioner fra prisantydning før de fikk solgt. Vet ikke hva et rekkehus i Bærum er verdt for tiden og det kommer jo an på beliggenhet osv. 

er det ikke en tomannsbolig?

Mellomstore til store rekkehus i Bærum øst går typisk fra 10- 15 mill. De er gjerne gamle, men også noen litt nyere

Bor hun på Haslum er det litt lavere priser enn på Bekkestua/Jar/ Hosle/Eiksmarka 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 timer siden):

Det i Stavanger er nokså usentralt, samt huset var vel laget mtp rullestol. Jeg vil tro hun kan tjene på huset hun har nå om det ligger sentralt osv,tipper det er nettopp derfor det vurderes selges. Men ganske latterlig når du har bodd der 6 mnd.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 10.10.2024 den 18.38):

Jeez… nå er hun på Dax18 og kritiserer mammapolitiet, ammepolitiet og (nå det nyeste) bærepolitiet. Ikke uenig med henne, og hun prater overraskende rolig og fattet (har stort sett bare opplevd henne som veldig høyrøstet tidligere), men hvorfor i alle dager er HUN (som representant for mødre som er lei alle «politier») der? 

De sa innledningsvis at Maria Mena, som lanserte "bærepolitiet", ikke ville stille opp. Så da måtte de vel gå videre på lista over kjente, frittalende mødre.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (På 11.10.2024 den 8.07):

Jo flere slides, jo mer reklame innimellom, og det er reklamene de tjener pengene på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

baldrian skrev (2 timer siden):

De sa innledningsvis at Maria Mena, som lanserte "bærepolitiet", ikke ville stille opp. Så da måtte de vel gå videre på lista over kjente, frittalende mødre.

Hva er bærepolitiet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (17 timer siden):

er det ikke en tomannsbolig?

Mellomstore til store rekkehus i Bærum øst går typisk fra 10- 15 mill. De er gjerne gamle, men også noen litt nyere

Bor hun på Haslum er det litt lavere priser enn på Bekkestua/Jar/ Hosle/Eiksmarka 

Det er en tomannsbolig på Høvik

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minombre skrev (På 11.10.2024 den 12.08):

Tror nok aldri KG kommer til å være ærlig om at det gikk skeis økonomisk med drømmehuset.

Er helt enig med deg, influencere skaper sin egen sannhet, og KG har i tillegg påtatt seg en rolle som hun absolutt ikke er i posisjon til som er å rådgive mennesker i økonomiske uføre.  Influencere er skuespillere, de velger selv hva de vil være ærlige om, men også hva de lyver om. Ærligheten kommer gjerne i takt med hva de tror følgerne trenger å høre og gjerne for selv å fremstå som pionerer for valgte sak de står frem om, og derav medfølgende økonomisk gevinst i klikk/følgere og positiv oppmerksomhet i media. Her passer det dårlig for KG i sin fremstilling av seg selv å være ærlig, derfor fremstilles det som om det er udramatisk og selvfølgelig ikke av økonomiske grunner. 

Endret av K_mb
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge før hun har bodd der ett år er jo idioti. Rent bortsett fra at å flytte barnet på nytt, og inn til ny familie skjer lynraskt, så må hun skatte 22% av en ev gevinst hvis hun har bodd der mindre enn ett år.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...