Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (10 timer siden):

Alle aleneforeldre synes det et godt med alenetid uten barna sine og bare gjøre det man selv vil og ønsker og det er nydelig og få dem hjem igjen. De elsker dem like høyt for det. 

Det gjør ikke alenemødre til dårlige foreldre. 

KG forteller like mye om hennes kjære skatt ❤️

Eh alle ? Nope, virkelig ikke alle!så det kan du bare slutte å si med en gang

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fjernet henne på sosial medier, og hun er for oppskrytt at jeg er lei av det. og jeg har spontatarbort for 2 dager siden og ble tatt godt imot av helsepersonallet, pga tidligere fortid, (grov @ver GreP for litt over 9 år siden. )

jeg har tatt p piller, tar det hver morgen, hadde ingen symtpmber for gravid, vi tok testen for tull... men så....

og sammen har jeg en støttende kjæresten min, og han støtter fullt gjennom, men tirst at vi mistet engelbaby som vi var faktisk samtlig glad og sjokkert når vi så positiv test i uke 4......2 uke senere...mistet vi det helt ut av det blå. og det gjorde vondt i hjertet mitt, fordi jeg trodde at det var min feil men det er ikke det. det er ingens sin feil.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari24/00 skrev (9 minutter siden):

Nå har jeg fjernet henne på sosial medier, og hun er for oppskrytt at jeg er lei av det. og jeg har spontatarbort for 2 dager siden og ble tatt godt imot av helsepersonallet, pga tidligere fortid, (grov @ver GreP for litt over 9 år siden. )

jeg har tatt p piller, tar det hver morgen, hadde ingen symtpmber for gravid, vi tok testen for tull... men så....

og sammen har jeg en støttende kjæresten min, og han støtter fullt gjennom, men tirst at vi mistet engelbaby som vi var faktisk samtlig glad og sjokkert når vi så positiv test i uke 4......2 uke senere...mistet vi det helt ut av det blå. og det gjorde vondt i hjertet mitt, fordi jeg trodde at det var min feil men det er ikke det. det er ingens sin feil.

og at jeg kvier inne i hjertet mitt når KG var gravid 3 ganger og 2 abort, og eg har faktisk lyst på barn selv med kjæresten min. 

hun trenger ikke å fortelle til hele Norge at det var en annen operasjon enn helt annet det skulle være, vær ærlig og voks opp!!

Jeg er 25 år og hun er nærme 40 år, så derfor blir jeg så sint at det er dette funker her.

Det er nå 2024 begynner.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (På 1.7.2024 den 19.25):

Det er mange som coacher/gi råd andre mennesker på sosiale medier uten og ha  utdanning. Mange av dem er åpne om egne problemer. Det synes jeg er fint. 

Det er ikke straffbart. 

Selv om KG skylder penger til Skatteetaten pga ubetalt skatt er har hun lov til og gjøre feil på samme måte som alle oss andre. Vi er bare mennesker ❤️

.

Endret av Diosa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (16 minutter siden):

Vi er bare mennesker men hun tjener penger på deg og meg. Hun vil at vi skal klikke oss inn på snap og insta også får hun oss til å like henne også prøver hun å selge oss ting. Så hun er ikke bare et menneske men en selger. 

Influencere selger ikke strengt tatt ting til oss. De selger oss - til sine annonsører. De selger vår tid og vår oppmerksomhet, også når vi leser poster som ikke er rene reklameinnlegg.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (19 timer siden):

Om hun tar et glass vin når hun sitter og prater med kamera og lager videoer viser at hun er et menneske hun også. Hun skader ingen men kan i beste fall få andre til og få den hjelpen de trenger.

Det er ikke verre og se KG ta et glass vin enn og se venner på snap snapper videoer og bilder av vin og vinflasker når de er på en pub eller at venner eller familie legger ut et bilde av vinglasset sitt når de koser seg ute en vakker sommerkveld. 

Om hun kjøper dyre nye ting til huset skader ingen andre. 

Hun har ALDRI oppfordret andre til og kjøpe dyre møbler. 

Jeg jobber også innen psykiatrien med barn og ungdommer. 

Hun oppfordrer til å ta et glass vin for å roe nervene når man skal åpne brev!! Det er problemet! Å oppfordre til å bruke alkohol for å bekjempe sin frykt! Det er en ganske drøy oppfordring når hun ikke har peiling på hvem som ser dette og hvilken problematikk de menneskene sliter med. 

Endret av K_mb
  • Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
K_mb skrev (3 minutter siden):

Hun oppfordrer til å ta et vinglass for å roe nervene når man skal åpne brev!! Det er problemet! Å oppfordre til å bruke alkohol for å bekjempe sin frykt! Det er en ganske drøy oppfordring når hun ikke har peiling på hvem som ser dette og hvilken problematikk de menneskene sliter med. 

Hun oppfordrer IKKE til og bruke alkohol! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Joda, det gjør hun når hun tipser om at det hjelper med et glass vin i tillegg til de tente lysene da for en god stemning! Hun brukte ikke et glass vin kun som en rekvisita, det var et tips for å gjøre brevåpningen lettere!! 

Hvis ikke det er en oppfordring, hva er det så? Seriøst, bare stopp! 

• Liker 7
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skjønner visst ikke at alt influencere viser frem er JOBB. Jobben deres som gir dem inntekter innebærer å legge ut om personlige og private forhold, men det er fortsatt en jobb. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at dette paret snakket mye om et kjærlighetsbarn for over et år siden, men å flytte sammen nå ett år etter at turtelduene snakket om barn er for folk her alt for tidlig og fullstendig uhørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Noen skjønner visst ikke at alt influencere viser frem er JOBB. Jobben deres som gir dem inntekter innebærer å legge ut om personlige og private forhold, men det er fortsatt en jobb. 

Det er man fullstendig klar over og KG er den flinkeste ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Nettopp.

Og jo mer privat og personlig innhold man legger ut jo større publikum og klikk får man, og med det mer penger i kassa. Mennesker er skuelystne og nysgjerrige av natur, og det benytter influencere seg av ved at de selger sjelen sin for penger. 

Endret av K_mb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (33 minutter siden):

Hun oppfordrer til å ta et glass vin for å roe nervene når man skal åpne brev!! Det er problemet! Å oppfordre til å bruke alkohol for å bekjempe sin frykt! Det er en ganske drøy oppfordring når hun ikke har peiling på hvem som ser dette og hvilken problematikk de menneskene sliter med. 

Veldig enig i at det er uheldig å blande inn alkohol i den situasjonen. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alexandrine
K_mb skrev (8 minutter siden):

Nettopp.

Og jo mer privat og personlig innhold man legger ut jo større publikum og klikk får man, og med det mer penger i kassa. Mennesker er skuelystne og nysgjerrige av natur, og det benytter influencere seg av ved at de selger sjelen sin for penger. 

Det verste er at de blander barn inni denne forretningen sin. Barnearbeid kalles det andre steder - f.eks i Frankrike hvor de har fått en lov som regulerer dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (15 minutter siden):

Det verste er at de blander barn inni denne forretningen sin. Barnearbeid kalles det andre steder - f.eks i Frankrike hvor de har fått en lov som regulerer dette. 

Er så enig med deg!

Barn er ofte en del av influencere sitt kommersielle innhold, hvorpå de blir brukt i reklamer, og i tillegg får de sitt privatliv utlevert. Alt en influencer deler angår barnet/barna i aller høyeste grad! Hvis barn hadde fått velge, så tenker jeg at de hadde valgt bort pengene som tjenes gjennom å utlevere seg, for å ha anonyme foreldre med vanlig jobb og normal inntekt fremfor at alle vet alt om deres foreldre og familieliv. 

Heia Frankrike 👏

Endret av K_mb
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (50 minutter siden):

En kommentar ang. debattstil: Fint hvis du underbygger denne påstanden med faktiske argumenter, dvs noe håndfast som sannsynliggjør eller beviser at din oppfatning er mer gyldig enn den du mener er ugyldig.

Å si imot, dvs bare svare "nei, sånn er det ikke!" er ikke det samme som å argumentere imot noe. Det styrker heller ikke argumentasjonen på noen måte å bruke caps lock.

• Liker 14
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aricia skrev (55 minutter siden):

En kommentar ang. debattstil: Fint hvis du underbygger denne påstanden med faktiske argumenter, dvs noe håndfast som sannsynliggjør eller beviser at din oppfatning er mer gyldig enn den du mener er ugyldig.

Å si imot, dvs bare svare "nei, sånn er det ikke!" er ikke det samme som å argumentere imot noe. Det styrker heller ikke argumentasjonen på noen måte å bruke caps lock.

Takk! Prøvde å gi det inn med teskje, men usikker på om det gikk inn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
K_mb skrev (21 minutter siden):

Takk! Prøvde å gi det inn med teskje, men usikker på om det gikk inn.

Det kommer aldri til og gå inn.  Står for det jeg mener og er stolt av det. Trenger ikke begrunne meninger jeg står for. 

Deres meninger er deres meninger og mine meninger er mine meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 minutter siden):

Det kommer aldri til og gå inn.  Står for det jeg mener og er stolt av det. Trenger ikke begrunne meninger jeg står for. 

Deres meninger er deres meninger og mine meninger er mine meninger.

Det er forventet at man kan underbygge meningene sine for å gi dem validitet. Hva man måtte føle er ikke nødvendigvis veldig relevant i en debatt.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Kollontaj skrev (1 time siden):

Ja det er en jobben til influencere og jeg sammenlikner deres jobb med hvordan ukeblader/aviser henter/hetet sine inntekter med sponsede reklamer. Hvis ukebladene og avisene skulle gå rundt måtte de ha reklame. 

Vi skal ikke gå tilbake mer til 80-90-tallet og reklamebaserte nærradiostasjoner. De måtte ha reklame for og overleve. 

Det bryr jeg meg null og niks om for jeg blar over reklamene. Nå er det bare KG og et par småinfluencere til jeg følger. 

Kommer aldri til og avfølge KG. KG er bare best ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...