Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Felis skrev (5 timer siden):

Da er det ytterst provoserende at noen velger å ikke bidra til den felleskassa, men har null motforestillinger mot å ta del av godene. I dette tilfellet gjør hun til og med det flotte helsetilbudet vi har til underholdning, for ekstra inntekt.

Nettopp.

Å drive et enkeltmannsforetak kan være utfordrende for de som ikke har struktur, impulskontroll og/eller kunnskap, og jeg kan forstå at man kan havne i en situasjon hvor man betaler for lite skatt når man er ny i gamet. Men 1,8 er mye penger (forrige gang) og ekstra uforståelig blir det om hun har et ubetalt skattekrav IGJEN. 

På bakgrunn av det sier det seg selv at KG ikke bør gi noen råd om økonomi - og langt mindre ta betalt for det. Eller rydding/kontroll/struktur. Ikke noe egentlig. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nooni skrev (8 minutter siden):

Nettopp.

Å drive et enkeltmannsforetak kan være utfordrende for de som ikke har struktur, impulskontroll og/eller kunnskap, og jeg kan forstå at man kan havne i en situasjon hvor man betaler for lite skatt når man er ny i gamet. Men 1,8 er mye penger (forrige gang) og ekstra uforståelig blir det om hun har et ubetalt skattekrav IGJEN. 

På bakgrunn av det sier det seg selv at KG ikke bør gi noen råd om økonomi - og langt mindre ta betalt for det. Eller rydding/kontroll/struktur. Ikke noe egentlig. 

Nå er hun ikke ny i gamet da 😅

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Globus skrev (5 timer siden):

Greia med den «muskelknuten» var vel at media var interessert i en kommentar rundt skattesaken, men hun ville ikke uttale seg fordi hun var på vei til operasjon. 

Hvordan visste media i det hele tatt at hun var på vei inn på sykehus? Det er jo ikke akkurat sånn at hun er A-kjendis som media jakter på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Nå er hun ikke ny i gamet da 😅

Det er mitt poeng. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (10 minutter siden):

Det er mitt poeng. 

Ah. Sorry 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Nooni skrev (1 time siden):

Nettopp.

Synes det er flott at hun gir råd til andre som har kommet på skakke økonomisk. Mange kan synes det er lettere og prate med folk som er i samme situasjon. Kanskje er det første steget før en ber om økonomisk rådgiving fra fagfolk. 

Det er ikke forbud mot og prate om sine erfaringer og komme med råd. Alle gir vi venner og familiemedlemmet råd om egne erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 18 uker siden reklamerte Kristin for regnskapstjenesten Tripletex. Den gangen uttalte hun at de hadde alt hun trengte for å unngå å havne i samme uføre igjen (utlegg fra Skatteetaten). Hun hadde fått egen regnskapsfører og personlig oppfølging. Snakk om å kaste samarbeidspartneren under bussen! Kanskje dette er grunnen til at hun mister samarbeidspartnere? Hvem vil knytte merkevaren sin opp mot noen som totalt driter i produktet de leverer.

For det er ingen annen grunn til at Kristin sliter nå, annet enn at hun driter i å betale skatt. Hun gidder ikke å bidra til felleskassa, så enkelt er det. Kristin synes ikke gratis helsevesen, skole, sosiale goder osv er viktige nok til å gidde å bidra. I stedet går pengene til hus til 15,5 millioner, dyre møbler, dyr mat, dyre klær og ferier. Hun har pengene, men prioriterer alt annet enn skatt. Samtidig som hun nå bruker fødselen av sønnen som underholdning på sosiale medier. En fødsel som hun fikk, takket være skattesystemet i Norge...

Endret av Felis
  • Liker 23
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (36 minutter siden):

For 18 uker siden reklamerte Kristin for regnskapstjenesten Tripeltex. Den gangen uttalte hun at de hadde alt hun trengte for å unngå å havne i samme uføre igjen (utlegg fra Skatteetaten). Hun hadde fått egen regnskapsfører og personlig oppfølging. Snakk om å kaste samarbeidspartneren under bussen! Kanskje dette er grunnen til at hun mister samarbeidspartnere? Hvem vil knytte merkevaren sin opp mot noen som totalt driter i produktet de leverer.

For det er ingen annen grunn til at Kristin sliter nå, annet enn at hun driter i å betale skatt. Hun gidder ikke å bidra til felleskassa, så enkelt er det. Kristin synes ikke gratis helsevesen, skole, sosiale goder osv er viktige nok til å gidde å bidra. I stedet går pengene til hus til 15,5 millioner, dyre møbler, dyr mat, dyre klær og ferier. Hun har pengene, men prioriterer alt annet enn skatt. Samtidig som hun nå bruker fødselen av sønnen som underholdning på sosiale medier. En fødsel som hun fikk, takket være skattesystemet i Norge...

Takk for påminnelsen!

Skulle til å bestille Tripletex for testing i et foretak under registrering, leste dette og gikk for Fiken i stedet. Takk - for en timing! :)

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Kollontaj skrev (40 minutter siden):

Sukk. 

Det er faktisk forskjell på å gi råd til folk du kjenner og folk du absolutt ikke vet filla om! 

https://utforsksinnet.no/hva-er-egentlig-parasosiale-forhold/

Det er mange som coacher/gi råd andre mennesker på sosiale medier uten og ha  utdanning. Mange av dem er åpne om egne problemer. Det synes jeg er fint. 

Det er ikke straffbart. 

Selv om KG skylder penger til Skatteetaten pga ubetalt skatt er har hun lov til og gjøre feil på samme måte som alle oss andre. Vi er bare mennesker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Det er mange som coacher/gi råd andre mennesker på sosiale medier uten og ha  utdanning. Mange av dem er åpne om egne problemer. Det synes jeg er fint. 

Det er ikke straffbart. 

Selv om KG skylder penger til Skatteetaten pga ubetalt skatt er har hun lov til og gjøre feil på samme måte som alle oss andre. Vi er bare mennesker ❤️

Ingen som har sagt hun ikke har lov. Det gir bare ingen troverdighet.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (2 timer siden):

Hvordan visste media i det hele tatt at hun var på vei inn på sykehus? Det er jo ikke akkurat sånn at hun er A-kjendis som media jakter på. 

Hun sa det selv, pga de ringte og ville ha uttalelse på skattesaken. Ba dem vente med å skrive om det pga hun skulle operere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (18 minutter siden):

Det er ikke straffbart. 

Men syns du virkelig det gir mening? «Åpn posten din med et beroligende vinglass med meg», sier hun. Mens hun kjøper megadyrt hus alene og blir sponset med bil og kjøkken og soveromsinventar i hue og ræva. Og beleielig nok glemmer merke når hun bruker kjøkkenet og bilen sin.. ååå jeg har lært mye av mine smeller jeg, spesielt det  å drite i merking. Mer penger i kassa.  
Og brette ut abortgreier i føkkings 5546 snutter, og dermed tjene lassevis med snap-penger.

Jeg skjønner hva du mener, jeg er psykolog selv og tror mørke perioder i eget liv er klok bagasje, men syns dette hun driver med er noe ganske annet. Og føler hun heller oppfordrer til å kjøpe kommoder til lassevis med penger, og fancy klær og diverse, og at budskap blir mer: «lev livet, drit i penger, alt ordner seg».

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironisk nok så er hun vel inspirert av SE. Der SE brukte graviditet og baby for å få sympati og bygge seg opp igjen etter flere stormer så velger KG å bruke sympatikortet ved å legge frem en abort når temaet er dagsaktuelt samt for å få oss til å glemme hennes økonomiske svindel(er?). Hun har tapt mye troverdighet det siste året, men abort er jo helt i hennes gamle linje og jeg tenker hun prøver å redde seg inn med litt kvinnekamp.

Synes hele greia er usmakelig. Betal skatt og slutt å klag!

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (42 minutter siden):

Det er ikke straffbart. 

Hvor mange ganger er det «greit» å gjøre den feilen synes du da, før hun burde ha lært av den for å unngå å gjøre den igjen? 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Frøkenfryden skrev (20 minutter siden):

Men syns du virkelig det gir mening? «Åpn posten din med et beroligende vinglass med meg», sier hun. Mens hun kjøper megadyrt hus alene og blir sponset med bil og kjøkken og soveromsinventar i hue og ræva. Og beleielig nok glemmer merke når hun bruker kjøkkenet og bilen sin.. ååå jeg har lært mye av mine smeller jeg, spesielt det  å drite i merking. Mer penger i kassa.  
Og brette ut abortgreier i føkkings 5546 snutter, og dermed tjene lassevis med snap-penger.

Jeg skjønner hva du mener, jeg er psykolog selv og tror mørke perioder i eget liv er klok bagasje, men syns dette hun driver med er noe ganske annet. Og føler hun heller oppfordrer til å kjøpe kommoder til lassevis med penger, og fancy klær og diverse, og at budskap blir mer: «lev livet, drit i penger, alt ordner seg».

Om hun tar et glass vin når hun sitter og prater med kamera og lager videoer viser at hun er et menneske hun også. Hun skader ingen men kan i beste fall få andre til og få den hjelpen de trenger.

Det er ikke verre og se KG ta et glass vin enn og se venner på snap snapper videoer og bilder av vin og vinflasker når de er på en pub eller at venner eller familie legger ut et bilde av vinglasset sitt når de koser seg ute en vakker sommerkveld. 

Om hun kjøper dyre nye ting til huset skader ingen andre. 

Hun har ALDRI oppfordret andre til og kjøpe dyre møbler. 

Jeg jobber også innen psykiatrien med barn og ungdommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (41 minutter siden):

Ingen som har sagt hun ikke har lov. Det gir bare ingen troverdighet.

Ja..og det skjer jo igjen og igjen..da bør man holde munnen og selv få hjelp av noen som kan dette siden hun tydeligvis gir f..eller ikke får det til. 

Og hva at hun sa at hun nå hadde fått hjelp...det kan ikke være det firmaet som har skyld i det, det må være hun som igjen blir blanke f...så NULL troverdighet...NULL!!

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Hvor mange ganger er det «greit» å gjøre den feilen synes du da, før hun burde ha lært av den for å unngå å gjøre den igjen? 

Det blir kun hennes eget problem til slutt. 

Ingen av oss vet noe om hva slags gjeldsordning hun har og hvor mye hun blir trukket. Skylder en skatt blir det fasttrekk og det gjelder alle sammen enten vi vil eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (4 minutter siden):

Ja..og det skjer jo igjen og igjen..da bør man holde munnen og selv få hjelp av noen som kan dette siden hun tydeligvis gir f..eller ikke får det til. 

Og hva at hun sa at hun nå hadde fått hjelp...det kan ikke være det firmaet som har skyld i det, det må være hun som igjen blir blanke f...så NULL troverdighet...NULL!!

Hadde ikke hun en klesgreie som gikk konkurs og ga henne en enorm gjeld for mange år siden også? I tillegg fikk hun hjelp av Silje Sandmæl på tv i Lomma på Silje. 

Hun kan ikke slippe unna med at «alle gjør feil» eller «ny i gamet» lengre. Hun må da unngå å betale skatt med vilje og håpe hun slipper unna med det for hun VET jo hvordan dette fungerer. Hun har jo gått på samme smellen flere ganger og fått hjelp like mange ganger. 

Edit: fant det… betalte ikke skatt for 10 år siden heller. 

IMG_3110.jpeg

Endret av *blueberry*
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...