Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

On 2/29/2024 at 8:19 AM, Wald86 said:

Ser den. Det er dessverre nødvendig å følge disse reklamekanalene, for å melde fra om brudd på retningslinjer, og for å kartlegge deres strategier, strategier designet  for å nå sårbare målgrupper. Jeg har valgt meg ut SE AS, som er en av de største, som har vært lengst i gamet, samt hennes kollega Isabel Raad AS, etter posting av vekt, og som nå kjører ekstrem påvirkning mot kvinner som sliter med kroppsbilde. Gjelsvik ble valgt fordi hun er en av dem som tilsynelatende har vært en "motstemme", men så endret hun plutselig profil. Hvorfor? Antagelig har det med penger å gjøre. De selger ikke nok mot ressurssterke kvinner. Gjelsvik er en av dem som også samler seg moralsk kapital ved å starte Spleis for de med økonomiske vansker, og hun retter seg mot ensomme. Dette skaper en viss type følgere, som kjøper mye av det hennes reklamekanal selger. Når hun sitter i et flyttekaos etter samlivsbrudd og snakker om å ta vare på seg selv, ha kjærlighet til seg selv, mens hun nyter et stort glass vin, for så å selge produkter, det er manipulering på sitt aller, aller verste. Som før skrevet, det er ikke til å tro at dette er lov. Det er langsiktig strategi de fører, for å samle opp en følgerskare som knytter falske emosjonelle bånd til ansiktet reklamekanalen har utad. Litt som når store artister pusher merch under konserter. Folk samles på konsert, det drikkes alkohol, stemningen er høy, man er del av noe, og alle kjøper. Men influencere gjør dette 24-7. Og følgerne er ikke sammen, de sitter ensomme i hver sin stue. Og de shopper. Masse. Les gjerne om Compulsive shopping, og hvordan sosiale medier har ført til at forbruksgjeld har eksplodert blant sårbare målgrupper. Vi har bare sett toppen av isfjellet.

Skremmende, kynisk, kvalmt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbermedbarn skrev (16 minutter siden):

Tror vi er flere som likte KG og fulgte henne på et tidspunkt som er kritiske nå.
For meg handler det om at en som helt uten kompetanse og erfaring faktisk planlegger et kurs som bla inneholder en del som heter «Spis med meg»og rører bort i en av de mest alvorlige sykdommene vi har, aldri kan få min tillit tilbake. Bare det at du har tenkt å gjennomføre noe slikt sier alt jeg trenger å vite. 

Spis med meg? Ikke fått med meg🤔 Daddel traddel spisingen??

Men snart kommer nok boka " finne livets mann" med mange tips ,kryssord ,bingo og labyrinter mot å finne HAN😍😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (16 minutter siden):

Tror vi er flere som likte KG og fulgte henne på et tidspunkt som er kritiske nå.
For meg handler det om at en som helt uten kompetanse og erfaring faktisk planlegger et kurs som bla inneholder en del som heter «Spis med meg»og rører bort i en av de mest alvorlige sykdommene vi har, aldri kan få min tillit tilbake. Bare det at du har tenkt å gjennomføre noe slikt sier alt jeg trenger å vite. 

Spis med meg? Ikke fått med meg🤔 Daddel traddel spisingen??

Men snart kommer nok boka " finne livets mann" med mange tips ,kryssord ,bingo og labyrinter mot å finne HAN😍😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (22 minutter siden):

Jeg følger Kristin. Og jeg liker henne, når det er sagt. Samtidig er det noe dobbeltmoralsk over det hun fronter. I den ene settingen åpner hun inkassovarsler, mens hun i det neste fronter hus, bil, hotellopphold, varige solide kvalitetsmøbler osv. 

Det første (inkassovarsler) er tegn på dårlig håndtering av økonomi, alt det andre er ikke tæring etter næring, om det nå stemmer at det er reelle inkassovarsler hun åpner. Folk med god og sunn økonomi har kontroll og styring. 
Man er naiv om man tenker at det å utsettes for kritikk omhandler sjalusi og misunnelse, når sannheten er at de fleste av oss ikke engang vet når vi utsettes for påvirkning, fordi produktet de fronter er seg selv, kjøpt og betalt av sponsorer. For eks, har jeg sett flere har spurt hvor gulvteppet er kjøpt. Kristin svarer. Vet vi om dette teppet er sponset når vi begynner å søke opp dette teppet på nett? 
Et frodig bad med store, grønne planter. Vet vi at de IKKE er sponset? 
Poenget mitt er at uavhengig av om vi liker personen eller ikke, så påvirkes vi. Og jeg er faktisk glad det er NOEN som holder de litt i ørene. Det er vel også derfor mange influencere retter stikk mot kvinneguiden. Det er ikke bare surmaga trollkjerringer som argumenterer og debatterer i denne tråden og andre. Det er utrolig nok mange konstruktive og tildels riktige påstander som kommer. Og etter det jeg ser, er de fleste saklige. 

Godt sagt 👏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Hvordan kan du si at en person du ikke kjenner er bortskjemt? 

På samme måte som du i en annen diskusjon, hevdet at ingen av dine 1500 Facebook- venner var tilbøyelige til å tenke noe uanstendig om barn, fordi du på et eller annet tidspunkt hadde møtt samtlige av dem minst én gang. 

Du kan ikke delta i en åpen diskusjon, uten å klare å argumentere for noe som helst ut over ditt eget følelseregister. Folk møter deg med fakta og forskning og du avviser det med "men sånn føler ikke JEG!".

Rapporterer meg selv for brukerdebatt. 

• Liker 12
  • Nyttig 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (2 timer siden):

Det er jo det KG-kritikerne har kritisert KG for jo og det at hun er åpen om dette hjelper andre som er i liknende situasjon for dette er dessverre alt for tabubelagt. 

Men er hun åpen om dette? Åpen om hvordan hun har klart å kjøpe denne eiendommen til 15 mill?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (5 minutter siden):

På samme måte som du i en annen diskusjon, hevdet at ingen av dine 1500 Facebook- venner var tilbøyelige til å tenke noe uanstendig om barn, fordi du på et eller annet tidspunkt hadde møtt samtlige av dem minst én gang. 

Du kan ikke delta i en åpen diskusjon, uten å klare å argumentere for noe som helst ut over ditt eget følelseregister. Folk møter deg med fakta og forskning og du avviser det med "men sånn føler ikke JEG!".

Oh lord🤦🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FruJohansen said:

Bøyer meg i hatten.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (16 minutter siden):

Men er hun åpen om dette? Åpen om hvordan hun har klart å kjøpe denne eiendommen til 15 mill?

Nei. Hun har bare klart det , hun og sønnen på 5år sier hun. "Vi klarte det lille venn" er vel det hun sier. Det er nok moren som har hjulpet,det er jo OK,men å si til følgerne sine at hun har klart det som om det er helt normalt å kjøpe et 15mills hus etter å ha tapt 3mill på 2 hus og ha inkasso/gjeld oppover ørene er i realiteten for dumt.... Men det er slik hun sier det til følgerne sine. At alle klarer det,ikke gi opp😉 

Mens hun fortsetter planlegge å kjøpe sol skjerming til 200.000 tusen,ny terrasse, varmepumpe og var det ikke snakk om muligens ny bil også. Passer seg liksom ikke helt da å gi tips&råd om økonomi til følgere som virkelig sliter...

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (44 minutter siden):

IMG_1480.thumb.jpeg.4a09d0c4d697becd19e1d43618003ef7.jpeg

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør hun en reklame på insta for noe som heter taxhelper. Hjelper deg og få penger tilbake på skatten. Hun hadde selv tatt en litt test på seg selv at hun kunne få igjen nesten 60.000 på skatten. Første bud for å få igjen på skatten er vel å betale inn skatt 🥴

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Nå gjør hun en reklame på insta for noe som heter taxhelper. Hjelper deg og få penger tilbake på skatten. Hun hadde selv tatt en litt test på seg selv at hun kunne få igjen nesten 60.000 på skatten. Første bud for å få igjen på skatten er vel å betale inn skatt 🥴

🤣

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Hun er ikke god😅 Men en vanvittig flink "selger" bøyer meg i støvet der altså, begavet med et selger gen uten like🤣🤣

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 timer siden):

Samme her. For meg er det hun begikk seg inn på det uopprettelig. . 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sharp75! said:

Seriøst! Den dama eier ikke skam 🤯

Endret av Nøytral-80
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asså, hvor hinsides useriøse er disse folka bak Taxhelper.no når de bruker Kristin Gjelsvik til å promotere deres tjenester? Latterlige greier. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytral-80 skrev (8 minutter siden):

Asså, hvor hinsides useriøse er disse folka bak Taxhelper.no når de bruker Kristin Gjelsvik til å promotere deres tjenester? Latterlige greier. 

De tenker også penger, og at KG som har fått desperate folk med økonomiske problemer på kroken kan videresende disse til Taxhelper. De stakkarne med dårlig økonomi tenker at de kanskje kan hente inn noen kroner via den tjenesten.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (39 minutter siden):

De tenker også penger, og at KG som har fått desperate folk med økonomiske problemer på kroken kan videresende disse til Taxhelper. De stakkarne med dårlig økonomi tenker at de kanskje kan hente inn noen kroner via den tjenesten.

Blir gjerne tatt opp på fredagens "vine&dine"  "postkasse" kos😉 Nå også med Taxhelper som hjelper. 

Endret av M.H85
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (5 minutter siden):

Blir gjerne tatt opp på fredagens "vine&dine"  "postkasse" kos😉 Nå også med Taxhelper som hjelper. 

Garantert!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...