Birdo Skrevet 20. februar 2024 #5881 Del Skrevet 20. februar 2024 Marihone skrev (30 minutter siden): I sine stories på Snapchat. Hun roper ut at det er så deilig med barnefri og hyller det. Oppmuntrer flere til å ta barnefri med mer. Men noen ganger føler jeg at hun mener hun har fasiten på alt, vet best og er besserwisser angående flere ulike tema. Jeg får i hvert fall en dårlig følelse når hun snakker om dette med barnefri, men nå er barn meningen med livet for meg og noe jeg elsker å ha rundt meg daglig. Jeg forstår at jeg og Kristin er ulike der. Nå er ikke de andre personene i barnets liv et tema her, siden det er Kristin sin tråd. Etter hva jeg har lest om Dennis i denne tråden og i hans egen, så har jeg ikke blitt videre imponert akkurat. Vi kommer for øvrig til å se flere barn og unge slite i fremtiden, for det ligger ikke i barns natur og ønske om å bo i to hjem og pendle mellom foreldrene. Det moderne samfunnet har gjort at færre og færre barn vokser opp i tradisjonelle kjernefamilier, og jeg er usikker på hvor bra det faktisk er. Jeg har aldri opplevd så mange barn som sliter som nå, der flere barn og unge opplever foreldre som går fra hverandre i ung alder, foreldre som tenker på egen selvrealisering og egne behov, økt skjermbruk, enormt med stimuli til alle døgnets tider, mange krav og økte stresshormoner. Det er fakta at barn blir stresset av å være for lenge borte fra sin primær omsorgsperson, men så kan man jo diskutere hva som er for lenge. Alle barn er forskjellige, og for eksempel mine barn reagerer om jeg er borte en hel helg (skjer to ganger i året). Jeg ser ofte at foreldre ikke tar stilling til eller vektlegger hva barnet faktisk vil og ønsker. Men dette blir en annen debatt igjen... Jeg synes i hvert fall Kristin kan bli bedre til å se to sider av en sak, og ha høyere emosjonell intelligens i de temane hun prater om. Så respekterer jeg at du har andre meninger om Kristin og tematikken. Tror du barn hadde det bedre før da foreldre heller levde sammen under dårlige forhold? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 20. februar 2024 #5882 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) Marihone skrev (34 minutter siden): I sine stories på Snapchat. Hun roper ut at det er så deilig med barnefri og hyller det. Oppmuntrer flere til å ta barnefri med mer. Men noen ganger føler jeg at hun mener hun har fasiten på alt, vet best og er besserwisser angående flere ulike tema. Jeg får i hvert fall en dårlig følelse når hun snakker om dette med barnefri, men nå er barn meningen med livet for meg og noe jeg elsker å ha rundt meg daglig. Jeg forstår at jeg og Kristin er ulike der. Nå er ikke de andre personene i barnets liv et tema her, siden det er Kristin sin tråd. Etter hva jeg har lest om Dennis i denne tråden og i hans egen, så har jeg ikke blitt videre imponert akkurat. Vi kommer for øvrig til å se flere barn og unge slite i fremtiden, for det ligger ikke i barns natur og ønske om å bo i to hjem og pendle mellom foreldrene. Det moderne samfunnet har gjort at færre og færre barn vokser opp i tradisjonelle kjernefamilier, og jeg er usikker på hvor bra det faktisk er. Jeg har aldri opplevd så mange barn som sliter som nå, der flere barn og unge opplever foreldre som går fra hverandre i ung alder, foreldre som tenker på egen selvrealisering og egne behov, økt skjermbruk, enormt med stimuli til alle døgnets tider, mange krav og økte stresshormoner. Det er fakta at barn blir stresset av å være for lenge borte fra sin primær omsorgsperson, men så kan man jo diskutere hva som er for lenge. Alle barn er forskjellige, og for eksempel mine barn reagerer om jeg er borte en hel helg (skjer to ganger i året). Jeg ser ofte at foreldre ikke tar stilling til eller vektlegger hva barnet faktisk vil og ønsker. Men dette blir en annen debatt igjen... Jeg synes i hvert fall Kristin kan bli bedre til å se to sider av en sak, og ha høyere emosjonell intelligens i de temane hun prater om. Så respekterer jeg at du har andre meninger om Kristin og tematikken. Jeg er helt uenig i at hun ikke viser forståelse for at andre ikke ønsker barnefri. At hun formidler det som noe positiv, og i noen grad kanskje anbefaler det, er heller ikke automatisk ensbetydende med at hun ikke forstår dere som ønsker å være mamma 24/7. Resten av innlegget ditt orker jeg nesten ikke å kommentere, da det i stor grad bærer preg av overdrivelse, antagelser osv. Du vet egentlig ingenting om hvordan hennes barn har det hos sin far eller annen familie. Du vet heller ingenting om barnets skjermbruk, stimuli, krav, eventuelle økte stresshormoner. Sistnevnte har for øvrig ingenting med barnefri å gjøre, som i utgangspunktet var temaet ditt. Du vet heller hvor mye dette barnet tåler å være borte fra primær omsorgsperson. Egentlig har du ikke belegg for å si at Kristin er primær omsorgsperson heller, hvis vi skal se på det i forhold til tilknytning. Det blir antagelser. Hva gjelder barn med to hjem er det enda slik det er for mange barn i 2024, og ulike typer familier og ordninger finnes. Det blir for dumt å legge dette som en slags byrde på de foreldrene det gjelder, i dette tilfellet Kristin. Livet blir ikke alltid slik man så for seg, og noen ganger har også barn det bedre med to hjem enn et der foreldrene så vidt tåler den andres nærvær. Når du sier at du synes Kristin kan bli bedre til å se to sider av en sak, og ha høyere emosjonell intelligens i de temane hun prater om, tenker jeg det samme om innleggene dine. De viser ikke akkurat forståelse for Kristin sin side av saken. Endret 20. februar 2024 av Xmasclovn Skrivefeil 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 20. februar 2024 #5883 Del Skrevet 20. februar 2024 Hun har vel fri ca 40%? Barnet er en god del hos faren. Er jo bra faren har samvær da tenker jeg. Jeg har aldri forstått de som nærmest gråter bare de reiser fra barnet en helg?🙈 Barn kan ha det like godt hos besteforeldre etc. Men at hun skreik ut tidligere hun var 100% alenemor stemmer ikke. Barnet er hos besteforeldre i Stavanger ca hver ferie og flere dager hvertfall annenhver uke hos sin far. De jeg beundrer mest er de som faktisk må ha barn 100% uten en barnefar. De står det enorm respekt av og kan kalle seg 100% alenemødre💪 For det er ikke Kristin.... 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 20. februar 2024 #5884 Del Skrevet 20. februar 2024 Marihone skrev (6 timer siden): Det er så tydelig at Kristin liker å ha barnefri. I dagens samfunn trenger barn og unge oss mer enn noen gang. Hva med barnets behov? Dette er kun min mening, men jeg synes Kristin er veldig individualistisk og egoist til tider. Det er så mye meg, meg, meg… Men vi er alle forskjellig. Hun har ikke drømt om barn siden hun var ung som mange av oss har gjort. Jeg ønsker personlig ikke å være mye borte fra barna. Det er krevende til tider, og flere ganger ønsker jeg å være alene på en øy i en uke, men ønsket å være sammen med barna er sterkere. De er meningen med mitt liv. Hun må også forstå at det er noen av oss som ønsker å være mamma 24/7. 😊 Ja og så om hun liker barnefri? Det har jeg full forståelse for, og føler jeg kan uttale meg som har hatt eneomsorg for et barn 100 % med avlastning kun for å jobbe, og det var ikke av barnefar men av besteforeldre som stilte opp for at jeg kunne jobbe turnus. Denne type momshaming synes jeg ingenting om, vi er ulike som personer og med ulike behov. Livet er ikke kun å være mamma selv om det er den viktigste oppgaven vi har når vi tar på oss det ansvaret det er å få barn. Å være en god mamma er også å kunne være uten barnet og å være en venninne, et søsken, en kollega osv... Vi er mennesker, og ikke kun en mamma. Det viktigste er at vi gir barnet vårt trygghet, oppfølging, kjærlighet og sørger for de at elementære behov blir dekt så tenker jeg at det går helt fint at mor kan gjøre annet innimellom og glede seg over det uten barnet. Nå har jeg tre barn og samboer, og selv om det skjer ytterst sjeldent så nyter jeg barnefri når det først er en mulighet. Det håper jeg også andre mødre gjør, inkludert KG. 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 20. februar 2024 #5885 Del Skrevet 20. februar 2024 (endret) hippyskippy skrev (På 16.2.2024 den 14.31): Det gjør ikke meg så mye at Kristin er blitt tynn, men det er problematisk hvordan hun fronter det. Når hun konsekvent filmer med vidvinkel ser hun jo automatisk utrolig mye tynnere ut, og det er en skikkelig uting. Det er derfor folk reagerer også, hun var et friskt pust i influencerverdenen før, nå har hun blitt verre enn de fleste. Hun var en person jeg følte jeg kunne relatere meg til, nå irriterer hun meg bare. Ikke at det er galt å være tynn, tenker folk må skille mellom å være tynn og å vinkle og posere for å se så tynn som mulig ut og fokuset deretter. Dette kan være et problem når du kaller deg influencer. Dette hadde jeg vært like kritisk til om det var fett og valker som skulle fremheves. Folk må se ut som de gjør, men når det febrilsk jobbes på for å fremheve seg selv på en måte som gir et kroppsfokus den ene eller andre veien så er det ikke greit. KG er jo selvutnevnt influencer som skal bidra til et sunt fokus på utseende i forhold til kropp, operasjoner, komplekser, innsprøytninger o.l og å snakke imot de som fremhever det nevnte. Derfor blir jeg oppgitt over at hennes fokus har blitt mer og mer kropps og utseendefiksert og jeg må ærlig innrømme at en viss video hvor hun skulle vise et antrekk overgikk CBE sine videoer i forhold til kroppsfokus, eller i beste fall det minnet meg om CBE. Det hadde jeg aldri trodd. Og som sagt jeg driter i kropp og vekt, det er dette fokuset som er skummelt, det finnes slanke og trente influencere som overhodet ikke har dette fokuset og hvor man knapt legger merke til hvordan de ser ut fordi de fokuserer på andre ting. Så her ble det både forsvar i forhold til mammarollen (i et annet innlegg) og kritikk i forhold til kropps/utseendefokuset til KG. Endret 20. februar 2024 av K_mb 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 21. februar 2024 #5886 Del Skrevet 21. februar 2024 Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt. Sol, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 22. februar 2024 #5887 Del Skrevet 22. februar 2024 I kveld sitter hun å skryter over hvor flink hun har vært og er så stolt over å ha klart å få til å kjøpe hus alene. Skjønner ikke hvorfor hun ikke har vært heldig å fått hjelp. For det har hun definitivt. Blir litt for dumt å skryte sånn,når "alle" vet at hun aldri hadde klart det alene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 22. februar 2024 #5888 Del Skrevet 22. februar 2024 Mina 2 skrev (1 time siden): I kveld sitter hun å skryter over hvor flink hun har vært og er så stolt over å ha klart å få til å kjøpe hus alene. Skjønner ikke hvorfor hun ikke har vært heldig å fått hjelp. For det har hun definitivt. Blir litt for dumt å skryte sånn,når "alle" vet at hun aldri hadde klart det alene. Enig i det. Når hun skulle selge 2 hus ( Det i Drammen og det i Stavanger) og hun samtidig kjøpte et 3 hus som hun nå flytter inn i, OG hun da TAPER millioner på begge de andre husene tilsammen er det umulig med mindre du er "Petter Stordalen" å klare få et nytt stort huslån når du er alene med et barn og 1 inntekt. Og i tillegg sliter med inkasso ....Det går bare ikke. Hun sier jo selv at banken gav henne huslån på det nye huset SÅ lenge hun da ikke gikk i tap på de 2 andre husene...og det gjorde hun jo dessverre big time, så selvfølgelig har hun fått noen millioner/kausjonist/kanskje moren eier halve huset hva-vet-vi.... Men det blir litt feil når hun sier at vi klarte det...som om dette kan alle klare. Eier hus selv. Tjener nok mye mindre enn hun,men har alltid hatt sparepenger og aldri noe inkasso,derfor fikk jeg lån fordi jeg hadde egenkapital. Kjenner ingen uten egenkapital som har tapt flere millioner på 2 (!) hus samme år og etterpå fått huslån på et splitter nytt hus igjen. Det er umulig. Sånn ellers utenom det rent "fakta" er det jo bare å gratulere henne, for det er jo flott for henne og sønnen☺ Virkelig,kjempe stas å få seg eget hus. Husker hvor glad jeg var selv. Ekstra stas klare det uten mann,husker hvor stolt jeg var selv. Men jeg hadde også spart mange 100 tusen i egenkapital... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 22. februar 2024 #5889 Del Skrevet 22. februar 2024 M.H85 skrev (4 timer siden): Enig i det. Når hun skulle selge 2 hus ( Det i Drammen og det i Stavanger) og hun samtidig kjøpte et 3 hus som hun nå flytter inn i, OG hun da TAPER millioner på begge de andre husene tilsammen er det umulig med mindre du er "Petter Stordalen" å klare få et nytt stort huslån når du er alene med et barn og 1 inntekt. Og i tillegg sliter med inkasso ....Det går bare ikke. Hun sier jo selv at banken gav henne huslån på det nye huset SÅ lenge hun da ikke gikk i tap på de 2 andre husene...og det gjorde hun jo dessverre big time, så selvfølgelig har hun fått noen millioner/kausjonist/kanskje moren eier halve huset hva-vet-vi.... Men det blir litt feil når hun sier at vi klarte det...som om dette kan alle klare. Eier hus selv. Tjener nok mye mindre enn hun,men har alltid hatt sparepenger og aldri noe inkasso,derfor fikk jeg lån fordi jeg hadde egenkapital. Kjenner ingen uten egenkapital som har tapt flere millioner på 2 (!) hus samme år og etterpå fått huslån på et splitter nytt hus igjen. Det er umulig. Sånn ellers utenom det rent "fakta" er det jo bare å gratulere henne, for det er jo flott for henne og sønnen☺ Virkelig,kjempe stas å få seg eget hus. Husker hvor glad jeg var selv. Ekstra stas klare det uten mann,husker hvor stolt jeg var selv. Men jeg hadde også spart mange 100 tusen i egenkapital... Selvsagt kan hun kjøpe hus, selv med massivt tap på gamle boligsalg. Hun er stinn av penger- se bare på all den fancy maten hun hele tiden kjøper på Meny. Det går ikke i loff der i gården nei… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 22. februar 2024 #5890 Del Skrevet 22. februar 2024 Xmasclovn skrev (2 timer siden): Selvsagt kan hun kjøpe hus, selv med massivt tap på gamle boligsalg. Hun er stinn av penger- se bare på all den fancy maten hun hele tiden kjøper på Meny. Det går ikke i loff der i gården nei… Da må du være RIK som jeg skrev. Hun klager jo på innkasso, og sier at først trodde hun at hun kom til å måtte selge hus nummer 3 også ,samt hadde nul egenkapital! Da høres det ikke ut som en person stinn i penger...merkelig at hun skal ha fått en feit egenandel plutselig siste året. Tror moren og stefar sitter godt i det å hjelper mye. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 22. februar 2024 #5891 Del Skrevet 22. februar 2024 Mina 2 skrev (9 timer siden): I kveld sitter hun å skryter over hvor flink hun har vært og er så stolt over å ha klart å få til å kjøpe hus alene. Skjønner ikke hvorfor hun ikke har vært heldig å fått hjelp. For det har hun definitivt. Blir litt for dumt å skryte sånn,når "alle" vet at hun aldri hadde klart det alene. Dette minner om familiene og samboerparene som kaller seg supersparere og skal slutte å jobbe når de er 40, gjerne med media på slep og en heiagjeng i kommentarfeltet. Så viser det seg at de har arvet familieformuen, fått hver sin leilighet som studenter eller overtatt barndomshjemmet for en symbolsk sum. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 22. februar 2024 #5892 Del Skrevet 22. februar 2024 Mina 2 skrev (9 timer siden): I kveld sitter hun å skryter over hvor flink hun har vært og er så stolt over å ha klart å få til å kjøpe hus alene. Skjønner ikke hvorfor hun ikke har vært heldig å fått hjelp. For det har hun definitivt. Blir litt for dumt å skryte sånn,når "alle" vet at hun aldri hadde klart det alene. Jeg heier på Kristin for hun fortjener dette. Hun fortjener og få starte på nytt igjen i et nytt hus 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 22. februar 2024 #5893 Del Skrevet 22. februar 2024 M.H85 skrev (2 timer siden): Da må du være RIK som jeg skrev. Hun klager jo på innkasso, og sier at først trodde hun at hun kom til å måtte selge hus nummer 3 også ,samt hadde nul egenkapital! Da høres det ikke ut som en person stinn i penger...merkelig at hun skal ha fått en feit egenandel plutselig siste året. Tror moren og stefar sitter godt i det å hjelper mye. Hun er jo rik og har god råd som kun handler økologiske dyre varer på Meny. Ikke noe loff og sirup der i gården nei. Og så har hun en bra bil😏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 22. februar 2024 #5894 Del Skrevet 22. februar 2024 Heartgirl skrev (56 minutter siden): Jeg heier på Kristin for hun fortjener dette. Hun fortjener og få starte på nytt igjen i et nytt hus 😊 Er det noen som mener hun ikke fortjener det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 22. februar 2024 #5895 Del Skrevet 22. februar 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 22. februar 2024 #5896 Del Skrevet 22. februar 2024 Xmasclovn skrev (8 timer siden): Hun er jo rik og har god råd som kun handler økologiske dyre varer på Meny. Ikke noe loff og sirup der i gården nei. Og så har hun en bra bil😏 Trenger ikke å vær rik for å handle på meny og eie tesla eller hva hun har.😅 Kan være rett og slett gjeld opp til ørene ,og at banken eier mer den bilen enn henne for å si det slik.... Hun gjentar og gjentar at det har så hinsidig jævlig,tragisk,krevende og at hun har måttet kjempe sååååååå jævla hardt for å ikke miste det nye huset. Så det betyr vel at moren eier mye av det huset. Lurer veldig på hva hun mener med at det har krevd så ubegripelige mye🤔 Hun har da ikke tatt på seg vaskejobb på kveldstid eller ekstra vakter på sykehjemmet hun for å klare kjøpe huset...... Litt festlig akkurat den,det må jeg innrømme.😅 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 22. februar 2024 #5897 Del Skrevet 22. februar 2024 M.H85 skrev (22 minutter siden): Trenger ikke å vær rik for å handle på meny og eie tesla eller hva hun har.😅 Kan være rett og slett gjeld opp til ørene ,og at banken eier mer den bilen enn henne for å si det slik.... Hun gjentar og gjentar at det har så hinsidig jævlig,tragisk,krevende og at hun har måttet kjempe sååååååå jævla hardt for å ikke miste det nye huset. Så det betyr vel at moren eier mye av det huset. Lurer veldig på hva hun mener med at det har krevd så ubegripelige mye🤔 Hun har da ikke tatt på seg vaskejobb på kveldstid eller ekstra vakter på sykehjemmet hun for å klare kjøpe huset...... Litt festlig akkurat den,det må jeg innrømme.😅 Det var en finfin konklusjon der gitt. Velkommen etter😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 22. februar 2024 #5898 Del Skrevet 22. februar 2024 Xmasclovn skrev (5 minutter siden): Det var en finfin konklusjon der gitt. Velkommen etter😆 Hun er jo rik og har god råd som kun handler økologiske dyre varer på Meny. Ikke noe loff og sirup der i gården nei. Og så har hun en bra bil😏 Ditt svar. Du som mener RIKE folk handler på meny😂😂😂 Og du mener Kristin er rik. Du får ringe å spørre henne da😉 Jeg står med det jeg tror. Mye hjelp. Ikke rik🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 22. februar 2024 #5899 Del Skrevet 22. februar 2024 M.H85 skrev (På 8.2.2024 den 21.35): Hun har ikke dårlig råd. Hun handler de dyreste varene på meny hele tiden..Det er ikke noe loff og sirup der i gården. Kun grønt,økologisk osv. Hadde hun hatt så mye gjeld og anmerkninger hadde hun ikke hatt en fin bil ,handlet dyrt osv😉 M.H85 skrev (På 8.2.2024 den 21.38): Hun lever ikke som hun har noe rot. Nytt hus,flott bil,kun svindyr mat i kjøleskapet. Hvordan vet folk hun egentlig har mye gjeld?🤔 Kjenner en med myyyye gjeld. Da må man leve som man er fattig..selge bil +++++. Kristin lever bedre enn vanlige a4 folk,eller iallefall de som kun har en inntekt som henne. Ingen dårlig økonomisk kjøper seg et flott nytt hus, lever slik mtp den dyre maten,har fin bil osv. Klarer seg nok strålende fint hun.:) M.H85 skrev (2 minutter siden): Hun er jo rik og har god råd som kun handler økologiske dyre varer på Meny. Ikke noe loff og sirup der i gården nei. Og så har hun en bra bil😏 Ditt svar. Du som mener RIKE folk handler på meny😂😂😂 Og du mener Kristin er rik. Du får ringe å spørre henne da😉 Jeg står med det jeg tror. Mye hjelp. Ikke rik🙈 Som sagt: Velkommen etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 22. februar 2024 #5900 Del Skrevet 22. februar 2024 Xmasclovn skrev (3 minutter siden): Som sagt: Velkommen etter. Aldri sagt hun ikke har dårlig råd,stor forskjell på det å være RIK som du sier😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå