Gå til innhold

Navnet Martin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Martin er et veldig fint navn. 

Anonymkode: 06a5f...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minsten vår skulle hete det. Mannen sitt valg. Men da vi så på gutten var han ikke en Martin, og fikk en annet M navn. 

Anonymkode: 1a4df...697

Hvordan ser en Martin ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonussønnen min heter Martin, synes det er et veldig fint navn som er både tidløst og internasjonalt.

Anonymkode: 25af5...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett enkelt og greit godt navn. Blir det gutt her en gang så skal gutten hete det :) 

Anonymkode: 5f7f1...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minsten vår skulle hete det. Mannen sitt valg. Men da vi så på gutten var han ikke en Martin, og fikk en annet M navn. 

Anonymkode: 1a4df...697

Jeg lurer også på hvordan en Martin ser ut...

Anonymkode: bfa4b...045

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han tykk, blond og liten, med et lett fregnedryss over nesa? Er han lang, slank, litt blek i huden, med svart hår og ringer i nesa? Er han ung eller gammel? Og har han hund? Jeg skulle gjerne likt å vite om han spiller gitar og om han liker å sove i telt?

Anonymkode: bfa4b...045

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt, fint, gjerne de snille på film som har det navnet, liker lyden: litt mykt, men typisk gutt. Navnet lyder som....realt! ;)

Anonymkode: bfa4b...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han tykk, blond og liten, med et lett fregnedryss over nesa? Er han lang, slank, litt blek i huden, med svart hår og ringer i nesa? Er han ung eller gammel? Og har han hund? Jeg skulle gjerne likt å vite om han spiller gitar og om han liker å sove i telt?

Anonymkode: bfa4b...045

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en barne-Martin, og mange voksne. Det er et navn jeg synes passer best til voksne, siden det for meg er traust og gubbete.

Det blir litt freshere med sprett i uttalen, men Jeg er heller ikke glad for navn hvor uttalen gjør en stor forskjell. Trist for barn å alltid få navnet sitt uttalt feil :( 

Dialekt spiller også inn, Martin på østlandsk er finere enn her jeg bor :) 

Anonymkode: f635e...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Martin høres sprekt ut! I alle aldre. Men du har nok rett i at han bør bo på Østlandet. Hvis han skal bo i Norge.

Anonymkode: bfa4b...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/31/2018 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Er han tykk, blond og liten, med et lett fregnedryss over nesa? Er han lang, slank, litt blek i huden, med svart hår og ringer i nesa? Er han ung eller gammel? Og har han hund? Jeg skulle gjerne likt å vite om han spiller gitar og om han liker å sove i telt?

Anonymkode: bfa4b...045

De to jeg kommer på er veldig ulike av uteende. Han ene er mørk (adoptert fra Chile) og overvektig. Han andre er blond og normaltvektig. Når jeg tenker meg om har jeg aldri møtt en Martin med brunt hår. Så kanskje det er regelen? At man ikke kan hete Martin om man har brunt hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes Martin høres sprekt ut! I alle aldre. Men du har nok rett i at han bør bo på Østlandet. Hvis han skal bo i Norge.

Anonymkode: bfa4b...045

Han skal vokse opp på Sørlandet. Så da blir det litt sånn MaRRtin, med skikkelig skarre-r 😬 Hører at det lyder bedre på østlandsk! 

TS

Anonymkode: a8faf...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skal vokse opp på Sørlandet. Så da blir det litt sånn MaRRtin, med skikkelig skarre-r 😬 Hører at det lyder bedre på østlandsk! 

TS

Anonymkode: a8faf...dec

Neida! Jeg bare tuller, jeg. Martin er det navnet jeg for min del liker best. Det er på toppen av lista. Med eller uten skarring. ☺ 

Anonymkode: bfa4b...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2018 den 18.30, AnonymBruker skrev:

I 2017 var det nr. 40 på listen over populære guttenavn, med 177 nye Martin-er. Så det er definitivt ikke helt borte, selv om det har falt nedover på listene. Det var faktisk det aller vanligste guttenavnet i både 1992, 1993, 1994 og 1995. Falt ikke ut av topp 10 før i 2005.

Men du lurte nå mest på om det er fint. Jeg synes det er helt fint. Kjent både hyggelige og uhyggelige folk med det navnet, men det er for vanlig til at enkeltpersoner som heter det fester seg altfor mye. Ikke et ekstremt spennende navn, men det er aldri belastende og fungerer fint i alle aldre. Jeg har vel forsåvidt ikke møtt mange eldre menn som heter Martin, men for meg klinger det ikke rart på dem heller.

Så ja, jeg synes det er et bra navn å gi ham. Dere liker det, det er et helt normalt og lite belastet navn, så jeg ser ingen gode grunner til å la være :) 

Anonymkode: 876cf...3aa

Haha, uhyggelige folk?? Skumle, altså? Uhyggelig er ikke det motsatte av hyggelig :)....da kan du si "lite hyggelige folk".

Jeg vet det ikke er logisk, jf f eks at du godt kan si at ukoselig er det motsatte av koselig - men språk er ulogisk....

Anonymkode: 02e0d...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...