Gå til innhold

Navnet Martin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi venter vårt første barn, og har falt litt for navnet Martin! Hva synes dere? Var jo et populært navn når jeg var barn (på 80 tallet) Men har ikke møtt et eneste barn de siste årene som heter Martin ☺️

Anonymkode: a8faf...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker det ikke. Men kjenner 2 barn som heter det, så er ikke helt borte.

Anonymkode: 392a4...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin er en favoritt hos meg

Anonymkode: bfa4b...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2017 var det nr. 40 på listen over populære guttenavn, med 177 nye Martin-er. Så det er definitivt ikke helt borte, selv om det har falt nedover på listene. Det var faktisk det aller vanligste guttenavnet i både 1992, 1993, 1994 og 1995. Falt ikke ut av topp 10 før i 2005.

Men du lurte nå mest på om det er fint. Jeg synes det er helt fint. Kjent både hyggelige og uhyggelige folk med det navnet, men det er for vanlig til at enkeltpersoner som heter det fester seg altfor mye. Ikke et ekstremt spennende navn, men det er aldri belastende og fungerer fint i alle aldre. Jeg har vel forsåvidt ikke møtt mange eldre menn som heter Martin, men for meg klinger det ikke rart på dem heller.

Så ja, jeg synes det er et bra navn å gi ham. Dere liker det, det er et helt normalt og lite belastet navn, så jeg ser ingen gode grunner til å la være :) 

Anonymkode: 876cf...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det fungerer kjempefint på mange andre språk - det synes jeg er viktig :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en liten en som heter Martin 😊 Synes det er veldig fint 👍🏻

Anonymkode: cac27...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin er et normalt, vanlig navn. Jeg har bestandig kjent noen som heter det, så i mine ører er det kanskje litt "kjedelig", men ikke på en negativ måte. Det er ikke belastende og det funker i mange land. Hvis dere liker det, så gå for det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to små gutter som heter Martin, så det er kanskje litt på vei tilbake igjen. Men et fint navn forøvrig. 

Anonymkode: 9e2de...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et fint navn. Kjenner ingen som heter det, så får ingen negative assosiasjoner 

Anonymkode: 873de...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor en skal høre andres mening om hva en vil kalle barnet sitt. Er jo bare å kalle det hva en selv liker.

Anonymkode: da7ef...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får assosiasjoner til den meget dårlige serien Hos Martin.

Anonymkode: cbf39...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker det, et enkelt og klassisk navn som jeg tror aldri vil forsvinne helt.

Anonymkode: 9a79a...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit. Men syns så mange heter det jeg da. Barn og litt eldre så hadde ikke valgt det av den grunn.. 

Anonymkode: 4a78b...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter vårt første barn, og har falt litt for navnet Martin! Hva synes dere? Var jo et populært navn når jeg var barn (på 80 tallet) Men har ikke møtt et eneste barn de siste årene som heter Martin ☺️

Anonymkode: a8faf...dec

Koselig navn. På tide at det kommer tilbake igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten vår skulle hete det. Mannen sitt valg. Men da vi så på gutten var han ikke en Martin, og fikk en annet M navn. 

Anonymkode: 1a4df...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...