Gå til innhold

London!

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Nokon som vil foreslå ting eit ungt, forelska par må få med seg av severdighetar og opplevingar på ein London-weekend?

Er det lurt å kjøpe seg eit slikt London-pass, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo hva dere er interessert i, men musical? Guidet tur? Madame Tussauds og the London Dungeon? Hvis dere blir med bussene til The Big Bus Company kan dere ta bussen i et helt døgn og gå av og på som dere vil, samtidig som det er guiding i bussen. ( www.bigbustours.com )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Gå inn på denne siden her:

http://www.londontown.com/

De er flinke og til å stole på, så kjøp gjerne billetter og bestill ting!

Jeg ville anbefalt en BigBus-tour rundt i byen, billettene deres varer i 24 timer, og du kan gå av og på så my du vil. Så om dere vil se mer rundt Piccadilly Circus, gjerne handle litt, så går dere bare av bussen, og så tar dere neste buss som kommer litt senere! Helt genialt!

Hvis dere skal se noe teater/musical, så anbefaler jeg The Mousetrap av Agatha Christie. Kjempekjekt, veldig koselig og spennende, erke-britisk! Har gått i over femti år i strekk!

Så bør dere se en musical, og da er Les Miserables av høy kvalitet, og ikke kjedelig slik at kjæresten sovner ;)

Ellers er en handletur eller fem i Reagent Street og Oxford Street å anbefale, og skal dere være i London en søndag så dra til Hamden Marked. :)

Bare spør om du lurer på noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Og skal dere reise mye rundt i byen med the underground og bussene, er det lurt å kjøpe et all day travelcard, det sparer dere mye penger på! det er bare å spørre om hjelp i luken nede på the underground :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camden market mener du?

Det billigste når det gjelder å reise rundt er å kjøpe dagskort på tube (bare tube), det holder som regel i massevis om dere bor i nærheten av en tube stadion. Vi har hvertfall ikke hatt brukt for noe annet når vi har vært der (bort i England nå, men noen timer fra London). Det er undergrunns stasjon ved alle turistattraksjonene.

Covent garden ville jeg tatt turen til. Mye annet i området mellom Covent Garden og Picadilly. Soho, China Town osv. Alt er i gangavstand.

Harrods er verdt ett besøk.

Om dere er musikkinteressert kan du jo sjekke om det er noen konserter av interesse som går.

London Eye har jeg ikke rukket å ta enda, men har veldig lyst. Tar 40 min, tror det koster ca. £10 per person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kom hjem fra london sist søndag etter en uke der nede, og hadde det helt utrolig..

...men ja..

london eye var egentlig en ganske grei måte å få med seg mye på en gang - om du ønsker dette. vi tok dette på valentine's day hvor de hadde "speical offer" til par som ville opp i disse boblene av noen kuler som gikk rundt hjulet (london eye).

du har fått en del gater o.l. listet opp her ser jeg. når det gjelder spisesteder ville jeg vært litt forsiktig. spist mye rar mat der nede, og det gjaldt flere andre også.

men spis en god lunsj på Starbucks eller Bella Italia (tror det var navnet).

av puber o.l. var vi på noe som het Comedy Club, og det var hysterisk morsomt. Her måtte du stille opp litt i forkant for å få billetter. Vi var en onsdags kveld.. husker ikke helt hvilken gate det var i.. men det lå rett over planet hollywood og teateret hvor mamma mia går.

camden market var også helt vanvittig.. de solgte "magic mushrooms" over alt - noe som kanskje ikke er like bra å ta med seg hjem til Norge :tunge1:

Håper uansett har du får en kjempefin tur :) ...og ta med varme klær da det var iskaldt da vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...