Gå til innhold

Har valgt tre gode bilder til Tinder, ingen match!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Selvsagt er bildene viktigst. Det jeg mener er at i noen tilfeller kan teksten hjelpe på.

Jeg har ikke skrevet at bildene ikke er viktige, men at teksten kan gjøre at man skiller seg ut. Mulig dette ikke kom frem, men at man ikke trenger tekst i det hele tatt er jeg ikke nødvendigvis helt enig i. Det kommer helt an på.

Jeg forstår poenget ditt. Men det er uansett mest poenget med tekst å kunne hjelpe å sette igang en samtale. Det er hvert fall slik jeg bruker det. En jente som er uinteressert vil jo aldri engang ha trykket seg inn til teksten i utgangspunktet, så jeg ser svært få tilfeller hvor en god tekst kan få jenta til å endre mening..

Endret av SpaceDementia
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Minesveiper
Skrevet
24 minutter siden, Elaine Marley said:

Nei, mange kvinner skriver at de foretrekker tekst, og det er bare å lese tråder her inne.

Det er fortsatt deg selv. Selv om du lykkes så betyr det ikke at alle kan det uansett hvor gode bilder de har. Da hjelper det lite at du fikk 5-600 matcher.

Men ja, vi får være enige om å være uenige.

Jeg støtter deg i denne as. Man ser flere av de seriøse kvinnene her inne skrive at en god tekst er noe som er med på å skape et bedre inntrykk. Da er det dumt å ikke ha med tekst, for man går muligens glipp av brae damer ved å ikke ha det. Jeg kjøper at en ikke trenger en bio når man er veldig kjekk siden man vil få mange matcher uansett, men når man er en helt normal mann så er det veldig greit.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Er det ingen som treffer hverandre på fylla i helgene lengre? Eller blir  oppringt og bedt ut av menn? Nå er det datesapper eller datesider det går på ? :fnise:

Skrevet
2 timer siden, Mysticgirl skrev:

Er det ingen som treffer hverandre på fylla i helgene lengre? Eller blir  oppringt og bedt ut av menn? Nå er det datesapper eller datesider det går på ? :fnise:

Jeg treffer jenter på fylla og ber også jenter ut på vanlig måte. Jeg bruker også Tinder. Hva er grunnen til at du ønsker å distansere deg fra dateapper? Er det under deg, liksom?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Mysticgirl skrev:

Nå får det være nok! Dateapper er framtida!

Anonymkode: 50ea1...fa2

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
11 timer siden, SpaceDementia skrev:

Jeg treffer jenter på fylla og ber også jenter ut på vanlig måte. Jeg bruker også Tinder. Hva er grunnen til at du ønsker å distansere deg fra dateapper? Er det under deg, liksom?

Åja :fnise: Nei selvsagt er det ikke under meg, bare lurte oppriktig på hvorfor folk ikke treffes slik som før i tiden. Nå skal jo alle ha apper og være på datesider og møter ikke noen på vanlig vis lengre. Sikkert bare jeg som er gammeldags :)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo ikke å skrive om menn ønsker fast forhold eller ONS, for de juger uansett. De jeg har datet fra Tinder som skrev de ville ha forhold ville bare tømme seg. Og kalte meg stygge ting da jeg sa nei. Så det er naivt å tro at det hjelper å skrive hva de er ute etter. 

Anonymkode: 62379...640

Såklart finnes det di som lyger og. Men føler om han gidder å ha 3-4 dater og ikke ha sex de første ukene, da er han etter noe fast og varig :) dømmer ikke kun på grunn av text og bilder, også hva som skjer da en evt. date skjer :) 

Anonymkode: e4e42...6f3

Skrevet
3 minutter siden, Mysticgirl said:

Åja :fnise: Nei selvsagt er det ikke under meg, bare lurte oppriktig på hvorfor folk ikke treffes slik som før i tiden. Nå skal jo alle ha apper og være på datesider og møter ikke noen på vanlig vis lengre. Sikkert bare jeg som er gammeldags :)

De unge får snakke for seg selv, men i klassen enslig deltidsforeldre 35/40+ er utvalget rimelig skralt. Jeg bor i Oslo og de fleste steder jeg går ut så er det en haug med damer i alderen pluss/minus 30, og heller få i den eldre klassen. I hvertfall som er datebare for meg (48). Og jeg er ikke mye ute uten å ha en date heller, for å si det sånn, og det er her muligens noe av utfordringen ligger. Vi er rett og slett for lite ute "uten mål og mening". Vi har mindre tid og liker å utnytte den best mulig, og da fungerer appene faktisk ganske bra.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
1 time siden, Kreator skrev:

De unge får snakke for seg selv, men i klassen enslig deltidsforeldre 35/40+ er utvalget rimelig skralt. Jeg bor i Oslo og de fleste steder jeg går ut så er det en haug med damer i alderen pluss/minus 30, og heller få i den eldre klassen. I hvertfall som er datebare for meg (48). Og jeg er ikke mye ute uten å ha en date heller, for å si det sånn, og det er her muligens noe av utfordringen ligger. Vi er rett og slett for lite ute "uten mål og mening". Vi har mindre tid og liker å utnytte den best mulig, og da fungerer appene faktisk ganske bra.

Om det er noen du liker og vet er singel, så ta en tlf da vel :) Slik tenker jeg, men skjønner jo at om utvalget er snevert og ingen du kjenner og liker er singel, da kan jo apper være et alternativ. Ser den :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mysticgirl skrev:

Jeg skulle også ønske det var mer vanlig å møte noen utenom appene. I min aldersgruppe, 40-50, er det ikke mange kjekke menn på Tinder. Mens ute på gata ser man jo flere kjekke menn...

Anonymkode: cef85...2e6

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Mysticgirl skrev:

Folk treffes jo som før i tiden også. Det ene utelukker ikke det andre, det vet jo du også. Men jeg skjønner at dette var ditt forsøk på å distansere deg fra det.

Skrevet

Vil argumentere for at jeg har vært relativt suksessfull på tinder og datet alt fra profesjonelle sportsutøvere, bikinfitnessdeltakere, advokat, modell, før jeg endte opp med kjæresten min.

Mine tips:

Alt handler om å kommunisere hvem du er. Spill på dine styrker - ydmykhet er ikke en av dine. Er du alvorlig og med høye ambisjoner, så framstiller du deg som det, er du selvironisk og vil ha ei avslappa jente, så kommuniserer du dét. Verre er det ikke.
Poenget er ikke bare å matche med flest mulig jenter (selv om en gjennomført profil vil høyne sannsynligheten for det), men å matche med jenter som du faktisk vil ha - og som faktisk vil ha deg.

Bilder er som sagt meget viktig. Det er ganske bra med bilder tatt av andre i sosiale situasjoner, hvor man gjerne har både en mer naturlig look i tillegg til at det forteller at du faktisk har et sosialt liv. Unngå selfies, om det ikke er en ekstraordinær situasjon, og ikke bruk bilder hvor du har solbriller på.

Profiltekst - hvor du bør veie hvert ord som gull - bør understreke hvem du er og dermed gi et lite innblikk i din person. Se på det som en teaser-trailer.

Uansett er sjekkemarkedet i kvinners favør når det kommer til oppmerksomhet, og du må dermed skille deg ut fra mengden. 

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet
16 hours ago, Mysticgirl said:

Er ikke så veldig glad i fylla. Vil heller møte damer på tinder, og eller på en eller annen aktivitet hvor begge er edrue. 

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2018 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Har vært på Tinder i cirka en uke. Jeg har valgt 3 gode bilder til profilen. To av bildene er ansiktbilder hvor jeg smiler, og det siste bildet er et bilde av hele figuren. 

Saken er den at jeg ikke matcher med jentene, eller at de ikke matcher med meg. 

Forstår ikke dette. Utseende mitt er normalt, er fornøyd med meg selv, og bildene er gode. 

Er det dette jeg kan forvente på Tinder? 

edit: har ingen tekst i bio, da 90 % av alle mangler dette. 

Anonymkode: 51158...d88

Vis bildene dine til en venn. Be vennen være brutalt ærlig på hvordan du tar deg ut på bildene. 

Utrolig mange menn tror åpenbart at «ser ut som en psyko massemorder» er ok bilder, bare magen er flat og genseren ren. Du må ha et ansiktsuttrykk som tilsier at du er normalt oppegående. Og ingen, verken oppegående eller ikke-oppegående, behøver 2 bilder av trynet sitt. Fjern det ene. Legg inn en 2-3 der du gjør ting du liker. Hva nå enn det er. Fjelltur, fiske, trening (ingen baris-bilder og absolutt ingen bilder av deg som løfter vekter), leke med kattunger - få frem at du er en person, ikke et ansikt.

Og legg inn tekst. Moderne dating er omvendt: du er sittende bytte og må pent ta deg godt ut og fremstå som lukrativt partnermateriale. Damer er den jaktende part og kan nyte å velge og vrake (spesielt det siste).

Anonymkode: d7bbe...bdf

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Vil argumentere for at jeg har vært relativt suksessfull på tinder og datet alt fra profesjonelle sportsutøvere, bikinfitnessdeltakere, advokat, modell, før jeg endte opp med kjæresten min.

Mine tips:

Alt handler om å kommunisere hvem du er. Spill på dine styrker - ydmykhet er ikke en av dine. Er du alvorlig og med høye ambisjoner, så framstiller du deg som det, er du selvironisk og vil ha ei avslappa jente, så kommuniserer du dét. Verre er det ikke.
Poenget er ikke bare å matche med flest mulig jenter (selv om en gjennomført profil vil høyne sannsynligheten for det), men å matche med jenter som du faktisk vil ha - og som faktisk vil ha deg.

Bilder er som sagt meget viktig. Det er ganske bra med bilder tatt av andre i sosiale situasjoner, hvor man gjerne har både en mer naturlig look i tillegg til at det forteller at du faktisk har et sosialt liv. Unngå selfies, om det ikke er en ekstraordinær situasjon, og ikke bruk bilder hvor du har solbriller på.

Profiltekst - hvor du bør veie hvert ord som gull - bør understreke hvem du er og dermed gi et lite innblikk i din person. Se på det som en teaser-trailer.

Uansett er sjekkemarkedet i kvinners favør når det kommer til oppmerksomhet, og du må dermed skille deg ut fra mengden. 

Takk for gode råd. 

Men hvorfor er ikke ydmykhet en av mine styrker? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vis bildene dine til en venn. Be vennen være brutalt ærlig på hvordan du tar deg ut på bildene. 

Utrolig mange menn tror åpenbart at «ser ut som en psyko massemorder» er ok bilder, bare magen er flat og genseren ren. Du må ha et ansiktsuttrykk som tilsier at du er normalt oppegående. Og ingen, verken oppegående eller ikke-oppegående, behøver 2 bilder av trynet sitt. Fjern det ene. Legg inn en 2-3 der du gjør ting du liker. Hva nå enn det er. Fjelltur, fiske, trening (ingen baris-bilder og absolutt ingen bilder av deg som løfter vekter), leke med kattunger - få frem at du er en person, ikke et ansikt.

Og legg inn tekst. Moderne dating er omvendt: du er sittende bytte og må pent ta deg godt ut og fremstå som lukrativt partnermateriale. Damer er den jaktende part og kan nyte å velge og vrake (spesielt det siste).

Anonymkode: d7bbe...bdf

Takk! 

TS

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Mine tips:

Din profil må åpenbart være god. Hva er dine styrker og hvordan spilte du de ut? Synes selv jeg har løyet litt om hvem jeg egentlig er på enkelte bilder - har derfor fjernet bilder som egentlig er gode og prøver å erstatte de med noe som reflekterer meg bedre.

Jeg har et problem med at jeg rett og slett mangler gode bilder i sosiale sammenhenger. De få jeg kan velge mellom er fra medium til dårlig. Sjelden noen poster bilder på facebook i disse dager, hvertfall i mine kretser. Vi er stort sett like gutter; folk som nærmest legger stolthet i å være lite aktive på sosiale medier. Får vel bare ta saken i egne hender.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det anbefales med tinder pluss? Slik at jeg kan sveipe i de større byene?

TS

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Elaine Marley skrev:

Man må ikke det nødvendigvis, men det kan gjøre at menn som ikke er så kjekke får flere matcher. Kommer helt an på hva man er ute etter.

Mange kvinner skriver også at de ønsker tekst, så dette handler ikke bare om meg. I tillegg kritiserer du meg for å bruke meg selv som eksempel, men gjør akkurat det samme selv.

Edit: Tekst kan også gjøre at man skiller seg ut fra mengden av prikklike profiler. "Jeg liker å trene og gå på fjellet. Se så aktiv jeg er". Men da må man skrive noe som vekker interesse også. Skal ikke være enkelt uansett :P

Helt enig med deg i at tekst er viktig. Det er jo mange som har såpass bra bilder at jeg sveiper ja uten at de har tekst. Men noen er jeg litt nysgjerrige på, men samtidig usikker, så har de en tekst som treffer meg og jeg sveiper derfor ja. Andre igjen er jeg også usikker på, jeg synes de er tiltrekkende, men utifra bildene de har valgt så tror jeg at de ikke er min type personlighetsmessig, om disse da ikke har noe tekst så sveiper jeg nei. Om de hadde hatt en tekst som jeg likte så hadde jeg sveipet ja. :) 

For min del trenger det ikke være noe spenstig heller, holder med en kort tekst, men jeg føler i det minste at personen har tatt seg litt bry med profilen sin om det står noe der. Om personen ikke har noe tekst tenker jeg raskt at tinder egentlig bare er tidsfordriv eller ute etter tilfeldig sex, og da får han nei, såfremt ikke bildene han har valgt tilsier noe annet. 

Anonymkode: 93df1...d81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det anbefales med tinder pluss? Slik at jeg kan sveipe i de større byene?

TS

Hvorfor skal du sveipe i byer du ikke bor i? Om du får matcher så hjelper jo ikke det. 

Men sjekk ut tinder pluss i en måned og se om du får flere matcher. Det koster vel bare hundrelappen. 

Anonymkode: dc057...2fb

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelige greier...når jeg begynte å bruke Tinder, hadde jeg egentlig bare et bilde, som var fra spesiell vinkel, og som egentlig ser ganske cheesy ut. Tatt med webcamera. Så vel egentlig ut som en fuckboy ca. 2010 

Med det bildet, så fikk jeg matcher som det grein. Hadde rundt 300 etter en uke, i en middels by. Et 2 år, så følte jeg at dette ikke var hvem jeg var lengre...hadde lagt på meg noen kg, blitt litt tynnere i håret, rundere i ansiktet. Det ville være misvisende å møte noen med det gamle bildet som basis. 

Oppdaterte med litt nyere, og langt mer "classy" bilder, som viste meg fra mange vinkler, hele figuren, og som så litt mer proffe ut. Bildene så bra ut, jeg så bra ut på bildene, osv. Matchene døde helt ut, bokstavelig talt. Da jeg før kanskje fikk match annenhver eller hver tredje sveip, kunne det godt gå 20-30 sveip før jeg fikk noen match. 

Nå kan det også hende at mange har installert tinder, men bare har brukt appen en eller annen gang, eller svært sjeldent.

Anonymkode: 17aeb...0ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...