Gå til innhold

Bilstol


Rake

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Minlillelykke skrev:

Two way er absolutt ingen universal stol, hvis du leser hva de skriver. Det er ikke alle biler den stolen passer i, og den passer ikke de minste feks. Selv mannen her klarer å sitte forra izi plus med mye helning, den er en god del større enn minkkid. Minikid og maxway er de jeg oppfatter som gode universalstoler

Two way passer absolutt de minste, kan bruke det med ganske mye helning til de minste, samt kjøpe ekstra nakkestøtte til🙂 Two way passer alle biler der det ikke er uvanlig lengde til å lene seg til fremsete/dashbord. Kan kjøpes kile til for å tilpasse i skrå seter.

Endret av Tutta89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tutta89 skrev:

Two way passer absolutt de minste, kan bruke det med ganske mye helning til de minste, samt kjøpe ekstra nakkestøtte til🙂 Two way passer alle biler der det ikke er uvanlig lengde til å lene seg til fremsete/dashbord. Kan kjøpes kile til for å tilpasse i skrå seter.

Jeg har ingen erfaring med setet, vidre formidler kun det jeg har lest i gruppen. Har dog bestilt det som reisesete nå. Spent på om jeg blir fornøyd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen setet skal brukes i kan sammenlignes med vw golf, altså liten bil. Ser at den fra besafe har fått god score ved testing, både ved front- og sidekollisjon. Med f. eks Axkid minikid hadde de testet god beskyttelse ved frontkollisjon, men hodet gled ut av hodebeskytteren ved sidekollisjon. Skal ikke være enkelt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Minlillelykke said:

Jeg har ingen erfaring med setet, vidre formidler kun det jeg har lest i gruppen. Har dog bestilt det som reisesete nå. Spent på om jeg blir fornøyd

Så rart at jeg har lest at den anbefales som reisestol, mens du ikke har lest det da? Kan ikke skjønne at de anbefaler den som stol til å reise med om den ikke passer i de fleste leiebiler? Da er det isåfall er veldig dårlig råd ?:klo: Må lese litt til før vi kjøper reisesete skjønner jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosa Sitron skrev:

Så rart at jeg har lest at den anbefales som reisestol, mens du ikke har lest det da? Kan ikke skjønne at de anbefaler den som stol til å reise med om den ikke passer i de fleste leiebiler? Da er det isåfall er veldig dårlig råd ?:klo: Må lese litt til før vi kjøper reisesete skjønner jeg.

 

Den anbefales fordi den er lett og godkjent på fly. Men hvis du leser litt om den må den prøves i bil, særlig viktig er dette ved daglig bruk. Som flere av guruene skriver er at max way er ofte bedre i de fleste biler, men two way er lettere og bære samy godkjent til bruk inne på fly, derfor anbefales den. Problemet med den stolen er at den ikke har støtteben og må hviles intill enten setet forran eller dashbordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Minlillelykke said:

Den anbefales fordi den er lett og godkjent på fly. Men hvis du leser litt om den må den prøves i bil, særlig viktig er dette ved daglig bruk. Som flere av guruene skriver er at max way er ofte bedre i de fleste biler, men two way er lettere og bære samy godkjent til bruk inne på fly, derfor anbefales den. Problemet med den stolen er at den ikke har støtteben og må hviles intill enten setet forran eller dashbordet. 

Jeg har lest at den ikke er god å sitte i og derfor ikke anbefalt til daglig bruk. Men om den er så vanskelig i få riktig i mange biler er det jo ikke en god stol og ha med til leiebil. Da er det ikke en god reisestol mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Jeg har lest at den ikke er god å sitte i og derfor ikke anbefalt til daglig bruk. Men om den er så vanskelig i få riktig i mange biler er det jo ikke en god stol og ha med til leiebil. Da er det ikke en god reisestol mener nå jeg.

Har du reist med bilstol før? For hvis duskal ha de inne på fly samt bære den så er den så lønner det seg med en lett stol. Samtidog kjører man mindre bil på utenlandsferie enn hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Minlillelykke said:

Har du reist med bilstol før? For hvis duskal ha de inne på fly samt bære den så er den så lønner det seg med en lett stol. Samtidog kjører man mindre bil på utenlandsferie enn hjemme.

Jeg har reist med bilstol før ja. Og jeg kjører mye mer bil på ferie enn jeg gjør hjemme. Og det er mitt inntrykk at gjelder mange. Hjelper ikke om stolen er lett på flyet om den ikke passer i bilen. Da kommer man seg jo ikke fra flyplassen. Sier ikke at du ikke har rett, men jeg syns det virker som en dårlig reisestol om den ikke passer i bilen jeg leier på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

God stol, men den tar stor plass og varer bare til 116 cm. Hatt både den, Axkid Minikid og Britax MaxWay. Mest fornøyd med Minikid :) den går til 125 cm, så varer en del lenger.

Anonymkode: 332b0...96a

Nei. IZi plus varer til 116 cm, denne gjør ikke:)

Anonymkode: 6d3b0...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosa Sitron skrev:

Jeg har reist med bilstol før ja. Og jeg kjører mye mer bil på ferie enn jeg gjør hjemme. Og det er mitt inntrykk at gjelder mange. Hjelper ikke om stolen er lett på flyet om den ikke passer i bilen. Da kommer man seg jo ikke fra flyplassen. Sier ikke at du ikke har rett, men jeg syns det virker som en dårlig reisestol om den ikke passer i bilen jeg leier på tur.

Kan gi deg tilbakemelding. Har bestilt den til reisestol selv. Men skal prøves hjemme uten barni først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det få forhandlere som har MaxWay og Minikid i butikk, så da er det lettere å skrive hva slags bil man har og se om noen har lik :) 

Anonymkode: 332b0...96a

Stemmer ikke, de fleste forhandler max way, flere og flere har minikid også!

Anonymkode: 6d3b0...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillelykke said:

Kan gi deg tilbakemelding. Har bestilt den til reisestol selv. Men skal prøves hjemme uten barni først.

Takk :) Det ville vært veldig snilt. Tviler på at jeg får med meg mannen på å kjøpe reisebilstol i år, en han får ta jobben med å bære den vi har i bien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Takk :) Det ville vært veldig snilt. Tviler på at jeg får med meg mannen på å kjøpe reisebilstol i år, en han får ta jobben med å bære den vi har i bien ;)

Vi har reist mye med Izi plus. Kjenner jeg ikke tror denne står til forventningene, men når jeg skal reise aleine med treåringen kan det være greit med en lett stol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke, de fleste forhandler max way, flere og flere har minikid også!

Anonymkode: 6d3b0...287

Var innom fem forskjellige butikker for et par mnd siden, ingen hadde noen av dem inne, men flere hadde dem i nettbutikken.

Hvor har du vært?

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. IZi plus varer til 116 cm, denne gjør ikke:)

Anonymkode: 6d3b0...287

Beklager, så litt fort🙈

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...