Gå til innhold

Bilstol


Rake

Anbefalte innlegg

Hei, vi skal kjøpe bilstol til bil nummer 2, PG vurderer denne:https://www.barnashus.no/besafe-izi-kid-x2-i-size-black-cab-7043485730645.html 

 

har noen erfaring med denne? Den skal i en liten bil, barnet 2 år. Vi har cyber sirona fra før, og er fornøyd med det, men begynner å bli litt trangt. Er setet fra besafe litt mer romslig?

 

men gud, så dyrt det setet er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner noen som har den, og de syns den er veldig bra

Anonymkode: d8a2b...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God stol, men den tar stor plass og varer bare til 116 cm. Hatt både den, Axkid Minikid og Britax MaxWay. Mest fornøyd med Minikid :) den går til 125 cm, så varer en del lenger.

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller sett på axkid minikid, britax max way og evt two way. Sistnevnte må prøves i bil og lenes på setet forran

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den du tenker på i den ene bilen. Maxi cosi 2 way pearl i den andre bilen. Ingen tvil om at vi foretrekker 2 way pearl. Veldig mye lettere å installere og bruke. Selene er mye lettere å få på, gutten vår har mye bedre utsyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Minlillelykke said:

Ville heller sett på axkid minikid, britax max way og evt two way. Sistnevnte må prøves i bil og lenes på setet forran

Strengt tatt bør alle stoler prøves i bilen for å være sikker på at man får rett helning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Strengt tatt bør alle stoler prøves i bilen for å være sikker på at man får rett helning.

Veldig sjeldent man ikke får det med minikid sånn jeg forstår det på bilstol guruene i gruppa på facebook. Mange stoler kan man også bruke kil for å få rett helning. Men two way kan man ikke det, slik jeg har forstått. Har lite erfaring med selve setene, men disse blir anbefalt jevnt over. Selv har vi 3x besafe izi plus, ett sirona og ett babysete. Elsker izi plus men det tar litt plass

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Minlillelykke said:

Veldig sjeldent man ikke får det med minikid sånn jeg forstår det på bilstol guruene i gruppa på facebook. Mange stoler kan man også bruke kil for å få rett helning. Men two way kan man ikke det, slik jeg har forstått. Har lite erfaring med selve setene, men disse blir anbefalt jevnt over. Selv har vi 3x besafe izi plus, ett sirona og ett babysete. Elsker izi plus men det tar litt plass

Med minikid kan du risikere at det ikke er plass til noen i forsetet om du skal ha nok helning. Her kan ikke mannen sitte foran minikiden, det er det ikke plass til. Det er det flere som skriver om på den facebook-gruppen du nevner :) Det er dessverre ikke alle stoler som passer i alle biler. De anbefaler jo two-way som en unversalstol om man skal bytte mellom mange biler/leie bil på tur, så har ikke skjønt at den er så mye verre en andre stoler.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Med minikid kan du risikere at det ikke er plass til noen i forsetet om du skal ha nok helning. Her kan ikke mannen sitte foran minikiden, det er det ikke plass til. Det er det flere som skriver om på den facebook-gruppen du nevner :) Det er dessverre ikke alle stoler som passer i alle biler. De anbefaler jo two-way som en unversalstol om man skal bytte mellom mange biler/leie bil på tur, så har ikke skjønt at den er så mye verre en andre stoler.

 

Men nå skal jo disse små ha mindre helling jo større de blir. Her er det snakk om en 2 åring, altså maks 25 grader (helst minste hvis det er mulig) helling og det passer i 90% av alle bilene. 

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men nå skal jo disse små ha mindre helling jo større de blir. Her er det snakk om en 2 åring, altså maks 25 grader (helst minste hvis det er mulig) helling og det passer i 90% av alle bilene. 

Anonymkode: 332b0...96a

90% ja, veldig kjipt og ikke ha prøvd om man er de siste 10. Mest sannsynlig passer det, en det er fortsatt viktig å prøve før man kjøper. Eventuelt spør om det er andre med erfaring med samme bil og stol. Så står fortsatt for det jeg sa om at man alltid bør prøve i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosa Sitron skrev:

Med minikid kan du risikere at det ikke er plass til noen i forsetet om du skal ha nok helning. Her kan ikke mannen sitte foran minikiden, det er det ikke plass til. Det er det flere som skriver om på den facebook-gruppen du nevner :) Det er dessverre ikke alle stoler som passer i alle biler. De anbefaler jo two-way som en unversalstol om man skal bytte mellom mange biler/leie bil på tur, så har ikke skjønt at den er så mye verre en andre stoler.

 

Two way er absolutt ingen universal stol, hvis du leser hva de skriver. Det er ikke alle biler den stolen passer i, og den passer ikke de minste feks. Selv mannen her klarer å sitte forra izi plus med mye helning, den er en god del større enn minkkid. Minikid og maxway er de jeg oppfatter som gode universalstoler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Minlillelykke skrev:

Two way er absolutt ingen universal stol, hvis du leser hva de skriver. Det er ikke alle biler den stolen passer i, og den passer ikke de minste feks. Selv mannen her klarer å sitte forra izi plus med mye helning, den er en god del større enn minkkid. Minikid og maxway er de jeg oppfatter som gode universalstoler

Nei, TwoWay er den beltemonterte som passer i minst biler føler jeg. Det gjelder hvert fall for oss🙈

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rosa Sitron skrev:

90% ja, veldig kjipt og ikke ha prøvd om man er de siste 10. Mest sannsynlig passer det, en det er fortsatt viktig å prøve før man kjøper. Eventuelt spør om det er andre med erfaring med samme bil og stol. Så står fortsatt for det jeg sa om at man alltid bør prøve i bil.

Men siden hellingen skal være såpass liten her passer den i enda flere biler.

Men ja TS, skriv litt om hva slags bil dere har så er det lettere.

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Men siden hellingen skal være såpass liten her passer den i enda flere biler.

Men ja TS, skriv litt om hva slags bil dere har så er det lettere.

Anonymkode: 332b0...96a

Poenget mitt var at man burde prøve uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosa Sitron skrev:

Poenget mitt var at man burde prøve uansett. :)

Dessverre er det få forhandlere som har MaxWay og Minikid i butikk, så da er det lettere å skrive hva slags bil man har og se om noen har lik :) 

Anonymkode: 332b0...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre er det få forhandlere som har MaxWay og Minikid i butikk, så da er det lettere å skrive hva slags bil man har og se om noen har lik :) 

Anonymkode: 332b0...96a

Det har jeg også nevnt. :) Men det er fler og fler forhandlere som har minikid, nevnes nye forhandlere ofte på facebook-siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Minlillelykke skrev:

Ville heller sett på axkid minikid, britax max way og evt two way. Sistnevnte må prøves i bil og lenes på setet forran

Enig i disse! Har har et barn på straks 3 som er veldig høy for alderen. Two way tar minst plass. Max way er kortest i ryggen av disse 3, selv om det også er stort ift alle isofix setene🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det få forhandlere som har MaxWay og Minikid i butikk, så da er det lettere å skrive hva slags bil man har og se om noen har lik :) 

Anonymkode: 332b0...96a

Er ikke en bil vi har prøvd minikid’en i der den ikke har passet. Er langt støtteben og regulering av hvilestilling🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Med minikid kan du risikere at det ikke er plass til noen i forsetet om du skal ha nok helning. Her kan ikke mannen sitte foran minikiden, det er det ikke plass til. Det er det flere som skriver om på den facebook-gruppen du nevner :) Det er dessverre ikke alle stoler som passer i alle biler. De anbefaler jo two-way som en unversalstol om man skal bytte mellom mange biler/leie bil på tur, så har ikke skjønt at den er så mye verre en andre stoler.

 

Enig i dette! Men varebil ol kan du slite med two way om det er langt til dashbord eller setet forran. Med two way har vi kjempegod plass i fremsetet, men minikid sitter mannen med knærna i dashbordet (mens jeg sitter fint). Vi har nyere passat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Minlillelykke skrev:

Veldig sjeldent man ikke får det med minikid sånn jeg forstår det på bilstol guruene i gruppa på facebook. Mange stoler kan man også bruke kil for å få rett helning. Men two way kan man ikke det, slik jeg har forstått. Har lite erfaring med selve setene, men disse blir anbefalt jevnt over. Selv har vi 3x besafe izi plus, ett sirona og ett babysete. Elsker izi plus men det tar litt plass

Jo det finnes kile til two way også, det har nemlig vi!🙂 vi hadde også izi plus men solgte det siden det tar så enorm plass i bilen.. Ellers et supert sete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...