Gå til innhold

Barnetrygd før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Burde ikke barnetrygd kommet før siste dag, før de alle helligdagene i påsken?

Anonymkode: 044c6...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk barnetrygd på konto i dag. DNB

Anonymkode: 2b708...8da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er din venn. Det står hos nav. B-trygd kommer i morgen. 

Anonymkode: 8f2e0...747

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den utbatales i morgen!

Syns dere ikke den egentlig burde bli utbetalt litt før det? Enn rett før alle helligdagene? 

Anonymkode: 044c6...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at den utbatales i morgen!

Syns dere ikke den egentlig burde bli utbetalt litt før det? Enn rett før alle helligdagene? 

Anonymkode: 044c6...4db

Nei, det normale er jo at den kommer siste virkedag før helligdagene når det er i slutten av måneden. 

Anonymkode: 7c1a7...9a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det normale er jo at den kommer siste virkedag før helligdagene når det er i slutten av måneden. 

Anonymkode: 7c1a7...9a1

Ja, til vanlig er det jo slik! Påsken har mange heligdager og mange liker å få handlet inn ekstra tidligere enn ettermiddagen rett før alle helligdagene!

Til eksemper desember, blir barnetrygd utbetalt flere dager før julaften. Av årsak jeg nevnte om eks handling. Derfor mitt spørsmål, burde den ikke blitt utbetalt litt tidligere? 

Jeg vet om flere som venter på barnetrygden nå, og ser og forstår deres ønske om litt tidligere utbetaling i påsken! De har barn med skolefri uke, og ser deres behov for ekstra hygge denne uken.

Ser også at det kan bli stressende å eks handle inn til alle helligdagene på denne ene ettermiddagen. Flere bekjente ønsker å dra på ferie før helligdagene setter inn. 

Reise på ferie eller være hjemme, så er jeg enig med de som mener at barnetrygd på lik linje med før jul, burde utbetales i god tid før. Jeg syns til og med det er viktigere med tidligere utbetaling i forbindelse med påsken enn jul, fordi det er flere helligdager tett etter hverandre! 

Selv om mange sparer barnetrygden på egen konto til barna, vet jeg at det også er mange som er avhengig av barnetrygden som tilskudd til den vanlige husholdningen. Så derfor har enkelte behov for tidligere utbetaling i forbindelse med påsken. Det hadde gjort ting enklere for de. 

Jeg spurte ikke når barnetrygd utbetales, men takker for alle svar! Jeg spurte om trygden ikke burde utbetales tidligere enn rett før alle helligdagene. Personlig støtter jeg de som ønsker og trenger trygden tidligere denne uke! Vet om en del. 

God påske til alle lesere!:kaklehone:

Anonymkode: 044c6...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får man i morgen, og nei, det synes jeg absolutt ikke er rart. Ble faktisk overrasket da mannen min fortalte meg i dag at den kommer inn på konto allerede i morgen.

Skal sies at det ikke er noen krise med oss nå heller da, har handlet for hele uken, tanken er full og vi har fremdeles penger til overs til aktiviteter, men skjønner jo at noen kanskje ønsker den før og mtp på ferien og det sikkert er kjekke ekstra penger denne uken.

Anonymkode: d1955...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske, forresten!:)

Anonymkode: d1955...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den får man i morgen, og nei, det synes jeg absolutt ikke er rart. Ble faktisk overrasket da mannen min fortalte meg i dag at den kommer inn på konto allerede i morgen.

Skal sies at det ikke er noen krise med oss nå heller da, har handlet for hele uken, tanken er full og vi har fremdeles penger til overs til aktiviteter, men skjønner jo at noen kanskje ønsker den før og mtp på ferien og det sikkert er kjekke ekstra penger denne uken.

Anonymkode: d1955...916

Det er jo ikke rart. Om dagen man får lønn eller utbetaling fra NAV treffer på en helg eller annen fridag så skal man få den siste hverdag. Er helt normalt det. 

Anonymkode: 62e8c...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk på kontoen i dag🐣

Anonymkode: 62eb0...093

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke rart. Om dagen man får lønn eller utbetaling fra NAV treffer på en helg eller annen fridag så skal man få den siste hverdag. Er helt normalt det. 

Anonymkode: 62e8c...143

Les igjen. Jeg skrev jo nettopp at det IKKE var rart..

Anonymkode: d1955...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, til vanlig er det jo slik! Påsken har mange heligdager og mange liker å få handlet inn ekstra tidligere enn ettermiddagen rett før alle helligdagene!

Til eksemper desember, blir barnetrygd utbetalt flere dager før julaften. Av årsak jeg nevnte om eks handling. Derfor mitt spørsmål, burde den ikke blitt utbetalt litt tidligere? 

Jeg vet om flere som venter på barnetrygden nå, og ser og forstår deres ønske om litt tidligere utbetaling i påsken! De har barn med skolefri uke, og ser deres behov for ekstra hygge denne uken.

Ser også at det kan bli stressende å eks handle inn til alle helligdagene på denne ene ettermiddagen. Flere bekjente ønsker å dra på ferie før helligdagene setter inn. 

Reise på ferie eller være hjemme, så er jeg enig med de som mener at barnetrygd på lik linje med før jul, burde utbetales i god tid før. Jeg syns til og med det er viktigere med tidligere utbetaling i forbindelse med påsken enn jul, fordi det er flere helligdager tett etter hverandre! 

Selv om mange sparer barnetrygden på egen konto til barna, vet jeg at det også er mange som er avhengig av barnetrygden som tilskudd til den vanlige husholdningen. Så derfor har enkelte behov for tidligere utbetaling i forbindelse med påsken. Det hadde gjort ting enklere for de. 

Jeg spurte ikke når barnetrygd utbetales, men takker for alle svar! Jeg spurte om trygden ikke burde utbetales tidligere enn rett før alle helligdagene. Personlig støtter jeg de som ønsker og trenger trygden tidligere denne uke! Vet om en del. 

God påske til alle lesere!:kaklehone:

Anonymkode: 044c6...4db

Men man må jo kunne planlegge, mener jeg. Vanligvis kommer jo barnetrygden i slutten av måneden, så man må jo ha penger frem til det uansett. Her går også barnetrygden med i husholdningen. Det er åpent i butikkene på påskeaften, så man trenger ikke hamstre inn for mange dager. 

Anonymkode: 7c1a7...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overasket over at den kom i dag.

Anonymkode: 311df...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnetrygd skal gå til barnets behov og ikke andre ting

Anonymkode: f9479...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnetrygd skal gå til barnets behov og ikke andre ting

Anonymkode: f9479...e7f

Ja, og barnet har ikke behov for mat?

Anonymkode: 62e8c...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnetrygd skal gå til barnets behov og ikke andre ting

Anonymkode: f9479...e7f

Barnets behov dekker ganske vidt.

Anonymkode: 311df...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...