Gå til innhold

Hold fingrene unna smågodtesnopet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smågodtesnopet i løs vekt oppforsres alle til å ligge langt unna. 

Sikrere smittekilde for magesjau finnes ikke. 

Skjeene brukes av noen mens de står og hoster i boksene med nesa nedi boksen eller skjeen til hostevern foran munnen. 

Menn vasker seg ikke på hendene etter å ha vært på toalettet kommer det frem i nyhetene nå. Derfor er menn den sikreste kilden til magesjausmitte så mannfolka må i jaffal styre unna smågodtesnopet. 

Aøternativt får folk kjøpe hele bokser, men pass da på at lokket er plombert. 

Skal du fortsatt ha smågodtesnop, vel bekommen og god påske på porsgrunds porselenet. 

Anonymkode: 9a8dc...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Smågodtesnop»??

Anonymkode: 812be...11d

Ja. Og få alle mannfolka til å vaske henda, skikkelig. 

Anonymkode: 9a8dc...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg kjøper ikke smågodt fra sånne plukk-selv-greier.

 

Men... det sagt - det er ikke bare menn som har problemer med å vaske seg på henda, det er mange damer som også skipper den vaskingen, eller som vasker for kort tid, bare skyller med vann, eller som vasker seg og tar i håndtaket på veien ut og får med seg de ekle bakteriene allikevel.

Barn plukker og tar på alt de ser, de er også bakteriebomber i butikkene.

Nå spiser jeg ikke godteri i det hele tatt lengre, men jeg holder meg langt unna de selvplukk-godteri-boksene, ja. Æsj. 

Anonymkode: 08396...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er litt hysterisk

Anonymkode: 9c203...939

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri opplevd å bli dårlig av å spise smågodt, annet enn kvalm fordi jeg har spist for mye :laugh: Salat derimot..fikk norovirus i meg en gang via hjertesalaten jeg kjøpte. Det var ikke så kjekt

Anonymkode: 7b494...686

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immunforsvaret har godt av å bli utfordret av litt bakterier av og til.

Anonymkode: 481e1...c1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Immunforsvaret har godt av å bli utfordret av litt bakterier av og til.

Anonymkode: 481e1...c1c

Det har du sikkert rett i, men bæsjebakterier (i verste fall) fra andre ønsker ikke jeg å ha på godteriet mitt, så jeg kjøper heller godteri i poser. 

Jeg har heller aldri blitt syk av å spise løsvektgodteri, men jeg syns allikevel det er ekkelt å tenke på unger med drit og snørr og det som er på henda har plukket i godteriet. 

Anonymkode: 08396...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hansker. Det er ekkelt ja. Sett selv menn med lortete hender grafse oppi boksene. Da kjøpte jeg ikke nei.

Anonymkode: f51d9...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør holde seg unna alt som selges i løsvekt da vel?
Jeg har aldri opplevd å bli syk av det noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Bør holde seg unna alt som selges i løsvekt da vel?
Jeg har aldri opplevd å bli syk av det noen gang.

Jeg tar heller aldri noenting som ligger ute i friluft som smaksprøver på frukt eller kjeks eller noe sånt, nei. 

Ene butikken jeg handler i har sånne makroner liggende ute i friluft ved inngangen til butikken. Jeg hadde ikke engang vurdert om jeg skulle kjøpe en sånn selv om de ser gode ut. Hva hvis noen har nyst eller noe sånt rett før de gikk inn i butikken. 

Jeg spiser heller ikke mat hos noen som ikke vasker seg på henda før de lager mat. Da sier jeg pent neitakk. 

For meg er håndhygiene kjempeviktig. 

Anonymkode: 08396...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar heller aldri noenting som ligger ute i friluft som smaksprøver på frukt eller kjeks eller noe sånt, nei. 

Ene butikken jeg handler i har sånne makroner liggende ute i friluft ved inngangen til butikken. Jeg hadde ikke engang vurdert om jeg skulle kjøpe en sånn selv om de ser gode ut. Hva hvis noen har nyst eller noe sånt rett før de gikk inn i butikken. 

Jeg spiser heller ikke mat hos noen som ikke vasker seg på henda før de lager mat. Da sier jeg pent neitakk. 

For meg er håndhygiene kjempeviktig. 

Anonymkode: 08396...e1d

Regner med du er sånn type som er syk ofte?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett folk ta brød ut av posene for se på de (er de riktig stekt?) for så å legge de tilbake igjen. Når det gjelder godteri så tar jeg ihvertfall aldri fra de nederste hyllene der hvor barn kommer til og sånn ellers så prøver jeg å grave litt ned i godteriet sånn at jeg ihvertfall ikke får det som ligger øverst, men det med skjea har jeg faktisk aldri tenkt på, den kan jo også være bakteriebombe. Får kanskje ta med seg en egen skje neste gang :fnise:

Anonymkode: 4e4b1...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått magesjau av smågodt, har derimot aldri hatt så mye av det som når jeg trente på treningssenter..
Har også fått div. smittsomme ting etter solarium.

Anonymkode: 40a36...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn? :fnise: Nå er det flest barn og tenåringer som kjøper sånt snop. Små barn som må læres opp først og fremst. De vasker ikke alltid hendene for, ikke alle foreldre orker å lære barna sine. For slitsomt det vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Axl said:

Menn? :fnise: Nå er det flest barn og tenåringer som kjøper sånt snop. Små barn som må læres opp først og fremst. De vasker ikke alltid hendene for, ikke alle foreldre orker å lære barna sine. For slitsomt det vet du. 

På min lokale Coop på en lørdagsettermiddag, er det mange voksne som kjøper til barna eller seg selv, både menn og kvinner. Mulig barn som er med å peker/lukker opp lokket på det snopet de vil ha. Coop har en hel vegg med småsnop, fra gulv til tak , og der er det travelt om lørdag ettermiddag aså :) 

Anonymkode: 81c8d...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På min lokale Coop på en lørdagsettermiddag, er det mange voksne som kjøper til barna eller seg selv, både menn og kvinner. Mulig barn som er med å peker/lukker opp lokket på det snopet de vil ha. Coop har en hel vegg med småsnop, fra gulv til tak , og der er det travelt om lørdag ettermiddag aså :) 

Anonymkode: 81c8d...6e7

Ja voksne kjøper de også, men det er blant barna det er mest smitte og vil tippe det er flest barn og unge som kjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Regner med du er sånn type som er syk ofte?

Nei, jeg er veldig sjelden syk. Det er ikke ofte jeg er forkjøla engang. Sist jeg var sjuk så var det svineinfluensatider i Norge - tror det var i 2009 eller noe sånt?

Anonymkode: 08396...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...