Gå til innhold

Sende tiåringen på kostskole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar kontakt med barnevernet og spør om dere som foreldre kan få veiledning. Dere trenger tydeligvis flere ferdigheter når det kommer til barn med litt utfordrende atferd. Hva sier feks skolen, har hun noen utfordringer der?

Anonymkode: 8a667...c68

Tror du min mann aksepterer den typen fremferd fra sin kone? 

Anonymkode: a0f51...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sende barnet bort, løser ingenting! Tror det vil forverre oppførselen. Uansett vil det forverre tilknytningen og samhøret i familen! Å sende en 10-åring bort som avskum...., vel - jeg har ikke ord! Stakkars barn. Jeg tenker på meg selv i den alderen. Jeg hatet å være borte fra familien, og slet med hjemlengsel bare jeg skulle sove hos nabovenninnen min! 

Tenker her at dere som foreldre må ta dere sammen, evt. be om råd/hjelp til å oppdra barn. Det er IKKE barnets feil.... 

Anonymkode: cd084...0fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du min mann aksepterer den typen fremferd fra sin kone? 

Anonymkode: a0f51...f99

Da lurer jeg egentlig på om problemet her er far og ikke barn. Hvorfor skulle han ikke ønske hjelp og veiledning når dere tydeligvis har problemer med å håndtere en 10 år gammel jente ? Nå er det vel to foreldre her og den ene bestemmer ikke mere enn den andre. En vil vel sitt barn det beste

Anonymkode: bf9f2...764

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problembarn blir vel gjerne utvist og sendt hjem fra kostskolen rimelig kjapt?

Anonymkode: 2d464...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du min mann aksepterer den typen fremferd fra sin kone? 

Anonymkode: a0f51...f99

«Aksepterer»? 

Hvis hans eneste forslag til løsning på barnets problemer er kostskole i England så han selv slipper å deale med datteren, og han ikke «aksepterer sin kones fremferd», burde du forlate ham. For din datters OG din skyld.

Anonymkode: f49bd...bd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.3.2018 den 21.56, Mrs.Purdey skrev:

Vgs- kostskole kan være veldig bra. Vi har en på kostskole som stortrives. 

Ja, men da er det frivillig og ikke som "straff" eller for at foreldrene skal kvitte seg med en "brysom" unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemet med DITT barn så er ikke løsningen å sende barnet ditt bort i håp om at ANDRE skal oppdra det. Ansatte på en skole som har ansvaret for mange elever kan ikke erstatte mor og far, og mange barn som har blitt sendt vekk på kostskole blir skadet for livet. Noen føler at foreldrene deres har forlatt dem, andre greier ikke stresset av å ha hvert eneste minutt av dagen sin planlagt, og mange sliter med empati og knytte seg til andre mennesker som voksne. 
I England, hvor kostskoler har vært med normalt enn i andre land, har de psykologer som spesialiserer seg i kostskolesyndromet (ja, de har et ord for det). 

Personlig mener jeg at det er barnemishandling å sende småbarn bort på kostskole. Kanskje det funker for noen når de er blitt litt eldre, men en tiåring er bare en liten jente som trenger foreldrene sine. Kanskje det er det som er problemet med oppførselen hennes? Man må jo lure når moren hennes tror det er en god idé å sende henne bort slik at hun ikke trenger å gjøre noe selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og tulleinnlegg. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...