Gå til innhold

Småfluer på kjøkkenet


Dimma

Anbefalte innlegg

Vi har så mye småfluer på kjøkkenet, men jeg kan ikke skjønne hvorfor.

Det er så og si alltid rent, lar aldri matrester o.l stå fremme.

Må også få med at jeg ikke har noen slags planter heller.

Noen som har et tips om hvordan jeg kan bli kvitt dem?

Har hørt om folk som har fått bukt med fluene ved og ha en kjøttetendeplante i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan oppbevarer du frukten din? Frukt er en skikkelig småfluemagnet! Om sommeren har jeg nesten ikke frukt liggende fremme av den grunn.

Kjøttetende plante hjelper litt, har jeg hørt, men du må nok ha temmelig mange hvis du skal ha det helt fruefritt. Jeg mener selvfølgelig fluefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket skapet/plassen hvor du oppbevarer søpla??? Sørg for at der er skikkelig rent,både bøttene som søpla kastes i og området rundt. Har nemlig noen venner som var plaget med mye småfluer på kjøkkenet, og dem fant ut at det kom fra søppel-skapet!!!

Dessuten finnes det å få kjøpt flue-fangere som er beregnet for potteplanter.Disse har jeg prøvd for noen år tilbake,og det virket bra på blomsterfluene.Det er noen gule lapper med et klissete stoff på som du fester på en pinne og stikker ned i mulden.Kanskje verdt et forsøk!!!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått?

Er du blitt kvitt dem?

Jeg har samme problem. Helt nytt og rent hus. Det har tydligvis ikke noe med det å gjøre. Vi har skog like bak huset, og vinduene står ofte på vid gap. Det er ekle bittesmå fluer overalt, og jeg blir gaal!!!

Jeg ønsker å få inn frisk luft om sommeren, men ikke alle insektene som også følger med.

Finnes det noe man kan spraye rundt vinduene, kanskje?

Fortell hvordan det gikk å bruke en kjøttetende plante... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke spesielt knall rent på kjøkkenet, men jeg ser heller ingen fluer. :ler:

La forrsten en melon på benken i går, og da kom det jaggu meg en. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt dette problemet hver høst i flere år. Trodde først de kom med veden vi hadde fått i hus, men nå ser jeg dem ute også. Ekstra ekkelt er det hvis det ligger litt gammel frukt fremme. Kjøpte noen Fluestrips til å lime forskjellige steder. Dette hjalp. Henger dem på vinduskarmer, over kjøkkenbenk etc. Har faktisk en hengende , som er 3 år gammel,på en karm ved blomstene. I denne karmen ligger det alltid småfluer!!

Prøv dette - pass bare på at små barn ikke tar på dem.

Perry :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Har samme problemet selv .

Jeg merket meg at den halve honningmelonen (var innpakket i plast altså)

jeg hadde på benken var full av slike småfluer. I tillegg var det masse i søppelskapet under vasken. Jeg kastet melonen og gjorde rent rundt søppelkassen og de er så og si borte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...