Gå til innhold

Tullinger og nettdating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen her. Jeg er en helt normal mann på tinder. Høyt utdannet, har alt på stell og for normal oppmerksomhet fra jenter IRL, og kunne ikke se at jeg hadde noen av de negative tingene på profilen som nevnt i andre tråder. Men jeg får sjeldent matcher uansett selv om jeg «liker» mange. Så hvis det er slik at nesten alle mannfolk er slik som beskrevet burde den normale mannen vært rent ned av kvinner som ønsker forhold, men det er ikke min erfaring. 

Anonymkode: ee563...af0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen her. Jeg er en helt normal mann på tinder. Høyt utdannet, har alt på stell og for normal oppmerksomhet fra jenter IRL, og kunne ikke se at jeg hadde noen av de negative tingene på profilen som nevnt i andre tråder. Men jeg får sjeldent matcher uansett selv om jeg «liker» mange. Så hvis det er slik at nesten alle mannfolk er slik som beskrevet burde den normale mannen vært rent ned av kvinner som ønsker forhold, men det er ikke min erfaring. 

Da er det deg det er noe i veien med da. 

:edie:

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner er normalt sett ikke så opptatt av utseende og lar seg sjarmere av gode vanlige menn, forutsatt at de faktisk møter disse mennene så vi kan skru på sjarmen. Problemet med online dating er at kvinner kun ser bilde av mennene, og ikke sjarmen. De få mennene som da faktisk ser veldig bra ut får da veldig mye oppmerksomhet. Kvinnene blir skuffet fordi de får dårlig respons av de få "pene" mennene, og resten av mennene blir skuffet fordi de får dårlig respons av mange av damene som sikter på de få "pene" mennene.

Mitt inntrykk er at kvinner lett kan si at utseende ikke betyr så mye, men at de oppfører seg annerledes på online dating. Og de ser heller ikke ut til å være så flinke til å filtrere vekk idiotene av menn heller; uansett hvor lang "svipe venstre" lista er.  Beinhard nøtt det her dessverre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

På tinder betyr selvsagt bildene ca 95%. Og jenter flest liker jo de samme 10% som er av høyest kvalitet, det sier jo seg selv. Så det gjelder å fremheve sine pene og kjekke trekk maksimalt, og omgivelser og kontekst har også mye å si. Er ikke spesielt attraktivt med fem bilder som er tatt på badet,enn så kjekk man er.

Endret av SpaceDementia
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt vanlig kvinne og forventer ikke mye av tinder. Men jeg var nylig på reise i Sør-Europa der jeg brukte tinder litt. Mennene i dette landet var langt mer frempå, tok initiativ og så veldig pene og velstelte ut på bildene sine. De norske mennene i byen jeg bor i (Ikke Oslo), er ustelte, har uklare bilder, mange nakne mager og seksuelle hentydninger i tekst, gule tenner og vom. Ikke tar de initiativ til å snakke, opprette kontakt eller avtale treff heller. Egentig virker det som menn her ikke gjør en dritt for å faktisk få seg dame.

Anonymkode: 9c977...8a0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt vanlig kvinne og forventer ikke mye av tinder. Men jeg var nylig på reise i Sør-Europa der jeg brukte tinder litt. Mennene i dette landet var langt mer frempå, tok initiativ og så veldig pene og velstelte ut på bildene sine. De norske mennene i byen jeg bor i (Ikke Oslo), er ustelte, har uklare bilder, mange nakne mager og seksuelle hentydninger i tekst, gule tenner og vom. Ikke tar de initiativ til å snakke, opprette kontakt eller avtale treff heller. Egentig virker det som menn her ikke gjør en dritt for å faktisk få seg dame.

det tror jeg er helt riktig. Norske menn er late og gidder ikke å strever for å skaffe seg dame. Gjelder ikke alle selvsagt, men temmelig mange!

Anonymkode: a28ed...3bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg heldig.  Traff min mann på sukker for noen år siden.  Er i dag gift og har 2 barn  sammen. 

Å treffe noen in real life funket ikke for meg. 

Anonymkode: a2d6d...dac

• Liker 1
Skrevet
På 25.3.2018 den 21.44, Kreator skrev:

Mest sannsynlig er utvalget garantert størst på de stedene du nevner (vel, Tinder og Sukker tror jeg da), men det føles absolutt som å lete etter nåla i høystakken ja. Timing er også en issue, fordi de fleste som er interessert holder på med "noen" hele tiden, og da er det vanskelig å komme igang "som ny".

Ser til stadighet her at kvinner melder at de gir opp nettdating og at det er mye bedre / lettere / ekte å møte folk "tilfeldig". Jeg tror sannsynligheten for å bli sjekket opp "tilfeldig" i hverdagsomgivelser er helt minimal, med unntak av de usedvanlig vakre menneskene (som da uansett forsvinner lynkjapt fra markedet, så de eksisterer jo i praksis ikke).

Skaff en hobby sier mange. Vel mengden menn, kjekke eller ei, som gidder salsa-, kjeramikk- eller litteraturkurs (og andre typiske dameting) er antageligvis veldig liten, og sannsynligheten for at man der finner en homse eller en som er villig til å gå veeeeldig langt bare for å få seg noe er samtidig høyere enn i "resten av hverdagen". Men bevares, alt er mulig. Jo, også aldersgreia selvfølgelig. 20 åringene hvor begge kjønn heller treffes på byen hver helg har selvfølgelig høyere odds in real life enn oss foreldre.

Når det er sagt så skjønner jeg frustrasjonen; kjenner på den selv også. Men så plutselig dukker det opp en liten blomst som er verdt å jage, men alltid med høy risiko for å bli tråkka på. Da kan det være godt med en pause ja. Og som andre har påpekt, forsøk å få det godt med deg selv alene også, så kanskje det er lettere å ta det med ro (ha ha, ikke alltid like lett, trust me).

OBS: Ser denne ble kanskje litt i overkant "farget". Ikke tolk alt absolutt og bokstavelig da.

Haha,shit jeg kommer til å være evig singel :fnise::alice: Får bare droppe salsa å kjeramikk, pokker å.:mynona:

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Jeg er gutt i Norge, riktignok en storby og ikke på landet. Jeg opplever at konkurransen om de jentene med høyest kvalitet er relativt høy blant guttene. Jeg skal vel ærlig innrømme at jeg ikke brydde meg døyten i flere år, men jeg har tatt tak nå.

Regner med de er mer frempå sørover ja, det kommer jo ikke som noen overraskelse. Tyrkere står jo inni ansiktet ditt når de vil selge deg t-skjortene sine, regner da med at greske gutter vil kjøre en rask seduction med litt velplasserte komplimenter her og der for å vinne deg for en natt.

Endret av SpaceDementia
AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2018 den 19.20, Kreator skrev:

Kvinner er normalt sett ikke så opptatt av utseende og lar seg sjarmere av gode vanlige menn, forutsatt at de faktisk møter disse mennene så vi kan skru på sjarmen. Problemet med online dating er at kvinner kun ser bilde av mennene, og ikke sjarmen. De få mennene som da faktisk ser veldig bra ut får da veldig mye oppmerksomhet. Kvinnene blir skuffet fordi de får dårlig respons av de få "pene" mennene, og resten av mennene blir skuffet fordi de får dårlig respons av mange av damene som sikter på de få "pene" mennene.

Mitt inntrykk er at kvinner lett kan si at utseende ikke betyr så mye, men at de oppfører seg annerledes på online dating. Og de ser heller ikke ut til å være så flinke til å filtrere vekk idiotene av menn heller; uansett hvor lang "svipe venstre" lista er.  Beinhard nøtt det her dessverre.

Beklager, kvinner er opptatt av utseende. Vi vil også ha barna våre med en frisk, sunn og vakker partner. Fordi da blir avkommet også av høy kvalitet. Dette er biologi. I tillegg vil kvinner ha menn med ressurser.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, kvinner er opptatt av utseende. Vi vil også ha barna våre med en frisk, sunn og vakker partner. Fordi da blir avkommet også av høy kvalitet. Dette er biologi. I tillegg vil kvinner ha menn med ressurser.

Selvfølgelig er dere opptatt av utseende, men sammenlignet med menn er det nok mindre viktig. Det er en del forskning som støtter opp rundt dette, og bruker nettopp biologi som en av begrunnelsene for forskjellen (hvor høy kvalitet - utover kanskje frisk og sunn - ikke er det viktigste). Også er det selvfølgelig individuelle forskjeller; alle slike ting blir litt "i gjennomsnitt" type argumentasjon. Menn er nok i større grad i stand til å "prate seg" (sjarmere) kvinner enn motsatt.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, SpaceDementia skrev:

Nja. Jeg er gutt i Norge, riktignok en storby og ikke på landet. Jeg opplever at konkurransen om de jentene med høyest kvalitet er relativt høy blant guttene. Jeg skal vel ærlig innrømme at jeg ikke brydde meg døyten i flere år, men jeg har tatt tak nå.

Regner med de er mer frempå sørover ja, det kommer jo ikke som noen overraskelse. Tyrkere står jo inni ansiktet ditt når de vil selge deg t-skjortene sine, regner da med at greske gutter vil kjøre en rask seduction med litt velplasserte komplimenter her og der for å vinne deg for en natt.

Forbered deg på at konkurransen om de beste damene er knallhard. Det skal den være, alt annet ville være unaturlig. Dine beste sjanser er også når du er ung, så ikke utsett det i mange år til.

Jeg snakker ikke om Tyrkia. Jeg snakker om et europeisk land der menn faktisk vil skaffe seg forhold og egen familie og har press på seg fra alle kanter om å oppnå nettopp det. Derfor må de konkurrere. Og det gjør de. De utforsker, tar initiativ, inviterer ut, sonderer terrenget. De snakket faktisk meg meg da jeg var der. Hvor ofte snakker er fremmed norsk mann til oss?

Norske menn ser ut til å mangle denne driven totalt. Det er jo unaturlig. Menn skal konkurrere om kvinner, det er naturens lov. Men her hvor jeg er ser jeg altså kvinner, både av høy kvalitet og mindre høy kvalitet, gå single og barnløse år etter år fordi menn vil ikke, er ikke klare, ønsker ikke, får det ikke til. Det må være noe galt et sted? Og ikke skyld på feminisme for dama i gata styrer ikke statens ideologi mer enn hva du gjør. Man trenger ikke bry seg heller.

Jeg mener ikke være krass eller klage. Jeg måtte bare blåse ut et sted noen tanker jeg har tenkt på en stund. Selvsagt kan ikke enkeltpersoner endre dette, hverken du eller jeg. Jeg ser bare så mange ensomme menn og kvinner rundt omkring i Norge og jeg syns det er så utrolig synd. Så waste. Og så unødvendig. Også leser jeg at fødselsraten i Norge bare stuper og stuper. Det gjør meg skikkelig nedfor. Bekalger.

Skulle ønske jeg ikke var norsk. Da hadde sikkert jeg hatt mann og barn også.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle ønske jeg ikke var norsk. Da hadde sikkert jeg hatt mann og barn også.

Du kan jo i det minste dele hvilket mønsterland du sikter på. Det er mange land hvor det er skikkelig status å ha en stor fin familie og kone som drifter den, mens mannen har minst to elskere som han også underholder på si. Når det gjelder det å sjekke opp og bli sjekket opp på gaten så er vi nordmenn oppdratt til å la damene være i fred. Skjønner det er frustrerende når du ikke opplever den oppmerksomheten du fortjener, men vi blir på en måte et produkt av det samfunnet vi lever i. Ikke sjekke på jobb, ikke på trening, ikke på bussen, ikke på butikken osv. I det hele tatt blir vi ganske hardt indoktrinert til ikke å se på kvinner som sexuelle objekter og da blir det litt vanskelig å være superspontan på sjekkinga. Det blir mindre svung over "hei, vil du være med meg hjem og stifte storfamilie?". Det fine med landet vi er oppdratt i er at kvinner også har like rettigheter og ganske like muligheter, så her kan du jo selv også gjøre noe med problemet. Sjekk opp de gutta du har lyst på, uansett hvor de er. Tipper du har megaodds. Det går i hvertfall kjappere enn å vente på at det norske samfunnet skal bli som det samfunnet du drømmer om. For jeg har aldri hørt om noe samfunn som er slik du beskriver det; høystatus å ha familie tidlig (underforstått med trofaste ektemenn). Men jeg er villig til å lære!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Kreator skrev:

Du kan jo i det minste dele hvilket mønsterland du sikter på. Det er mange land hvor det er skikkelig status å ha en stor fin familie og kone som drifter den, mens mannen har minst to elskere som han også underholder på si. Når det gjelder det å sjekke opp og bli sjekket opp på gaten så er vi nordmenn oppdratt til å la damene være i fred. Skjønner det er frustrerende når du ikke opplever den oppmerksomheten du fortjener, men vi blir på en måte et produkt av det samfunnet vi lever i. Ikke sjekke på jobb, ikke på trening, ikke på bussen, ikke på butikken osv. I det hele tatt blir vi ganske hardt indoktrinert til ikke å se på kvinner som sexuelle objekter og da blir det litt vanskelig å være superspontan på sjekkinga. Det blir mindre svung over "hei, vil du være med meg hjem og stifte storfamilie?". Det fine med landet vi er oppdratt i er at kvinner også har like rettigheter og ganske like muligheter, så her kan du jo selv også gjøre noe med problemet. Sjekk opp de gutta du har lyst på, uansett hvor de er. Tipper du har megaodds. Det går i hvertfall kjappere enn å vente på at det norske samfunnet skal bli som det samfunnet du drømmer om. For jeg har aldri hørt om noe samfunn som er slik du beskriver det; høystatus å ha familie tidlig (underforstått med trofaste ektemenn). Men jeg er villig til å lære!

Du kjøper ikke ideen om den tradisjonelle familien, ser jeg. Den hadde vi også for typ 2 generasjoner siden og de fleste av oss vet nok ganske godt at vi, som er unge i dag, mangler den samlivskulturen jeg sikter til. Vi er individualister og vet ikke lengre hva dette er. I land lengre sør i Europa lever den tradisjonelle familien fremdeles. Den er i ferd med å forsvinne i den morderne verden, slik den har gjort hos oss, men den er der. Ikke alt er perfekt i tradisjonelle familier, men de får i det minste barn. Det gjør ikke vi.

Jeg forstår at de sosiale kodeksene i Norge er strenge. Det kom nylig frem i en undersøkelse av vi har like strenge sosiale regler i Norge som i Sør-Korea og i Japan. Jeg er også et produkt av dette. Men vi kan heve oss over. Vi trenger ikke respektere alle sosiale regler hele tiden, så lenge vi mener godt og er høflige. Jeg tar initiativ til å bli kjent med menn ("sjekking" er ikke et ord jeg vil bruke). Jeg har invitert de til å bli kjent, jeg har tilbudt meg selv og et forhold. Men de vil ikke. Enten må de være single i noen år til i håp om at byens storbimbo har blitt singel igjen slik at de kan oppdra barna hun har fått men andre, eller så "må" de liksom være i marka med kompiser. Dame og eventuelle barn virker som en byrde en del norske menn absolutt må styre unna. Dere virker ikke familieorientert i det heletatt. På meg virker det som norske menn har kjøpt forestillingen om at kone og barn ødelegger livet dems. Det er jo tvert om motsatt. Det er egen familie, samliv, barn etc som gir livet etter ungdommen mening. Ikke å sitte alene, gå på jobb til du er 70 og være ingenting annet i livet enn en skattebetaler.

Megaodds har ikke vi kvinner når menn ikke ser verdien i oss. Vi er bare et "problem" som må styres unna. Med mindre vi er veldig pene og veldig glade å spre beina våre for hvemsomhelst. Men hvem er sånn? Hvilket liv er det? Hvorfor strekker vi oss etter slike idealer? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

det tror jeg er helt riktig. Norske menn er late og gidder ikke å strever for å skaffe seg dame. Gjelder ikke alle selvsagt, men temmelig mange!

Anonymkode: a28ed...3bf

Det har kanskje noe med med at norske damer er ekstremt enkle å få til sengs sammenlignet med sine katolske søstre i sørlige Europa.

Anonymkode: 576c7...c0b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har kanskje noe med med at norske damer er ekstremt enkle å få til sengs sammenlignet med sine katolske søstre i sørlige Europa.

Anonymkode: 576c7...c0b

Jeg ser ikke bort fra at du har rett. Men dette tror jeg henger litt i igjen fra generasjonen over oss? Altså 70-, 80-tallet? Jeg kjenner ikke mange i min generasjon som er slik.

AnonymBruker
Skrevet

80% av mennene på tinder/happen er der først og fremst for å skaffe seg uforpliktende sex, og kanskje forhold om den perfekte dama langt over deres liga melder interesse. 

Disse mennene «liker» alle jenter som ikke ser direkte uattraktive ut.

Dette gjør det vanskelig for oss jenter som ser etter forhold og en potensiell livspartner. De fleste som «liker» og prater med oss er ikke ute etter det samme som oss, og er kanskje ikke ærlig om intensjonene sine heller.

De kaster rett og slett vekk tiden vår, og det blir umulig å finne de «seriøse» i høystakken av useriøse menn som kun vil dyppe laksen.

Anonymkode: db580...dae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ellers trekke fram Norges Turistforening som en «hobby» (om man liker sånt) der man kan møte skikkelige menn. De arrangerer ofte turer for bestemte aldersgrupper og har egne datingkvelder. Datingkveldene er jo litt kleine, men på vanlige turer kan man jo komme i kontakt med folk på vanlig vis uten at det ligger en «forventning» om date i luften.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i at vi kvinner er kresne og at vi ønsker barn med noen som er så frisk og av høy kvalitet som mulig.

I tillegg til de som er nevnt (evne til å forsørge familien, fremragende fysisk og mental helse, fint utseende, utstråling/framtoning), vil jeg trekke fram en annen viktig ting:

Intelligens og evne/vilje til å løse oppgaver i praksis. Kvinner setter dette veldig høyt, og det er mye av grunnen til at mindre pene menn kan få veldig bra damer.

Når kvinner vurderer intelligens er det en nøye helhetsvurdering der alt tas i betraktning. Det er derfor den typiske «datanerden» ikke får oppmerksomhet til tross for presumtivt høy IQ. Dette er også mye av grunnen til at mange kvinner faller for toppledere. De viser god klassisk OG sosial intelligens i tillegg til en enorm arbeidsevne. Sterke indikatorer på gode gener.

Sosial intelligens og god humor er en indikator på både god mental helse og intelligens. I tillegg er «evner» som å være flink med musikk, poesi, skriving, taleevner, kunst, treskjæring osv, osv gode indikatorer på intelligens/kreativitet og evne til å jobbe med oppgaver over tid og på den måten bruke intelligensen til noe fornuftig.

Evnen til å gjøre er en annen ting kvinner liker. Det er derfor de liker høye menn med slank midje og brede skuldre. De foretrekker ofte slanke, utholdne muskler som klarer å ta pullups, klatre, svømme og løpe bedre enn muskelbunter som bare klarer å løfte vekter (kropper som menn ofte framstiller som et mannsideal). 

Så som dere skjønner gjør kvinner en dyp vurdering når de skal velge menn, og utseendet er bare en del av et stort bilde. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff min mann og far til to av mine barn på tinder :)

Anonymkode: 63331...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...