Gå til innhold

Religiøse styreverv!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den nyfrelste politikeren mener kravet til kristen bekjennelse er «direkte inhumant».

Lurer på hva som er mest inhumant, KRFs krav eller islamske krav til kvinner..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke heller starte sitt eget nye parti da?

"Islamsk folkeparti" for eksempel. Så kan han ha så mange styreverv han bare vil.

- Hrmf! Skjønner ikke at det er noe å sutre for :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det da, Care?

Vi har da full politisk og religiøs frihet her i Norge.

Forøvrig, dette er en veldig interessant diskusjon. Har egentlig ikke tenkt så veldig hardt på det tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bertha.

Prøvde å søke etter hvor mange muslimer det var i Norge, men fikk desverre ikke opp slik data. Vel, for å svare deg på det spørsmålet, så tror jeg et slikt parti fort hadde kommet i posisjon. Muslimer vet vi, har mange lover og regler som strider mot vår kultur og ikke minst våre menneskerettigheter.

Hvis muslimene hadde kommet i regjeringsposisjon - vet jeg ikke hvilke saker de hadde kommet til å priorotere. Mitt syn er at religion opg politikk ikke skal blandes. Religion etter mitt syn er en form for overtro som beroliger mennesker om ting som vitenskapen enda ikke har klart å finne frem svar på. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg om at å blande religion og politikk ikke er bra.

Men nå er det en gang slik her i Norge at det er lov.

Og dessuten lever vi i et demokrati, hvor faktisk de største "gruppene" er ment å komme i regjeringsposisjon så lenge de får flest stemmer ved valget.

Jeg sier ikke at det er det jeg personlig ønsker meg, men dersom islamske grupper blir store i Norge så burde de i prinsippet også få noe å si i politikken. - Eller andre grupper som vokser seg store for den saks skyld.

Nå synes jeg også at dette høres skremmende ut, blant annet på grunn av kvinnesynet. Men vi har et sett med lover og regler her i Norge som vi må forholde oss til.

Skal disse endres, så må det gjøres noe med innvandringspolitikken eller den lovgivningen som ligger til grunn for Norge som demokrati.

Men det er jo en HELT annen diskusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke - for vi er vel enige om at det uansett må en kvinne til?

Uff, det ble kanskje litt useriøst. Men jeg må innrømme at det hadde vært en interessant diskusjon å være vitne til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER en interssant diskusjon og ALLE er velkommen til å diskutere mer om dette. Håper at dette pirrer nysgjerrigheten hos andre.

For å kommenter litt med da.. Bertha...

Hvordan stiller muslimer seg til kvinner i politikken?

Skal politikken fremme religiøse forslag eller politiske?

Jeg tror uansett, at mange av disse forslagene ville ha stridd mot menneskerettighetene.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care, din uvitenhet kjenner ingen grenser.... et storting skal gjenspeile folkets sammenssettning.

Dersom det er prosentvis er 5 % muslimer i befolkningen bør det være 5 % muslimer i stortinget....

Det kalles demokrati.....

Waco

Det er vel samme argumenter som dere bruker for at dere skal være med i politikken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i diskusjonen, Waco.

Vi har faktisk sittet her en times tid og ventet på deg :briller:

Forøvrig er jeg enig i det prinsippet som du skisserer (det er vel noe av det samme jeg har skrevet ovenfor).

Men verden er nå ikke helt sort/hvitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du har sittet å ventet på Waco :ler: , men da er min rolle utspilt her.. :ler2: gidder menlig ikke bruke tid på dumme digresjoner. At prosent andelen er på 5 % er av en slik selvfølgelighet at det ikke er blitt nevnt en gang. Men det er jo typisk Waco å sette diskusjonen ned på manns nivå. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solskinn
...Mitt syn er at religion opg politikk ikke skal blandes. Religion etter mitt syn er en form for overtro som beroliger mennesker om ting som vitenskapen enda ikke har klart å finne frem svar på.  :blunke:

Hallo!

Du mener at det er rett at KRF har som betingelse at man skal väre kristen for at man skal kunne ha et styreverv, men mot å blande religion og politikk....

Jeg skjönner det ikke, hvor er logikken? :ler:

Eller er det bare muslimer det gjelder for...?

Og jeg stötter waco 100%

Demokrati handler om at de folkevalgte skal gjenspeile samfunnet, ikke at vi som er i flertall skal bruke stortinget til å undertrykke minoritetene i samfunnet. Islam handler om mer enn kvinneundertrykkelse, care. Tror du for fulle alvor at muslimene skal overta Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, :ler2: skolskinn jeg tror ikke det., Og jeg har da aldri sagt noe om KRF s betingelser. Hvor ser du det står skrevet???? :o

Etter mitt syn skulle KRF aldri ha vært i politikken. Klart vi skal ha ytringsfrihet i stortinget (når det gjelder partipolitikk), men på hvilke premisser??? Religiøse, ja det har vi jo. Men hva blir det neste. Seksuelle premisser????

Jeg gjentar igjen - politikk og religion BØR ikke blandes..... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler2: Man kan jo aldri vite, det er jo så mange småberter her som er så betatt av waco, kunne jo ikke vite om du ikke var en av dem :ler2:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Hei du!

Har du allerede glemt hvorfor du startet denne tråden?

Ta en titt på hva som står i artikkelen og din egen kommentar til dette! Av meg oppfattes det i alle fall som at det bare er rett og rimelig at KRF opptrer som de gjör.

KRF handler jo bare om ett visst verdigrunnlag (ikke glem at vi har värt/er en kristen nasjon), på samme måte som Höyre gjör det og AP. Ett eventuelt parti bygget på islamsk verdigrunnlag blir akkurat det samme, politikk bygget på ett visst verdigrunnlag.

Yttringsfriheten har ingen grenser, care, det er det som gjör Norge til ett så bra land å leve i. Har du dessuten glemt at det finnes plenty med mennesker som driver en aktiv kamp for de homoseksuelles rettigheter i samfunnet, er ikke det å uttale seg på det du kaller "seksuelle premisser", kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til solskinn.

Jeg startet ikke tråden fordi jeg mente at muslimene ikke måtte inntre i KRF. Det kan være det samme for meg. Som jeg har sagt før, religion bør ikke blandes med politikk. Religion er overtro. Jeg syntes bare det var så gøy å slenge ut om hvordan de ville ha mottat meg i f.eks,. muslimsk styre. Jeg mente selvsagt ikke noe med det :ler2: .

Og når det gjelder hvilket verdi grunnlag partier har her i Norge, så er det KRF som er det eneste partiet med et kristen livsyn. Du sier at jeg ikke skal glemme at vi er en kristen samfunn (se på statistikk), finns ikke så mange kristen igjen her i norge.

Vider sier du at norge er et godt land å bo i. Der er jeg hjertens enig med deg i. :ler2:

Så sier du vider at jeg har glemt at det finnes grupper som driver en aktiv kamp for de homoseksuelles rettigheter i samfunnet, er ikke det å uttale seg på det du kaller "seksuelle premisser", kanskje?

Joda, men dette kan man vel ikke legge som hovedparol i et partiprogramm. Selvsagt er det bra, men et partiprogram bør ha verdier som har rot i virkeligheten til folk og ikke i overtro og myter.

Som du sikkert skjønner er jeg human etiker. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care det er ingen som blander politikk og religion bortsett fra deg..... det er jo du som er livredd muslimer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...