Gå til innhold

Oppsøke vannkopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting er å få vannkopper, noe annet er helvetesild. Jeg antar at navnet ikke er helt grunnløst. De som er vaksinert mot vannkopper vil vel ikke kunne få helvetesild, uten at jeg tør å si det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja til smittefest,  bedre å få det som barn enn ungdom/voksen.  Noen får det gjerne veldig kraftig, men det er jo noe alle må igjennom i Norge som ikke har vannkoppe vaksine i vaksinasjonsprogrammet. 

Anonymkode: 4ca5b...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er Berit Nordstrand du mener så har hun endel kontroversielle meninger og påstandene hennes har blitt kritisertog motbevist av flere fagfolk og forskere.

Anonymkode: 09bba...ef9

Det er ingen myte at voksne ofte får større plager av vannkopper enn barn. Nordstrand er ikke eneste kilde på det, hvis du gidder å Google. 

Anonymkode: 28f41...f43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det. Du tar et valg for andre også, siden barna dine er smittsomme før de selv blir syke. Dermed går de rundt og sprer sykdommen. 

Anonymkode: 51576...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fikk det som voksen og det så ut som hun hadde pest, det var visst ordentlig ille. Så når venner av barna mine hadde vannkopper, utsatte jeg dem for smitte. De var 3-4 år. 

Anonymkode: 9069f...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor foreldre vil barna sine så vondt. Vaksiner istedet

Anonymkode: 6569f...59e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On ‎23‎.‎03‎.‎2018 at 10:09 PM, AnonymBruker said:

Min eldste fikk det som baby, og fikk kun tre vannkopper, og da min søster sin datter fikk det da de to yngste var små så lot jeg mine to minste bli smittet. Fordi jeg hadde fått høre fra så mange at det var bedre mens de var små, og eldstemann fikk det jo så lett da han var liten, så jeg trodde på det. 

Herregud som jeg angret da de to minste fikk det helt forferdelig. De var full av kopper, overalt. Det var grusomt! 

Det er mulig at de hadde fått det like kraftig av seg selv en gang, men det var forferdelig å vite at jeg med viten og vilje hadde latt dem bli smittet. Kan knapt tilgi meg selv den dag i dag, over 10 år etter. Angrer! 

Anonymkode: 5619d...a8d

Noen får bare få blemmer mens andre blir nærmest tildekket over hele kroppen. Det er faktisk helt vanlig. Det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Jeg og min eldste lillesøster ble sendt på smittebesøk til noen venninner rett før jeg begynte på skolen. Jeg visste at sannsynligheten var stor for at jeg ville bli syk, men jeg gjorde ikke noe med det. Likte jo så godt å være hos venninnene mine :) Så ble vi syke...først min eldste lillesøster, så jeg, og så yngste lillesøster. Tenker mamma og pappa syntes det var "festlig" med så mange uker etter hverandre med syke barn, men smittebesøket var jo bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Det var en kommentar til at det er så innmari fælt å få det som voksen. Aner ikke hvor den myten kommer fra, for voksne har et velutviklet immunforsvar, i motsetning til babyer. Sånne smittefester er noe av det mest idiotiske jeg hører om.

Anonymkode: 09bba...ef9

Selv om du ikke forstår hvordan immunsystemet fungerer betyr ikke du skal gå rundt på forum å spre feilopplysninger.

Primary varicella zoster infection in adults and immunocompromised persons may result in serious complications. For this reason, a speedy and accurate diagnosis is essential to prevent life-threatening sequelae.

Legg merke til ordet livstruende sekvele. Voksne har mye høyere risiko for å utvikle encefalitt (hjernebetennelse) og vannkopp pneumoni (lungebetennelse).

Selv om vannkopper er en mild sykdom hos friske barn i de aller friske tilfellene så kan jeg love deg, at hvis det er ditt barn som blir innlagt på sykehuset i en måned med en alvorlig komplikasjon og senfølger så føler du deg ikke som en veldig god forelder som har utsatt barnet ditt for det med vilje på bakgrunn av uvitenhet.

Anonymkode: 58ffb...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...