Gå til innhold

Juni15 venter baby - ICSI


Juni15

Anbefalte innlegg

Dårlig søvn og press på jobb er en dårlig kombo😏 Hadde noen uker hvor jeg sov minimalt og alt var ubehagelig, men heldigvis har det vært ok noen dager nå. Veldig spennende med veksten da. Får håpe prosenten holder seg i ro🤞 Koselig med babyshower❤️

Har du forresten fått svar om foreldrepenger fra nav? Jeg ble sykemeldt 40% forrige uke og fikk da beskjed om å sende inn søknad om sykepenger asap, slik at de fikk behandlet den søknaden før de fortsatte med foreldrepenge søknaden. Ting tar tid gitt.. håper bare ikke dette utsetter hele prosessen på foreldrepengene. Skulle sendt søknaden i uke 26 og ikke nesten uke 29😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, tuppelene skrev:

Dårlig søvn og press på jobb er en dårlig kombo😏 Hadde noen uker hvor jeg sov minimalt og alt var ubehagelig, men heldigvis har det vært ok noen dager nå. Veldig spennende med veksten da. Får håpe prosenten holder seg i ro🤞 Koselig med babyshower❤️

Har du forresten fått svar om foreldrepenger fra nav? Jeg ble sykemeldt 40% forrige uke og fikk da beskjed om å sende inn søknad om sykepenger asap, slik at de fikk behandlet den søknaden før de fortsatte med foreldrepenge søknaden. Ting tar tid gitt.. håper bare ikke dette utsetter hele prosessen på foreldrepengene. Skulle sendt søknaden i uke 26 og ikke nesten uke 29😯

Siden jeg går ut i permisjon etter 01.01.19, er det endring i regler for søknad om foreldrepenger. Det vil si at man kan søke tidligst 6 uker før man går ut i permisjon. Så det er kun litt over en uke siden jeg søkte. Jeg har vært sykemeldt en god stund nå, først 20% siden midten av oktober, og deretter 40% siden midten av november. Så derfor har jeg allerede sendt inn søknad om sykepenger ett par-tre ganger. Har ikke hørt noe om de to søknadene som relasjon til hverandre.

Håper virkelig at søvnen bedrer seg litt igjen, selv om jeg har vært ekstremt bortskjemt til nå 🙈 Heldigvis har jeg litt tid på avslapping siden jeg først skal ha juleferie og deretter går ut i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. du kom akkurat over i de nye reglene ja. Fint at julen kommer rett før permisjon da, så blir det litt ekstra avslapning😉 Jeg starter permisjon på juleaften. Holder på med opplæring av vikaren min, er så mye å lære bort.. skulle ønske sjefen min kunne tatt avgjørelsen om hvem som skulle erstatte meg litt før. Men men.. puste med magen😅

har dere fått alt i hus da? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 den 20.56, tuppelene skrev:

Aha.. du kom akkurat over i de nye reglene ja. Fint at julen kommer rett før permisjon da, så blir det litt ekstra avslapning😉 Jeg starter permisjon på juleaften. Holder på med opplæring av vikaren min, er så mye å lære bort.. skulle ønske sjefen min kunne tatt avgjørelsen om hvem som skulle erstatte meg litt før. Men men.. puste med magen😅

har dere fått alt i hus da? 🤩

Ja, kom akkurat over i den nye ordningen. Spent på hvor lang tid det tar før jeg får svar, men stresser ikke siden jobben utbetaler penger under permisjon og får tilbakebetalt fra NAV.

Kjipt at det har tatt så lang tid før vikar er ordnet, det er jo ikke sånn at de fikk vite dette veldig brått akkurat 🙈

Vi skal hente vogn og kjøpe isofix base i morgen, og da er alt det viktige i hus. Sikkert noen småting som dukker opp de neste ukene, men ganske sikker på at det ikke er noe kritisk som mangler. Da har jeg i så fall litt småting å pusle med de siste ukene 😍 er alt klart hos dere nå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juni15 skrev:

Ja, kom akkurat over i den nye ordningen. Spent på hvor lang tid det tar før jeg får svar, men stresser ikke siden jobben utbetaler penger under permisjon og får tilbakebetalt fra NAV.

Kjipt at det har tatt så lang tid før vikar er ordnet, det er jo ikke sånn at de fikk vite dette veldig brått akkurat 🙈

Vi skal hente vogn og kjøpe isofix base i morgen, og da er alt det viktige i hus. Sikkert noen småting som dukker opp de neste ukene, men ganske sikker på at det ikke er noe kritisk som mangler. Da har jeg i så fall litt småting å pusle med de siste ukene 😍 er alt klart hos dere nå også?

Så bra jobben betaler og får igjen. Slik er det ikke der jeg er (mvh sure sjefen)😒 Så her må det spares til feriepenger i 2020 i tillegg, siden nav utbetaler sykt lite feriepenger. Men vi skal jo uansett ikke på noen fancy dyre turer i starten uansett😉

haha.. det er rart det kommer så brått på sjefen når hun har visst om baby prøvingen i sikkert 2 år før vi satte i gang med IVF. Går jo også like lenge gravid som alle andre😅 må bare se det festlige i det og le. 

Åh😍 så koselig det blir med vogn i hus. Det er godt når alt er på plass og klart. Vi satt opp sprinkelsenga inne på soverommet våres i helgen, så nå er virkelig alt på plass og det er godt. 

Hvordan er formen, er søvnen blitt bedre? Her er søvnen værre igjen, og halsbrannen er tilbake for fult spesielt om natta.. ugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tuppelene skrev:

Så bra jobben betaler og får igjen. Slik er det ikke der jeg er (mvh sure sjefen)😒 Så her må det spares til feriepenger i 2020 i tillegg, siden nav utbetaler sykt lite feriepenger. Men vi skal jo uansett ikke på noen fancy dyre turer i starten uansett😉

haha.. det er rart det kommer så brått på sjefen når hun har visst om baby prøvingen i sikkert 2 år før vi satte i gang med IVF. Går jo også like lenge gravid som alle andre😅 må bare se det festlige i det og le. 

Åh😍 så koselig det blir med vogn i hus. Det er godt når alt er på plass og klart. Vi satt opp sprinkelsenga inne på soverommet våres i helgen, så nå er virkelig alt på plass og det er godt. 

Hvordan er formen, er søvnen blitt bedre? Her er søvnen værre igjen, og halsbrannen er tilbake for fult spesielt om natta.. ugg. 

Det er en stor bedrift, så der må de ha alt på stell slik at det ikke blir noe krøll 😊

33+6:

Har sovet bedre nå de siste dagene heldigvis, men vært ganske forkjølet den siste uken. Så har vært nødt til å ty til nesespray, spesielt om kvelden 🙈 har klart meg med tre doser i løpet av dagen, men håper det blir bedre snart.

I går begynte jeg å kjenne noe merkelig. Lurer på om det kan være nedpress, selv om det ikke er slik jeg har sett for meg at nedpress kom til å kjennes ut. Det gjør ikke direkte vondt, men er ubehagelig, og føles ut som jeg har gangsperre. Skal høre med jordmor på torsdag, da har jeg ny time hos henne 😊

I morgen er vi klare for fødselsforberedende kurs, og vi er så spente begge to 🙈 har høye forventninger til kurset, så vi får se om det blir slik jeg ser det for meg 🤞🏻

Denne uken skal jeg også på ny vekstkontroll. Allerede fire uker siden sist. Så nå skjer det mye fremover 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på kurs forrige uke, Ahus. Kjempe flink jordmor som snakket og snakket😉 likte omvisningen best. Et lite tips, ta bilde av PowerPoint sidene. Føler jeg har glemt halvparten av det som ble sagt🤦🏼‍♀️ Heldigvis husker mannen litt mer. 

Når frøkna her har ligget tversover, som hun har gjort omtrent hele tiden, har det presset godt på nedover. Men noen ganger føler jeg det skikkelig presser på og det er litt mer ubehagelig å gå. Ikke den typiske gangsperra fra vondt bekken, men litt mer sentrert midt mellom beina🙈 

Lykke til på kurs i morgen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+4:

Fødselsforberedende kurs var bra, selv om mye av det som ble snakket om er ting jeg allerede hater snakket med jordmor om eller lest på forhånd. Men syntes det var nyttig allikevel, spesielt omvisning på føden og barsel, i tillegg til at det var noe som var nytt for samboeren.

Jordmor fortalte på torsdag at hodet har festet seg.

Vekstkontroll på fredag (34+2) viste ei baby som vokser og gror, og ligger fortsatt på +20%. Estimert til å være 2840g den dagen, og minst 4200g ved termin. Siden de er redde hun skal være enda større enn som så til termin, at de ikke vil la meg gå over termin og mener det er verre med igangsettelse jo større hun blir, ønsker de at jeg kommer på kontroll tre uker før termin. Med stor sjanse for igangsettelse den dagen eller i de påfølgende dagene. Det vil si at det plutselig bare er tre uker igjen 😳 shit, det nærmer seg virkelig..

Forøvrig ganske uproft opplegg rundt kontroll og igangsettelse. Fikk beskjed av lege om å få time den spesifikke dagen før lunsj, men i skranken sa de at de ikke hadde ledig time før i mars 🙄 javel, så lenge kan jeg jo ikke vente. Men jeg kunne komme på drop-in mellom 9-13 den dagen. Så blir spennende å skje hva som skjer da, om det blir igangsettelse den dagen, eller om vi må vente noe dager til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, tenk om det blir om tre uker, det går fort! Da er det bare å forberede seg på at ting kan skje litt før ja. Så er det jo bra de ikke venter til hun er for stor👍 Spennende uker i møte nå altså💗 Veldig merkelig opplegg med den nye timen din. Håper virkelig du slipper å måtte vente til 12.55 før du kommer inn altså🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tuppelene skrev:

Oioi, tenk om det blir om tre uker, det går fort! Da er det bare å forberede seg på at ting kan skje litt før ja. Så er det jo bra de ikke venter til hun er for stor👍 Spennende uker i møte nå altså💗 Veldig merkelig opplegg med den nye timen din. Håper virkelig du slipper å måtte vente til 12.55 før du kommer inn altså🤞🏻

Ja, ikke lenge til i det hele tatt.

Veldig merkelig opplegg. Skal ringe dit i morgen, for ble veldig usikker på hvor vi skal møte opp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Juni15 skrev:

Ja, ikke lenge til i det hele tatt.

Veldig merkelig opplegg. Skal ringe dit i morgen, for ble veldig usikker på hvor vi skal møte opp også.

Smart. Kanskje de plutselig kan gi deg et klokkeslett også🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

36+3:

Herregud som tiden flyr, og nå er det under en uke til vi skal på kontroll og mest sannsynlig bli igangsatt 😳😅

Julen (og førjulen) har vært fin, men slitsom. Mye folk rundt meg stort sett hele tiden, merker at det tapper krefter. Heldigvis har alle rundt meg forståelse for at jeg trenger hvile, og ingen forventer at jeg skal hjelpe til med noe 🙈 I tillegg er kroppen så tung, har gått opp rett over 20kg 😭 jordmor har hele veien vært rolig på det, og på kontroll i forrige uke kommenterte hun at mye av det er vann, rett og slett fordi jeg hadde gått opp 1,5kg på bare den siste uka. Trøsten er at mye forhåpentligvis forsvinner ganske raskt etter fødsel 🤞🏻

For noen dager siden opplevde jeg noe som for første gang bekymret meg litt. Dagen hadde bestått av ganske mye grunnet familieselskap, og på kvelden fikk jeg ganske vondt i hodet og ble kvalm. Etter en Paracet ble det bedre, men så tok det ikke mer enn noen timer før det kom tilbake. Jeg gikk og la meg, i håp om å få sove litt. Det klarte jeg ikke, og tok deretter to Paracet til, men uten at det heller hjalp. Så stod jeg opp, og ble sittende og se en film med storesøster en stund, før vi la oss. Fikk endelig sove. Dagen etter begynte jeg å tenke på at både hodepine og kvalme kan være symptomer på svangerskapsforgiftning. Men symptomene var omtrent borte den dagen. Allikevel gikk jeg og tenkte på dette hele dagen, og fikk meg heldigvis en legetime på dag 3. Hos legen så heldigvis både blodtrykk og urin bra ut, og mistanken ble avblåst 😅 Men enda mer vann i kroppen kan bekreftes, nå synes snart ikke ankelknokene lengre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk om de setter deg i gang etter kontrollen. Spennende altså! 💕  Håper du får slappet av litt frem til kontrollen🤞🏻 Må være uthvilt til fødsel hører jeg fra alle jeg snakker med😉

Bra at prøvene hos legen var fine. Kjedelig å være bekymret, så da er det godt å få positive tilbakemeldinger. Vann og kilo koser seg godt i kroppen nå, men heldigvis forsvinner mye av seg selv. Men jammen godt vi går våren i møte etterhvert slik at vi får trimmet bort resten😜 I hvert fall litt lettere når det ikke er glatt og det er litt lysere synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, tuppelene skrev:

Ja, tenk om de setter deg i gang etter kontrollen. Spennende altså! 💕  Håper du får slappet av litt frem til kontrollen🤞🏻 Må være uthvilt til fødsel hører jeg fra alle jeg snakker med😉

Bra at prøvene hos legen var fine. Kjedelig å være bekymret, så da er det godt å få positive tilbakemeldinger. Vann og kilo koser seg godt i kroppen nå, men heldigvis forsvinner mye av seg selv. Men jammen godt vi går våren i møte etterhvert slik at vi får trimmet bort resten😜 I hvert fall litt lettere når det ikke er glatt og det er litt lysere synes jeg. 

Ja, kjempe spennende 😍 Prøver å slappe av så mye som mulig nå fremover.

Håper på mange fine trilleturer til våren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Håper det går greit/ har gått greit på kontroll denne uken. Masse lykke til om det ikke er satt i gang enda, og er hun her alt må dere kose dere masse💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+2:

Vi ble sendt hjem igjen i dag, selv om vesla har økt til +26% og jeg har både litt høyt blodtrykk og noe protein i urinen. Det sistnevnte skal følges opp hos jordmor til uka. Har fått ny time på føden 14/1, hvor de skal etterstrebe igangsettelse. De konkluderte med at det var litt for tidlig (fortsatt tre uker til termin) enda, og at veksten og de andre tingene ikke er for ille slik det er nå. Ble helt klart skuffa, men samboer greide å overbevise meg om at legene gjør det som er best for oss alle. Så nå får vi bare vente litt til, og håpe på at det skjer naturlig i løpet av neste uke 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Juni15 skrev:

37+2:

Vi ble sendt hjem igjen i dag, selv om vesla har økt til +26% og jeg har både litt høyt blodtrykk og noe protein i urinen. Det sistnevnte skal følges opp hos jordmor til uka. Har fått ny time på føden 14/1, hvor de skal etterstrebe igangsettelse. De konkluderte med at det var litt for tidlig (fortsatt tre uker til termin) enda, og at veksten og de andre tingene ikke er for ille slik det er nå. Ble helt klart skuffa, men samboer greide å overbevise meg om at legene gjør det som er best for oss alle. Så nå får vi bare vente litt til, og håpe på at det skjer naturlig i løpet av neste uke 🤞🏻

Åh, skjønner du ble litt skuffet. Du var jo sikkert veldig forberedt på å bli satt i gang også, så da er det lenge og vente til 14.01.. men legene vet nok hva de gjør ja, og lille frøkna har det jo absolutt best inne i magen litt til. Krysser fingra for at det setter i gang før i gangsettelse🤞🏻 

Jeg skal til jordmor igjen om en uke om ingenting har skjedd. Så henviser hun meg til overtidskontroll da. Håper det setter i gang før overtidskontroll og evnt igangsettelse altså🙏🏻 Har en sterk følelse at jeg kommer til å gå over.. jordmor ble litt overrasket i dag når hun kunne bevege så vidt på hodet. Sist var det jo festet, hvis hun ikke har kjent helt feil da. Men hun ligger heldigvis veldig dypt og godt nede i bekkenet, og ligget i samme stilling i 3-4 uker nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 18.37, tuppelene skrev:

Åh, skjønner du ble litt skuffet. Du var jo sikkert veldig forberedt på å bli satt i gang også, så da er det lenge og vente til 14.01.. men legene vet nok hva de gjør ja, og lille frøkna har det jo absolutt best inne i magen litt til. Krysser fingra for at det setter i gang før i gangsettelse🤞🏻 

Jeg skal til jordmor igjen om en uke om ingenting har skjedd. Så henviser hun meg til overtidskontroll da. Håper det setter i gang før overtidskontroll og evnt igangsettelse altså🙏🏻 Har en sterk følelse at jeg kommer til å gå over.. jordmor ble litt overrasket i dag når hun kunne bevege så vidt på hodet. Sist var det jo festet, hvis hun ikke har kjent helt feil da. Men hun ligger heldigvis veldig dypt og godt nede i bekkenet, og ligget i samme stilling i 3-4 uker nå. 

Heldigvis har skuffelsen lagt seg, fant noen ting som var positivt med å vente litt 😅 så håper bare det setter igang naturlig i løpet av uka, blant annet for at det er mulig med en vannfødsel hvis jeg ikke blir igangsatt 🤞🏻

Hvilken dato var din termin? Spennende å se om det skjer noe for oss de nærmeste dagene 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Juni15 skrev:

Heldigvis har skuffelsen lagt seg, fant noen ting som var positivt med å vente litt 😅 så håper bare det setter igang naturlig i løpet av uka, blant annet for at det er mulig med en vannfødsel hvis jeg ikke blir igangsatt 🤞🏻

Hvilken dato var din termin? Spennende å se om det skjer noe for oss de nærmeste dagene 😄

Riksens termindato er 13.01, mens OUL termin er 11.01. Men på OUL endret hun jo ikke på datoen siden det er IVF da. Det er EN uke til det!😅 Til uka flytter jeg inn hos faren min slik at jeg er litt nærmere sykehuset. Fryktelig spent på om jeg slekter på moren min når det gjelder fødsel, hun fødte ganske raskt. Veldig spennende dager i møte nå altså! Plutselig sitter vi der med jentene våre i armene💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tuppelene skrev:

Riksens termindato er 13.01, mens OUL termin er 11.01. Men på OUL endret hun jo ikke på datoen siden det er IVF da. Det er EN uke til det!😅 Til uka flytter jeg inn hos faren min slik at jeg er litt nærmere sykehuset. Fryktelig spent på om jeg slekter på moren min når det gjelder fødsel, hun fødte ganske raskt. Veldig spennende dager i møte nå altså! Plutselig sitter vi der med jentene våre i armene💗

Ja, tenk at det bare er en uke til.

Selv er jeg forberedt på en lang fødsel, og i hvert fall hvis det blir ved hjelp av igangsettelse. Er kjempe spent på fødselen, og grugleder meg skikkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...