Gå til innhold

Berlin - Hvor bør vi bo?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vet det har vært noen Berlintråder her tidligere, men i dem fant jeg egentlig veldig lite om det jeg lurer mest på akkurat nå: Hvor i byen bør man bo?

Vi drar neste uke på langweekend, og har bestilt hotell, men det ligger i et område hvor jeg tror det skjer veldig lite, og er et stykke unna ting. Det kan avbestilles, så om noen har gode råd til hvor i byen, gjerne også eksakte hoteller som anbefales, tas det imot med takk!

Og hvor mye bør vi forresten regne med å måtte ut med for et dobbeltrom som er pent og rent med nogenlunde standard?

Og tips om Berlin generelt mottas selvfølgelig med takk! Forresten noen som har vært i det nye gigantiske badelandet som visstnok akkurat har åpnet rett utenfor byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to gangene jeg har vært i Berlin har jeg bodd på Kurfürstendamm, i nærheten av Bahnhof Zoo. Det er OK i forhold til shopping, men ganske dødt på kveldstid. Neste gang bor jeg i bydelen Mitte - det er byens nye sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Samboer og jeg var i Berlin forrige uke, og hadde det helt topp - gled dere!

Vi bestilte rom via denne siden http://hoteldiscounts.com/cgi-bin/pickcity...KF=BIO&PROD=MIX og vi fikk en bedre pris enn om vi hadde bestilt direkte til hotellet. Vi bodde på Hotel Agon Opera, det ligger på Kurfürstendamm, og det er buss-stopp rett utafor døra, og 3-4 minutter å gå til nærmeste undergrunn. Offentlig kommunikasjon er forøvrig veldig godt utvikla i Berlin, og det kan lønne seg å kjøpe dagskort hvis dere skal farte litt.

Området hotellet ligger i er like i nærheten av de største shoppingområdene, og det finnes flere gode restauranter i nærheten. (Jeg kan spesielt anbefale en indisk restaurant som heter Kalkutta (tror den lå i Bleibtreustasse, en gate som krysser Ku'damm), deilig og rimelig mat!)

Ellers var det ganske kaldt da vi var der (kaldere enn her hjemme), så det kan være smart å ta med varme klær.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Nå er det for seint for deg, men hotel Unter den Linden kan anbefales. Gammelt Østberlin-hotell, men grei beliggenhet nær S-bahn på Friedrichstrasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...