Gå til innhold

Barnefar og sikring av barn i bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.3.2018 den 22.52, HaIIing skrev:

Far til mitt barn sikret heller ikke barnet riktig i bil. Jeg holdt tilbake samvær, gikk 6 måneder. Da kjøpte han bilsete. 

Faktisk var det du som skulle kjøpt det.. som bidragsmottaker plikter du å holde far med slikt utstyr.. det er bare å flytte frem og tilbake.. et godt sete er enkelt å gjøre dette..

 

du er en elendig mor!! Oppfyller ikke pliktene dine og saboterer samvær 

Anonymkode: bb586...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.3.2018 den 6.50, AnonymBruker skrev:

Jeg mottar ikke barnebidrag nei.. det tok et halvt år for han å kjøpe eget sete, han forlangte å låne mitt hver gang han skulle ha barnet, er jo ikke bra å dra det inn og ut av bil hele tiden. Så et bakovervendt sete får han kjøpe selv, selv om jeg vet at han ikke kommer til å bruke penger på det da han er gniten som bare det..😓

Ts

Anonymkode: e925f...3ff

Men du mottar barnetrygd etc? Du bør låne bort sete.. det plikter du...

og sete tåler set fint.., 

Anonymkode: bb586...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du mottar barnetrygd etc? Du bør låne bort sete.. det plikter du...

og sete tåler set fint.., 

Anonymkode: bb586...19b

Ja, gud forby at far selv tar ansvar for å sikre barnet sitt i bil.

Hvor lave forventninger mener du vi bør ha til menn egentlig?

Anonymkode: 2cd9e...f21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du mottar barnetrygd etc? Du bør låne bort sete.. det plikter du...

og sete tåler set fint.., 

Anonymkode: bb586...19b

Haha er du klar over hvor lite barnetrygd man får? Det er en symbolsk sum på 970 i mnd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebidraget/bidragsforskuddet  dekker blant annet t  utstyr og transport. 

Barnebidraget/bidragsforskuddet  har dermed betalt deler av barnesetet. Slik kan det forstås. Det blir således at barnestet være med til samvær,  på lik linje med barnevogn og annet utstyr som tilhører barnet.

 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Barnebidraget/bidragsforskuddet  dekker blant annet t  utstyr og transport. 

Barnebidraget/bidragsforskuddet  har dermed betalt deler av barnesetet. Slik kan det forstås. Det blir således at barnestet være med til samvær,  på lik linje med barnevogn og annet utstyr som tilhører barnet.

 

Men utstyr som skal vaere hos far Blir det jo teit at mor skal ordne. Barneutstyr er jo saapass dyrt at barnebidraget Alene ikke dekker alt av det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men utstyr som skal vaere hos far Blir det jo teit at mor skal ordne. Barneutstyr er jo saapass dyrt at barnebidraget Alene ikke dekker alt av det

Ja det kan du si. Men regelverket et som det er. 

Hverken du eller jeg har laget det. Men vi må alikevel forholde oss til det I en situasjon der en ikke kommer til enighet. Dette er nå ofte bakgrunnen for regelverk genrelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2018 at 11:36 PM, AnonymBruker said:

Faktisk var det du som skulle kjøpt det.. som bidragsmottaker plikter du å holde far med slikt utstyr.. det er bare å flytte frem og tilbake.. et godt sete er enkelt å gjøre dette..

 

du er en elendig mor!! Oppfyller ikke pliktene dine og saboterer samvær 

Anonymkode: bb586...19b

Er du helt skada eller? Selvfølgelig skal ikke mor sørge for at barnet har sykkel, bilsete, seng og klær både hos mor og far. Mor og far ordner i sine egne hjem, og når far har minst samvær er han den som må betale bidrag. Og når far åpenbart ikke en gang liker sitt eget barn ved å gi faen i barnets sikkerhet så er det ikke rart at samvær holdes tilbake. Far må vokse opp og ta litt ansvar, å kjøpe egnet bilsete er inkludert i det. Men jeg skjønner jo at det er vanskelig for deg å forstå hihi :fnise:

Anonymkode: df2ec...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Barnebidraget/bidragsforskuddet  dekker blant annet t  utstyr og transport. 

Du mener det bidraget mor sier at hun ikke mottar? 

Anonymkode: fd443...c36

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt skada eller? Selvfølgelig skal ikke mor sørge for at barnet har sykkel, bilsete, seng og klær både hos mor og far. Mor og far ordner i sine egne hjem, og når far har minst samvær er han den som må betale bidrag. Og når far åpenbart ikke en gang liker sitt eget barn ved å gi faen i barnets sikkerhet så er det ikke rart at samvær holdes tilbake. Far må vokse opp og ta litt ansvar, å kjøpe egnet bilsete er inkludert i det. Men jeg skjønner jo at det er vanskelig for deg å forstå hihi :fnise:

Anonymkode: df2ec...a2b

Hei du.

Det må skilles mellom møbler og utstyr. Seng er et møbel per definisjon.Det er ikke en del av barnebidraget. Seng må samværsforelder ordne . 

Sykkel er lekeutstyr til små barn. Barnevogn er utstyr som kan kreves med til samvær. Klær  er også  definert som en del av barnebidraget. Dermed skal det bringes med til samvær. Hygiene artikler er ikke definert under barnebidraget og skal holdes ansvarlig samværsforelder. 

Dette gjelder selv om en er uenig .

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det bidraget mor sier at hun ikke mottar? 

Anonymkode: fd443...c36

Hun har krav på bidragsforskudd hvis far ikke er bidragsdyktig. Betaler han ikke pålagt barnebidraget er det mulig å kreve dette inn hvis det finnes jobb eller midler hos skyldner.

Du må ikke blande kortene her. Husk begge foreldrene skal oppfylle sine forpliktelser som foreldre.

Skulle den ene ikke oppfylle sine forpliktelser gir ikke det automatisk rett til en eller annen form for hevn. (Dette skjønner de fleste ).

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Faktisk var det du som skulle kjøpt det.. som bidragsmottaker plikter du å holde far med slikt utstyr.. det er bare å flytte frem og tilbake.. et godt sete er enkelt å gjøre dette..

 

du er en elendig mor!! Oppfyller ikke pliktene dine og saboterer samvær 

Anonymkode: bb586...19b

Jeg plikter ikke å holde far med bilsete. Her er det lang historikk. Og jeg mottar ikke barnebidrag fra han, så ett par tusenlapper syntes jeg virkelig han kan bruke på en bilstol. Jeg kjøper alt annet til barnet, så dette syntes jeg ikke han kan klage på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mld til barnevernet ;) 

Anonymkode: 5e9b6...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2018 den 16.41, Peter007 skrev:

Hun har krav på bidragsforskudd hvis far ikke er bidragsdyktig. Betaler han ikke pålagt barnebidraget er det mulig å kreve dette inn hvis det finnes jobb eller midler hos skyldner.

Du må ikke blande kortene her. Husk begge foreldrene skal oppfylle sine forpliktelser som foreldre.

Skulle den ene ikke oppfylle sine forpliktelser gir ikke det automatisk rett til en eller annen form for hevn. (Dette skjønner de fleste ).

Men uansett hva loven måtte si. Er det ikke mer lettvint om foreldrene har hver sin bilstol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er levelig å ha barnet fremovervendt, så du kommer nok dessverre ikke så langt med å sladre til barnehagen eller politiet. 

Anonymkode: 5bc51...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri godtatt :( Meld han inn i gruppen på facebook som heter Bilstoler

Anonymkode: aa250...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er levelig å ha barnet fremovervendt, så du kommer nok dessverre ikke så langt med å sladre til barnehagen eller politiet. 

Anonymkode: 5bc51...fb2

ikke veldig levelig om man kommer utfor en kollisjon. Bakovervendt/forovervendt kan være forskjell på liv og død. 

Anonymkode: 27b1a...025

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg aldri godtatt :( Meld han inn i gruppen på facebook som heter Bilstoler

Anonymkode: aa250...da5

eller bilstoler norge, den er mye bedre. bilstolergruppa driver jo nazi heksejakt på folk

Anonymkode: 27b1a...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...